Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.



Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Alle reacties Link kopieren
quote:arianat schreef op 13 december 2014 @ 20:41:

milan of leviAllebei prima namen
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 13 december 2014 @ 21:05:

Barend: nee, sorry, te Gooi. En te stoffige mannen die sigaren roken

Hugo: leuk

Pieter: nee

Floris: leuk

Oscar: leukDank voor je reactie. Ik vind Barend zo mooi krachtig. Ik heb btw zelf ook favoriet van deze vier maar deel die pas later. Wil eerst jullie mening en suggesties graag horen.
Alle reacties Link kopieren
quote:juliaatje.82 schreef op 13 december 2014 @ 21:07:

[...]





Dank voor je reactie. Ik vind Barend zo mooi krachtig. Ik heb btw zelf ook favoriet van deze vier maar deel die pas later. Wil eerst jullie mening en suggesties graag horen.Ik ken een Barend, past geweldig, lieve intelligente jongen die stevig in z'n schoenen staat. T is dat mijn man t geen mooie naam vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 13 december 2014 @ 21:05:

Barend: nee, sorry, te Gooi. En te stoffige mannen die sigaren roken

Hugo: leuk

Pieter: nee

Floris: leuk

Oscar: leuk



Wat er ook nog bij past:



Julian: mooi maar struikel altijd een beetje bij het uitspreken over deze naam

Victor: mooi, eerder al over gehad. Toch maar op het lijstje erbij

David: te religieuze associatie

Benjamin: misschien gaan we nog voor een derde en deze naam is voor mijn gevoel voorbehouden aan de jongste

Lucas: niet mooi in combinatie van achternaam

Samuel laatste letter niet mooi in combinatie met achternaam en opnieuw te religieus
Alle reacties Link kopieren
Juliaatje: ipv Barend (idd een beetje stoffig imago) vind ik Berend veel leuker! De rest ook leuk (alle namen behalve Barend hebben ooit op onze lijstjes gestaan, hierbij was Pieter wel een vernoeming en niet perse onze favoriete naam).
Alle reacties Link kopieren
quote:ambrosia9 schreef op 13 december 2014 @ 21:11:

[...]





Ik ken een Barend, past geweldig, lieve intelligente jongen die stevig in z'n schoenen staat. T is dat mijn man t geen mooie naam vindt.



Dank voor je reactie.

En wat vind je van de andere namen en heb je ook nog een suggestie?
Alle reacties Link kopieren
quote:modus_ schreef op 13 december 2014 @ 21:13:

Juliaatje: ipv Barend (idd een beetje stoffig imago) vind ik Berend veel leuker! De rest ook leuk (alle namen behalve Barend hebben ooit op onze lijstjes gestaan, hierbij was Pieter wel een vernoeming en niet perse onze favoriete naam).Berend vind ik ook mooi. Barend net wat mooi omdat er twee verschillende klanken/ klinkers in zitten. Maar toch, ik zet Berend ook op de lijst
quote:juliaatje.82 schreef op 13 december 2014 @ 21:04:

Dames, mag ik ook advies inwinnen?

Ik ben inmiddels bijna in het derde trimester en we hebben een lijst met namen.

Zouden jullie eens willen zeggen wat jullie ervan vinden en welke associatie jullie bij de namen hebben? We houden van klassieke namen die ook goed bij een volwassene passen.

Het geslacht blijft trouwens tot de geboorte een verrassing. Ik ga daarom ook nog posten op het meisjesnamen topic

Suggesties zijn ook welkom.

Alvast bedankt!



Barend

Hugo

Pieter

Floris

Oscar



Wat een schitterende namen, alle vijf! Drie van deze namen staan in mijn huidige top 10.

Even nog wat andere suggesties:



Olivier

Victor

Arthur

Max

Jules

Pepijn

Xavier
Alle reacties Link kopieren
quote:juliaatje.82 schreef op 13 december 2014 @ 21:14:

[...]





Dank voor je reactie.

En wat vind je van de andere namen en heb je ook nog een suggestie?Ik zou gewoon voor Barend gaan De andere namen zijn niet lelijk maar ook niet uitzonderlijk mooi of uniek. Ik ben zelf in verwachting van een jongen, deze week uitgerekend, maar ik wil ivm herkenbaarheid de naam liever niet hier neerzetten. Anders zou ik hem wel willen delen gewoon omdat hij zo mooi is.
Alle reacties Link kopieren
Ambrosia, zou je voor een minuutje de naam willen delen? Ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Nog wat suggesties voor Juliaatje:

- Felix

- Victor

- Boudewijn

- Rogier

- Faber

- Bruno

- Reinier
Ja Olivier is ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 13 december 2014 @ 21:21:

[...]





Wat een schitterende namen, alle vijf! Drie van deze namen staan in mijn huidige top 10.

Even nog wat andere suggesties:



Olivier

Victor

Arthur

Max

Jules

Pepijn

XavierDank voor je reactie! Jullie hebben ook een klassieke naam voor jullie zoon toch: y... Mooi iig! Grappig dat er zoveel overeenkomt. Van jouw lijst vind ik Victor mooi en Jules maar Jules vind ik net als Julian zo lastig uit te spreken
Alle reacties Link kopieren
quote:juliaatje.82 schreef op 13 december 2014 @ 21:26:

Ambrosia, zou je voor een minuutje de naam willen delen? Ben benieuwdIk stuur je even een pb goed? Dan kan ik je t gewoon vertellen.
Wat vind je moeilijk uit te spreken aan Julian? Met Jules snap ik het, zou ik ook niet zeker van weten hoe het uit te spreken.
Alle reacties Link kopieren
O wacht dat moet ik even aanzetten denk ik ambrosia
Alle reacties Link kopieren
Staat aan! Ik kan nu pb ontvangen. Komt dat trouwens binnen op mijn mail?
Alle reacties Link kopieren
quote:juliaatje.82 schreef op 13 december 2014 @ 21:34:

Staat aan! Ik kan nu pb ontvangen. Komt dat trouwens binnen op mijn mail?Nee je moet in je inbox kijken, maar ik twijfel heel erg of het gelukt is!
Alle reacties Link kopieren
Olivier vind ik ook mooi.

Julian vind ik lastig uit te spreken, ik denk omdat de L geen hele harde medeklinker is. Veel zachte klanken achter elkaar. U L I A N. Misschien is het niet duidelijk wat ik zeg, maar anders kan ik het niet omschrijven. Hetzelfde geldt voor Jules
Alle reacties Link kopieren
Olivier vind ik ook een mooie naam. Die zou ik ook nog wel willen. Maar onze kinderen hebben korte namen dus dat krijgt deze ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:modus_ schreef op 13 december 2014 @ 21:26:

Nog wat suggesties voor Juliaatje:

- Felix

- Victor

- Boudewijn

- Rogier

- Faber

- Bruno

- ReinierDank voor je suggesties! Ik vind van jouw lijst Boudewijn ook mooi, maar net te zwaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:juliaatje.82 schreef op 13 december 2014 @ 21:04:

Dames, mag ik ook advies inwinnen?

Ik ben inmiddels bijna in het derde trimester en we hebben een lijst met namen.

Zouden jullie eens willen zeggen wat jullie ervan vinden en welke associatie jullie bij de namen hebben? We houden van klassieke namen die ook goed bij een volwassene passen.

Het geslacht blijft trouwens tot de geboorte een verrassing. Ik ga daarom ook nog posten op het meisjesnamen topic

Suggesties zijn ook welkom.

Alvast bedankt!



Barend- kan alleen voor een oude man. Associatie met stoffig, sigaren en een grijze snor en met barend & van dorp.

Hugo Krachtige naam, stoer maar toch ook netjes. Denk wel meteen aan Hugo Boss.

Pieter, tikje saaie en heel middelmatige, neutrale naam. Beetje 80's naam.

Floris Hockeynaam, verder prima naam waar ik weinig mis mee vind.

Oscar Leuk! Niet te veel voorkomend, maar toch duidelijk voor iedereen. Kan voor stoer en chique, voor bouwvakker en arts.

Andere ideeën (sorry voor eventuele dubbele, andere reacties nog niet gelezen.

Jurgen

Jorrit

Laurens

Yannick

Thijmen

Olivier

Fabian

Vincent

Wouter

Bastiaan

Casper

Ewoud

Walter

Midas
Alle reacties Link kopieren
@juliaatje82



Absoluut Pieter!

Barend te ouwelijk, Floris te kak en veel voorkomend voor mijn gevoel en Oscar doet me denken aan Sesamstraat

Nog wat opties:



Berend

Jonathan

Lennard

Ellard

Leander

Ebian

Quinten

Walter

Frederik

(Se)Bastiaan

Vic

Remert

Jurriaan
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:juliaatje.82 schreef op 13 december 2014 @ 21:28:

[...]





Dank voor je reactie! Jullie hebben ook een klassieke naam voor jullie zoon toch: y... Mooi iig! Grappig dat er zoveel overeenkomt. Van jouw lijst vind ik Victor mooi en Jules maar Jules vind ik net als Julian zo lastig uit te spreken



Dank je!!! :-) Het verbaasde me overigens dat toch nog best veel mensen nog nooit van de naam hadden gehoord, terwijl ik het zelf eigenlijk best belangrijk vond dat het een naam was die niet voor onduidelijkheid zorgde qua uitspraak of bekendheid.

Ondanks dat laat ik me er niet van weerhouden om voor een tweede zoon een naam uit dezelfde categorie te kiezen.
Alle reacties Link kopieren
@Juliaatje wat een prachtige namen! We hebben wel een beetje dezelfde smaak qua namen . Mijn reactie op de namen:

Barend - leuk, maar Berend nog leuker. Barend vind ik wat minder lief, Berend klinkt iets knuffeliger.

Hugo - op dit moment nog steeds mijn nr 1. ik vind het een hele stoere en toch ook lieve naam en zowel voor klein jongetje als een volwassen man goed kunnen.

Pieter - mooie naam. ik ken er meerdere van. bij een pieter spreekt hij zijn naam zelf ook heel bekakt uit en daardoor vind ik die naam minder mooi geworden. terwijl dat dus helemaal niet hoeft.

Floris - leuke naam. heeft voor mij wel een hoog hockey-gehalte. En ik vind deze naam een stuk liever klinken dan bijvoorbeeld Barend. Wat zachter.

Oscar - stoere naam! gaaf, maar niet lief. Zeker wel een toffe naam. Ik vind het vooral voor een puber en ook volwassene een mooie naam. Voor een klein kindje iets minder passend.



(Zoals je merkt zoek ik zelf een naam die zowel stoer is als lief, niet te hard maar ook niet te zacht. Hugo en Berend voldoen daar aan uit jouw rijtje.)



Andere namen op mijn lijstje, misschien zit er iets bij voor jou: Ben, Lou, Louis, Adam, James, Lode, Abe, Henri, Willem, Mingus, Daan, Luuk, Lex, Bas, Timéo, Leo, Arthur, Thije, Fender, Mats, Sam, Lovis, Rune, David, Victor, Timon, Jonathan, Loek, Olivier, Jonathan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven