Geen les, maar voetbal kijken. S.v.p. jullie mening?

14-06-2010 19:40 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kwam ik mijn kind van 10 van school halen. Die was helemaal blij want het bleek dat ze naar nederland-denenmarken hebben zitten kijken. Ik was te verbaasd om te reageren.



Na een beetje doorvragen hebben ze echt 90 minuten lang zitten kijken en de juf heeft al verteld dat ze alle wedstrijden van het nedelands elftal gaan kijken als het onder lestijd is.



Nou ben ik best in voor een geintje en kan ik me van mijn schooltijd herinneren dat we ook wel eens onder schooltijd iets anders hebben gedaan dan leren, maar ik vind dit toch te ver gaan.



Ik woon in een achterstandwijk met kinderen die echt hun lessen nodig hebben incl. mijn dochter. Ik vind dat een schooldag beter besteed kan worden dan aan voetballen.



Eigenlijk wil ik naar de directeur stappen om te klagen. Vorig jaar is de school nog op hun vingers getikt vanwege het slechte onderwijs en zijn er veel kids die heel erg achterlopen.



Vinden jullie het gezeur van mijn kant of heb ik gelijk. S.v.p. jullie mening. Wil niet als een zeikerd overkomen en ik snap best dat als nederland in de finale zal komen dat er dan gekeken wordt, maar vind dit overdreven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Clytemnestra schreef op 14 juni 2010 @ 19:59:

[...]





zoals ik al zei, ben niet op de hoogte van schema WK en wel of neit veel wedstrijden tijdens schooltijd. t Idee alleen al dat men dat wil doen (die school dus) vind ik gewoon belachelijk.



Je doet me denken aan een juf van vroeger, dat was een enorm verzuurde vrouw waarvan ik me afvroeg of ze nog wel lol in haar leven had, aangezien er nooit ruimte was voor een grapje of wat ontspanning.

Overigens leerde ik voornamelijk veel van de leraren/leraressen die ons lieten zien dat er ook nog andere dingen in het leven waren, behalve biologie/wiskunde/aardrijkskunde. Namelijk dat er zoiets bestond als groepsgevoel en saamhorigheid. Dat er momenten zijn dat je moet opletten, maar dat er ook ontspanning moet kunnen zijn.

Niet het hoofddoel van de les, maar zeker net zo waardevol.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prima dat scholen het wk volgen en vrij geven om de wedstrijden kunnenzien of gezellig samen kijken. Hardstikke leuk!

Maar:

Als we dat doen, dan wil ik ook graag de wedstrijden op Wimbledon als er een nederlander meespeelt zien.

Als Anky van Grunsven meedoet aan het WK dressuur, als het hockeyelftal, het nationale cricketteam, volleybaltem enz een WK wedstrijd speelt, dan graag ook gelegenheid om te kijken!!! Gewoon bedrijven en shcohlen dicht, leker allemaal kijken.

Ik vind als je voor voetbal soepel bent, moet je dat ook voor andere sporten zijn, alleen omdat er echt wel mensen zijn die helemaal niet naar voetbal willen kijken, maar nu wordt het gewoon opgedrongen, zelfs aan schoolkinderen.

T zal wel duidelijk zijn, dat ik het nogal overdreven vind...
Alle reacties Link kopieren
quote:Clytemnestra schreef op 14 juni 2010 @ 20:01:

ik ben theaterjuf, ik werk met elke leeftijd vanaf 4 jaar en werk voor o.a. diverse scholen. Ik zou echt niet blij zijn als mijn lessen op gaan aan voetbal kijken.

Daar komen ze bij mij niet voor.



Of je gebruikt de beelden om schwalbes , pijnlijk gezichten , onschuldige blikken , enz te oefenen...



Maar goed, back OT: gelukkig gaat het om slechts 1 wedstrijd. Zoals al eerder gezegd: zelfs als Nederland de finale (of de troostfinale) haalt, hoeven we niet meer onder schooltijd te spelen, maar in het weekend, om 16:00 of pas om 20:30. Ik neem niet aan dat jullie kinderen naar de avondschool gaan, dus dit was eenmalig.
Alle reacties Link kopieren
quote:prulleke schreef op 14 juni 2010 @ 20:04:

[...]





Weet je hoeveel voetballers theater spelen? Schwalbes, net doen alsof doodgaat als iemand je raakt, op hele ludieke wijze juichen na een wonderschone goal, janken na een verloren finale.



Betere theaterschool is er niet
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeanette76b schreef op 14 juni 2010 @ 20:05:

[...]

Hier nog een leekracht....ook voetbal gekeken, maar ik ervaar dat toch wel even ietsje anders.

Hier geen vragen over de tegenstander of een soort vredig saamhorigheidsgevoel.

Nee, schelden, tieren, vloeken...ik had wellicht uitgerekend met de 'hooligan-groep' te maken. Beetje jammer.

Televisie uit en werken... zijn ze nou helemaal?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeanette76b schreef op 14 juni 2010 @ 20:05:

[...]





Hier nog een leekracht....ook voetbal gekeken, maar ik ervaar dat toch wel even ietsje anders.

Hier geen vragen over de tegenstander of een soort vredig saamhorigheidsgevoel.

Nee, schelden, tieren, vloeken...ik had wellicht uitgerekend met de 'hooligan-groep' te maken. Beetje jammer.



Ik heb me groen en geel geërgerd, we hadden gewoon aan het werk gemoeten en dit soort onzin doen ze maar thuis als ze vrij zijn.

Aan het einde van het schooljaar kunnen ze Nederland nog niet fatsoenlijk spellen of aanwijzen op de kaart, maar weten we in elk geval wél hoe ze vloekend en scheldend hetzelfde land moeten aanmoedigen.



Waarom heb je de tv dan niet gewoon uitgezet en de boeken opengeslagen. Lesje sociaal gedrag. Schelden en vloeken leidt tot verlies recht te kijken.



Voila. Lesje geleerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Morrie schreef op 14 juni 2010 @ 20:07:

[...]





Dat doe je dan toch daarvoor of daarna? Of de week ervoor of erna. En dan tijdens de wedstrijden die kinderen die yell laten doen.

Jeetje, hoe star kun je zijn.ik wil gewoon dat mijn leerlingen les krijgen in waar ik voor ben aangenomen, die uren ga ik niet verspillen aan voetbal...hoe moeilijk is dat?
once upon a time called.....right now
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeanette76b schreef op 14 juni 2010 @ 20:05:

[...]





Hier nog een leekracht....ook voetbal gekeken, maar ik ervaar dat toch wel even ietsje anders.

Hier geen vragen over de tegenstander of een soort vredig saamhorigheidsgevoel.

Nee, schelden, tieren, vloeken...ik had wellicht uitgerekend met de 'hooligan-groep' te maken. Beetje jammer.



Ik heb me groen en geel geërgerd, we hadden gewoon aan het werk gemoeten en dit soort onzin doen ze maar thuis als ze vrij zijn.

Aan het einde van het schooljaar kunnen ze Nederland nog niet fatsoenlijk spellen of aanwijzen op de kaart, maar weten we in elk geval wél hoe ze vloekend en scheldend hetzelfde land moeten aanmoedigen.



Als ze aan het eind van het schooljaar Nederland niet fatsoenlijk kunnen spellen zou ik ernstig aan mijn kunnen gaan twijfelen als ik jou was. Dat hangt echt niet om 1x 90 minuten voetbal kijken.



Wat een zuurpruimen hier zeg. Ben spontaan weer extra blij met de juffen van mijn zoon.
Ik heb overigens ook liever dat er een tijd van werken is, en een tijd van spelen....

Dit kweekt van die kneuzen die zich ziekmelden omdat ze van de baas niet eens naar de wedstrijd mogen kijken in zijn tijd. Dusssss
Alle reacties Link kopieren
quote:Clytemnestra schreef op 14 juni 2010 @ 20:08:

[...]





ik wil gewoon dat mijn leerlingen les krijgen in waar ik voor ben aangenomen, die uren ga ik niet verspillen aan voetbal...hoe moeilijk is dat?Jij wilt dat...... sluit jij daarmee aan bij de belevingswereld van jouw kinderen? Dat is al eerder mijn vraag geweest.... geef eens antwoord zo moeilijk is dat toch niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Clytemnestra schreef op 14 juni 2010 @ 20:08:

[...]





ik wil gewoon dat mijn leerlingen les krijgen in waar ik voor ben aangenomen, die uren ga ik niet verspillen aan voetbal...hoe moeilijk is dat?





Tja, dan had je vandaag een héél klein groepje gehad, denk ik.



Beetje jammer als je als juf niet een beetje flexibel kunt zijn en kunt inspelen op de actualiteit. Ook behoorlijk a-creatief voor een theaterjuf. Leren die trouwens niet ook gewoon spellen op hun opleiding?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me op dit topic meer druk dan vanmiddag tijdens de 1e helft toen er maar niet gescoord werd .

Wat heb je toch een zuurpruimen in de wereld zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt men zich druk? Guttegut... de kinderen kijken een voetbalwedstrijdje. Nou en?
Alle reacties Link kopieren
quote:Morrie schreef op 14 juni 2010 @ 20:12:

Ik maak me op dit topic meer druk dan vanmiddag tijdens de 1e helft toen er maar niet gescoord werd .

Ik vermaak me goed hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Clytemnestra schreef op 14 juni 2010 @ 20:08:

[...]





ik wil gewoon dat mijn leerlingen les krijgen in waar ik voor ben aangenomen, die uren ga ik niet verspillen aan voetbal...hoe moeilijk is dat?



En spontane acties voor Haiti? Ook niet toestaan omdat je daar niet voor bent aangenomen?



Als de school besluit dat alle klassen mogen kijken, onthoudt jij jouw klas dit plezier dan?



Mijn zoon zit in een klas waar echt heel veel kinderen (ook meisjes) voetballen. Ze waren superenthousiast en hebben samen gezongen en gejuiched. Een groot feest. Goed voor de saamhorigheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enneaaa schreef op 14 juni 2010 @ 20:14:

[...]





Ik vermaak me goed hoor! Ik ook. Biertje erbij?
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn dochter op school was het vanmiddag voor groep 1 t/m 4 vanaf kwart over 2 keuze-werk. Ze konden kiezen uit 4 dingen;

*wedstrijd kijken

*voorgelezen worden

*knippen en plakken

*sporten



groep 7 en 8 zijn op kamp, en wat groep 5 en 6 gedaan hebben, geen idee.



Mientje heeft overigens heerlijk 3 kwartier gesport, en vond/vindt kinderen die iets anders gekozen hebben maar luilakken!



Ik vind dat de school het wel goed heeft opgelost, wie wilde kijken kon dat, en wie er niet van houdt hoeft er dus niet naar te kijken.

En dan ook nog eens vanaf kwart over 2 (maakt niet uit dat het toen precies rust was..........)
quote:bibaboe schreef op 14 juni 2010 @ 20:04:

Ik vind het vooral vervelend omdat de school wel altijd heel erg moeilijk doet over het missen van de vrijdagochtend voor de vakantie (dat kan echt niet en schakelen ze de inspectie in enzo), maar een halve dag geen les omdat de juffen voetbal willen kijken, dat kan dan blijkbaar wel. Ik zeg huilie..
Alle reacties Link kopieren
HOLLAND, HOLLAND, HOLLAND



Alle reacties Link kopieren
Ik hoor net van mijn zoon dat de groepen 1, 2 en 3 niet mochten kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:prulleke schreef op 14 juni 2010 @ 20:16:

[...]





Ik ook. Biertje erbij?







Alle reacties Link kopieren
Dit postte ik daarstraks in een ander topic over voetbal:



Ik vind voetbal niet boeiend. En toch. Ik loop vandaag om even over drie uur de school in. In de centrale hal zat de gehele bovenbouw. Allemaal in knaloranje met toeters, pruiken en wat dan ook uitgedoste kinderen en leerkrachten. De spanning als het bijna raak was, de teleurstelling als ze misten, het gejuich toen er gescoord werd. Heerlijk om te zien. Ik zou voetbal bijna gaan waarderen.



Het was leuk, gezellig en de kinderen genoten. Ik zie het probleem niet.
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Enneaaa schreef op 14 juni 2010 @ 20:18:

[...]



[afbeelding]Lekker, dank je wel! Op naar de finale
Alle reacties Link kopieren
quote:prulleke schreef op 14 juni 2010 @ 20:18:

Ik hoor net van mijn zoon dat de groepen 1, 2 en 3 niet mochten kijken.



Ook stom.

Mijn zoon zit in groep 2 en heeft de middag van zijn leven gehad. Wij mochten ze wel in de rust ophalen als we dat wilden en dat hebben we gedaan.

Kinderen die niet wilden kijken mochten in een ander lokaal spelletjes doen, knutselen en werden voorgelezen.
quote:prulleke schreef op 14 juni 2010 @ 20:18:

Ik hoor net van mijn zoon dat de groepen 1, 2 en 3 niet mochten kijken.Ronduit zielig, zat kindjes die ook in groep 2/3 al op voetbal zitten, is toch geweldig van die mannetjes om te kunnen kijken. En mijn dametje dat tot vorige week d'r neus optrok bij alleen het zien van een bal waren de oranjegen en aan het springen vanmiddag. Zo lief al die enthousiaste kleuters!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven