double the trouble but twice the fun

30-12-2010 15:27 2677 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het tweelingentopic!



De plek om vragen te stellen, tips en trucs te delen, of gewoon lekker te kletsen over je tweeling en alles wat daarmee te maken heeft!



Even voorstellen:

Ik ben Soezie, 33 jaar, en sinds eind september 2010 de trotse moeder van een jongen en een meid!



Kom er gezellig bij en klets mee!



Edit: Ik ben inmiddels niet meer actief op dit forum. Dit topic wordt door mij dus niet meer bijgehouden. Vandaar dat ik de tabel die hier stond inmiddels heb verwijderd op verzoek van een aantal dames. Voor een nieuw actief topic kunnen de actieve schrijvers dus beter een nieuw topic starten...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Hi Valentina,.

Hoe gaat het nu? De 20 weken echo gehad? En werk je nog?



Ik heb een j/m tweeling van bijna 2,5 jaar. Ik ben bevallen met een ks na 36w1d omdat ik zwangerschapsvergiftiging had. Dochter lag onderop in een stuit, zoon in hoofdligging, van daar de ks. Ik heb de laatste acht weken bed/bankrust moeten houden. Dat komt vaker voor bij tweelingen. Het was soms lastig maar ook een bijzondere tijd.



Ze hebben tien dagen in het ziekenhuis gelegen (waren wat klein en moesten goed leren drinken). Daarna begon de drukte thuis.

Mijn tips:

Hulp! Al gezegd maar héél belangrijk.

Beperk kraambezoek, tijd is slaap en dus kostbaar.

Laat je als je bv wil geven goed helpen door een lactatiekundige, blijf niet tobben als het niet goed gaat. Koop een goed kussen (ik had mybreastfriend, via marktplaats).

Probeer het niet perfect te doen, dat lukt toch niet .

Inbakeren heeft ons érg geholpen om meer rust te krijgen.

Badje deden man en ik altijd samen, drie keer per week. Vaker hoeft niet (uitzonderingen daargelaten).

Wij hadden een duobox, beviel ons prima. Ook slapen ze samen op de kamers, dat gaat meestal goed.

Extra aankleedkussen met toebehoren beneden.

Koop luiers groot in als ze in de aanbieding zijn en laat ze bezorgen (idem doekjes).

Eyeopener voor mij: je hoeft s nachts echt niet elke voeding de luiers te verwisselen (na een tijdje). Dat heb ik nog heel lang gedaan.

Probeer tussen al het zorgen en doen door bewust te genieten van je kleintjes. Ik vond dat lastig, de dagen regen zich aan elkaar, ik was moe en de tijd ging zo snel.
Alle reacties Link kopieren
Is hier nog iemand die wil kletsen over het krijgen/hebben van een tweeling?

Ik ben nu 13 weken zwanger van een eeneiige monochoriale tweeling en zou het echt leuk vinden om met mama's te praten die hetzelfde meemaken/hebben meegemaakt.. maar ik heb een beetje het idee dat het hier stil is geworden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven