Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig groepje om elkaar te motiveren.

26-08-2013 17:18 1109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een poos niet meer hier te zijn geweest heb ik mijn nick toch maar weer tevoorschijn gehaald



Ik ben zolang als ik mij kan herinneren al aan het lijnen, en hoop dat ik het nu heb gevonden wat bij mij past, gezond en regelmatig eten, dus geen shakes of pillen o.i.d. Ook heb ik al het light spul het huis uit geknikkerd. Ben inmiddels 33 kilo afgevallen en wil er nog een aantal kwijt. Het liefst nog 18 kilo.





Ik wil graag schrijven met een groepje meiden/vrouwen die ook door regelmatig en gezond te eten gewicht kwijt willen, of al zijn. Elkaar steunen in de moeilijke periode die straks weer aankomt (sint, kerst en oud&nieuw). Lekkere recepten te delen met weinig calorieën, maar geen light producten.



En ik ben een sporthater, dus ik moet het niet hebben van fanatiek in de sportschool hangen of hardlopen e.d.



Dus kom maar op!
Kom jullie toch nog eventjes uitzwaaien. Vertrek morgen naar zee. Allemaal beetje last minute. Met een meisje dat ik nog niet zo lang ken, maar ze houdt alleszins ook van gezond koken, gelukkig ;)



Tot volgende week!
Dan zwaai ik even terug . Heel veel plezier!



Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie?

Ik heb mijn gezicht al heel lang niet laten zien, de zomer is funest voor mij
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Het is wel weer even rustig hier op het topic.



Met mij gaat het op zich wel hoor. Afvallen gaat niet zo snel meer, maar ben ook al ver. Geestelijk gaat het dan weer wel even wat minder, maar komt weer goed. Vroeger ging ik dan snaaien maar dat heb ik gelukkig niet meer.



Verder niets bijzonders te melden. Hoe gaat het met jullie?
Hey meiden!



Ben er weer...

Super vakantietje gehad. Ben echt blij dat ik dat meisje heb leren kennen, ze is ook helemaal into health food. Eindelijk een gelijkgezinde haha!

Ik ga vrijdag samen met haar koken en mijn sceptische vrienden komen eten. Ben benieuwd ;)

Verder heb ik met haar een heuse detoxvakantie gepland in

Portugal, kijk er zo naar uit! Lijkt mij zaaalig om te doen en om helemaal herboren terug te komen!



En dan het hoofd nieuws: Heb er EINDELIJK de 8 vooraan af gekregen!! Whoop whoop!!! Nog 4 kg te gaan voor mijn oorspronkelijke streef ( 75 ), maar denk dat ik toch zoals jullie mijn grenzen nog wat ga verleggen ;) 70 moet lukken!!



Verder erg druk met leuke zomerdingen. Oh en heb dus blijkbaar een vriend denk ik :-) Eigenlijk zouden de meeste vrouwen DAT het hoofdnieuws vinden, maar dat getal op de weegschaal is toch belangrijker hoor hahahaha!



Dus sorry dat ik hier even minder kom. Maar jullie begrijpen dat wel he ;) Als de eerste verliefdheid eraf is, ben ik weer helemaal terug hoor :-).



Take care ladies!
Annelore, ik word helemaal blij van je post hierboven! Een vent, vakanties en een 7 op de weegschaal; wat wil je nog meer? Hoe was het eten met je vrienden vrijdag geweest? Wat hebben jullie gekookt?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk annelore, allemaal positieve berichten.



Ik heb mijn kop weer uit het zand, het weer is koeler en ik heb de terrasjes vaarwel gezegd



Was best aangekomen maar het meeste weer kwijt nu dus ik ga weer gemotiveerd verder.



En jullie?

Vertel, nog leuke dingen gedaan deze afgelopen maanden?
Thx gif, het voelt idd of het allemaal lijkt mee te zitten! Hopelijk blijft het nog even duren!

De kookavond was reuzeleuk ja. Mijn vriendin heeft gekookt, te veel om op te noemen. Groentepasta's, salades, quinoaschotels,... Mijn sceptische vrienden waren onder de indruk! Al had ik niet expliciet aangegeven dat het was om hen iets te bewijzen, maar mijn 'subtiele' commentaren tijdens het eten over hoe alles natuurlijk was bereid, zullen ze wel begrepen hebben hahaha!

Hoe is je eerste slanke zomer bevallen? Geniet je nu meer? Doe/durf je andere dingen? Of maakt dat op zich niet zo'n verschil voor jou?



Goed zo Elle! Nieuwe start! Als het je beter lukt met wat koeler weer, heb je geluk! De zomer lijkt voorbij... Ik ben er net bang voor, hoe kouder en langer de avonden, hoe meer ik snack ( en minder ik sport)... Maar wil me echt voornemen dat ik deze herfst/winter ga doorzetten!





Hoe gaat het ondertussen bij jou, yolanda?

Hopelijk zijn de laatste pondjes niet te moeilijk aan het doen?
Elle, welcome back! Je bent pas de tweede die blij is met het herfstige weer en de eerste was de iemand die vond dat de regen goed was voor de planten in z'n tuintje.. Van mij had de zomer nog wel even mogen duren!



voor Yolanda. Knap dat je niet terugvalt in snaai-gedrag!



Annelore, als ik in mijn vriendenkring kijk, kan het de meeste mensen niks schelen of ze nou natuurlijke producten eten of niet en of het op een gezonde wijze bereid is of uit de frituur komt; als het maar goed smaakt. Wat je vriendin gekookt heeft, klinkt in elk geval erg lekker! En fijn dat het gezellig was.



Mijn eerste slanke zomer.. Dat klinkt! Voor mij maakt het niet veel verschil geloof ik. Maar ik heb ook gewoon de hele zomer gewerkt. Jammer genoeg ook nog geen concrete vakantieplannen. Ben nu eerst bezig om wat verbeteringen in m'n huis te regelen. Hopelijk weet ik snel wat dat kost en blijven er nog wat ¤¤¤ over om op vakantie te gaan! Ik zou nu aan het strand durven te liggen, maar dat vind ik nog steeds niet leuk, haha .
Alle reacties Link kopieren
Super Annelore, het gaat je wel goed he. Echt leuk om te horen. Super tof zeg. Geeft je zon fantastisch gevoel dan he als er dan een ander cijfer komt te staan.

Leuk dat je vrienden ook eens zien hoe het dan anders kan he.



Mooi Elle, weer een frisse start en er weer voor gaan. De wintermaanden (kouder, donkerder) zijn voor mij moeilijker.



Met mij gaat het. Merk wel dat het plaatje in de spiegel gaat veranderen. Zie nu vaker wel als niet dat ik slanker ben. Dus dat is wel een goed teken en houd dat ook heel erg mezelf voor op het moment dat ik weer moet wegen. Vorige week 1,4 kilo eraf!! Echt veel en zo blij want moest nog maar 1 kilo tot mijn streef. Nu deze week 1 kilo erbij :S Snap er helemaal niets van. Ja heb meer gegeten maar om dat te compenseren ook meer gesport. Moet wel zeggen dat ik het echt heel jammer vind maar beter kan hebben als een paar weken geleden. Nu dus nog 2 tot mijn streef. Maar ga nog op vakantie dus qua eten zie ik er een klein beetje tegen op. Nog tips?



@Gif dank je wel.

Als je eigen huisje lekker op orde is, is dat toch ook fijn daar vertoef je tenslotte het vaakst :P
Zo, ben weer single. Het lukte toch niet helemaal... jammer. Maar ben braaf geweest, ben niet gaan troosteten ;)



Haha gif, nee gaan bakken en braden op het strand is ook niet mijn idee van een goede vakantie! Slank of niet!

Ja mijn vrienden zijn net zo, vandaar dat ze zich zo'n zorgen maken ( maakten) over mijn levensstijl, omdat ze er zelf totaal niet mee bezig zijn en mij dus obsessief vinden. Maar heb het er achteraf nog met mn 2 beste vriendinnen over gehad ( na het etentje) en ze zien nu wel het verschil met vroeger ( eetstoornissen) en nu. Dus ben blij!! :-)

Een zomer aan je huisje werken, kan ook heel leuk zijn! Veel plezier nog!



Yolanda, ik denk dat als je op gewicht bent ( of toch zo goed als) dat -zeker een vrouw- gedurende de maand wel tot 2/3 kilo schommelt hoort, geen zorgen!

Tips voor op vakantie... Nee, daar loopt het bij mij ook vaak mis omdat je niet altijd gezonde keuzes hebt. Vandaar dat ik nu een sapvasten-vakantie heb geboekt, problem solved hahaha!



Lukt het nou wat beter Elle?
Alle reacties Link kopieren
Oow dat is al snel dan. Wat jammer zeg. Maar als het niet werkt beter eerder als later. Gaat alleen maar meer verdriet opleveren.

Goed zo, compliment waard Annelore.



Leuk dat ze het verschil zien. Ook erg fijn voor jezelf.



Zou zomaar kunnen. Hoop het maar. De laatste kilo's gaan toch minder makkelijk. maar als je het zo wilt zien over 2 weken wel 4 ons afgevallen. Per saldo gaat eraf. Alleen dit is ineens zoveel erbij helaas. Vorige week veel eraf maar mn feestje was ook voorbij dus verklaarbaar. Ben dan altijd wel een beetje bang voor als ik er ben en meer moet gaan eten.

Ben 1.61 en mijn streef is 60. (weeg er nu dus 62) is dit netjes of moet er meer af?



Ga wel veel zwemmen op vakantie ter compensatie :P
Hi goedemorgen! Van de week met hardlopen ergens over gestruikeld. M'n knie, heup en elleboog zijn flink geschaafd en blauw en dik (de knie). AU! Normaal zou ik vandaag weer hardlopen, maar ik sla nog even over en ik weet ook nog niet of ik morgen naar de sportschool ga. Volgende week doe ik voor het eerst mee met een hardloopevenement. Daar heb ik echt zin in! Ik hoop dat dat ik dan geen pijn meer heb. Even rustig aan doen dus!



Yolanda, je BMI is nu al prima en bij 60 kilo nog steeds. Zag je in de spiegel verschil tussen 64 en 62? Word je dan ook slanker op de plek waar je slanker wilt worden? Ik vraag dit omdat ik bij mezelf 2 kilo verschil niet zie. En je kunt helaas niet kiezen waar je afvalt. Ik zou zeggen als je verschil ziet en ook nog op een plek waar je wilt afvallen dan is het de moeite waard om door te gaan. En anders is het goed zo.



Annelore, op zo'n sapvasten-vakantie zul je inderdaad voldoende gezonde keuzes hebben! Heb je überhaupt keuzes of krijg je 5 keer per dag een glas sap voorgeschoteld dat je leeg moet drinken? Is het op een soort resort waar verder ook nog welness achtige dingen te doen zijn? Massages of sauna of iets sportiefs of workshops ofzo? Ben heel benieuwd hoe zo'n vakantie gaat en hoe het je bevalt! Veel plezier in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
Ouch Gif, pijnlijk. Hoop dat je volgende week geen pijn meer hebt.



Wat jammer Annelore, maar beter vroeg ontdekt dat het niet lukt dan later!

Wanneer is je sapvasten-vakantie?



Je gewicht klinkt ideaal yolanda, en wat al gezegd is, het blijft vaak schommelen.



Ik ga nog een beetje op en af, de schade kan ik beperken. De weekenden zijn een valkuil voor mij, maar ik doe mijn best.

Wil dit jaar nog graag een kilo of 8 a 10 kwijt als dat lukt!
Dank je meiden. We geraken wel nog niet definitief van elkaar los, zo blijkt :( Maar goed, daar val ik jullie verder niet mee lastig.



Veel beterschap gif!!

Hoeveel km ga je lopen?



Yolanda, eens met de rest hier. Zou gewoon proberen op dit gewicht te blijven, op 2 kg komt het echt niet aan!



Elle, je wil dit jaar nog een kilo of 8 a 10 kwijt (als) en dat lukt ;)



Volgende week is mijn vakantie! Woehoe!

Ja gif, ik denk dat ik inderdaad niet veel te kiezen heb en gewoon sapjes krijg. Verder is er ook aquagym, yoga, een ochtendwandeling, sauna, massages, pakkingen, enz... Inderdaad even helemaal relaxen!
Klinkt als een realistisch doel, Elle. Zet hem op!



Annelore, hele fijne vakantie! Laat je als je terug bent weten hoe het was?



Knie gaat wel weer geloof ik. Hopelijk zeg ik dat na het lopen ook nog..Ik ga 10 km lopen. Wish me luck!
Kom nog even uit zwaaien ! Morgen vertrek ik.



Bedankt gif ! En succes !
Alle reacties Link kopieren
Succes Giffie, het gaat je lukken!!



Annelore, heel veel plezier.

Ik ben wel benieuwd hoe dat nu precies gaat, zo'n sap-vasten vakantie.
Het was zo leuk vandaag! De 10 km heb ik gelopen in 58 minuten en een paar seconden en die zijn om gevlogen! Langs de route stonden overal mensen de lopers aan te moedigen en er waren orkestjes en aan het eind kinderen die high fives wilden. Super gezellig! En ik ben ook best trots op m'n tijd; binnen het uur, yeah!
Hoi hoi!

Net geland in belgenland. Nog een treinreis en we zijn weer thuis.

Hoe gaat het met jullie?

Proficiat gif, mooie prestatie!



Mijn vakantie was heerlijk!

Het sapvasten viel erg goed mee. Geen honger, lekkere sapjes. Alleen de laatste 2 dagen begon ik toch een beetje over eten te dromen, haha!

Echt 'ontgift' voel ik me niet, had ook geen verschijnselen. En ben slechts een halve kilo kwijt. De andere deelnemers gemiddeld 3-4 kilo. Wat voor mij weer maar eens bewijst dat mijn lichaam niet goed reageert op restrictieve diëten en minder eten en dat ik verder moet op het pad waar ik geen calorien tel of hoeveelheden beperk. Maar psychologisch was het wel een boost, eens volledig in controle wat er een hele week in je mond ging. Of juist niet beter gezegd.

En verder natuurlijk ook genoten van de spa, wellness, massages... zaaalig :-)



Zo, en dan doen we nu maar weer normaal ;)



Heerlijk nazomertje hier ook! Wat een aangename verrassing! Geniet ervan meiden!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat gezond eten (en ....... ook sporten!) de enige oplossing is.



Ik plan mijn eten via een site: Eatthismuch.com



Echt super: kun je ingeven hoeveel calorieen je per dag wilt eten, hoeveel maaltijden je wilt, hoeveel tijd je hebt om te koken, en hoe complex de maaltijden mogen zijn.



De site genereert dan maaltijden voor je. Je eet dan precies wat je nodig hebt (als je je er aan houdt tenminste).



De site is wel een beetje amerikaans, dus je eet ook veel Pancakes enzo, maar ook veel lekkere smoothies en toetjes!



Je kunt ook eigen recepten toevoegen, waardoor het makkelijker "volhouden" is.



Dan ook nog lekker bewegen, en ..... kijken hoe goed dat gaat!
Samen kom je verder
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden.



Het is weer een tijdje rustig geweest bij mij maar ben dan ook op vakantie geweest.

Vond het op sommige momenten erg moeilijk om los te laten. Je bent zo lang bezig met opletten en dan met de vakantie is dat lastiger en eet je gewoon meer. Niet dat ik er dan erg mee bezig ben hoor maar gewoon het feit dat je er dan niet naar kijkt.



Maar heb echt genoten, zowel van het eten (weer eens meer eten en dingen die je lange tijd niet hebt gegeten) als van de vakantie zelf.

Thuis gewogen en net geen 2 kilo eraan. Halve week verder en er is alweer ruim een kilo af. Wat betekent dat ik maar een beetje ben aangekomen ten opzichte van voor de vakantie. Dus missie is wel geslaagd vind ik dan



Thanx. Klopt ook indd. Heb een gezond gewicht nu en zie steeds vaker in de spiegel dat ik slank ben. Plaatje begint langzaam maar zeker te veranderen. Moet nog 1 kilo tot mijn streef (streef is 60 kilo en ben 1,61 lang) Wil er dan nog een beetje meer af maar dit is puur voor de speling hoor. Maar moet je kijken. Dit heb ik binnen het jaar gehaald. Als je me dit vorig jaar had verteld had ik het echt niet geloofd.

Heb een vakantiefoto van vorig jaar gepakt en naast eentje van dit jaar gehouden. Wat ongelofelijk gaaf om dat verschil te zien :D:D



Stiekem toch weer een heel verhaal getypt, maar wilde het met jullie delen :P



Hoe is het verder met jullie meiden?

Wat goed GIF. ik doe het je niet na. Momenteel loop ik 4 km in 24 min zeg maar. (aaneengesloten)



@Annelore klinkt heel anders zon vakantie maar wel leuk denk ik. Nou mooi toch. Dat is ook erg goed voor je.



Indd nu maar weer gewoon beginnen en verder gaan.
Annelore, jij was gewoon allang voor je vakantie ontgift zo gezond en puur als jij altijd al eet! Wat heb je gister gegeten? Hopelijk krijg je geen buikpijn nu je weer vast eten binnenkrijgt..



Marielle, gezond eten en sporten heeft voor mij prima gewerkt. Wil jij ook afvallen? Fijn als zo'n site je helpt.



Yolanda, positieve verhalen hoor je ook te delen. Die zijn altijd fijn om te lezen . Die laatste kilo gaat je zeker nog lukken!



Na jullie vakantieverhalen wil ik ook op vakantie. Waarom duurt het zo lang om een verbouwing te regelen en waarom is alles zo duur!?
Yolanda, ik wacht niet meer op dat ene kilootje, ik zeg het nu alvast: proficiat, je hebt het gehaald!!!



Haha giffie, arm schaapje. Volgend jaar kan je weer weg! Een jaar vliegt zo om en dan heb je ondertussen een mooi eigen stekje om weer in thuis te komen van een heerlijke vakantie!

Ik heb eerste avond soepje gegeten en dan onmiddellijk weer normaal gaan eten. We kregen een opbouwschema mee. Maar dat was met rijstwafels en crackers en yoghurt en zo, dus dat kon ik toch niet volgen. Geen last gehad hoor, gezond voedsel verteert meestal wel goed :-)



Vandaag zelf een pitta van amandelmeel met heerlijke zelfgemaakte looksaus gemaakt! Voor iedereen die soms de drang heeft om om 1 uur 's nachts nog pitta te halen ( yep, ik beken ), de ideale oplossing!



Deeg: geklopt ei, 4 grote eetlepels amandelmeel. Zout, peper, paprikakruiden en wie van spicy houdt, nog wat chilikruiden oid .

Bakken in olijfolie (uit strijken tot pannekoek).



En dan pittavlees en groentjes ( sla, tomaat, wortel, komkommer, ui, paprika,...).

Veeeel looksaus ( zelfgemaakte mayo met stukjes look en bieslook).

En voor wie pitta friet wil, wat zoete aardappeltjes in de oven.



Heerlijk en gezond, op elk tijdstip van de dag en nacht



Later meiden!
Alle reacties Link kopieren
Haha Annelore. Dank je wel. Ik wacht er nog even mee maar ben dr wel iets soepeler in merk ik nu. Maar doel is echt bijna gehaald.



Al zal die laatste kilo niet snel meer gaan. Moet er in totaal nog 3 en dan gaan we beginnen aan het constant houden.... Ga 1 keer minder sporten (dus van 3 naar 2) 3 keer is soms echt moeilijk combineren. Dus wil 2 keer naar de sportschool. Event kan ik altijd nog een keer buiten gaan hardlopen als 3de keer.

En dan het eten langzaam opbouwen.... daar zie ik wel een beetje tegenop. Iemand tips?



Klinkt heel lekker Annelore. Misschien indd eens een keer proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven