Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.



Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 01 december 2014 @ 18:48:

[...]





Senna

Jari

Quint

Tygo

Elmar (ik probeer em hier al heel lang te slijten maar niemand deelt mijn smaak )

Ingmar

Rory

Roan

Ronan

Vigo

Vic

IanJe had ons bijna zover met Elmar! Heb hem hier voor het eerst gelezen en is lang een van de favorieten geweest. Uiteindelijk zijn we voor een naam gegaan die jij ook vaak noemt. Dus je hebt ons zeker geïnspireerd!
Alle reacties Link kopieren
Leuke naam, Elmar! Wat vinden jullie van Hilmar: voor een jongen of meisje?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marthe. schreef op 06 december 2014 @ 18:16:

Leuke naam, Elmar! Wat vinden jullie van Hilmar: voor een jongen of meisje?Hilmar is een jongensnaam. Wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:namenzoektocht schreef op 06 december 2014 @ 17:26:

[...]





Je had ons bijna zover met Elmar! Heb hem hier voor het eerst gelezen en is lang een van de favorieten geweest. Uiteindelijk zijn we voor een naam gegaan die jij ook vaak noemt. Dus je hebt ons zeker geïnspireerd!Aaaaah nu maak je me heel nieuwsgierig! Tip?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Marthe. schreef op 06 december 2014 @ 18:16:

Leuke naam, Elmar! Wat vinden jullie van Hilmar: voor een jongen of meisje?Die kende ik nog niet, itt Elmar vind ik Hilmar niet leuk.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Hilmar ken ik voor een meisje.
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 06 december 2014 @ 19:31:

[...]





Aaaaah nu maak je me heel nieuwsgierig! Tip? Je hebt een pb!
Alle reacties Link kopieren
Hilmar, nog nooit eerder van gehoord. Als ik moest raden zou ik denken dat het een meisjesnaam is. Geen mooie naam, sorry
Alle reacties Link kopieren
quote:Marthe. schreef op 05 december 2014 @ 13:27:



Simon

Abe

Renze

Bram



Mooi rijtje! Ook hier zijn deze namen alle vier voorbij gekomen, Abe heeft het het langst volgehouden maar werd het uiteindelijk niet.

En 'mijn' Renze stond er omdat, ook ik, bij een Renze in de klas heb gezeten.... Kom jij uit het zuiden van NL?
Alle reacties Link kopieren
quote:biekoe schreef op 07 december 2014 @ 08:26:

[...]





Mooi rijtje! Ook hier zijn deze namen alle vier voorbij gekomen, Abe heeft het het langst volgehouden maar werd het uiteindelijk niet.

En 'mijn' Renze stond er omdat, ook ik, bij een Renze in de klas heb gezeten.... Kom jij uit het zuiden van NL?



En ik maar denken dat ik zo'n originele smaak heb

Toevallig zeg! Ik kom niet uit het zuiden van Nederland.
.
Ik ben zwanger van de derde, nog niet zo lang. We weten nog niet of het een jongen of een meisje wordt. Nu vinden we 1 jongensnaam heel erg mooi maar ik heb het idee dat veel mensen hier een negatieve associatie mee hebben. Graag zou ik jullie (eerlijke) mening over de naam willen. Het gaat om de naam Hero (op z'n Nederlands uitgesproken.



Bedankt alvast :-)
Eerste associatie: Hero Brinkman en Cassis.



Maar die eerste zal sowieso waarschijnlijk vervaagd zijn tegen de tijd dat hij wat ouder wordt. Verder een gewone neutrale naam.
Alle reacties Link kopieren
Hero casis. Hero - toen ik je zag ( Antoine Kamerling).

En geschreven ook als held, superheld. Maar dat is misschien wel lief.



Zou er zelf niet voor kiezen maar er zijn veel ergere namen. Dus als dit jullie naam is, gewoon doen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Hoe spreek je Hero uit als Heero of hiero?



Vind hem geschreven wel mooi eigenlijk. Maar uitgesproken klinkt het voor mij als 'kom maar hiero' of 'Heer O'
Je spreekt het uit als Heero.

Bedankt voor jullie meningen, het valt me nog mee moet ik zeggen. 😊
Alle reacties Link kopieren
quote:Lyt schreef op 09 december 2014 @ 19:10:

Ik ben zwanger van de derde, nog niet zo lang. We weten nog niet of het een jongen of een meisje wordt. Nu vinden we 1 jongensnaam heel erg mooi maar ik heb het idee dat veel mensen hier een negatieve associatie mee hebben. Graag zou ik jullie (eerlijke) mening over de naam willen. Het gaat om de naam Hero (op z'n Nederlands uitgesproken.



Bedankt alvast :-)Ik vind het niet zo leuk, komt op mij over alsof de ouders nu al denken dat het hun kind een superheld zal worden.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Hero ook niet zo mooi.

Mijn associaties zijn ook de frisdrank en 'toen ik je zag' (Anthony Kamerling) Maar als jullie het wel mooi vinden zou ik er gewoon voor gaan! Je vindt dan namelijk nooit meer 'de naam' Niets kan daar dan meer aan tippen. Geniet van je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk bij Hero aan het engelse woord voor held, en inderdaad ook aan antonie kamerling. Ik vind het geen heel lelijke naam, ook geen echt mooie naam.
Bedankt voor jullie reacties!

Er is nog een jongensnaam die we erg mooi vinden. Die is wat 'normaler' (Abel). Ze staan op een gedeelde eerste plaats om het zo maar te zeggen. Gelukkig hebben we nog alle tijd.
Alle reacties Link kopieren
Abel en Hero vind ik even mooi ( of even niet zo, net hoe je het noemen wilt).

Beide namen waar niks mis mee prima. Gewoon leuk.

Vind zelf Abel wel leuker. Past beter bij een volwassen man.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel leuk, Hero. Ik heb het ook wel eerder gehoord bij een jongetje.
Alle reacties Link kopieren
O, Abel! Superleuk!
Alle reacties Link kopieren
Hero en Abel vind ik allebei niks maar als ik moet kiezen, dan ga ik voor Abel.



Hero associeer ik met Antonie Kamerling en de Hero cassis. En Abel met de film Abeltje. Ik vind het een kaknaam en ook niet passen bij een volwassen man.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, ik heb inspiratie nodig, want tot nu toe vindt mijn vriend mijn opties volgens mij nog niet top.

Om een beetje richting te geven:



- Ik vind vooral Hollandse namen leuk. Niet persé oer-Hollands zoals Klaas en Piet, maar wel enigszins Nederlands klinkend of al behoorlijk bekend in gebruik in Nederland (dus geen Jayden, Matthew, Keano. Maar een Julian zal best mogen, omdat het voor mijn gevoel niet enorm Engelstalig meer is).

- Volgens mij is mijn smaak een beetje jaren 80/90 :p

- Niet té kak of té achterbuurt.

- Ik vind van die hippe (vaak korte) namen meestal niet zo leuk (dus geen Sep, Sem, Finn, etc)

- Als het even kan niet uit de top 20, maar dit is geen must.



Voorbeeld van namen die ik leuk vind:

Niels, Jasper, Thijs, Brent, Jorrit, Mark, Lars, Menno, Silvan, Thomas, Wessel, Bas, Laurens, Tom, Jeroen, Sander.



Nog leuke ideeën die in dit rijtje passen?
Alle reacties Link kopieren
quote:theia schreef op 09 december 2014 @ 22:24:

Dag dames, ik heb inspiratie nodig, want tot nu toe vindt mijn vriend mijn opties volgens mij nog niet top.

Om een beetje richting te geven:



- Ik vind vooral Hollandse namen leuk. Niet persé oer-Hollands zoals Klaas en Piet, maar wel enigszins Nederlands klinkend of al behoorlijk bekend in gebruik in Nederland (dus geen Jayden, Matthew, Keano. Maar een Julian zal best mogen, omdat het voor mijn gevoel niet enorm Engelstalig meer is).

- Volgens mij is mijn smaak een beetje jaren 80/90 :p

- Niet té kak of té achterbuurt.

- Ik vind van die hippe (vaak korte) namen meestal niet zo leuk (dus geen Sep, Sem, Finn, etc)

- Als het even kan niet uit de top 20, maar dit is geen must.



Voorbeeld van namen die ik leuk vind:

Niels, Jasper, Thijs, Brent, Jorrit, Mark, Lars, Menno, Silvan, Thomas, Wessel, Bas, Laurens, Tom, Jeroen, Sander.



Nog leuke ideeën die in dit rijtje passen?Michiel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven