Geen les, maar voetbal kijken. S.v.p. jullie mening?

14-06-2010 19:40 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kwam ik mijn kind van 10 van school halen. Die was helemaal blij want het bleek dat ze naar nederland-denenmarken hebben zitten kijken. Ik was te verbaasd om te reageren.



Na een beetje doorvragen hebben ze echt 90 minuten lang zitten kijken en de juf heeft al verteld dat ze alle wedstrijden van het nedelands elftal gaan kijken als het onder lestijd is.



Nou ben ik best in voor een geintje en kan ik me van mijn schooltijd herinneren dat we ook wel eens onder schooltijd iets anders hebben gedaan dan leren, maar ik vind dit toch te ver gaan.



Ik woon in een achterstandwijk met kinderen die echt hun lessen nodig hebben incl. mijn dochter. Ik vind dat een schooldag beter besteed kan worden dan aan voetballen.



Eigenlijk wil ik naar de directeur stappen om te klagen. Vorig jaar is de school nog op hun vingers getikt vanwege het slechte onderwijs en zijn er veel kids die heel erg achterlopen.



Vinden jullie het gezeur van mijn kant of heb ik gelijk. S.v.p. jullie mening. Wil niet als een zeikerd overkomen en ik snap best dat als nederland in de finale zal komen dat er dan gekeken wordt, maar vind dit overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Overdreven, die 90 min maken echt niet uit qua achterstand.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ris schreef op 14 juni 2010 @ 21:13:

Ik werk ook in het b.o. en bij ons op school was er een wk-middag georganiseerd. Alle ouders wisten er van, wie wilde mocht ook komen kijken.

Voor kinderen die niet van voetballen houden, waren er andere activiteiten. Knutselen, schminken, dansen, spelen, tv kijken (iets anders dan voetbal natuurlijk).

In de aanloop naar het hele WK gebeuren, is er in elke klas aandacht besteed aan verschillende dingen. Er zijn "pools" gemaakt (rekenen), de landen die deelnemen zijn bekeken en besproken (aardrijkskunde/topo), de vlaggen zijn aan bod gekomen (bij de kleuters), het Wilhelmus is aangeleerd etc etc. Genoeg om te "rechtvaardigen" dat ze vanmiddag 90 minuten géén les hebben gehad, maar heerlijk voetbal hebben kunnen kijken.Klinkt helemaal leuk! (...en educatief ook nog!)
Alle reacties Link kopieren
quote:nimmie2007 schreef op 14 juni 2010 @ 20:39:

Wij hebben vandaag op school ook gekeken naar het voetbal.

Ik geef les aan groep 8. Iedereen op school was in het oranje en het gaat maar om 1 wedstrijd onder schooltijd...

Of je dan lesgeeft of voetbal kijkt, de kids zijn de laatste anderhalf uur van een lesdag toch niet meer zo geconcentreerd.

Dus so what...ik ben het helemaal eens met wat colalight schreef! In mijn klas was het erg gezellig!Jeetje... mijn kinderen komen hopelijk nooit bij jou in de klas. Ik maak hieruit op dat de laatste 1,5 uur van de dag voor jou te moeilijk zijn om de kinderen te boeien?
quote:Stephanietje schreef op 14 juni 2010 @ 21:35:

[...]



Jeetje... mijn kinderen komen hopelijk nooit bij jou in de klas. Ik maak hieruit op dat de laatste 1,5 uur van de dag voor jou te moeilijk zijn om de kinderen te boeien?Naja, dat zegt ze toch niet? T gaat erover dat het laatste uurtje in de klas meestal toch een uurtje is waarin de kinderen minder geconcentreerd zijn. Dan is het toch prima om een keer voetbal te kijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel hoor vlinder.. ik loop momenteel stage op het speciaal onderwijs in groep 8, en het valt me op dat er élke keer wel een reden is om niet gewoon les te hebben. Dan moeten ze dit, dan hebben ze dat uitje, dus het gaat bij ons sowieso al niet om 'maar 1,5 uur'.



Bovendien vind ik het persoonlijk belachelijk dat het nu al moet. We zitten verdorie nog niet eens in de achtste finales! Waar gáát het over? Wat is er zó belangrijk aan dat iedereen dit persé moet zien?



Mijn moeder is directrice van een basisschool en heeft het verboden. De kinderen kregen dit uitgelegd en vonden het geen enkel probleem... De ouders waren echter zo zielig dat ze op het schoolplein een handtekeningenactie begonnen. Hoe sneu is dat??
Alle reacties Link kopieren
Het is toch logisch dat kinderen op het einde van de dag niet meer zo geconcentreerd zijn als aan het begin??



Trouwens, wij kregen ijsvrij, kortere dagen op zomerse dagen of zelfs een watergevecht op het schoolplein! Heerlijke tijd. En wij deden ook wel eens een uur/1,5 uur per dag minder aangezien ik met 3 groepen van 1 leerkracht les kreeg. Man man man wat een overspannen reactie.
quote:Stephanietje schreef op 14 juni 2010 @ 21:40:

Ik snap je wel hoor vlinder.. ik loop momenteel stage op het speciaal onderwijs in groep 8, en het valt me op dat er élke keer wel een reden is om niet gewoon les te hebben. Dan moeten ze dit, dan hebben ze dat uitje, dus het gaat bij ons sowieso al niet om 'maar 1,5 uur'.



Bovendien vind ik het persoonlijk belachelijk dat het nu al moet. We zitten verdorie nog niet eens in de achtste finales! Waar gáát het over? Wat is er zó belangrijk aan dat iedereen dit persé moet zien?



Mijn moeder is directrice van een basisschool en heeft het verboden. De kinderen kregen dit uitgelegd en vonden het geen enkel probleem... De ouders waren echter zo zielig dat ze op het schoolplein een handtekeningenactie begonnen. Hoe sneu is dat??



Meen je dat nou serieus? Om één keer voetbal te kijken met de klas? Dit is toch een grapje hoop ik. Verbieden?!?!? Het gaat om een keertje! De rest van de wedstrijden is buiten schooltijd.



Ik ben blij dat mijn directeur nog de lol en het saamhorigheidsgevoel wat je hiermee creëert er van inziet en vrolijk mee gaat doen.



Sjongejonge, ben ik blij dat ik zelf bepaal in mijn klas wat ik doe.
Alle reacties Link kopieren
Of het nou om voetbal gaat, om hockey, een bruiloft van het koninklijke huis, de begrafenis van Madonna of het ophangen van Joran van der Sloot... onder school- of werktijd vind ik het niet meer dan normaal dat er dan les gevolgd / gewerkt wordt. Dat heeft niets te maken met dat het kind achterstand zou oplopen of dat een bedrijf benadeeld zou worden door niet-werkende werknemers.



Als je zo'n fan bent, dan wist je een half jaar geleden al op welke data deze dagen zouden vallen en had je al vrij kunnen regelen. Bij scholieren werkt dat natuurlijk anders, maar dat is dan dikke pech.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man geef les aan een combi 7/8 en zij hebben ook voetbal gekeken. Eerst vanochtend aangepaste taal en rekenlessen, die op het WK betrekking hadden. En 's middags voetbal kijken. Ze hebben wel het hele programma van vandaag gedraaid, alleen in minder tijd. En de kinderen hebben giga-goed meegewerkt om alles op tijd af te krijgen, zodat ze tijd zouden hebben voor de tv.



Persoonlijk vind ik het onzin, net als ik het onzin vind dat het grootste deel van NL vandaag onder werktijd tv zat te kijken. Het is nog maar de eerste wedstrijd, moeten we dan straks alle kwart/halve/hele finales ook maar NL plat gooien? Maar goed, kan me wel voorstellen dat die kinderen het erg leuk vonden en ook de aangepaste lessen vielen blijkbaar goed in de smaak.
..
En Stephanietje, om nog even terug te komen op het feit dat er elke keer 1.5uur van je tijd afgaat: dat plant als het goed is de leerkracht van de klas zelf.

Dus het is aan jou als leerkracht om de tijd zo in te delen dat er aan het einde van het jaar de doelen worden behaald. En ik denk echt dat die 1.5uur voetbal niets uitmaakt.
Ik weet nog dat ik als kind zijnde op school de lancering van een echte raket mocht zien ipv les. Schande ( temeer omdat de raket ontplofte.. wat een desillusie was dat).

Ik zeg, pick your battles. Het is niet zo dat er elke dag een uur lang voetbal gekeken word. Ik heb niks met voetbal, en mijn kinderen ook niet maar komop zeg. Laat ze
Alle reacties Link kopieren
Ach, juist die jonge kinderen hebben normaal nauwelijks de kans om zo'n wedstrijd te zien, want meestal zijn die op een tijd dat het gemiddelde basisschoolkind al lang op bed (hoort te) liggen. En juist die kids die sparen fanatiek al die supermarktzooi, zien heel Nederland vol met oranje vlaggen hangen en plakken fanatiek voetbalplaatjes. Toch juist leuk voor ze dat ze in ieder geval de eerste wedstrijd "net als grote mensen" hebben kunnen kijken. Al spelen we voor de rest een klote WK, die koters hebben in ieder geval een echte Oranje ervaring gehad, inclusief winst. Is toch alleen maar leuk voor ze?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:Stephanietje schreef op 14 juni 2010 @ 21:40:

Ik snap je wel hoor vlinder.. ik loop momenteel stage op het speciaal onderwijs in groep 8, en het valt me op dat er élke keer wel een reden is om niet gewoon les te hebben. Dan moeten ze dit, dan hebben ze dat uitje, dus het gaat bij ons sowieso al niet om 'maar 1,5 uur'. Juist stage... dus nog niet ruime ervaring met een SO groep 8?

Mmm... ok, ik zou zeggen snel afmaken die opleiding en direct het SO in. Veel sterkte!



(maar man man man wát een leerschool en tuuluk zij zullen het inderdaad niet snappen daar . Wellicht nóg meer vragen stellen stephanietje? Wellicht een competentie waaraan je kan werken?)



quote:Stephanietje schreef op 14 juni 2010 @ 21:40:Mijn moeder is directrice van een basisschool en heeft het verboden. De kinderen kregen dit uitgelegd en vonden het geen enkel probleem... De ouders waren echter zo zielig dat ze op het schoolplein een handtekeningenactie begonnen. Hoe sneu is dat??



Andere blik op zelfde verhaal:

Wellicht dat de kinderen braaf knikken (directrice en dus "opperjuf" verbiedt) en de sommige papa's em mama's weten dat hun kinderen niet zeggen wat ze wél voelen tegen deze juf?

Kan ook toch?
quote:fashionvictim schreef op 14 juni 2010 @ 21:54:

Ach, juist die jonge kinderen hebben normaal nauwelijks de kans om zo'n wedstrijd te zien, want meestal zijn die op een tijd dat het gemiddelde basisschoolkind al lang op bed (hoort te) liggen. En juist die kids die sparen fanatiek al die supermarktzooi, zien heel Nederland vol met oranje vlaggen hangen en plakken fanatiek voetbalplaatjes. Toch juist leuk voor ze dat ze in ieder geval de eerste wedstrijd "net als grote mensen" hebben kunnen kijken. Al spelen we voor de rest een klote WK, die koters hebben in ieder geval een echte Oranje ervaring gehad, inclusief winst. Is toch alleen maar leuk voor ze?Meer dan eensch!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:dangeensuus schreef op 14 juni 2010 @ 21:51:

Ik weet nog dat ik als kind zijnde op school de lancering van een echte raket mocht zien ipv les. Schande ( temeer omdat de raket ontplofte.. wat een desillusie was dat).

Ik zeg, pick your battles. Het is niet zo dat er elke dag een uur lang voetbal gekeken word. Ik heb niks met voetbal, en mijn kinderen ook niet maar komop zeg. Laat ze





Yep, ik ook, volgens mij zelfs meer dan eens. EK 88 en minimaal 2 elfstedentochten ook op school gezien.



En Anthony Nesty Olympisch kampioen zien worden, maar dat was niet in NL.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 14 juni 2010 @ 21:54:

Ach, juist die jonge kinderen hebben normaal nauwelijks de kans om zo'n wedstrijd te zien, want meestal zijn die op een tijd dat het gemiddelde basisschoolkind al lang op bed (hoort te) liggen. En juist die kids die sparen fanatiek al die supermarktzooi, zien heel Nederland vol met oranje vlaggen hangen en plakken fanatiek voetbalplaatjes. Toch juist leuk voor ze dat ze in ieder geval de eerste wedstrijd "net als grote mensen" hebben kunnen kijken. Al spelen we voor de rest een klote WK, die koters hebben in ieder geval een echte Oranje ervaring gehad, inclusief winst. Is toch alleen maar leuk voor ze?
Alle reacties Link kopieren
quote:Stephanietje schreef op 14 juni 2010 @ 21:35:

[...]



Jeetje... mijn kinderen komen hopelijk nooit bij jou in de klas. Ik maak hieruit op dat de laatste 1,5 uur van de dag voor jou te moeilijk zijn om de kinderen te boeien?



Hahahaha, jij staat zelf niet voor de klas, begrijp ik? Zijn jouw kinderen rond etenstijd ook nog steeds poeslief en met mooi weer rond bedtijd of als er storm op komst is? Ben jij zelf op je werk ook 8 uur volledig geconcentreerd?

Dat zijn zo van die momenten.... Tja, die heb je ook in de klas. Zeker aan het eind van het jaar en aan het eind van de dag.
Alle reacties Link kopieren
Och hemel, ik zie nu dat je wel in het onderwijs werkt, als stagiaire dan wel. Nou, ik zeg: succes, jij gaat nog veel ervaringen opdoen!
quote:Babsjuh schreef op 14 juni 2010 @ 20:32:

Ik vraag me af of de tegenstanders (van één keertje voetbal kijken op school) vroeger, toen ze zelf nog op school zaten, ook niet op school naar de elfstedentocht mochten kijken. Of ben ik nou van een compleet andere generatie, nee toch?







Wij hebben op de mavo inderdaad de elfstedentocht gekeken. We mochten geen "ijsvrij" van school, maar toen we aan kwamen zetten bleek dat we met zijn allen in de kantine mochten hangen.



Moppekind vond het voetbalkijken op school vanmiddag fantastisch, in die zin dat hij nog geen halve minuut heeft gekeken, en de hele middag heeft kunnen computeren.



Het was hier wel bekend dat de kinderen voetbal konden kijken, dat stond keurig in de weekbrief vermeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 14 juni 2010 @ 20:09:

Ik heb overigens ook liever dat er een tijd van werken is, en een tijd van spelen....

Dit kweekt van die kneuzen die zich ziekmelden omdat ze van de baas niet eens naar de wedstrijd mogen kijken in zijn tijd. Dusssss Ik val geloof ik in herhaling, maar als de baas een beetje flexible omgaat met zulke grote toernooien, dan kweek je weer werknemers die het leuk vinden om voor die baas te werken. Door het te verbieden krijg je alleen maar gezeur.
Ow ja de elfstedentocht! Die heb ik ook gezien, en als er ooit een tocht komt dan ga ik er vanuit dat ze op school weer gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
En ik vind het onzin dat er mensen zijn die zich zo negatief uitlaten over deze wedstrijd. Goed: het was midden op de dag. Er zullen mensen vrijgenomen hebben, zich wellicht ziekgemeld hebben of er is op het werk gekeken. En de schoolkinderen hadden een onverwacht leuke les. Who cares? Het is toch alleen maar leuk?
Alle reacties Link kopieren
quote:dangeensuus schreef op 14 juni 2010 @ 22:20:

Ow ja de elfstedentocht! Die heb ik ook gezien, en als er ooit een tocht komt dan ga ik er vanuit dat ze op school weer gaan kijken.K heb 1 gezien en ik heb 1 live meegemaakt Heb zelfs nog op de Bonkevaart gestaan.
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft ook geheel oranje uitgedost en toeter mee op school naar de wedstrijd gekeken.

Leuk toch?

Vanmorgen hadden ze toets topo, ik zeg vandaag wel weer genoeg geleerd.
quote:traincha2 schreef op 14 juni 2010 @ 22:20:

[...]





K heb 1 gezien en ik heb 1 live meegemaakt Heb zelfs nog op de Bonkevaart gestaan.was jij dat!!! Wat leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven