Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig groepje om elkaar te motiveren.

26-08-2013 17:18 1109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een poos niet meer hier te zijn geweest heb ik mijn nick toch maar weer tevoorschijn gehaald



Ik ben zolang als ik mij kan herinneren al aan het lijnen, en hoop dat ik het nu heb gevonden wat bij mij past, gezond en regelmatig eten, dus geen shakes of pillen o.i.d. Ook heb ik al het light spul het huis uit geknikkerd. Ben inmiddels 33 kilo afgevallen en wil er nog een aantal kwijt. Het liefst nog 18 kilo.





Ik wil graag schrijven met een groepje meiden/vrouwen die ook door regelmatig en gezond te eten gewicht kwijt willen, of al zijn. Elkaar steunen in de moeilijke periode die straks weer aankomt (sint, kerst en oud&nieuw). Lekkere recepten te delen met weinig calorieën, maar geen light producten.



En ik ben een sporthater, dus ik moet het niet hebben van fanatiek in de sportschool hangen of hardlopen e.d.



Dus kom maar op!
Elle, bij mij duurt het ook altijd lang voordat ik een vol gevoel heb. Zitten we bijvoorbeeld ergens tapas of sushi te eten, dan hebben mijn vrienden er na een aantal gerechtjes wel genoeg van. Ik niet. Ik kan gewoon door. Eén vriendin is net als ik een soort bodemloze put. Als wij samen all you can eat sushi gaan eten, gaan we door totdat de tijd op is. En dan drinken we nog rustig een kopje thee en wachten we op de rekening en als we dan het restaurant uit lopen, kunnen we ineens niet rechtop staan van de buikpijn want dan snapt m'n lichaam ineens dat ik geen 72 sushi's nodig had ... Dit is trouwens niet beter geworden sinds ik niet meer teveel weeg. Helaas. We moeten het dus maar doen met slecht werkende hormonen! Die hier trouwens net zo slecht werken bij onbewerkte producten als bij dingen met E621.



Annelore, genoten van je week? Hopelijk deze keer geen vervelende opmerkingen van je vrienden over je eten?



Yolanda, goed geslaagd met winkelen? En een trouwjurk uitgezocht? Gaaf hoor! Wanneer is de grote dag?



Twisted, ben je ons alweer zat nu je niet meer boven je max zit?
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik ben er nog hoor. Eten gaat nog steeds goed. Binnenkort maar weer eens wegen. En dat heel veel kunnen eten herken ik helaas maar al te goed
I am surrounded by morons
Ja een super weekje gehad! Thx for asking ;)

Ow dat... er zijn nog niet echt gelegenheden geweest waar samen gekookt werd. Ook op het festival bracht ieder het zijne mee. Was trouwens ook als smokkeldag voorzien, dus denk niet dat ik de indruk gaf te gezond te eten

Het is eigenlijk wat in de doofpot geraakt... Gelukkig!



Giffie, je moet eens googelen op Chinees restaurant syndroom ;)

De Aziatische keuken ( de verwesterde althans) staat erom bekend Mega hoeveelheden MSG ( E621) te gebruiken, lopen gezondheidsonderzoeken naar. Dus als je dat vaak eet, kan dat wel eens ( één van de ) oorzaken zijn voor je bodemloze put!



Lijkt me anders wel knap vervelend voor jullie, zo nooit 'genoeg' hebben. Ik heb dat alleen met chips, dat pak gaat er helemaal door. Verder ben ik een kleine eter, altijd al geweest. Wel chapeau voor jullie dat jullie ondanks dat probleem toch maat houden! Goed bezig hoor!
Die bodemloze put was er altijd al, Annelore. En mijn moeder kookte vroeger heel traditioneel aardappelen, groente en vlees en op woensdag macaroni of nasi (met soepgroenten, haha). Dus ik denk niet dat het aan de MSG ligt. Na het eten duurt het 20-30 minuten voordat m'n lichaam snapt dat ik genoeg gegeten heb. Daar hou ik nu gewoon rekening mee. En bij de Japanner is het juist wel handig dat ik met gemak wat extra kwijt kan!
Tja dan valt er jammer genoeg niet veel aan te doen wellicht... Zal bij sommige mensen misschien gewoon in de genen zitten ofzo... Des te meer superknap wat je hebt bereikt ondanks dat probleem!! Daar mag je trots op zijn !!
Nu ben ik toch echt zeker dat ik aan het vermageren ben!

Mijn broeksriem, waarmee ik mijn 46'ers nog enigzins kon ophouden, is nu ook al te groot!

Dat wordt verplicht shoppen deze week :-)

En ga ook een weegschaal halen, ben te benieuwd. Maar laat er mij niet meer door kisten, want gewicht zegt niet alles en die broeksriem wel!

Woehoe gaan zoeken bij maat 44! Laaaang geleden... :-)
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel meiden. Het mooie is dat ik het ook helemaal zelf doe (zonder dietiste) maar natuurlijk wel met wat ondersteuning van jullie. Erg fijn :D



Heb weer wat leuke dingen geshopt ja. Veel leuker nu :P

Enne wat was dat gaaf zeg om trouwjurken te passen. Dan zie je het pas echt goed. Voorjaar 2015 trouw ik :D



Super Annelore, geniet je er toch net iets meer van.

Wauwww wat ontzettend gaaf zeg. Kan je wel even op teren op dat gevoel dat je dat geeft. Echt super. Geniet ervan :D:D



@Gif wel lastig hoor. Voordat ik ging lijnen kon ik blijven eten en eten en dan vervolgens met buikpijn zitten.

Nu let ik er veel meer op en merk dat het minder geworden is en er niet zon last meer van heb. Maar ken dus wel een klein beetje het gevoel (nu niet meer zo gelukkig) Maar wat Annelore al zegt des te knapper dat je dit dan bereikt hebt.

Super trots!!



Deze week 6 ons eraf. En ik was maar bang dat er deze keer niets af ging aangezien het laatste altijd moeilijk(er) gaat
Wat een positieve berichten hier; fijn! En wat zijn we allemaal blij met onze nieuwe kleren! Shoppen is een vorm van beweging dus het is goed voor je en het is ook nog eens uitverkoop dus lekker de stad in!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon een flinke schop nodig
Alle reacties Link kopieren
Ik ook, Elle
I am surrounded by morons
Een schop? Dat gaat vandaag even niet lukken, vrees ik. Spierpijn . Misschien kan Annelore of Yolanda iets voor jullie betekenen!
Alle reacties Link kopieren
@Elle en Twisted. Kom op, probeer er weer voor te gaan. Probeer het doel weer voor ogen te zien. Waar doe je het voor? T is niet makkelijk en vergt veel discipline, maar denk aan het doel.

T lukt jullie heus wel.



Sinds ik veel ben afgevallen (al 23 kilo) voel ik me fitter en fijner in mn vel. Voor mijn streef wil ik er nog 3,5 af.

Nu ik al van zo ver ben gekomen vraag ik me af wanneer je nu slank ben. Heb nu een gezond gewicht maar heb zeker geen platte buik. En nu ik al zoveel ben afgevallen zou ik toch graag eindigen met een platte buik. Maar geen idee hoeveel er dan nog af moet.



Jullie plannen voor de zomervakantie?
SCHOP!!!!!!!!!
Goedemorgen!



Vanmorgen vroeg opgestaan om te gaan hardlopen. Omdat ik nieuwsgierig was hoeveel vocht je nou verliest vooraf en achteraf op de weegschaal gaan staan. Scheelt gewoon een kilo! Nou ja, liter dus. Is er alweer aan gedronken hoor! Vanavond lekker BBQ. Mijn taak is een salade meenemen; dat wordt er een met komkommer, ananas, limoen, munt en een beetje chilipeper.



Annelore, heb jij nog een zomers salade recept?



Yolanda, goede vraag wanneer je slank bent. Andere mensen vinden mij nu slank. Met maat 38/40 en een BMI van 22,3 ben ik dan misschien ook wel. Maar het ook zien in de spiegel; ho maar! Hoe is dat bij jou?



Zomervakantie weet ik nog niet. Ik ga meestal pas in september/oktober en plan niet zo ver van tevoren.. Jij?
Ow wellicht wat te laat voor je bbq, sorry.

Maar voor in de toekomst:



Schijfjes tomaat, reepjes gele paprika, ringetjes rode ui. Met (verse) basilicum en oregano en een scheutje olijfolie.



Reepjes wortel, witte kool en ijsbergsla met balsamico azijn.



Wakame en lamsoor met een paar druppeltjes citroen en wasabi.



Stukjes appel, rode bieten, walnoten en een beetje honing.



Dat zijn alvast mijn favorieten. Ik eet ze allemaal met een bladsla ( veldsla, rucola, ijsberg, eikenblad...) erbij, maar dat hoeft niet per se als je niet zo van groensel houdt.



Trouwens dapper dat je bent gaan lopen! Ik geef op als de teller de 30 graden bereikt.
Thanks, Annelore! Klinkt erg lekker allemaal dus ik ga je combinaties zeker proberen! 's Zomers heb ik minder trek en meer zin in eten met veel smaak. Dan is een salade met balsamico of wasabi echt perfect! Die van gister met ananas was ook heel lekker, maar dat was wel echt een bijgerecht.
Alle reacties Link kopieren
Zo Gif knap hoor hardlopen met dit warme weer.



Heel herkenbaar. Ik heb van broek nu maat 38/40 en verder 38.

Dus redelijk slank. Wil namelijk ook geen maat 36. Vind ik niet bij mij passen. Als alles echt maat 38 is ben ik heel heel tevreden.

Heb nu een bmi van 24,4. Dus wil er echt nog wel wat af.

Soms zie ik wel dat ik slanker ben, maar vaak echt niet. Zie mij heel vaak nog als de oude. Heel raar. Dat plaatje in je hoofd moet veranderen. Maar wil echt nog wat meer af van mn buik, daar stoor ik me momenteel nog wel aan.



In september een weekje op vakantie. Zou het heel gaaf vinden als ik dan op mijn streef zou zitten :P

Maar net iets te ambitieus ben ik bang. Ach we zien het wel.

Deze week 2 ons eraf. Niet veel maar wel wat eraf



Oow klinkt lekker die salades, neem ik ook als tip mee.
Meisjes, ik hoop echt dat jullie hoofdje een keer mee wil!

38/40 is heus slank!! Zelfs 42. Ik weet nog dat wanneer ik 42 had (laaang geleden) ik mijzelf een olifant vond. Als ik nu foto's kijk van toen, denk ik mijn God waarom besefte ik toen niet dat ik er verdomd goed uitzag!!

Ik hoop dat door nu echt dik geweest te zijn, ik het meer zal appreciëren als ik slanker ben. Maar als ik jullie zo hoor, wordt dat nog een uitdaging op zich... Misschien helpt het als genoeg buitenstaanders het blijven herhalen, dus bij deze:



JULLIE ZIJN SLANK, GENIET ERVAN



We hebben nog zo weinig tijd, binnenkort begint alles te hangen en te verrimpelen en kunnen we ons daar weer onzeker over voelen

This is your moment to shine!!!
Alle reacties Link kopieren
Annelore je hebt helemaal gelijk hoor.

Maar ik vind het heel heel erg moeilijk om mijzelf zo te zien. Tuurlijk merk ik het aan mijn kleding en aan de reacties van mensen. Maar als ik in de spiegel kijk zie ik het vaak niet zo.

Ik denk dat het nog wel komt hoor. Een stuk acceptatie en het beeld van jezelf veranderen.

En ik zie het wel als ik foto's kijk van hoe ik eerst was :P



Toen ik ging kijken voor trouwjurken voelde ik me net een olifantje. heerlijk onzeker dus, dus vreesde al een beetje omdat je dan van alles moet gaan passen. Maarrr..... het tegendeel was waar. Wat voelde ik me mooi en bovendien wat zag ik er slank uit. Toen zag ik pas echt wat ik was afgevallen en slank ik was. Dat was zon boost.



maar hoe gaat het verder met jullie?
Hier gaat het goed! Deze week een leuke man leren kennen. Weet alleen nog niet goed of ik hem in de kolom scharrelmateriaal of relatiepotentieel moet plaatsen haha! Maar ik amuseer mij alleszins ;)
Kom je vanzelf achter, Annelore. Dat jullie maar veel lol hebben samen!



Weet je wat stom is? Dat ik op foto's van mezelf (van nu) wel zie dat ik er best prima uitzie. Maar in de spiegel dwaalt mijn blik steeds af naar mijn buik en kont waarop de termen 'hangen' en 'verrimpelen' al op van toepassing zijn . Dat krijg je na zoveel jaren zoveel overgewicht helaas. Maar over het algemeen ben ik best tevreden hoe ik er nu uitzie. En omdat ik vond dat meer dan 50 kilo afvallen best een prestatie is en om mezelf eraan te herinneren wat ik blijkbaar kan als ik er maar voor ga, heb ik een tatoeage laten zetten. Ben er zo blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Leuk hoor Annelore. Geniet er in elk geval van.



Dat heb ik ook hoor Gif. Op foto's zie ik het wel in de spiegel dwalen mn ogen af naar waar ik niet tevreden over ben en dat is wat ik zie.

Een hele mooie prestatie.



Deze week helaas 2 ons aangekomen. Over een maand gezien nog maar 6 ons afgevallen. Pff doe zo mn best. Moet nog 3,5 voor mn streef. Wil eigenlijk nog 5,5 in 13 weken. Dan ben ik namelijk een jaar bezig. Die 2 kilo extra is puur voor de speling als ik meer ga eten. (dus het opbouwen)



Gif hoe lang heb jij erover gedaan? En hoe gingen bij jou de laatste kilo's? Ondanks dat ik nu al we een gezond gewicht heb moet dit er nog wel af. Maar dit werkt een beetje demotiverend.

Maar ja moet ik iets veranderen of door blijven gaan?

Vraag me dan wel af wat er gebeurd als ik meer ga eten om op gewicht te blijven.
2 ons is niks he! Keer naar de wc en 't is weg .



Ik ben half april vorig jaar begonnen. In totaal sindsdien 51,5 kilo eraf. Toevallig vandaag in de sportschool op de weegschaal geweest want het was weer tijd voor een nieuw trainingsprogramma. In de afgelopen 2 maanden ben ik 3 kilo afgevallen, maar 4 kilo vet eraf en 1 kilo spieren erbij. Zegt die weegschaal. Het lijkt mij sterk. De metingen op zo'n weegschaal geven denk ik een beetje bij benadering percentages. Maar goed, die weegschaal geeft ook aan dat ik nu op m'n ideale gewicht ben en dat m'n metabolische leeftijd 23 is en dat hoor ik natuurlijk graag . Waar ik wel in geloof, is dat ik meer verbrand doordat ik meer spieren heb. Dus dat ik daardoor de ijsjes die ik deze dagen graag eet best kan hebben.



En dan had ik in de sportschool meteen na de positieve weegervaring meteen een reality-check. Want de oefeningen die ik deze keer moet doen, zijn weer erg pittig voor me! Woensdag deel 2 van m'n nieuwe programma..
Trouwens ik ben ervan overtuigd dat mijn afvallen voor een veel groter deel te danken is aan het vele en sporten met een wisselend programma dan aan het gezond eten!
Het blijft bewonderingswaardig giffie!



Yolanda ik zou echt niet kijken op een ons ( is 100gr?) meer of ,minder hoor, elke vrouw schommelt wat.



Sorry dat ik wat weinig van me laat horen, ben beetje geoccupeerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven