Geen les, maar voetbal kijken. S.v.p. jullie mening?

14-06-2010 19:40 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kwam ik mijn kind van 10 van school halen. Die was helemaal blij want het bleek dat ze naar nederland-denenmarken hebben zitten kijken. Ik was te verbaasd om te reageren.



Na een beetje doorvragen hebben ze echt 90 minuten lang zitten kijken en de juf heeft al verteld dat ze alle wedstrijden van het nedelands elftal gaan kijken als het onder lestijd is.



Nou ben ik best in voor een geintje en kan ik me van mijn schooltijd herinneren dat we ook wel eens onder schooltijd iets anders hebben gedaan dan leren, maar ik vind dit toch te ver gaan.



Ik woon in een achterstandwijk met kinderen die echt hun lessen nodig hebben incl. mijn dochter. Ik vind dat een schooldag beter besteed kan worden dan aan voetballen.



Eigenlijk wil ik naar de directeur stappen om te klagen. Vorig jaar is de school nog op hun vingers getikt vanwege het slechte onderwijs en zijn er veel kids die heel erg achterlopen.



Vinden jullie het gezeur van mijn kant of heb ik gelijk. S.v.p. jullie mening. Wil niet als een zeikerd overkomen en ik snap best dat als nederland in de finale zal komen dat er dan gekeken wordt, maar vind dit overdreven.
Ik had vooral graag gezien dat de juf de kans had gegrepen er een educatieve les van te maken. Inderdaad over Zuid-Afrika, over Denemarken of over de spelregels van voetbal (groep 3, dus dat is vast niet bij iedereen bekend), vlaggen, volkslied. Net wat iemand anders hier ook schreef. En wat ik van dochter begreep, was dat niet gebeurd. Alleen haar vol oranje verf. Dat vind ik een gemiste kans!



En mss ben ik inderdaad een calimerozeurkous. De directeur heeft ons een keer heel onterecht de les gelezen over de leerplichtwet. Dat was heel naar. Toen de leerplichtambtenaar aangaf dat wij toch echt gelijk hadden, bleef hij volhouden dat hij gelijk had. Heel kinderachtig en rigide. Dat heeft mijn beeld van de school inderdaad gekleurd (op dit vlak dan, verder niks dan lof over de school!)
Alle reacties Link kopieren
jeetje, wat een zuurpruimen hier zeg. Idd één wedstrijd, eentje maar. Waar maak je je druk om
Alle reacties Link kopieren
En morgen is het sportdag op school. Drie keer raden wat ze daar gaan doen...
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zelf ook raar hoor. Of je tracteert alle kinderen op een voetbalfeest, of je doet er niets aan.



Vandaar ook mijn eerdere vraag aan die kritische juf hier
quote:DarkRosePrincess schreef op 14 juni 2010 @ 20:21:

En morgen is het sportdag op school. Drie keer raden wat ze daar gaan doen...Hier overmorgen, thema: oranje. De kinderen hebben er allemaal ontzettend zin in!
Alle reacties Link kopieren
quote:DarkRosePrincess schreef op 14 juni 2010 @ 20:21:

En morgen is het sportdag op school. Drie keer raden wat ze daar gaan doen...Fierljeppen??
Alle reacties Link kopieren
Niks gelezen, maar absoluut gezeur.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nogal gezeur. Er worden wel vaker leuke dingen ingepland op school. Een schoolreisje naar de Efteling is bijvoorbeeld ook niet leerzaam (nou ja, je leert geduldig te zijn met al die rijen ). Maar nu gaat het om voetbal, en dan willen mensen het er weer mee oneens zijn (zeg ik als grote voetbalhater ). Ik vind wel dat leraren een alternatief moeten bieden aan kinderen die het niet leuk vinden (lezen of een spelletje spelen ofzo).



Als een school een waarschuwing krijgt, is dat omdat die het niet goed doet, dan is er sprake van een groot, structureel probleem. Niet omdat er 90 minuten wat anders wordt gedaan.



Ik ben het trouwens wel met Kip eens dat scholen aan het eind van het jaar te weinig doen. Maar ook daarvoor geldt weer: het is een structureel probleem; het komt niet door die 90 minuten.



Van sport kijken leer je trouwens ook sporten! Dezelfde hersengebieden worden geactiveerd, en je techniek verbetert. Je kweekt er alleen geen spieren mee.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die hele massahysterie rond het WK belachelijk, maar zou me totaal niet druk maken als de kids een voetbalwedstrijd op school zouden kijken. Alsof die anderhalf uur het verschil moeten maken van het slechte onderwijsniveau. Nee, hier zou ik geen heisa van maken.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:bibaboe schreef op 14 juni 2010 @ 20:20:





En mss ben ik inderdaad een calimerozeurkous. De directeur heeft ons een keer heel onterecht de les gelezen over de leerplichtwet. Dat was heel naar. Toen de leerplichtambtenaar aangaf dat wij toch echt gelijk hadden, bleef hij volhouden dat hij gelijk had. Heel kinderachtig en rigide. Dat heeft mijn beeld van de school inderdaad gekleurd (op dit vlak dan, verder niks dan lof over de school!)



Het heeft je mening dus niet oranje gekleurd?



Ga met hem dáárover een gesprek aan.... en als je op welke wijze dan ook niet gelijk hebt gekregen; laat die kinderen voetbal kijken even groot doen hoor.:)
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op een middelbare school en de roostermaker had een oranje-rooster gemaakt. M.a.w. de lessen allemaal zó gepland, dat de leerlingen allemaal om 13.00 uur vrij waren (ook de bovenbouw die toetsweek heeft). Dus tóch allemaal les gehad én allemaal voetbal kunnen kijken thuis...indien men dat wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:bibaboe schreef op 14 juni 2010 @ 20:20:

Ik had vooral graag gezien dat de juf de kans had gegrepen er een educatieve les van te maken. Inderdaad over Zuid-Afrika, over Denemarken of over de spelregels van voetbal (groep 3, dus dat is vast niet bij iedereen bekend), vlaggen, volkslied. Net wat iemand anders hier ook schreef. En wat ik van dochter begreep, was dat niet gebeurd. Alleen haar vol oranje verf. Dat vind ik een gemiste kans!







Je kunt geen educatieve les geven EN de wedstrijd volgen. Dat moet je dan ervoor of erna doen. En dat kost dan nog meer lestijd die normaal anders zou zijn besteed. Gaan jullie nog harder zeuren en klagen.



Nogmaals, de kinderen vinden het geweldig, het ging om 1 wedstrijdje. Lighten up!
Alle reacties Link kopieren
Alleen die gasten die nu op dit moment hun volkslied zingen zijn ëcht erg! Ik zeg meer muzieklessen op school!
Alle reacties Link kopieren
quote:friezinnetje schreef op 14 juni 2010 @ 20:22:

[...]





Fierljeppen??Ik gok van niet, aangezien ze allemaal in het oranje komen.
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:friezinnetje schreef op 14 juni 2010 @ 20:22:

[...]





Fierljeppen??
Liever elitair dan een pauper!
Niet alles gelezen, maar puur nav de OP:



Ik vind dat je zeurt.

Het is een wedstrijd van 90 min. De volgende westrijd van NL is op zaterdag en de daarop volgende 'savonds om 20.30u.

De achtste- , kwart, halve en hele finales zijn allen om 16.00 uur of om 20.30u.

Kortom: dit was de enige wedstrijd die onder schooltijd valt.

Bovendien is het eens in de 2 jaar EK / WK, als het nou maandelijks was ofzo...



Ik vind dat je jezelf enorm voor schut zou zetten als je hierover gaat klagen bij school!!!



Edit: bij voorbaat excuus voor eventuele mosterd.
Ik snap ook het probleem niet. Van de school van mijn BSO mochten de kinderen zelf kiezen. In de klas stond een tv aan, wie wilde kijken mocht kijken, of zelf iets doen.



Volgens mij is dit juist inspelen op de actualiteit, juist omdat voetbal zo leeft in Nederland. Wanneer de kinderen een actie verzinnen voor Haiti, of destijds de tsunami maakt het toch ook niet uit. Ook actualiteit....

Een wedstrijd onder schooltijd, en dan ook nog een wedstrijd die jonge kinderen live kunnen zien. Of zijn er meer poulewedstrijden om 14:00 uur?



Daarbij, stel dat deze winter geschaatst had kunnen worden, en ze hadden de kinderen vrij gegeven om te schaatsen of wel met de school gaan schaatsen had en ook geen haan naar gekraaid...
Alle reacties Link kopieren
quote:DarkRosePrincess schreef op 14 juni 2010 @ 20:25:

[...]





Ik gok van niet, aangezien ze allemaal in het oranje komen.



Maar fierljeppen kan wel in een oranje tenue hoor!

Alle reacties Link kopieren
Ik geef les op een middelbare school waar alle lessen na het 6e uur vervielen, zodat er voetbal gekeken kon worden.



Ik mag echt hopen dat er geen ouders gaan klagen omdat er 2 uurtjes uitvallen.



Ik vind het juist mooi om te zien, die saamhorigheid. Laat het zeg, voor die paar uurtjes. Het is echt niet ineens zo dat het onderwijs dan achteruit gaat.



Sommige docenten hadden een toets of so gepland op dat tijdstip. Dat vind ik pas van de zotte. Leerlingen een toets laten maken als het Nederlands Elftal zijn eerste wedstrijd speelt.
Alle reacties Link kopieren
Pffff wat een gezeur, je wilt toch niet serieus naar de directeur stappen hè.



Mijn dochtertje heeft ook voetbal gekeken. Het is een kleuter, dus ik vond het ook een beetje raar maar daar haal ik mijn schouders een keer over op en klaar. Als het nou vaak zo voorkomen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Marriss schreef op 14 juni 2010 @ 20:26:

Niet alles gelezen, maar puur nav de OP:



Ik vind dat je zeurt.

Het is een wedstrijd van 90 min. De volgende westrijd van NL is op zaterdag en de daarop volgende 'savonds om 20.30u.

De achtste- , kwart, halve en hele finales zijn allen om 16.00 uur of om 20.30u.

Kortom: dit was de enige wedstrijd die onder schooltijd valt.

Bovendien is het eens in de 2 jaar EK / WK, als het nou maandelijks was ofzo...



Ik vind dat je jezelf enorm voor schut zou zetten als je hierover gaat klagen bij school!!!



Edit: bij voorbaat excuus voor eventuele mosterd.Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Geheel offtopic, maar ik kan het niet laten:



Ik zou mijn kind niet op een school zetten die zo slecht presteert denk ik zo. Ik heb me voordat ik mijn kinderen inschreef op een school gekeken hoe de school het ervan af bracht. Welke onderwijsmethodes ze hanteren, wat er in eerdere inspectierapporten stond etc. Je schrijft dat je kind haar lessen hard nodig heeft. Is het dan geen tijd voor een schoolswitch?
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:friezinnetje schreef op 14 juni 2010 @ 20:27:

[...]





Maar fierljeppen kan wel in een oranje tenue hoor!

Scheelt het als ik zeg dat ik niet eens weet wat fierljeppen is? Iets met slootjes springen toch? Geen sloten in de buurt alhier en morgen de sportdag in een heus stadion. Ik gok op voetjebal!
MILF in the making ;-)
quote:Cassius schreef op 14 juni 2010 @ 20:28:

Ik geef les op een middelbare school waar alle lessen na het 6e uur vervielen, zodat er voetbal gekeken kon worden.



Ik mag echt hopen dat er geen ouders gaan klagen omdat er 2 uurtjes uitvallen.



Ik vind het juist mooi om te zien, die saamhorigheid. Laat het zeg, voor die paar uurtjes. Het is echt niet ineens zo dat het onderwijs dan achteruit gaat.



Sommige docenten hadden een toets of so gepland op dat tijdstip. Dat vind ik pas van de zotte. Leerlingen een toets laten maken als het Nederlands Elftal zijn eerste wedstrijd speelt.

Hier alles na het 5e uur vrij. En het 4e hadden ze een tussenuur....

En niks gezamelijk naar het voetbal kijken, nee ze mochten gewoon naar huis.
Enneaa en Prulleke: ik ben heel vrolijk hoor, niks mis met mijn humeur!

De directeur, haha.. daar is lastig mee te praten over zulke dingen. Ik groet wel altijd uiterst vriendelijk :-)

En inderdaad: een hele dag besteden aan het WK ('s ochtends educatief en 's middags de wedstrijd) had ik dan leuker gevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven