Kill List

30-05-2012 18:00 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zittende Amerikaanse president, en winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede, heeft zelf een lijst samengesteld waarop de namen van mensen prijken die zonder vorm van proces overhoop geknald mogen worden.

De lijst is geheim, maar de jongste ter dood veroordeelde schijn een meisje van zeventien te zijn. Allen op de lijst worden verdacht van terreuractiviteiten. De lijst wordt samengesteld aan de hand van informatie van inlichtingendiensten. Voor de executie wordt doorgaans gebruik gemaakt van zogeheten 'drones', door mensen op afstand bediende 'killer-robots', waarbij ook al vele onschuldige burgerslachtoffers zijn omgekomen.

Volgens veiligheidsadviseur Donilon voelt Obama zich volkomen op zijn gemak bij het inzetten van geweld namens de VS.

Goede zaak? Of doodeng?
daarom zeg ik: laat maar komen.

geen beveiliging meer en kijken wat het word.
IlikeFormentera schreef op 31 mei 2012 @ 11:23:

Wat dacht je? Laat ik de Joden er maar weer eens bijslepen, dadelijk vergeet de wereld dat dat zij er tenslotte mee begonnen zijn?

Eh, als ik in dit topic even in mijn browser in 'search' eerst Israel intyp en vervolgens 'Joden' dan merk ik dat het toch echt ilikeFormentera is die er ZELF over begint.

EERST begin JIJ over Israel, en DAN begin JIJ over de Joden (waar Jaap het in zijn geheel niet over heeft gehad).

Schuif Jaap geen zaken in de schoenen die hij niet gedaan heeft. Speel niet van die smerige spelletjes en houd op met die slachtofferrol.

Jaap begint NOOIT over die Joden. Dat ben jij zelf elke keer. In dit geval ook over Israel.

Het is een truc om Jaap uit de tent te lokken en hem zo een ban aan te smeren.
genkie schreef op 31 mei 2012 @ 11:25:

daarom zeg ik: laat maar komen.

geen beveiliging meer en kijken wat het word.

Wie zegt dat er dan geen beveiliging meer moet zijn? Niemand die dat hier beweert.

Niemand hier die zich uitspreekt tegen defensie of zelfs aanvallen in vijandelijk gebied.
jukebox schreef op 31 mei 2012 @ 11:23:

[...]

(-)

Maar als DAT de angst is, waarom bedienen we ons zelf dan van dezelfde strategieën?

We zouden dan veel banger voor onszelf moeten zijn.

(-)

Omdat het alternatief dat je voorstelt is dat we met zijn allen 'sitting duck' gaan spelen. Het is natuurlijk volstrekt onmogelijk en ondoenlijk maar ik zou bijna voorstellen dat jij dan maar bij een volgende 'terreurdaad' met familie en vrienden rondom de 'terreurplegers moet gaan staan. Want dat is wezenlijk wat je voorstelt; laten we ons vooral enkel van 'gelegitimeerde' methoden bedienen om dit soort gevaar te keren. Mijn zegen heb je hoor.
jukebox schreef op 31 mei 2012 @ 11:27:

Eh, als ik in dit topic even in mijn browser in 'search' eerst Israel intyp en vervolgens 'Joden' dan merk ik dat het toch echt ilikeFormentera is die er ZELF over begint.

EERST begin JIJ over Israel, en DAN begin JIJ over de Joden (waar Jaap het in zijn geheel niet over heeft gehad).
Misschien is tijd voor een betere browser. Hij zet je voor gek.
IlikeFormentera schreef op 31 mei 2012 @ 11:34:

Omdat het alternatief dat je voorstelt is dat we met zijn allen 'sitting duck' gaan spelen. Het is natuurlijk volstrekt onmogelijk en ondoenlijk maar ik zou bijna voorstellen dat jij dan maar bij een volgende 'terreurdaad' met familie en vrienden rondom de 'terreurplegers moet gaan staan. Want dat is wezenlijk wat je voorstelt; laten we ons vooral enkel van 'gelegitimeerde' methoden bedienen om dit soort gevaar te keren. Mijn zegen heb je hoor.

Tussen het spelen van 'sitting duck' en het afknallen van mensen op afstand zonder proces zit een gigantische wereld.

In die wereld wordt het meest geïnvesteerd. Die wereld is het grootst.

Deze wereld noemen we de reguliere acties van de reguliere krijgsmacht.

Niets mis mee, maar wel binnen de perken graag.

Het voorstellen dat er geen alternatief is, is een retorische en strategische truc om terreur goed te praten en de bevolking murw slaan voor democratische grondbeginselen.
goldi schreef op 31 mei 2012 @ 11:38:

[...]

Misschien is tijd voor een betere browser. Hij zet je voor gek.
Kun je dat uitleggen?

[...]

Schuif Jaap geen zaken in de schoenen die hij niet gedaan heeft. Speel niet van die smerige spelletjes en houd op met die slachtofferrol.

Jaap begint NOOIT over die Joden. Dat ben jij zelf elke keer. In dit geval ook over Israel.

Misschien moet je eerst een goed leren lezen alvorens je weer eens op je 'high horse' klimt. Wonen er overwegend Spanjaarden in Israël of wellicht Eskimo's? Ik weet dat het een geliefde vorm van 'versluiering' is om enkel over Israël te spreken en dan te doen alsof we het niet over de Joodse staat hebben maar dat is natuurlijk onzin. Maar je kunt natuurlijk altijd klagen bij de mod's als je 'aanstoot neemt' aan mijn postings.
jukebox schreef op 31 mei 2012 @ 11:28:

[...]

Wie zegt dat er dan geen beveiliging meer moet zijn? Niemand die dat hier beweert.

Niemand hier die zich uitspreekt tegen defensie of zelfs aanvallen in vijandelijk gebied.

wat stel je dan voor?

kopje thee drinken met de mensen op de kill-lists.

en dan zeggen: niet doen hoor!

:')http://www.allfordmustangs.com/forums/attachments/5-0l-talk/150165d1330435498-i-know-bolt-ons-made-difference-double-facepalm.jpg

[...]

mogen mensen geen voorbeelden geven van hun eigen land dan?

Jaap duikt er meteen bovenop om een hetze tegen israel opnieuw in te zetten.

kan er niet gewoon een topic komen: "Israel, spui hier u gal en plaats obscure bronnen"

zijn we van het hele gezeik af.
IlikeFormentera schreef op 31 mei 2012 @ 11:41:

Misschien moet je eerst een goed leren lezen alvorens je weer eens op je 'high horse' klimt. Wonen er overwegend Spanjaarden in Israël of wellicht Eskimo's? Ik weet dat het een geliefde vorm van 'versluiering' is om enkel over Israël te spreken en dan te doen alsof we het niet over de Joodse staat hebben maar dat is natuurlijk onzin. Maar je kunt natuurlijk altijd klagen bij de mod's als je 'aanstoot neemt' aan mijn postings.

Nee, die versluiering komt op jouw conto. Niet op die van Jaap.

En uh, naar mijn weten wonen er gewoon Israëliërs in Israël. Dat de grootste bevolkingsgroep Joods is doet niets af aan het feit dat er ook gewoon Christenen en Moslims wonen en dat de nationaliteit van mensen met een Israëlisch paspoort niet gelijk ook Joods is.

Dat maak toch echt jij ervan. Komt door je slachtofferrol dat je de boel niet meer zo scherp ziet.

En wat je ook niet zo scherp ziet: het was toch echt JIJ die begon over Israël. Dat jaap daar vervolgens op inhaakt is niet zo gek.

En dan begin JIJ vervolgens echt over de Joden, niet Jaap. Hierboven leg je vervolgens ook nog eens open en bloot uit dat je jezelf van een truc bedient om Jaap iets in de mond te leggen.

En erg bedankt weer dat je een topic naar de filistijnen hebt geholpen door je enge fascinatie met joden.
genkie schreef op 31 mei 2012 @ 11:47:

[...]

mogen mensen geen voorbeelden geven van hun eigen land dan?

Jaap duikt er meteen bovenop om een hetze tegen israel opnieuw in te zetten.

kan er niet gewoon een topic komen: "Israel, spui hier u gal en plaats obscure bronnen"

zijn we van het hele gezeik af.
Speel die smerige spelletjes niet mee aub.
@jukebox, je reageerd op iemand die in israel woont en wellicht zelf joods is.

die geeft voorbeelden van zijn land uit ervaring.

zelfde als "hier in nederland hebben de aivd...."

alleen jaap ziet het als aangrijpingspunt om zijn joden hetze weer op te zetten. daar stuurt die elk topic op aan zo'n beetje.
jukebox schreef op 31 mei 2012 @ 11:48:

[...]

Nee, die versluiering komt op jouw conto. Niet op die van Jaap.

En uh, naar mijn weten wonen er gewoon Israëliërs in Israël. Dat de grootste bevolkingsgroep Joods is doet niets af aan het feit dat er ook gewoon Christenen en Moslims wonen en dat de nationaliteit van mensen met een Israëlisch paspoort niet gelijk ook Joods is.

Dat maak toch echt jij ervan. Komt door je slachtofferrol dat je de boel niet meer zo scherp ziet.

En wat je ook niet zo scherp ziet: het was toch echt JIJ die begon over Israël. Dat jaap daar vervolgens op inhaakt is niet zo gek.

En dan begin JIJ vervolgens echt over de Joden, niet Jaap. Hierboven leg je vervolgens ook nog eens open en bloot uit dat je jezelf van een truc bedient om Jaap iets in de mond te leggen.

En erg bedankt weer dat je een topic naar de filistijnen hebt geholpen door je enge fascinatie met joden.

Lijkt me veel beter dat je jouw 'principiële discussie' met de mod's voert. Je kletst me teveel onzin.
genkie schreef op 31 mei 2012 @ 11:56:

alleen jaap ziet het als aangrijpingspunt om zijn joden hetze weer op te zetten. daar stuurt die elk topic op aan zo'n beetje.
WAAR begint Jaap zijn hetze, Genkie? WAAR?
IlikeFormentera schreef op 31 mei 2012 @ 11:59:

Lijkt me veel beter dat je jouw 'principiële discussie' met de mod's voert. Je kletst me teveel onzin.

Ah, ilikeFormentera wijst weer naar de mods. Ben ik niet gewend van je.

En over WELKE onzin heb je het precies?
@ IlikeFormentera

Door steeds als Jaap wat zegt (je reageert ook eigenlijk alleen maar in topics waar Jaap iets heeft gezegd) over een mogelijke anti-Joods sentiment te beginnen sloop je elk topic.

Deze zin had je ook achterwege kunnen laten.

"Wat dacht je? Laat ik de Joden er maar weer eens bijslepen, dadelijk vergeet de wereld dat dat zij er tenslotte mee begonnen zijn?"

Maar nee. Je laat geen kans onbenut Jaap te bashen en voila, wederom is een topic naar den klote.
jukebox schreef op 31 mei 2012 @ 12:12:

@ IlikeFormentera

Door steeds als Jaap wat zegt (je reageert ook eigenlijk alleen maar in topics waar Jaap iets heeft gezegd) over een mogelijke anti-Joods sentiment te beginnen sloop je elk topic.

Deze zin had je ook achterwege kunnen laten.

"Wat dacht je? Laat ik de Joden er maar weer eens bijslepen, dadelijk vergeet de wereld dat dat zij er tenslotte mee begonnen zijn?"

Maar nee. Je laat geen kans onbenut Jaap te bashen en voila, wederom is een topic naar den klote.

Nogmaals, begin eens met goed te lezen. Ik heb er overigens geen behoefte aan om met jou te bepreken wat jaap al dan niet doet. Volgens mij is ie zelf nog wel in staat om voor zichzelf op te komen. Daar heeft ie geen 'jukebox' voor nodig. Als je relevant commentaar hebt op mijn postings dan ben ik je graag ter wille. Maar beperk je dan tot zinnige zaken en laat mijn 'vermeende slachtofferrol' dan maar achterwege want dan schiet je in de 'onzinmodus'. En als het je niet bevalt, dan weet je waar je terecht kunt.

-susv- schreef op 31 mei 2012 @ 11:13:

[...]

Kan je hiervan ook de bron vermelden? aub.

http://www.nytimes.com/20 ... .html?_r=1&pagewanted=all

Hier is je bron. Nu voor de derde keer in dit topic. Zullen we dat eerst even lezen voordat we Jaap van samenzweringshysterie gaan beschuldigen?
genkie schreef op 31 mei 2012 @ 11:56:

Je slaat de spijker op zijn kop.

Jaap grijpt elke kans aan om Israël, de Joden er bij te slepen als het negatief uitpakt. Het lijkt onderhand meer op een fobie van Jaap.

@Jukebox, jij verdedigt hem elke keer weer. Dat je reageert op zijn mening is prima. Maar ook als hij de feiten verdraait, draai jij mee met die mallemolen. Dat zegt toch genoeg van jou.

Maar ja jij houdt van de speeltuin. Ik ook hoor, maar dan voor de kleintjes.
lucretiatox schreef op 31 mei 2012 @ 12:23:

[...]

http://www.nytimes.com/20 ... .html?_r=1&pagewanted=all

Hier is je bron. Nu voor de derde keer in dit topic. Zullen we dat eerst even lezen voordat we Jaap van samenzweringshysterie gaan beschuldigen?

We, dan heb je het zeker over jezelf.

Geef even aan waar ik dat neergezet heb.
genkie schreef op 31 mei 2012 @ 11:43:

[...]

wat stel je dan voor?

kopje thee drinken met de mensen op de kill-lists.

en dan zeggen: niet doen hoor!

:')[afbeelding]

Tussen een kopje thee drinken en mensen vermoorden zit nog wel een hele wereld aan mogelijkheden.

En is het ondertussen tot je doorgedrongen dat er mensen uit Guantanamo zijn vrijgelaten, waartegen GEEN ENKEL bewijs is gevonden? (daarom zijn ze dus ook vrijgelaten) Maar ondertuusen wel acht jaar lang ondervraagd, zonder toegang tot een advocaat of wat dan ook? Dus daar zat de geheime dienst er ook falikant naast.

Bush sloot deze mensen op, zonder enig proces. Obama vermoordt deze mensen, zonder enig proces.

Maar jij bent zo bang voor terrorisme, dat je vergeet om bang te zijn voor wat overheden mensen aandoen.
IlikeFormentera schreef op 31 mei 2012 @ 12:21:

Nogmaals, begin eens met goed te lezen. Ik heb er overigens geen behoefte aan om met jou te bepreken wat jaap al dan niet doet. Volgens mij is ie zelf nog wel in staat om voor zichzelf op te komen. Daar heeft ie geen 'jukebox' voor nodig. Als je relevant commentaar hebt op mijn postings dan ben ik je graag ter wille. Maar beperk je dan tot zinnige zaken en laat mijn 'vermeende slachtofferrol' dan maar achterwege want dan schiet je in de 'onzinmodus'. En als het je niet bevalt, dan weet je waar je terecht kunt.

Jouw patroon is overduidelijk. Dat patroon sloopt elk topic.

Ik was aan het bladeren in jouw postgeschiedenis en het viel me op dat jij minimaal de HELFT van de tijd (en dat is niets overdreven) reageert op Jaap. Voortdurend.

Je mengt je helemaal niet in discussies, je doet helemaal niet 'mee', nee, jij bent hier voor Jaap.

Je levert dus geen enkele constructieve bijdrage aan dit forum. Op geen enkele manier.

Je reageert ook nooit op inhoudelijke kritiek. Dus die opmerking kun je ook wel achterwege laten.

Patroon twee is dat figuren als Susv jij gelijk moeten bijstaan. Zolang dat het geval is, doe ik er ook aan mee.

Sorry, ik ben gewoon erg allergisch voor onrechtvaardigheid.

Overigens valt het me ook op dat jij al je posts steeds weer wist naar verloop van tijd. Is dat om je onfrisse sporen op te ruimen? Zelfde geldt voor die manier van quoten van jou.

Jammer. Leek even goed te gaan hier. Maar jij valt weer enorm in herhaling. En dat hoort prima bij slachtofferschap, dat jij zo uitvent.

Ik wil je nog op het hart drukken dat je de zaak van Israel zeker geen goed doet. Integendeel.
lucretiatox schreef op 31 mei 2012 @ 12:27:

[...]

Tussen een kopje thee drinken en mensen vermoorden zit nog wel een hele wereld aan mogelijkheden.

En is het ondertussen tot je doorgedrongen dat er mensen uit Guantanamo zijn vrijgelaten, waartegen GEEN ENKEL bewijs is gevonden? (daarom zijn ze dus ook vrijgelaten) Maar ondertuusen wel acht jaar lang ondervraagd, zonder toegang tot een advocaat of wat dan ook? Dus daar zat de geheime dienst er ook falikant naast.

Bush sloot deze mensen op, zonder enig proces. Obama vermoordt deze mensen, zonder enig proces.

Maar jij bent zo bang voor terrorisme, dat je vergeet om bang te zijn voor wat overheden mensen aandoen.

Obama, werd met glans en slingers ingehaald. Weet je dat nog?

Hoe links- Nederland verrukt was met zijn aanstelling.
-susv- schreef op 31 mei 2012 @ 12:27:

[...]

We, dan heb je het zeker over jezelf.

Geef even aan waar ik dat neergezet heb.

Ja ja, het is wat.

Ga je nu nog reageren op het artikel zelf? Want ik denk dat daar dit topic voor bedoeld is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven