Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur - revised

04-05-2016 15:02 938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.



Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.



Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
@Kalliope. Bij ongesteldheid vind ik het ook lekker om wat onverantwoords weg te happen. Dat is bij mij de maandelijkse zak chips en deze keer de truffel kruidnoten. Hele zak weg en dan is het ook wel weer voorbij.



Gisteren:

O: smoothie van spinazie, munt, banaan, limoen en appelsap verdund met water

T: zelfgemaakte muffin van amandel- en havermoutmeel, halve banaan, klein beetje boter, ei, kaneel, wijnsteenbakpoeder.

L: Bruin broodje tomaat mozzarella op locatie

T: Iemand trakteerde op zelfgemaakte appeltaart, vooruit stukje

T: Prutje van havermout, cashewnoten, dadels, kokosrasp, kaneel en klein beetje kokosolie door de blender met blauwe bessen

A: Bij de Warung wat bami, sajoerboontjes, ei en garnalen

Het lijkt zo best veel en zwaar maar hiermee blijf ik op gewicht.

En uiteraard de stappen > 11.000
@Kalliope hahaha dankje!



Fitness: 17 min. crosstrainer, 45 min. apparaten

Ontbijt/lunch: pompoenbroodje en mini-ciabetta,

beide met hüttenkase avocado tomaat en peper! Echt heerlijkkk!

Tussendoor: innocent super fruit reload- smoothie (187 kcal)

Avond: champignon paprika burger met sperziebonen!
Alle reacties Link kopieren
Gaya, het was wel iets meer dan 'wat onverantwoords'. Maar ik zit er nu weer lekker in. Je lijstje ziet er lekker uit, en niet als teveel/te zwaar hoor.



Pizza, heb je geen honger met dat lijstje?



Lijstje vandaag:

Ontbijt: overnight oats van halve cup havermout (droog gewogen), 2 kleine peren, theelepel chiazaadjes, eetlepel 'zelfgemaakte' jam*, en sojamelk

Lunch: salade van een stuk rode kool, grote appel, handje rucola, stuk Wensleydale-cranberry kaas, met 2 theelepels olijfolie, appelciderazijn en wat bruine-rijstsiroop.

Tussendoor: laatste restje salade, kreeg tijdens de lunch niet alles op

Tussendoor 2: warme chocolademelk van Costa, met 2 marshmellows en 2 flakes

Avondeten: gestoofte rode kool, 3 vega-worstjes, kwart cup bruine rijst (droog), en zelfgemaakte** appelmoes met een scheutje bruine-rijstsiroop



Kcal: zo'n 1700-1750

Heb niet gesport vandaag maar ben na mijn werk nog wel even wezen shoppen dus zo'n 13000 stappen gezet vandaag



* zelfgemaakt door mijn moeder

** echt zelfgemaakt door mezelf
Liever elitair dan een pauper!
@Kalliope jawel haha s'avonds nog bak magere yoghurt met

hagelslag gehad en 3/4 volkoren crackers met hüttenkase.



Eetlijstje vandaag.



Ontbijt: magere kwark met Jordan Granola

Lunch: meergranenbol met mozzarella en tomaat en vifit 500 ml

Avond: champignon paprika burger en courgette spaghetti met pestosaus van Jamie Oliver

Echt een aanrader deze pakketjes! Bij de appie heijn of jumbo!

Tussendoor: nog geen idee! Denk wat chipjes!
Alle reacties Link kopieren




Vandaag: Oats So Simple Golden Syrup (van Quaker Oats) aangemaakt met water, banaan

Lunch: 2 ciabatta rolls met hummus

Tussendoor: zakje 'crunchy beetroot slices' (30 gram)

Avond: 5 kleine aardappeltjes gebakken in een eetlepel kokosolie, rode kool, zelfgemaakte appelmoes, 3 vega-worstjes



kcal: rond de 1700
Liever elitair dan een pauper!
Wat eten jullie lekker!



Gisteren:

O: smoothie van spinazie, banaan, gember, limoen, munt en appelsap/water

T: zelfgemaakte muffin

L: Prutje havermout, dadels, kokos, cashewnoten, kaneel

T: mozzarella en kerstomaatjes met balsamico en basilicum

A: Gegrilde kip

> 10.000 stappen



Vandaag:

O: smoothie, zelfde als gisteren

L: Kwark, havermout, blauwe bessen, pompoenpitten

Op bezoek:

A: granen met erwtjes, boemboe kerriekip, sperziebonen

T: Speculaas

Veels te weinig beweging
Alle reacties Link kopieren
Jouw lijstjes zien er ook niet verkeerd uit! Wat voor granen eet je?



Gisteren een wat minder dagje:

Ontbijt: cheese twister

Lunch: sandwich van de Tesco met ei en mayo

Tussendoor 1: sweet chrunchy sweet potato schijfjes en een blikje ijskoffie light

Tussendoor 2: kleine cappucino van costa

Avond: half ciabattabrood met gegrilde groenten (courgette, paprika, shallot) en gegrilde halloumi, met hummus



~2000 kcal
Liever elitair dan een pauper!
I love halloumi!

Het was tarly van wat ik had begrepen (was op bezoek).

In het weekend eet ik vaak toch wat calorierijker, meer traktaties en lekkernijen maar beweeg gelukkig ook meer.



Gisteren:

O: smoothie van banaan, spinazie, limoen, gember, munt en appelsap

T: Kwark met stukjes kiwi, blauwe bessen en pompoenpitten

L: Hamburger met ei en rucola, patatjes met truffelmayonaise buiten de deur. Dit was zo vullend dat ik dit maar als hoofdmaaltijd heb gebruikt en 's avond wat lichters heb gegeten.

A: Kom groentesoep uit het versvak

Wel meer dan 15.000 stappen.



Vandaag:

O: Kwark met havermout, banaan, kaneel en pompoenpitten

T: Plantaardige proteïneshake voor het sporten

L: 3 eieren voor een roerei met gerookte zalm

T: Chai latte en stukje chocoladetruffeltaart

A: Een curry met aardappels, spinazie, rode peper, gember en kokosroom, ga ik zo maken

uit het boek Veggie. Benieuwd naar!

Krachttraining, alleen benen en >15.000 stappen.
Alle reacties Link kopieren
O: 2 volkoren brood met nutella

A: broodje shoarma



Wegens "omstandigheden" na m'n ontbijt niets meer kunnen eten en/of kopen..

Ik wil graag mee doen omdat ik ben aangekomen nadat ik gestopt ben met roken. Mensen vinden mij niet dik maar ik zit niet lekker meer in m'n vel. Ook door het slechte eten wat ik allemaal naar binnen prop. Ik ben wel een beetje van het alles of niets gebeurd zoals jullie hierboven kunnen lezen. Ik lees en schrijf graag mee met jullie, ben benieuwd wat jullie zoal eten op een dag. Ik hoop mede hierdoor gezonder en regelmatiger te gaan eten met als doel om weer lekker in m'n vel te komen zitten!



Beweging: na het broodje shoarma een half uur stevig door gewandeld en overdag eigenlijk ook constant in beweging geweest.
anoniem_193445 wijzigde dit bericht op 26-10-2016 00:49
Reden: Te vroeg verstuurd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik durf mijn lijstje niet te posten maar ik zie dat niet iedereen dit iedere dag post dus misschien is het niet zo erg.. Wel dat ik het niet durf, overdag normaal gegeten en vanavond bij vriendin m'n boekje te buiten gegaan met allerlei lekkers. Stom stom!
Alle reacties Link kopieren
[img]null[/img]Goed, goed, goed. Ik wil hier weer n paar weken bijhouden wat ik eet en hoe ik beweeg. Woon sinds een paar maanden in het centrum en eet sindsdien alleen maar taart en turkse pizza. Verder heb ik sinds een maand echt een sportschooldip, en sinds 1,5 week een thuissportdip (thuissporten is kwartier yoga s ochtends). Lui, moe, geen zin, koud. Ik ben niet dik ( ong. 70 kilo bij 1.79) maar kom de laatste jaren wel aan, en Alles gaat op mijn buik zitten. Hopelijk helpt dit lijstje bijhouden me de winter door!

Meer meeschrijvers?



Gisteren:

2 croissants met roomboter en marmelade, 2 koffie

2 speltboterhammen met roomboter en marmelade, 2 vk bh met pindakaas en sambal, 2 chaithee (zonder melk)

2 rode wijn, 1 vegahamburger op wit broodje met wat salade, 1 brownie met cranberry en toefje slagroom 1 espresso

1 witte wijn, iets van 6 glazen water verspreid over de dag

Beweging: bij elkaar misschien 3 kwartier gelopen (naar de albert heijn en terug en van de ene naar de andere horecazaak...)
Alle reacties Link kopieren
Nog iemand zin om mee te doen?

Vandaag



o: in kokosolie geroosterde havermout met wat walnoten, kaneel en branen, chaithee

L: 4 ger. Vk bh met pindakaas en sambal, 1 mandarijn, 1 koffie

T: 3 ger. Vk bh met beetje olijfolie en zout. 3 mandarijnen, 1 koffie

D: zelfgemaakte rode kool met appels, 3 gekookte aardappels,uiensausje

T: rooibosthee

Verder ong. 5 glazen water

Ik had superhonger toen ik thuiskwam, vandaar de extra lunch

Bewegi g: misschien 20 min gefietst
Nou vooruit, doe weer eens dagje mee

O groene smoothie met spinazie, limoen, banaan, rucola en munt

T Griekse yoghurt met banaan

L Waldkorn broodje met mozzarella, tomaat en pesto

D Pasta bolognese

Beweging: 1 uur Pilates en > 15.000 stappen



Nog chai latte erbij en water.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Gaya en wow, wat n gezond lijstje. Ik zou neervallen vd honger, eet je s ochtends expres geen koolhydraten of was dat toeval?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil hem ook wel eens plaatsen.



Gisteren:

O: Tijger bruinbrood met vruchtenhagel (1st.)

T: 1 Banaan

L: 2 volkorenboterhammen (1x Kipfilet & 1x Eiersalade met IJsbergsla)

T: 1 Appel

A: 80 gr Kipfilet met doperwten en gekookte aardappelen
quote:-Sense- schreef op 22 november 2016 @ 08:23:

Gezellig Gaya en wow, wat n gezond lijstje. Ik zou neervallen vd honger, eet je s ochtends expres geen koolhydraten of was dat toeval?

Toeval, had haast voor een lesje Pilates in de ochtend en met een volle maag is het ook niet prettig.

Normaal eet ik 's ochtends een grote bak met havermout, banaan en kwark. En dan heb ik na 1,5 uur opnieuw trek.

Verder was die Waldkorn wel groot en is de portie pasta groot (150 gram pasta en flink veel saus)
Alle reacties Link kopieren
Lijstje van vandaag.

O: 2 snee maisbrood met leverpastei en een glas jus

T: 2 rijstewafels met hummus en een koffie met melk

L: een smoothie met 1 banaan, scheut sojamelk en lekker veel spinazie

T: 2 mandarijnen met een kruidenthee



Wat vandaag nog komt:

A: avg

T: yoghurt
Alle reacties Link kopieren
Oh man, wat eet ik veeel! Ik denk echt dat ik een lintworm heb ofzo



Gisteren:

O: havermoutpap met sojamelk, el lijnzaa, halve appel, el tahinpasta, koffie

T: 2 stukken dadelnotentaart (...), 2 koffie

T: 1 groene thee

L: 1 vk bh met gebakken ei, 1 vk bh met halve avocado, 2 vk bh met olie en zout, 1 koffie

T 1 krentenbol met beetje roomboter, zo n vieze voorverpakte wasa cracker met kaas, 1 cup a soup tomaat

D: rode kool, 1 a 2 aardappels vega schijf en uiensausje

T rooibosthee

Plus zo n 5 glazen water



Beweging: ong 2 uur gefietst alles bij elkaar, en 6 zonnegroetjes
Ziet er anders best goed uit Sense! Dat lintworm gevoel herken ik wel. Op een werkdag at ik makkelijk 8-10 volkoren boterhammen weg, die dan al om 16u op waren...Nu rond m'n veertigste merk ik dat mijn spijsvertering iets verandert.



Deze week is mijn lijst niet representatief. Te weinig en onregelmatig. Niet thuis.

O havermout, banaan, Griekse yoghurt, pompoenpitten

L stokbroodje met kip en taugé kant-en-klaar

A sushi. Gelukkig wel veel.

T stukje chocolade 73%

T stukjes truffelkaas

Kopjes water en thee
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook weer eens mee



Voor vandaag in de planning:

O: 2 volkoren beschuitjes met pure chocoladepasta en banaan

T: koffie verkeerd met plakje ontbijtkoek

L: misschien uit lunchen met beste vriendin en als dat niet doorgaat een restje bietenpizzabodem met zuivelspread, spinazie, ui en parmezaan

T: 2mandarijnen en een Nakd reepje

D: groene curry met rijst en vegetarische kipstuckjes met misschien een IPA of een cola light.

T: klein zakje chocolade pepernoten (bolletje heeft van die portieverpakkingen, heel fijn!)

Verder hele dag door water en thee



Lintworm ken ik ook hoor Sense, ik vind je lijstjes heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Heee Kaavee, dat is lang gelee! Je hebt nog steeds van die lekkere voorbereide lijstjes! Hoe gaat het verder? En gaya, truffelkaas en sushi, mmmm allebei. dingen die ik nauwelijks meer eet sinds ik samenwoon met een vis en champignonhatende man ( hij beweert allergisch te zijn, ik vermoed dat het allemaal wel meevalt) Ben je niet thuis voor je werk?

Mafkees en miesje willen jullie afvallen?



Gisteren at ik

O

Havermoutpap v sojamelk en lijnzaad en halve appel en el pindakaas, koffie

T soort cappucino v spjamelk met chocoladesiroop daardoorheen

L: 5 kamut bh met beetjr olie en zout, 1 spelt bh met Halve avocado ( heb iets geniaals ontdekt hier in de buurt: een brood outlet waar ze van dat hele dure bakkerswinkelachtige brood verkopen voor de helft vd prijs omdat t 1 dag oud is), koffie

D: spruitjes, gebakken uitje, gekookte aardappels, vega schijf

Plus paar glazen water, paar zonnegroetjes en ong. 45 min gefietst

Nu heb ik een kopje espresso gedronken en wil ik n klein rondje gaan hardlopen voor ik ga werken
Alle reacties Link kopieren
gaat goed hier!! Bijna klaar met de antidepressiva en ik voel me weer mezelf en blij



En voorbereide lijstjes hoort bij mij ja, ik vind het gewoon echt heel leuk om te bedenken wat ik ga eten en me daar dan heel erg op te verheugen



Jouw broodoutlet klinkt ook goed!!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn KV! Heb je ook nog therapie oid gevolgd? Of was het echt vooral een tijdelijk blije stofjes tekort? Wel lekker dat je van die AD af bent zeg!



Ik hou mn lijstjespost nog tm zondag vol, dan vind ik het wel weer leuk geweest.

Gisteren

O: havermoutpap v sojamelk, lijnzaad, kaneel, daarin een banaan en 1 el pindakaas, thee

L: 5 kamutboterhammen waarvan 3 mwt hummus,

T 1 peer, 1 groene thee, 2 koffie

T: paar blokjes kaas en gorgonzola, 2 mandarijnen, 2 roggeboterhammen

D: ovenschotel v zuurkool, zoete aardappel en pompoenpuree, gorgonzola paneermeel en walnoten

T: thee, denk ik

Op 30 min fietsen geen beweging gehad, ondanks mijn fantastische voornemen...,
Alle reacties Link kopieren
Ja, ook therapie. Het was een postnatale depressie dus getriggerd door de hormonen maar ik ben nooit een lichtzinnig type geweest dus ik heb het gelijk aangegrepen om te kijken wat er nog meer onder zat. Soort grote schoonmaak en opruimbeurt



Ik had zelf bedacht dat ik gewoon ging posten als het uitkomt en dus ook niet standaard iedere dag. Blijft het ook een beetje leuk



Vandaag:

O: yoghurt met muesli, honing, mango, kakifruit en noten

T: 2 koffie verkeerd en 2 mini gevulde koeken

L: 2 wasa vezelrijk crackers met dun humus, daarop pikante geitenkaas, avocado en komkommer

T: eiwitreepje, 1 merci en 1 bonbon

D: 3 courgette pannenkoekjes met stroop

T: veel thee met niks want wel genoeg gesnaaid vandaag
Alle reacties Link kopieren
@Sense; Valt dat op dan? Tips, commentaar of suggesties zijn altijd welkom.



Vandaag(Ik was pas heel laat wakker):

O/L: Scrambled eggs van 2 ei en een avocado

T: Een snee peperkoek en een glas jus

A: 3 kleine wraps met een vulling van kip, zwarte bonen, mais en tomaten.

T: ? Nog geen idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven