Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf in 2017!

22-12-2016 20:26 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren
26-06-2017 - Ik heb wederom een aantal mensen uit de tabel gehaald die al een tijd niet actief waren, in de hoop zo het overzicht te houden. Natuurlijk kan ik me ook vergissen en wat over het hoofd zien, of wil je om een andere reden alsnog graag terug in de tabel. Laat het me weten en dan komt het goed!

Dit topic is gestart voor dames (en heren) die met ingang van 2017 graag ongeveer 10 kilo af willen vallen.
Samen kunnen we deze uitdaging aan!!

Ansch: Startgewicht: 77.8 kg, startdatum: 18-06-2017, huidig gewicht: 77.1 kg, deze week: -0.0 kg, totaal: -0.7 kg

Bukko: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 15-05-2017, huidig gewicht: 70.6, deze week: -0.2 kg, totaal -5.4 kg

Frantic: Startgewicht: 78.6 kg, streefgewicht 66.0, startdatum: 01-01-2017, huidig gewicht: 70,6 kg, deze week: -0.6 kg, totaal: -8.0 kg

Elizaar: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 01-03-2017, huidig gewicht: 70.7 kg, deze week: +0.1 kg, totaal: -5.3 kg

Nessemeisje: Startgewicht: 83.8, streefgewicht 72.0, startdatum: 03-01-2017, huidig gewicht: 79.4, deze week: -0.2 kg, totaal: -4.4 kg

PinkLady90: Startgewicht: 80.2 kg, startdatum: 05-06-2017, huidig gewicht: 75.9 kg, deze week: -0.7 kg, totaal -4.3 kg
frantic wijzigde dit bericht op 30-10-2017 14:37
47.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hier ook nog meeschrijven?

Vanochtend voor het eerst in lange tijd op de weegschaal gestaan en ben me rot geschrokken! 83.5 gaf de weegschaal aan, bij een lengte van 1.65. Helaas heb ik het afgelopen jaar een behoorlijk rotjaar gehad en ben daardoor veel gaan emotieeten. Nu het allemaal wat rustiger is geworden wil ik graag het roer om gaan gooien. Mijn streefgewicht is 70 kilo.

Ik hoop door hier mee te schrijven wat meer motivatie te krijgen en niet na een week het bijltje erbij neer te leggen( dat gebeurt nog wel eens, begin ik heel enthousiast en na een week is die motivatie tot onder het nulpunt gezakt:-)
Erger je niet, verwonder slechts!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Joostelientje!





Vanochtend 81,8!!! Eindelijk onder die 82! Nu zo houden en hopelijk binnenkort onder de 80.
Alle reacties Link kopieren
Hier valt het tegen. Was met de carnaval ruim 2kg aangekomen en die zijn er nog niet af, nu 84kg. En zaterdag gaan we weg voor een weekje skiën, dus heel veel minder zal het niet worden de komende twee weken. Daarna toch maar weer met goede moed door.....



Gefeliciteerd Leonie met het doorbreken van de grens!
Alle reacties Link kopieren
quote:Leonie1983 schreef op 06 maart 2017 @ 17:14:

Welkom Joostelientje!





Vanochtend 81,8!!! Eindelijk onder die 82! Nu zo houden en hopelijk binnenkort onder de 80.Super zeg! Fijn he? Zo'n morele overwinning. Ik heb dat bij de 80 kg. Nog een halve kilo te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Leonie! Mag je trots op zijn.



Jala, gelukkig is skiën wel veel bewegen ook. Hoop dat hebben fijne vakantie hebt.



Ondanks carnaval zijn de meesten toch wat kwijtgeraakt.



Frantic het ziek zijn duurt idd al lang, pfff. Maar krijg ook echt alles achter elkaar. Ik eet netjes maar probleem nu is gebrek aan beweging dus ik heb angst voor de weegschaal. Volgende week ga ik er weer op. Ik ben trouwens heel blij als ik onder de 70 ben. Ik denk dat ik dan eindelijk dat gevoel van bevestiging krijg dag ik het wel kan.



Succes iedereen deze week!
Alle reacties Link kopieren
Blegh, maandagavond bij het avondeten toch iets te weinig op waardoor ik 's avonds al zeer vroeg een ontzettende hongerklap kreeg. Zo eentje waar geen appels tegen opgewassen zijn. Toen heb ik me dus vergrepen aan een zak Hamka's. Dat is het slechte nieuws. Het goede nieuws is dat ik me 's nachts en de volgende dag zo slecht voelde (lichamelijk) dat ik voorlopig weer genezen ben. Dus nu weer vrolijk verder en voor de lunch een maaltijdsalade heb gekocht en voor tussendoor een bakje druiven.

Ik-wil-die-schoenen.

Succes allen. Gemotiveerd blijven is het moeilijkst, maar ik weet waar ik het voor doe. Laatst weer de strandvakantiefoto's gezien
Alle reacties Link kopieren
2 weekjes niet geweest, beetje gekkenhuis hier. Gewicht staat ook redelijk stil, dus moet weer even gemotiveerd worden. Maar ik ziet dat ik niet de enige ben met de nodige strubbelingen. Maar we geven niet op.

Vanochtend 69,5. Dus blijf gelukkig wel een beetje hangen onder de 70....
Alle reacties Link kopieren
Tabel bijgewerkt! Welkom Joostelientje, je staat er nu ook in!



Balen Nesse, maar net wat je zegt, het voelt dan zo slecht dat je de volgende keer wel ff goed nadenkt!

Strandfoto's maak ik alleen van het strand zelf, niet van mij ;)



Nou Loepje, dan is er toch nog wat af, niets erbij.. prima toch!!

Kan gebeuren dat het even niet lukt, nu weer lekker door. Probeer jezelf er aan te herinneren dat je ook gezond kan eten als het een gekkenhuis is, het blijven keuzes. Zo, die ga ik onthouden, zelf enorm veel slechte beslissingen gemaakt vorige week



Inmiddels gaat het hier wel weer goed, heb de flow weer te pakken! Gisteren uit eten geweest, ongezond voorgerecht (maar gedeeld), mager vlees als hoofdgerecht (geen frietjes enzo), 2 biertjes maar geen toetje. Ik ben tevreden. Gewicht is ook weer dalende, blij mee! Man blijft me complimenteren, ik kan niet wachten tot andere mensen het ook gaan zien ;) Maar daarvoor zal ik nog even goed mijn best moeten doen denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Oké ik ben even heel blij. Ben nu al een maand ziek en was daardoor veel aangekomen (tot 76 kilo, nieuw dieptepunt!) want bewoog heel weinig. Nu net op de weegschaal gestaan en woog ik 73,4. Zo blij! Er is beweging, die teller gaat omlaag. Gevierd met een bak kibbeling met saus. Onee gelukkig niet



Goed gedaan Frantic met het uit eten gaan. Idd keuzes, keuzes en nog eens keuzes. Wel lastig hè soms! Ik merk aan mezelf dat ik wel weer leer te genieten van kleine hoeveelheden. Ik wacht nu bewust met iets lekkers en kan dan s avonds echt blij worden van thee en wat chocola (en dan niet de halve reep maar 2 blokjes oid).



Wel goed Loepje dat je nog onder de 70 zit. Stabiel blijven is ook fijn!



Mag ik volgende keer ook in de tabel Frantic? Startgewicht 76, startdatum 18 januari, streef 60, nu afgevallen 2,7 en bijzonderheden: als ik beter ben weer lopen met fitbit dus elke dag stappen maken en 2x per week sporten bij fysio.
Alle reacties Link kopieren
Oh beter Elizaar! Sorry dat ik je in de tabel vergeten was, je staat er nu bij!!

Mag ik vragen waar je last van hebt, dat je al zo lang ziek bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:Frantic schreef op 11 maart 2017 @ 20:04:

Oh beter Elizaar! Sorry dat ik je in de tabel vergeten was, je staat er nu bij!!

Mag ik vragen waar je last van hebt, dat je al zo lang ziek bent?

Dankjewel Frantic!



Ik heb op het moment gewoon heel veel pech. Eerst een dubbele oorontsteking (au! Werkelijk huilen van de pijn en loopoor) daarna bronchitis, opgevolgd door longontsteking en nu mede daardoor een ontstoken borstbeen (huh wat? Ik had er nog nooit van gehoord). Dus ik ben een beetje aan het kwartetten met ontstekingen.
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw wat een pech!!

Hopelijk is het klaar nu je kwartet compleet is
Alle reacties Link kopieren
Whoot whoot!! Vanmorgen 74,2 --> -1,3kg!!

Mijn dag kan niet meer stuk!
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend 80.2 kg. Argh, vrijdag heb ik ook gewogen en toen was het 79,5 kg dus ik heb de schoenen maar besteld .
Alle reacties Link kopieren
Pff..... ik ben bezig mezelf weer te herpakken. Afgelopen weken niet zo best gegaan. Ochtend, middag gaan goed maar die avonden... paar avonden alleen thuis geweest en dan gaat mis!



I'll be back
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Frantic! 1,3 in 1 week vind ik echt heel veel. Heb je veel bewogen?



Leuk dat je je schoenen hebt besteld nesse. Volgende week zit je gewoon ook op maandag onder de 80.



Ik kan vandaag niet wegen, weegschaal is kapot maar is niet zo erg. Die 73.4 was van afgelopen zaterdag dus ik geloof het wel.



Ik ben vandaag voor het eerst 1 op 1 gaan sporten bij de fysio. Was echt superleuk! Doel is om mijn core sterker te krijgen en van daaruit verder te werken. Heb leuke buikspieroefeningen gedaan waarbij je benen en billen ook worden meegenomen. Nu is mijn conditie na het ziek zijn helemaal 0 maar voelde zo goed om weer bezig te zijn. En mn benen trillen, die hadden het zwaar :-)

Woensdag weer, ik heb er zin in. Dat is nog wel het belangrijkst.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanochtend vergeten te wegen! Dus morgen geef ik mijn gewicht even door.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend 85,8 dus weer iets eraf . Het gaat niet hard maar wel naar beneden.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Chanico en Nesse! Nesse ik heb je gewicht in de tabel dan nu gewoon op 80,2 gezet. Maar je schoenen zijn onderweg, gaaf!!



Ik ben benieuwd Leonie, jij gaat zo goed!



Nevobo, kom op, je kunt het!! Kunnen wij wat voor je doen?



Elizaar, klopt, 1,3 is veel, maar ik heb al op 74,0 gezeten. Was rond de carnaval juist aangekomen, denk dat het er daarom nu ook wel vlot af wil. Ben benieuwd naar volgende week, zo heel blij zijn als ik dan op -5kg zit!
Alle reacties Link kopieren
80,7 kg vanochtend!

Dus weer 1,1 kg minder dan vorige week en -7,2 kg vanaf 1 januari. Het gaat super lekker dus! Ik bleef even hangen op de 82 kg maar nu ga ik weer verder omlaag. En ik denk wel dat het zo snel gaat omdat ik nog borstvoeding geef. Heel wat calorietjes gaan richting baby natuurlijk.



Nesse; haha, maar die schoenen heb je toch wel verdient hoor! Je zit vast snel weer onder de 80.



En de meesten gaan hier best lekker toch? Al vind ik het wel jammer dat er toch al een groot gedeelte van de mensen van het begin van dit topic / tabel is afgehaakt ondertussen.
Alle reacties Link kopieren
Ik haak ook af. Ik merk dat ik dit topic niet als motiverend ervaar.

Mijn doel en motivatie zijn dusdanig anders dan dat van de rest, dat ik niet echt heel veel aansluiting vind. gooi mij maar uit de tabel.
Alle reacties Link kopieren
Lekker leonie!!

Ik vind het ook jammer dat veel mensen afhaken, maar het mag van mij sowieso wel wat actiever, dus onder de gene die er nog wel zijn. Ik heb wel een vraag aan jullie. Wie weet een lekker recept voor hartige taart, met veel groente en weinig kaas/ei/room? Wil wel weer eens wat anders proberen!

Jammer perzikboom, succes verder!
Alle reacties Link kopieren
Chicken pie! Bladerdeeg, kip, brocolli en een scheutje melk erdoor. Beetje kruiden met zout en peper, en het is super lekker.
Alle reacties Link kopieren
Het ziet er naar uit dat iedereen op het goede spoor zit, fijn en doorzetten!



Ik doe over een weekje weer mee. Nu heerlijk aan het genieten in de sneeuw met heel veel zon en let nu niet heel erg op mijn eten, beweeg dan wel de hele dag. Ben heel benieuwd wat de weegschaal zondagochtend aangeeft haha.
Alle reacties Link kopieren
Lekker Jola, lekker wintersporten? Dan verbrand je idd ook wel het nodige!



Leonie, dat klinkt goed! Kip ff bakken, broccoli ook even koken of is dat niet nodig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven