Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig groepje om elkaar te motiveren.

26-08-2013 17:18 1109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een poos niet meer hier te zijn geweest heb ik mijn nick toch maar weer tevoorschijn gehaald



Ik ben zolang als ik mij kan herinneren al aan het lijnen, en hoop dat ik het nu heb gevonden wat bij mij past, gezond en regelmatig eten, dus geen shakes of pillen o.i.d. Ook heb ik al het light spul het huis uit geknikkerd. Ben inmiddels 33 kilo afgevallen en wil er nog een aantal kwijt. Het liefst nog 18 kilo.





Ik wil graag schrijven met een groepje meiden/vrouwen die ook door regelmatig en gezond te eten gewicht kwijt willen, of al zijn. Elkaar steunen in de moeilijke periode die straks weer aankomt (sint, kerst en oud&nieuw). Lekkere recepten te delen met weinig calorieën, maar geen light producten.



En ik ben een sporthater, dus ik moet het niet hebben van fanatiek in de sportschool hangen of hardlopen e.d.



Dus kom maar op!
Yolanda, eerlijk gezegd - ik mag toch eerlijk zijn he, voelt toch alsof we hier allemaal goede vriendinnen zijn ondertussen ;) - ben ik bang dat je het op deze manier voor jezelf om zeep helpt. Nu nog krampachtig er 3 kilo af lijnen, terwijl je lichaam nu al een beetje ter plaatse aan het schommelen is. Dus je zal dan nog even extra streng moeten gaan snoeien. ( en werkelijk, 3 kilo ziet geen mens) en dan weer meer en meer beginnen eten. Dit gaat volgens mij niet werken... volgens mij zal je jojoen. Je lichaam is geen machine die je tot op de kg kunt afstellen. Ik zou nu gewoon blijven eten wat je nu eet. Je lichaam geeft al aan dat het nu ongeveer stabiel blijft. En je kan met een gerust hart eens van een vakantietje genieten of eens een zondagje aan de taart. Perfect toch! Meid laat je nou niet gek draaien! Geniet van het slank zijn!
Eens met Annelore. Yolanda, Je bent klaar met afvallen. Echt. Je hebt een gezond gewicht en een mooi figuur en je bent blij met jezelf als je in de spiegel kijkt. Daar gaat afvallen toch om? Het getal op de weegschaal is een leuke richtlijn, maar het echte doel is dat je lekker in je vel zit. Dus ik zou zeggen: voer het eten op en het sporten af en kijk wat er gebeurt. En ter geruststelling: ik eet (en snoep; zie eetlijstjes topic) echt meer sinds ik klaar ben met afvallen en mijn gewicht is al 6 weken stabiel. Daarvoor viel ik zelfs nog een klein beetje af! Ik snap trouwens wel heel goed dat het lastig is hoor. Als ik naar mijn idee teveel gesnoept heb, moet ik van mezelf extra sporten. Terwijl ik best weet dat je van een croissantje en een grote koek echt niet meteen weer dik wordt...
Alle reacties Link kopieren
@ Annelore, tuurlijk mag je eerlijk zijn. Daar hebben we het meest aan. Ik moet wel echt meer gaan eten hoor. Eet nu rond mijn BMR en om op gewicht te blijven zal ik meer nodig hebben.

Zo viel ik vorige week na de vakantie ruim een kilo af en nu weer. Ondanks dat ik niets verander val ik de ene keer meer af als de andere keer. Dus om op gewicht te blijven moet ik meer eten anders eet ik te weinig.

Ik wil absoluut niet jojo'en. Waarom denk je dat dit gaat gebeuren en hoe kan ik het dan voorkomen? Ben wel benieuwd hoe je daarover denkt.



Overigens vandaag officieel mn streef gehaald dames!!! Dus mijn doel gehaald.



Bedankt gif. Jullie hebben ook wel gelijk. Heb dit al heel lang niet meer gewogen en voor mij is dit een mooi gewicht. Nu moet ik wel heel eerlijk zeggen dat ik het heel lastig vind om het weer op te gaan bouwen. Je zit al zo lang in dit ritme.

Ik kijk het even een maandje aan hoe het gaat en dan ga ik echt beginnen met het op en af bouwen. (in oktober veel verjaardagen en etentjes waar ik dan niet meer zo streng naar ga kijken maar ben wel benieuwd wat het doet)



Hoe heb jij het opgebouwd gif?
Wat gaaf Yolanda!



Ik het steeds dingen toegevoegd. Eerst 1 of 2 keer in de week een een klein stukje chocolade. Viel nog steeds af, dus dat kon (duh..). 's Ochtends als ik daar zin in had een beschuit met hagelslag extra. Viel nog steeds af. Heel stuk taart op het werk in plaats van een hapje. Teveel eten bij de Japanner. Pizza als avondeten. Broodje halen bij de V&D of een lekker croissantje bij de lunch. En dat soort toevoegingen steeds op meer dagen in de week. Nu eet ik bijna elke dag wel een stukje chocolade. Maar geen hele reep zoals vroeger. Echt geen trek meer in! Tot nu toe blijft het goed gaan op zondag op de weegschaal. Mensen vragen ook nog steeds of ik nog meer afgevallen ben. Ik sport trouwens nog wel 3 keer per week en soms 4.



Jou gaat het ook lukken, Yolanda. Op jouw manier.
Alle reacties Link kopieren
Ja heel gaaf.



Ja op zon manier had ik het ook wel een beetje in gedachten. Ben ook wel benieuwd wat 1 keer minder sporten gaat doen. Blijf dus 2 keer in de sportschool maar denk dat ik in de praktijk ook nog 1 keer buiten ga hardlopen (blijf ik ergens nog op 3 zitten, kost me alleen minder tijd) overigens loop ik nu 5 km aaneensluitend in een halfuur. Dat was ook een doel toen ik begon met hardlopen.



En dan ga ik elke dag ong 100 kcal per dag toevoegen. Kijk ik een week of 2 aan en dan weer 100 toevoegen, totdat ik op een punt zit waar ik gelijk op blijft. Zal ong met 1800 zijn.

Daarbij heb ik nu een gezond voedingspatroon waarbij ik in het weekend altijd gewoon friet of een andere calorierijke maaltijd at. Mag alleen meer gaan eten. Heb nu gewoon een leefstijl die ik mn leven lang vol kan houden. Tuurlijk heb je uitschieters maar dat moet kunnen. Zolang ik het dan maar in de gaten houd.
Goed bezig hoor, yolanda! Vanaf nu zachtjes opbouwen, dan kom je er wel!

Ik ben deze week toch enkele keren in de fout gegaan... MAAR ik ga me inschrijven in de sportschool !
Way to go Annelore!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga even bijlezen want ik zie volgens mij hele goed berichten.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-09-2014 19:42
Reden: Spam
% gewijzigd
Ik kwam er vandaag achter dat ik minder calorieën binnenkrijg dan ik dacht. Wil dus wat meer gaan eten, maar wel gezonde dingen. Van alle blokjes chocolade van de laatste tijd krijg ik namelijk alleen maar pukkeltjes :( .



Hoe gaat het bij jou Yolanda, met meer eten? Wat voor dingen neem jij nu die je eerst niet at?



En ben je al bij de sportschool geweest, Annelore?



Jij nog op koers voor de 8-10 kilo die je dit jaar nog wilde afvallen, Elle?
Alle reacties Link kopieren
Dat is een goede manier dan he om op die manier meer te eten. Chocolade is ook lekker maar wat je zeg pukkelgevoelig :P



Eerlijk gezegd eet ik nog niet meer. Komt omdat ik niet veel trek heb dus moet soms al moeite doen om aan het normale te komen.

Voel me niet top dus vandaar. Deze maand ga ik nog even op dezelfde voet verder. Wil toch eerst beginnen met 1 keer minder sporten en in oktober heb ik nog een aantal verjaardagen en etentjes en daar heb ik wel zin in, want ga daar echt van genieten en mee doen. Dus zal nu nog even schommelen.



Wordt er wel makkelijker in omdat ik nu op mn streef zit. Heel blij dat ik het ook voor mezelf nu makkelijker maak.



Blijf jij goed op gewicht gif?



Ben ook wel benieuwd hoe het met de rest gaat
Yep, ik ben ingeschreven ! Maar ben er nou uiteindelijk nog niet naartoe geweest, omdat het plots weer mooi weer werd...

Maar op de volgende regendag heb ik dus geen excuus meer!



Mijn (oorspronkelijke) streef komt steeds dichter bij... Nog 1,9 kg...

Spannend...



Blijf je nog steeds vermageren gif? Of ben je stabiel nu?

Als ik een tip mag geven, olijfolie, kokosolie en noten! Heel calorierijk, maar erg gezond! Voor jou ook yolanda, met een een paar walnootjes per dag en een lepeltje olie kom je al een eind.

En vrees niet, ik smijt bij al mijn salades olie en noten, drink amandelmelk, bak met amandelmeel, doe een lepel kokosolie in al mijn smoothies en neem op mijn nuchtere maag 2 lepels olijfolie voor mijn darmen, dus je kan niet snel te veel hebben haha!



Elle, meisje, hoe gaat het met je? Ik hoop dat je niet gedemotiveerd geraakt omdat we allemaal (bijna) op streef zitten hier? Ik ben ook jaaaaren eerst de verkeerde richting opgegaan vooraleer het dan toch eens lukte. Diëten, jojoen, de moed opgeven, van het ene uiterste in het andere vallen, morgen weer beginnen,... pure hel was het. En ik had het zelfs niet meer verwacht dat het ooit zou lukken... Dus ik weet perfect hoe jij je voelt nu. Maar je moet er blijven in geloven!

En als ik je een goede raad mag geven. Als deze manier niet werkt voor jou, probeer dan eens een andere uit. Insanity is doing the same thing over and over again and expecting a different outcome... Of op zn Nederlands, meer wegen leiden naar Rome ;) Je ziet wel met hoe een verschillende insteek gif, yo en ik zijn afgevallen. Ga boeken lezen, op internet kijken en zoek iets dat bij je past! Wel iets gezond uiteraard, geen domme dingen gaan doen. Maar iedereen is verschillend. Een standaard voedingspatroon bestaat niet! En als je jouw manier gevonden hebt, wordt het ipv pure marteling een leuke uitdaging! Ook jij kan het meid, op jouw manier! Je moet die manier alleen nog vinden...

Alle reacties Link kopieren
Goed zo Annelore, Dat is stap 1. Oow super jij komt ook al erg in de buurt :D



Eerlijk gezegd word ik daar niet blij van.

Houd helemaal niet van nootjes, etc. En al die olie's nee sorry dat is niets voor mij. Dus nee daar ga ik niets mee doen. Maar als jij dat fijn vind lekker mee doorgaan.

Maar ik kan eens ander beleg proberen, een tusssendoortje extra. Weer pap na het avondeten of gewoon savonds. (denk dan aan yoghurt of 0% vet vla van optimel) en met de herfst en winter op komst lekker warme chocolademelk savonds :D



Klopt Elle, Annelore heeft helemaal gelijk.

Je moet voor jezelf de manier vinden. Maar het is op sommige momenten echt streng voor jezelf zijn. En als ik bijv wel eens wat meer snoepte, ging ik meer sporten.

Het is lastig, maar vooral volhouden ook als het weer eens tegenzit. Vond het ook heel demotiverend als het niet ging zoals ik het wilde, maar door volhouden heb ik mijn streef wel bereikt. En heb niets op de zwarte lijst gezet qua eten zeg maar. Zo heb ik voor mezelf een gezond voedingspatroon samen gesteld met ook elke week lekker eten. Bijv in het weekend altijd 1 keer friet en 1 keer een ander lekker (calorierijk) gerecht.



Enne wij zijn er ook nog ter ondersteuning. Lukt het nog een beetje?
Annelore! Die sportschool is ook bij mooi weer open he! Hup, erheen, die 1,9 kilo eraf zweten (bij gebrek aan een 'schop onder je kont-smiley')



Bedankt voor de eet-tips. Noten eet ik al. Olijfolie op de sla is inderdaad lekker; zeker in combinatie met balsamico-azijn. Dat gebruik ik soms al wel. Ga ik vaker doen ipv uit gemakzucht slasaus uit een fles pakken. En een pot kokosolie kan ik ook wel weer eens kopen. Heb ik geloof ik ook nodig voor de repen die ik wil maken van dadels en noten en zaden als gezond tussendoortje.



Mijn gewicht is inderdaad stabiel; ik weeg al weken tussen de 69 en 70 kilo. Lager dan me ooit haalbaar leek. Vandaag winterjassen gepast. Naast dat het bizar is om dat te doen terwijl het buiten nog boven de 20 graden is, vond ik het bizar dat maat S me past. Small... . Het was niet eens een toevalstreffer, want die maat moest ik voor 2 jassen van 2 winkels. Maar niet gekocht, want ik vond ze te duur....
auch...

Maar ik hou zo van het lopen in de bossen... Wilde dat zelfs zoveel mogelijk blijven doen, maar toch een abonnement hebben voor als het slecht weer is.

Waarom denk jij dat het beter is in de sportschool? Omdat je daar ook kracht hebt en zo?
Oh je gaat nog wel buiten lopen. Dan heb ik niks gezegd. Sorry voor die klap!



Ik vind sporten in de sportschool trouwens wel heel anders dan buiten lopen. Ik doe beide. In de sportschool ben ik regelmatig buiten adem en achteraf vaak spierpijn. Bij hardlopen heb ik dat allebei niet. Dus ondanks dat ik lopen veel leuker vind, heb ik het idee dat ik veel meer bereik in de sportschool. Maar goed, ik heb geen verstand dit soort zaken, dus ik heb geen idee of ik in die sportschool nou echt effectiever sport! Ook hiervoor geldt: gewoon doen waar jij je goed bij voelt en wat voor jou werkt!
blij dat we weer vriendjes zijn! :-)



Heb het natuurlijk nog niet geprobeerd in de sportschool. Ik ga er automatisch van uit dat ik dat minder leuk ga vinden dan buiten, maar wie weet...
Alle reacties Link kopieren
Super Gif. Dat is en blijft toch ook moeilijk. na het afvallen op gewicht blijven. En ook voor jezelf aftasten waarmee je op gewicht blijft. Dus echt super knap.

Oow wat gaaf. Geeft je echt een super gevoel!!



Ben benieuwd wat je ervan vind annelore. Ik zelf vind de sportschool ook wel erg fijn. Doe voornamelijk steppen, loopband (niet zo lang als buiten) en dan kracht.



Zaterdag wisten shoppen dames. Broeken zit ik in maat 38. ben daar zo blij mee. Dat was mijn streven (een kleinere maat past niet bij mij) en van bovenkleding dacht ik dat ik ook een m had maarre niets is minder waar, dat is gewoon een S. Het is eerder een uitzondering als ik een m moet. Wilde dat wel erg graag maar nooit gedacht dat het realistisch zou zijn. Zo ontzettend gaaf.
Jij ook in de kleine maatjes dus, Yolanda. Cool!



Het step-apparaat laat ik graag links liggen in de sportschool; daar vind ik echt niks aan! Ik sta graag op de crosstrainer omdat je in iets meer dan een half uur 500 kcal kunt verbranden. Dat motiveert mij om door te trappen! Verder inderdaad krachttraining. Laat je daarbij wel adviseren, Annelore. Als je een oefening niet goed uitvoert, kan je gemakkelijk blessures oplopen..



Ik ben vanochtend wezen zwemmen. Was wel een beetje een bejaardenuurtje; ik haalde de gemiddelde leeftijd denk ik 16 jaar omlaag, haha. Maar wel lekker om te doen. Ga zeker vaker! En ik heb me voor november ingeschreven voor een 10 km cross. Dus hardlopen moet ik ook volhouden. Help; ik word nog sportief!
Alle reacties Link kopieren
Ik had gehoopt dat dit een support groep voor alles.

Nu ben ik nog te lui om wat te doen :(
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je piepdemuis?

Meeschrijven mag altijd hoor.



Meiden, ik beloof plechtig dat ik morgen alles goed na ga lezen en meer zal reageren
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even snel de reacties van jullie meiden, jullie zijn lief, en ja ik zal eens even goed rondkijken wat er bij mij past
Alle reacties Link kopieren
Ja gaaf als je kleinere maatjes moet.

Voel me de laatste tijd minder. Altijd deze periode...pfff

Maar 1 positief ding, voorheen ging ik dan snaaien wat ik nu niet doe.



Zwemmen is ook altijd erg fijn. Blijf dat leuk vinden.

Ja met dat steppen of de crosstrainer kun je veel verbranden. Daarom doe ik het ook. Bij ons op de sportschool kun je ondertussen tv kijken en dan gaat de tijd wel een stuk sneller.



Wat ik me af vraag toen jij dingen ging toevoegen gif met opbouwen, bleef je toen in eerste instantie afvallen of niet?
Fantastisch Elle!



Yolanda mooie maten! Echt slank! Waarom voel je je minder?



Begeleiding gif... ow, heb net zo'n sportschool genomen zonder. Hou er niet van als mensen me komen wegen en meten en zeggen wat ik moet doen. Ik wil eigenlijk gewoon blijven lopen. Maar dan binnen. Maar als ik toch eens kracht probeer, zal ik misschien wat hulp vragen aan een knappe man. Zo eentje die in de spiegel kijkt of zijn spieren groeien... Weet je nog dat je dat zei vorig jaar?? Ben het niet vergeten hoor, moest eraan denken toen ik de fitness binnenliep!
Ja, Annelore, die kerels ken ik nog! Had ik ook al verteld dat ze eigenlijk heel aardig zijn? Tegenwoordig halen ze de gewichten van 50 kilo al voor me van de leg press af als ik daar naartoe loop. Ze complimenteren me ook regelmatig met m'n vorderingen en nieuwe figuur. En ik slijm dan lekker terug over hoe goed zij wel niet zijn. (Als jij dat doet, ziet het er zooo gemakkelijk uit. Hoeveel kilo is dat wel niet?) .



Ik dacht trouwens dat ik door al dat sporten onderhand best fit was. Maar helaas. Van het zwemmen van gister heb ik me toch een spierpijn; niet normaal!



Yolanda ja toen ik begon met dingen toevoegen, bleef ik inderdaad eerst nog afvallen. Maar ik was ook wel erg voorzichtig. Heb je een herfst-dip?



Elle, deze is voor jou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven