En nu even eerlijk....

08-02-2008 21:56 1116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dus ik wil geen politiek correcte antwoorden, gedachten ingegeven door Oprah Winfrey of God (al worden die vaak als eenheid gezien), geen Moeder Theresa-achtige zalvende woorden of onrealistische benaderingen.

Mijn vraagstelling luidt als volgt: zijn er mensen die absoluut nergens goed in zijn, die eigenlijk niets kunnen, mislukt zijn op sociaal gebied, a-muzikaal zijn, een voorgebakken lasagneschotel als hoogtepunt van hun kookkunst beschouwen, niet kunnen studeren en een te slap karakter hebben om naar de sportschool te gaan om de bierbuik/vetrollen weg te trainen?

Ik denk persoonlijk van wel.

En helaas schaar ik mijzelf ook onder die categorie. Maar het gaat om meningen, dus ik ben benieuwd.
Ik vind het eigenlijk jammer dat de discussie nu gaat over wel/niet hoogbegaafd/hoogintelligent/intelligent. Het is zo'n vreselijk saai onderwerp en ik weet dat ik niet mee hoef te lezen dus ook gewoon kan zeggen: laat maar. Maar er zit zoveel meer in. Een discussie over talenten, passies, blokkades en wat ermee te doen lijkt mij persoonlijk een stuk interessanter en inspirerender.

Misschien ben ik de enige die er zo over denkt, het is niet mijn bedoeling het plezier van een ander te vergallen :-P .
@Soundpost: Het lijkt mij voor ouders ook heel naar om je eigen kind niet te begrijpen of het idee te hebben dat je kind je boven je hoofd groeit als het ware.
boompje schreef op 10 februari 2008 @ 17:55:

Er kwam 100 uit, het is volgens de 'nieuwe telling' (vraag mij niet wat dat inhoud, want ik heb maar een IQ van 100 hè ;-)

.

X-D

ps Ik wist niet dat er iq - testen werden gedaan bij zoveel gelegenheden. Met een beetje geluk weet ik binnen een paar jaar mijn iq dus ook als ik ga solliciteren *gaat vast oefenen met iq-testen op internet*
Zijn IQ testen op het internet eigenlijk betrouwbaar?
Margaretha2 schreef op 10 februari 2008 @ 18:32:

[...]

Zolang je er zelf om kan lachen is er geen man overboord toch.
Hahaha, erg is dat he, dat je dan even zo'n onverbiddelijke reality check krijgt.
Am Yisrael Chai!
Geen idee wat mijn IQ is, werkelijk niet. Nog nooit zo'n test gedaan. Ik weet wel dat ik niet dom ben. Want ondanks dat ik niet eens een middelbare schooldiploma heb (in havo 4 van school afgeschopt) heb ik het best ver geschopt. Laatst wel een assessment gedaan en de uitslag varieerde van HBO niveau (cijfertjes) naar WO en WO+ niveau. Maar ook dat zegt me niet zo heel veel, ik weet gewoon van mezelf dat ik dingen die ik leuk vind snel opsla en dingen die ik stom vind liever niet wil leren.

Mijn directe collega's hebben wel allemaal gestudeerd en hoewel ik een leek ben op hun vakgebied, ben ik retegoed in m'n werk. En mijn werk is hetzelfde als dat van hen, want hun inhoudelijke kennis hebben ze bijna niet meer nodig. En dus hebben wij allemaal de kennis niet altijd paraat. Ik weet wel dat als ik het eenmaal heb opgezocht ik het ook niet meer zo snel vergeet (als ik het de moeite waard vind om te onthouden ;-) )

Dus ja, hier weer zo één.......
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
tubbetje schreef op 10 februari 2008 @ 18:21:

[...]

Ik heb een sociale wetenschap gestudeerd. Maar bij mijn vrienden had het psychische probleem soms wel tien jaar nodig om te 'rijpen' :)

Shit ik ook X-D

Dan vertel ik je later hoe 't afgelopen is met mijn jaargenoten :-] (en een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus dat zorgt er hopelijk voor dat ik zelf uit een inrichting blijf X-D)
minny schreef op 10 februari 2008 @ 18:32:

Kun je intelligentie wel veinzen? Dat zou ik dan wel heel knap vinden eigenlijk!

Alles kun je faken! ;-) Overigens vond ik de mensen die gymniasium deden op mijn school altijd vreselijk dom. Dat was ook meestal wel te zien aan hun cijfers. Maar het gymnasium en atheneum verschilt tegenwoordig alleen in het feit dat gymnasium Latijn en/of Grieks er bij heeft en atheneum kon bij ons Spaans erbij nemen. Gymnasium mocht weer geen Spaans als vak kiezen.

Maar Feliciaaatje heeft wel gelijk. De discussie ging om talent, niet om het al dan niet faken/bezitten van een hoog IQ. :)
.
Feliciaatje schreef op 10 februari 2008 @ 18:33:

Ik vind het eigenlijk jammer dat de discussie nu gaat over wel/niet hoogbegaafd/hoogintelligent/intelligent. Het is zo'n vreselijk saai onderwerp en ik weet dat ik niet mee hoef te lezen dus ook gewoon kan zeggen: laat maar. Maar er zit zoveel meer in. Een discussie over talenten, passies, blokkades en wat ermee te doen lijkt mij persoonlijk een stuk interessanter en inspirerender.

Misschien ben ik de enige die er zo over denkt, het is niet mijn bedoeling het plezier van een ander te vergallen :-P .
Nou brand los zou ik zeggen, dan reageren wij daar weer op.
KatB schreef op 10 februari 2008 @ 18:41:

[...]

Alles kun je faken! ;-) Overigens vond ik de mensen die gymniasium deden op mijn school altijd vreselijk dom. Dat was ook meestal wel te zien aan hun cijfers. Maar het gymnasium en atheneum verschilt tegenwoordig alleen in het feit dat gymnasium Latijn en/of Grieks er bij heeft en atheneum kon bij ons Spaans erbij nemen. Gymnasium mocht weer geen Spaans als vak kiezen.

Maar Feliciaaatje heeft wel gelijk. De discussie ging om talent, niet om het al dan niet faken/bezitten van een hoog IQ. :)
Ouwe muts hier, dus nog uit de tijd dat het gymnasium en het atheneum wel op meer terreinen verschilden. En op een zelfstandig gymnasium gezeten, dat scheelt denk ik ook. Hele klas vol types die in 8, 9 of 10 vakken eindexamen deden.
Am Yisrael Chai!
lindy schreef op 10 februari 2008 @ 18:42:

[...]

Nee, maar wel je IQ cijfer.

Whoehahahahahahaahaa

:rofl:
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!

[...]

Am Yisrael Chai!
.
Weet je wat erg is, als je kinderen intelligenter zijn dan jij zelf.

Dat heb ik dus weer. 8-P
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
.
fashionvictim schreef op 10 februari 2008 @ 18:43:

[...]

Ouwe muts hier, dus nog uit de tijd dat het gymnasium en het atheneum wel op meer terreinen verschilden. En op een zelfstandig gymnasium gezeten, dat scheelt denk ik ook. Hele klas vol types die in 8, 9 of 10 vakken eindexamen deden.

Dat is er dus niet meer, of het komt weer terug, kan ook. *Zelfs ik doe nu ineens VWO oude stijl*

Mijn talent ligt overigens vooral níét bij Beta-vakken. Ik kon het op zich wel (nou ja, kunnen...), maar het interesseerde en interesseert me geen reet. Dus mooi patsen met allerlei natuurkundige weetjes zit er voor mij nog steeds niet in en zal er ook nooit van komen. ;-)

[...]

Ja dat kan, bij deze dan: Ik heb een IQ van 230! Zou iemand er in trappen? :)
.
yasmijn schreef op 10 februari 2008 @ 18:46:

Weet je wat erg is, als je kinderen intelligenter zijn dan jij zelf.

Dat heb ik dus weer. 8-P

Ach Yas, mijn moeder zei ook altijd dat wij intelligenter waren dan zij. En dat zijn we misschien ook wel. Maar mammas weten alles en mijn moeder was - zo heb ik me achteraf alleen maar méér gerealiseerd - de wijste vrouw die ik gekend heb.

Dus maak je daar maar niet druk om.
Am Yisrael Chai!
lindy schreef op 10 februari 2008 @ 18:45:

[...]

Faken heeft alleen maar zin als iemand de intelligentie mist om daar door heen te prikken. Dus als je nu écht intelligent bent, dan erken je je meerdere waar nodig. En maak je jezelf niet ongeloofwaardig door met onrealistische gegevens te schermen, zoals een gewenst IQ cijfer.
Ik maakte maar een grapje. :)
.
lindy schreef op 10 februari 2008 @ 18:50:

Ik heb het ruimtelijk inzicht van een mol in het zonlicht.
Dan kun je nog wel op een ander gebied intelligent zijn. Daar gaat het toch om? Dat je niet alles hoeft te kunnen, en dat dat niet betekend dat je meteen ook maar dom bent.
lindy schreef op 10 februari 2008 @ 18:51:

Ik wil niet lullig doen, maar met die 132 heb je al een ruime marge genomen.
Dat mag je denken.
fashionvictim schreef op 10 februari 2008 @ 18:15:

[...]

Weet je wat pas erg is? Slim zijn en ook nog leuk. Gottogot, ik vond het gymnasium al zo erg als feestende, rokende, discodansende, hotpantsdragende modechick. Da's pas een handicap hoor, als je eruit ziet en je gedraagt als een mavoklantje, maar stiekem toch een gymnerd mét hoge cijfers bent.
Ik heb een hele leuke feestende, rokende discodansende (tja homo bleek later) neef. Inderdaad: mavoklantje, maar dit mavoklantje is in 2002 wel gepromoveerd in de medische wetenschappen. Met een een omweg, dat dan weer wel, maar toch. Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je hier nu probeert te zeggen. Dat mavoklantjes per definitie feestbeesten zijn en gymnerds sukkels?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven