Technisch gezien was het geen vreemdgaan, maar toch...

05-10-2012 09:39 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo een lekker wazige titel.

Mijn partner en ik hebben last van wat sleur in de relatie. Op zich niet vreemd, druk gezin, druk leven, minder tijd voor elkaar. Ik ben zelf nogal een flirt. Partner kreeg iemand van lang geleden op facebook en daar bleek dat zij hem en hij haar indertijd leuk vond. Er werd wat geflirt in de chat. Geen probleem, ikzelf weet hoe vleiend een beetje flirten kan zijn.



Alleen sloeg partner een beetje door. Dacht (te) ver door aan hij en zij samen, kreeg van die pretlichtjes in zijn ogen en begon zich verliefd te gedragen. Het chatten en het flirten gingen mij te ver. Hij meldde zich aan op de datingsite waar zij ook staat etc. Daar was ik het niet bepaald mee eens. Hij gaf aan haar te verwijderen als ik dat wilde. Dus ik zei verwijder haar maar. Dat zou hij doen, want hij wilde mij, onze relatie wilde hij niet kwijt enzovoort.



Vervolgens bleef hij met haar chatten. In die chat maakten ze plannen om achter mijn rug om af te spreken, contact te houden via sms/ping/whatapp etc. Hij wilde een andere mail en facebook erbij maken zodat ik er niet achter zou komen etc. Ik was ineens een ex met wie hij het eventueel nog wel wilde proberen en die hysterisch en overdreven en stom/dom deed om hem te vragen haar te verwijderen.



Ik kwam daar achter en ben ontploft. Niet zozeer omdat hij interesse had in een ander, dat kan gebeuren, maar omdat hij achter mijn rug om mee doorgaat en niet aangeeft dat hij iets mist in de relatie. Niet praten over waar je mee zit, nee je gevleid voelen door iemand op de chat van wie je niet eens meer weet hoe ze er uit ziet en met wie je drie dagen weer contact hebt en dáár dan je relatie en gezin voor op het spel willen zetten.



Anyway, ze is verwijderd, nummers zijn verwijderd, hij zit niet meer op de datingsite en we hebben inmiddels veel gepraat. Technisch gezien is hij niet vreemdgegaan. Maar het zit me toch niet lekker. Mijn vertrouwen heeft een behoorlijke deuk opgelopen en ik weet eigenlijk niet zo goed wat daarmee te doen. Ik kan in zijn telefoon, facebook en mail als ik wil. Ik kan alles controleren. Maar dat vind ik eigenlijk ook niet fijn. Ik ben zijn moeder niet en tegelijkertijd heb ik behoefte om wel die controle te hebben. Ik ben gewoon gekwetst.



Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



De vakantie was heerlijk. Lekker tot rust gekomen en veel moois gezien! Voor wat mijn relatie betreft. Ik heb hem gemist tijdens mijn vakantie. En hij mij ook. We hebben heel veel gepraat. En nog meer en nog meer gepraat. We blijven vooralsnog samen en gaan er hard aan werken om het beter te laten gaan. Ik zie wel waar we uitkomen. Ik kan het hem vergeven (min of meer, want het heeft me wel veel pijn gedaan), maar vergeten voorlopig nog niet. De tijd zal het moeten gaan uitwijzen...
Alle reacties Link kopieren
Wel heel lief dat jullie aan me denken
Wat suf, had helemaal je laatste update gemist! Wat heerlijk dat je in ieder geval weer weet hoe het met je gevoel zit. En wat goed dat er eindelijk echt gepraat wordt.



Sterkte de komende tijd!!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat de vakantie jullie dit heeft gebracht . Succes en ik hoop vooral ook veel plezier en prettig samen zijn .
Alle reacties Link kopieren
Zo na een hele tijd weer op Viva. Update: Het gaat goed hier. We praten nog steeds. Meer dan ooit zelfs. Over gevoelens en over irritaties en over leuke dingen. We waken voor sleur en trekken beiden aan de bel als het niet zo lekker loopt voor ons gevoel. We maken tijd voor elkaar. Hoewel ik het nog steeds lastig te verkroppen vind af en toe en mijn vertrouwen echt wel een deuk heeft opgelopen, zijn we zeker op de goede weg. En daar ben ik blij mee.
Kijk, van dit soort updates word ik nou altijd erg blij!! Super Fiona, dat jullie samen een nieuwe, goede weg gevonden hebben. Vooral doorgaan!!
Pfff, eerst reageert de Ipad helemaal niet, en dan maar gelijk 2x
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 05 oktober 2012 @ 09:52:

Exit. Voor mij. Ik vind dat je je al heel ruimdenkend hebt opgesteld maar kennelijk was die ene vinger niet genoeg voor jouw man. Als iemand ondanks een bijzonder open relatie ( voor mij dan he... ik zou al niet accepteren dat mijn man zou flirten met een ander) zo'n misbruik maakt van hetgeen hem al gegeven is, dan is ie geen knip voor zijn neus waard.



Als er openheid en eerlijkheid en wederzijdse "toestemming" zou zijn, dan vind ik dat prima, maar dit vind ik onoverkomelijk in een relatie.Volledig mee eensch, ik zou deze man nooit meer kunnen vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
O, oud topic. Sorry.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven