Te gulle sint?

02-11-2014 19:53 142 berichten
Mijn zoon van vijf heeft naast twee oma's nog een suikerstiefoma: de vrouw van mijn schoonvader. Krijg net een mailtje van haar of ik de hogesnelheidstrein van lego voor haar wil bestellen via internet, waar ze zelf niet zo handig in is. Het is de duurste legodoos, ze wil die als sintcadeau aan mijn zoon geven.

Nu heb ik meerdere bezwaren: het is zo mooi, dat elk ander cadeau erbij in het niet valt.

Hij is het enige kleinkind aan die kant van de familie en zal dat ook blijven, ik wil niet dat hij eraan gewend raakt grote cadeaus te krijgen.

Mijn man heeft liever dat ze iets kleiners koopt en als ze graag gul wil zijn, de rest op zoons spaarrekening zet.

Aan de andere kant, vind ik lego wel heel leuk en de trein isecht super.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 02 november 2014 @ 20:40:

@Nouschi: zie 1e pagina

Monalisalove heeft een hele praktische benadering Ohw gelukkig maar. Dacht dat ze lisaviva bedoelde
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Doreia schreef op 02 november 2014 @ 20:28:

Sint geeft de trein. Dus jullie zorgen ervoor dat alle cadeaus worden uitgepakt in de juiste volgorde en als laatste dan de Lego trein. Dat is dan de klapper van de avond. Niets mis mee toch? Licht wel even de andere oma's in, dat zij niet de klapper van de avond hebben.Da's wel een goeie tip, dan komt het cadeau van andere oma gewoon eerder aan bod.
Is het alleen stiefoma die geeft of opa ook erbij?



Niet dat het uitmaakt, ik zou het alleen maar leuk vinden voor mijn kind, zoveel mensen die van hem houden en hun best doen een cadeau voor hem te bedenken. Super toch?



Zo buitensporig vind ik het cadeau niet trouwens, of mijn kinderen zijn ook enorm verwend. Hier staat ook altijd een zak vol cadeaus van opa's en oma's, (oud)tantes en -ooms, vrienden. Iedereen geeft wel wat, al is het een kleinigheid.



Voordeel is weer dat wij minder hoeven uit te geven. Dit jaar heb ik het wat soberder gepland, omdat er nog enorm veel speelgoed ligt waar volop mee gespeeld wordt. Dus ook gevraagd om de cadeaus 'op de groei' te kopen of nuttiger (dus een leuke pyjama die ik ze normaal nooit koop bijvoorbeeld).
Laat stiefoma lekker gulle gever zijn. Zij is blij dat ze je kind kan verwennen en je kind is blij met zo'n mooi cadeau.

Voor hem komt het van Sinterklaas en hij zal dus nog niet de link leggen dat de ene oma grotere cadeaus geeft dan de andere.
quote:Nouschi schreef op 02 november 2014 @ 20:43:

[...]





Ohw gelukkig maar. Dacht dat ze lisaviva bedoelde Al die lisa's ook;-)
Heeft hij er zelf om gevraagd? Is hij Lego fan? Staat het straks bovenaan op zijn Sint verlanglijstje? Bij cadeaus staan toch nooit de prijzen vermeld? Hij zal het niet weten. Thuis hadden wij altijd een BERG cadeautjes. Maar daar zaten ook sokken bij en een chocoladeletter. Pas later, toen wij zelf ook meededen en cadeautjes kochten, begin je na te denken over prijzen. Maar tot die tijd heb ik er geen moment bij stil gestaan.
Nou, Doreia, ik kon lezen en rekenen met 4. Toen ik een jaar of 6 was maakte ik al zelf verlanglijstjes met de prijzen erbij, overgenomen uit de Intertoysgids. Ik wist ook precies wat ik er niet op mocht zetten van mijn moeder omdat Sint dat te duur vond.
Kleintjes kennen de waarde van geld niet en ook voor groten telt soms alleen de maat van het cadeau!



Hier koopt, sinds twee jaar, iedereen iets voor iedereen. Dan hebben we een berg pakjes. Eerste jaar had middelste een prullenbak gekocht voor oudste, 1,95 bij Action. Toen alle cadeautjes klaar stonden hebben ze zich allemaal afgevraagd voor wie het grootste cadeau nou toch zou zijn? Ze waren 14, 12 en 9 toen. (En nu een facepalm smiley)
Alle reacties Link kopieren
Wat een geneuzel. Lekker die trein kopen. En zou alleen maar blij zijn met zo'n oma. Als ze het geld kan missen is er toch niets aan de hand. Wat is er mis met grote kado's van een oma? Zijn ze daardoor straks minder leuke volwassenen?
Leuk toch, zo'n groot cadeau. Ik had trouwens verwacht dat we het over honderden euro's hadden dus 90 euro vind ik nog wel OK Hier krijgen de kinderen altijd een cadeau rond de 15 euro en nog een hele berg Actionzooi van opa en oma. Ik zou liever hebben dat ze gewoon één iets groter cadeau geven dan al die 'rommel', maar bij de kinderen (vooral de jongsten) vallen die ludieke cadeautjes wel altijd in de smaak.
Een groot cadeau krijgen is soms juist zo leuk. Het is niet elke keer toch? Geniet ervan zou ik zeggen.
Ik zou het gewoon bestellen. Het is een prachtig kado en zoals ik het lees zou je het zelf niet kopen, maar gaat je zoon er wel heel blij mee zijn. Prima toch dan! Gun je zoon en oma dit, die hebben er beide plezier van

En hij kost 90 euro (bij blokker), dat is echt niet de duurste legodoos van allemaal hoor ik kwam laatst het simpsons-huis tegen voor ruim 200 euro.
Alle reacties Link kopieren
Vooral laten geven!



Je zoon heeft sowieso geen idee van de waarde van het cadeau en ziet alleen maar de geweldigheid.

Fijn toch dat oma zo lief is!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Betjebig : ik dacht dus ook dat het om honderden euro's ging, aangezien TO het de duurste legodoos noemde was laatst in de lego-winkel, daar kom je pas echt dure dozen tegen! Opera house van lego creator is zo 300 euro. Dat zou me wel wat te gortig worden.
natuurlijk bestel je die trein! wat een prachtig cadeau, lief van haar!



ik dacht dat hij bij intertoys in de aanbieding was trouwens
Alle reacties Link kopieren
Dat simpson huis wil ik hebben!!

Gezien bij de bart smit en wilde het voor mezelf
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Wat grappig riannerianne. Ik zit me hard af te vragen hoe mijn ouders dat deden, we hadden het niet breed thuis. In elk geval niet aan de hand van prijzen. Ik denk dat mijn moeder zei: 'niet teveel vragen en niet te duur, want Sint moet ook nog heel veel cadeautjes kopen voor andere kinderen'. En daar hield ik me dan ook aan en hield rekening met de andere kinderen in Nederland.
Als oma-die-niet-zoveel-te-makken-heeft 'overtroefd' zou worden door een stief-oma zou dat, iig in mijn familie, heel veel scheve (zo niet huilende) gezichten opleveren. Als dat bij jouw familie niet zo is (wat ik voor je hoop, veel leuker) dan lekker laten geven.
Stom, het is inderdaad helemaal niet de duurste doos, we zaten op de site van de Blokker te kijken.
Saaaaaar81 : hij is tof he! Maar jemig, wat een prijs...pfff.
Haha! Van blokker is hij misschien wel de duurste ja maar hij is daar volgens mij wel het goedkoopst
Alle reacties Link kopieren
Vragen om een kleiner cadeau en de rest op de spaarrekening te zetten, kan echt niet.



De sint geeft alle cadeaus, dus bij het kind is er geen enkel besef wie wat bijgedragen heeft.



De hogesnelheidstrein van Lego staat hier ook al in de kast voor 5 december. En hij krijgt er een wii bij. Beide van zijn ouders (oh nee, de sint). Gewoon omdat het kan. Sinterklaas vind ik nu echt een gelegenheid om heerlijk royaal uit te pakken. Kind is 5, hij heeft toch geen idee wat iets kost. En het mooie aan bv een legotrein vind ik dat je uitbreidingen kunt kopen bij andere gelegenheden. Kan hij rails vragen voor zijn verjaardag. Dan kun je er tenminste wat mee.



Het lijkt me heerlijk als kind en als ouder om zo'n suikeroma te hebben.
Vandaar dat stiefoma hem ook bij de blokker wilde bestellen, DH:-)

In een fysieke winkel was de trein duurder.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het uit als Oma die trein wil geven? Zolang niemand er een boterham minder om moet eten is er toch geen probleem?

Een kind van 5 heeft geen besef van geld.

Bestel die trein en laat hem er lekker van genieten.

Hij zal er blij mee zijn, als hij een klein doosje zou krijgen wat een stuk goedkoper is zou hij er ook blij mee zijn. Het kind zal niet zeggen dat hij het cadeau te duur vind.

Maar goed Oma wil hem dit geven. Dat is toch alleen maar lief?
What Goes around, Comes around!
Alle reacties Link kopieren
Huilend Rosings? Echt? En ik maar denken dat alleen mijn schoonmoeder theatraal hysterisch kon reageren op ongepaste momenten.





DHW, vet he! Vond het gewoon jammer dat ik hem moest laten staan
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven