SGP wil verbod popmuziek

24-04-2008 14:27 442 berichten
SGP wil verbod popmuziek

ARNHEM - De SGP in de Provinciale Staten van Gelderland wil een verbod op popmuziek. Het zou leiden tot drank- en drugsgebruik, meent statenlid Nelis Zondag.

Het statenlid zei dat tijdens een debat over subsidie voor poppodia Doornroosje in Nijmegen en Luxor Live in Arnhem.

Nu mag er al niet zo veel van de SGP (even voortbordurend op de discussie over de koopzondag), maar dit slaat toch werkelijk alles!
Alle reacties Link kopieren
Tja, toen mijn moeder vroeger als kind op de Veluwe woonde,wist zij al dat bij de streng gelovigen 's nachts als de kinderen in bed lagen, de TV stiekem uit het dressoir tevoorschijn kwam.
Zamirah schreef op 29 april 2008 @ 09:39:

Gôh, weer twee zinnige bijdragen van onze Jolietje, die zo ontzettend veel hout snijden.

Ik had nog even de ijdele hoop dat Jolietje best wel in was voor een serieuze discussie......

Das bij deze dus alweer onderuit gehaald.....
Jolietje79 schreef op 29 april 2008 @ 08:30:

[...]

Dan mag je beginnen met alle kinderboeken veranderen. Steppe steppe stap heet dan slikke snuife spuit. De Dolle Tweeling de Geile Mocro's en noem zo maar op.
Het wordt tijd dat jij eens niet zo dom gaat lullen. Onderzoeken wijzen uit dat videoclips op tv op zijn minst een vertekend beeld van de werkelijkheid geven.
sarah2ndlife schreef op 29 april 2008 @ 10:21:

[quote]Jolietje79 schreef op 29 april 2008 @ 08:30:

[...]

Dan mag je beginnen met alle kinderboeken veranderen. Steppe steppe stap heet dan slikke snuife spuit. De Dolle Tweeling de Geile Mocro's en noem zo maar op.[/quote]

Zeg Jolietje , hoe kom je aan die wijsheid en gore uitlatingen, is dit weer een aantoonbare referentie naar ,Altijd is kortjakje ziek , midden in de week maar zondag niet, vrij vertaald: doordeweeks ben ik een beest, zondag doe ik boete en is het leed weer geleden.
Het liedje gaat over een prostituee, die ligt de hele week in bed (want "ziek" volgens het liedje) en zondags gaat zij naar de kerk met een boek vol zilverwerk, oftewel met geld (zilveren munten) om haar zonden af te kopen.
Zamirah schreef op 29 april 2008 @ 14:08:

Tja, toen mijn moeder vroeger als kind op de Veluwe woonde,wist zij al dat bij de streng gelovigen 's nachts als de kinderen in bed lagen, de TV stiekem uit het dressoir tevoorschijn kwam.
Zo heb ik een jeugdvriendinnetje waarvan de ouders zichzelf nogal intellectueel vinden. Hij is leraar, zij is kunstenares (maar niet bepaald ontdekt...) en zij noemen zichzelf intellectueel. Ook hebben zij een heel erg mooi kastje voor de telefoon....mijn vader lag in een scheur toen ik als kind vertelde dat daar de tv in stond. Pas jaren later begreep ik waarom dat zo grappig was ;-)
willem1959 schreef op 29 april 2008 @ 19:42:

[...]

Het wordt tijd dat jij eens niet zo dom gaat lullen. Onderzoeken wijzen uit dat videoclips op tv op zijn minst een vertekend beeld van de werkelijkheid geven.
Klopt, en dat vind ik persoonlijk zeer kwalijk. Ook omdat het door het bijbehorende liedje extra aantrekkelijk en toegankelijk voor kinderen, want ze zijn gewoon op een muziekzender te bekijken.
Even een anekdote,..

Kindje van vier vroeg met de hele kamer vol visite of ze een liedje mocht voordragen aan alle tantes ...

Ja dat mocht ,schattig toch...

Kindje van 4 ging staan en trok haar liefste lachje tevoorschijn en begon met haar heupjes te wiegen en zong met helder kinderstemmetje:

fuck me, fuck me, fuck me now o jeay aha aha fuck me oehhhhhhh.

leuk he. :no:
:-O

Serieus?! Ik ben geschokt! Je gaat je toch afvragen naar wat voor programma's het meisje kijkt.
Ach, zo heb ik een groep kleuters eens een playback stukje van "like a virgin" zien opvoeren. Vol overgave en "Huppeldepup next idols nogwattes" konden er een puntje aan zuigen. De kleuters hadden geeeeeen idee waar ze over zongen! Zolang de mama's en oma's het allemaal zo "schattig" vinden doe je er geen ruk aan.

En die SGP moet morgen op Koninginnedag maar eens wat gaan binnenhalen.....stelletje mafketels!
Dat is het punt, de meisjes kijken gewoon naar TMF of andere clipprogramma's!

Maar om het dan te verbieden gaat weer wat ver, zo een kind heeft natuurlijk geen idee!!

Moeders had wel schaamrood en vertelde haar dochtertje dat ze dat liedje maar beter niet meer kan zingen omdat het vieze woorden bevatte, ja te laat.
Zo had mijn ex een nichtje die altijd krankzinnig werd van blijdschap als ze ome Stout zag naderen, op zich schattig.

Nadeel was alleen dat ze om haar blijdschap te uiten soms haar broekje naar beneden trok onder het uitroepen van de indianenkreet: jaaaaaaaaaaaaaaa ome stout is er, kijk!!!

Probeer dan maar eens iedereen recht in de ogen te kijken, op zo'n verjaardag vol opa's, oma's, ooms en tantes...
Ehm...hoe heb je dat uitgelegd Stout? X-D
Gewoon keihard lachen met dat kind natuurlijk, wat moet je anders he....
stout1975 schreef op 28 april 2008 @ 17:38:

Dat heb je he, met gerformeerden, of het nu de bijbel is of een forumposting.

Alles letterlijk nemen die lui.
Ha, heb je het toch mooi mis! Ik ben nl. niet gereformeerd maar Nederlands hervormd enneh, nee, ik neem niet alles letterlijk.
stout1975 schreef op 28 april 2008 @ 21:17:

daar ben ik het mee eens hoor dames.

Maar Jolietje heeft mijn nummer ook nog niet gehoord he.
Is dat jouw nummer? :rofl: Dus nu mag ik concluderen dat de nummers waar jij naar luistert werkelijk NERGENS over gaan? Dat verklaart een heleboel.....
Zamirah schreef op 29 april 2008 @ 09:39:

Gôh, weer twee zinnige bijdragen van onze Jolietje, die zo ontzettend veel hout snijden.
Jouw stukjes zijn ook erg zinnig, interessant en ze zeggen ook zo veel........ over jou. X-D
sarah2ndlife schreef op 29 april 2008 @ 10:21:

[quote]Jolietje79 schreef op 29 april 2008 @ 08:30:

[...]

Dan mag je beginnen met alle kinderboeken veranderen. Steppe steppe stap heet dan slikke snuife spuit. De Dolle Tweeling de Geile Mocro's en noem zo maar op.[/quote]

Zeg Jolietje , hoe kom je aan die wijsheid en gore uitlatingen, is dit weer een aantoonbare referentie naar ,Altijd is kortjakje ziek , midden in de week maar zondag niet, vrij vertaald: doordeweeks ben ik een beest, zondag doe ik boete en is het leed weer geleden.
Dat is in ieder geval nog beter dan 7 dagen per week de beest uithangen! X-D
Liv schreef op 29 april 2008 @ 14:58:

[...]

Ik had nog even de ijdele hoop dat Jolietje best wel in was voor een serieuze discussie......

Das bij deze dus alweer onderuit gehaald.....
Maar dat komt niet alleen door mij zo te lezen.
willem1959 schreef op 29 april 2008 @ 19:42:

[...]

't Is maar wat jij dom lullen vindt, dit was een antwoord op iemand die graag wil dat kinderen worden voorbereid op TMF en MTV en dus niet serieus bedoeld. Maar dat snap jij ws. niet. Ik ben het wel eens met jou dat videoclips een vertekenend beeld geven.
stout1975 schreef op 28 april 2008 @ 21:17:

daar ben ik het mee eens hoor dames.

Maar Jolietje heeft mijn nummer ook nog niet gehoord he.
Wat vinden jouw dochters van dit nummer? O, nou snap ik het, jij bent ze vast aan het voorbereiden op TMF.
stout1975 schreef op 30 april 2008 @ 11:23:

Zo had mijn ex een nichtje die altijd krankzinnig werd van blijdschap als ze ome Stout zag naderen, op zich schattig.

Nadeel was alleen dat ze om haar blijdschap te uiten soms haar broekje naar beneden trok onder het uitroepen van de indianenkreet: jaaaaaaaaaaaaaaa ome stout is er, kijk!!!

Probeer dan maar eens iedereen recht in de ogen te kijken, op zo'n verjaardag vol opa's, oma's, ooms en tantes...
Had je dat nichtje ookal voorbereid op TMF, nou snap ik het!
Wat wordt het e.e.a. met weer duidelijk hier. Even een aantal dingen op een rijtje:

Als je van huize uit christelijk bent opgevoed en je gaat af en toe naar de kerk, je gelooft en komt daar ook voor uit dan ben je volgens de mensen hier gelijk streng gereformeerd, loop je iedere dag in lange rok met zwarte kousen, heb je een alpha op je auto. Doordeweeks ben je zondig en op zondag zit je vooraan in de kerk (dat wordt vechten om een plekje!) om je zonden af te kopen. Als je erbij vemeldt dat je ertegen bent dat de winkels op zondag open zijn ben je HELEMAAL een refo of relibabe. Dit los zien van je geloof wil men niet of gelooft men hier niet. Dat je vervolgens voor popmuziek bent en tegen het idee van de SGP popmuziek te verbieden dat kan dan weer niet want als christen ben je daar dan toch tegen. Dat kan er dan weer niet in bij de mensen hier. Ik vind dat veel van jullie nogal een bekrompen idee hebben van mensen die christelijk zijn en dat vind ik erg triest. En dan tegen de SGP zijn maar wel vrij willen op Hemelvaartdag en daar de vruchten van plukken. Erg triest! En natuurlijk is niet iedereen vrij op Hemelvaart maar wel veel van jullie.
stout1975 schreef op 01 mei 2008 @ 19:13:

Gewoon keihard lachen met dat kind natuurlijk, wat moet je anders he....
Stout is gewoon een pedo, nou snap ik het!
Jolietje79 schreef op 02 mei 2008 @ 09:41:

[...]

Dat is in ieder geval nog beter dan 7 dagen per week de beest uithangen! X-D
Waarom?
Jolietje79 schreef op 02 mei 2008 @ 09:42:

[...]

Maar dat komt niet alleen door mij zo te lezen.

Je blijft happen Jolietje. En nee, iets echt inhoudelijks heb ik (op een paar statements na misschien) niet uit jouw pc'tje zien komen helaas.

(en nu ga je weer naar mij wijzen, tis al goed hoor.......)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven