Kinderen
alle pijlers
Kraambezoek oma en opa
woensdag 28 mei 2008 om 19:30
woensdag 28 mei 2008 om 21:12
woensdag 28 mei 2008 om 21:12
zonder gekheid bianca, wat je schrijft, veel extreme voorbeelden in de familie, komt het niet daardoor dat jij je vaak zo druk maakt om de relatie schoondochter / moeder / zonen etc,. Ik heb die ervaring helemaal niet, maak me er ook nooit druk om en heb een prima band met mijn schoonmoeder. Ik erger me vaak aan dingen, maar dat doe ik bij mijn eigen moeder ook en met allebei is de relatie goed. Ik ben ook helemaal niet zo bezig met bij wie ik wanneer langs ga, dan bij de een, dan bij de ander en iedereen is tevreden. Ik heb zelfs nog heel veel contact met de moeder en de oma van mijn ex, van jaren geleden, dus het kan ook echt goed gaan hoor!
woensdag 28 mei 2008 om 21:14
"BGB-boys, let op, ik vertel het nog één keer...... Als jullie thuis komen met een trut van een vriendin, dan zorg ik ervoor dat ze een schoonmoeder FROM HELL krijgen. Dusssss....."
Ik bedoel het uiteraard gekscherend, BGB. Maar in de kern zit toch wel dat ik er van overtuigd ben dat de relatie schoonmoeder/schoondochter in de meeste gevallen net zo is als andere niet-gekozen relaties: een wisselwerking.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
woensdag 28 mei 2008 om 21:15
woensdag 28 mei 2008 om 21:19
Het is wel zo, dat de relatie ouder-kind per definitie niet gelijkwaardig is en verwijten van kinderen naar ouders zijn niet altijd redelijk gezien door volwassen ogen. Maar vanuit de positie van kind (al ben je de 30 lang voorbij) zijn er soms dingen die gewoon niet redelijk te onderbouwen zijn, maar wel heel kwetsend kunnen voelen. Net zoals ouders soms onredelijk veel van hun kinderen kunnen hebben, kunnen kinderen soms onredelijke dingen tegen hun ouders houden. Dat is een beetje inherent aan de ongelijkwaardigheid. Maar het blijft voor ouders (en de kinderen) heel verdrietig als dat zo is!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
woensdag 28 mei 2008 om 21:19
Als mijn partner de persoonsvorm " ons " of " wij " gebruikt dan gaat het ook over ons ; wij gaan op vakantie , wij wonen daar en daar .... dingen die op hém slaan of die op mij slaan daar gebruikt hij een persoonsvoud in de enkelvoud voor .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 28 mei 2008 om 21:21
Wat jammer dat het zo gelopen is, het lijkt me ook zo onterecht. Jullie lijken me allebei zulke lieve mensen.
Ik ben thuis bevallen, 's nachts, en de volgende ochtend was schoonmoeder er als eerste en mijn moeder niet lang daarna. Zou niet in mijn kop opgekomen zijn om te zeggen tegen mijn mans moeder dat ze een paar dagen kon wachten. Ik vond het veel te leuk om te zien hoe blij ze was .
Dus ik snap het echt niet, vind het erg kil.
Ik ben thuis bevallen, 's nachts, en de volgende ochtend was schoonmoeder er als eerste en mijn moeder niet lang daarna. Zou niet in mijn kop opgekomen zijn om te zeggen tegen mijn mans moeder dat ze een paar dagen kon wachten. Ik vond het veel te leuk om te zien hoe blij ze was .
Dus ik snap het echt niet, vind het erg kil.
woensdag 28 mei 2008 om 21:22
Mijn vriend had ze al de hoogte gehouden van de ontsluiting dmv sms, had ik op dat moment echt niet moeten weten, maar was druk bezig met weeen opvangen. Maar meteen gebeld en waren er met een half uurtje of zo.
Vervelende situatie, reiger. Mijn broer had ook zoiets met onze ouders. Mochten sowieso niet dezelfde dag, moesten een afspraak maken en oen ze er waren mochten ze het kindje niet vasthouden, beter voor de binding met de ouders;-?
Niemand mocht trouens de eerste 14 dagen hun kindje vasthouden. Dat maakte dat het bezoek wat koud voelde.
Vervelende situatie, reiger. Mijn broer had ook zoiets met onze ouders. Mochten sowieso niet dezelfde dag, moesten een afspraak maken en oen ze er waren mochten ze het kindje niet vasthouden, beter voor de binding met de ouders;-?
Niemand mocht trouens de eerste 14 dagen hun kindje vasthouden. Dat maakte dat het bezoek wat koud voelde.
You can't have a rainbow without a little rain
woensdag 28 mei 2008 om 21:23
Lijkt me ook ontzettend mooi..
Hadden jullie van te voren afspraken gemaakt?
(dat ze niet meteen op de voorgrond treden enz.)
Lijkt me dat dat dan vanzelf wel loopt maar toch?
Daar is mn man dan 'bang' voor, dat als de kleine is geboren en dat ie dr dan maar een beetje 'bijhangt'
Had jou man dat niet?
woensdag 28 mei 2008 om 21:25
woensdag 28 mei 2008 om 21:29
Draakjenoah, hangen je broer en zijn vrouw een bepaalde religie of filosofie aan? Er is een verschil tussen zomaar iemand anders baby de wieg uit plukken of helemaal als visite de baby niet vast mogen houden. Soms kom ik weleens op kraamvisite en dan krijg ik meteen een slapende baby in mijn handen gedouwd. Die baby gaat dan echt van hand tot hand. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat anderen de baby helemaal niet aan mochten raken in het begin.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
woensdag 28 mei 2008 om 21:31
Ik ben thuis bevallen en mijn man en mijn moeder waren er bij. Mijn vader zat beneden, en zag ze dus net na de bevalling. Ze is 's nachts geboren en mijn schoonouders werden wel gelijk gebeld maar die kwamen echt pas de volgende dag. Dat kwam eigenlijk doordat ik gehecht moest worden in het ziekenhuis en pas om vijf uur 's ochtends weer thuis kwam.
Mijn schoonmoeder bij de bevalling? Wilde ze wel maar geen haar op mijn hoofd die daar aan dacht.
Toen ik in de kraamweek belde of ze langskwam om de kleine in bad te doen, wilde ze niet komen, want ze moest dan met de bus, en daar had ze geen trek in. Het is 12 km de afstand van haar huis naar het onze.....
Soms ligt het echt aan de schoomoeders zelf.... Ik heb er alles aan gedaan om een hechte band te krijgen, maar dat moet dan wel van 2 kanten komen. Ik mag al blij zijn als ik een belletje krijg op mijn verjaardag. Maar ik accepteer de situatie zoals die is. Ze is echt niet kwaad, ze weet gewoon niet beter, heeft met haar eigen dochter ook geen hechte band.
Gelukkig heb ik wel een hele goede band met mijn moeder.
Mijn schoonmoeder bij de bevalling? Wilde ze wel maar geen haar op mijn hoofd die daar aan dacht.
Toen ik in de kraamweek belde of ze langskwam om de kleine in bad te doen, wilde ze niet komen, want ze moest dan met de bus, en daar had ze geen trek in. Het is 12 km de afstand van haar huis naar het onze.....
Soms ligt het echt aan de schoomoeders zelf.... Ik heb er alles aan gedaan om een hechte band te krijgen, maar dat moet dan wel van 2 kanten komen. Ik mag al blij zijn als ik een belletje krijg op mijn verjaardag. Maar ik accepteer de situatie zoals die is. Ze is echt niet kwaad, ze weet gewoon niet beter, heeft met haar eigen dochter ook geen hechte band.
Gelukkig heb ik wel een hele goede band met mijn moeder.
woensdag 28 mei 2008 om 21:31
TheNurse: Nee ik had niet van tevoren gepland dat ze erbij zou zijn. Had altijd in mijn hoofd dat in ieder geval manlief erbij zou zijn en ik wilde heel graag mijn mama erbij voor de morele steun. Mijn vader bleef op de gang ijsberen (die viel al bijna flauw bij het idee dat zijn dochter daar lag zijn kleinkind te krijgen en dat vond hij nog veel spannender dan toen ik geboren werd....). Mijn bevalling duurde van 12 uur 's nachts tot 10 uur 's avonds. Mijn ouders brachten ons naar het ziekenhuis want zij woonden op 5 min en wij hadden geen auto dus dat moest wel zo. Maar mijn moeder had een afspraak. Schoonmams was al op de hoogte dat ik aan het bevallen was. Tja, toen opeens had ik zoiets van: als mijn moeder weg is, wil je dan jouw moeder bellen om van wacht te wisselen. Ik had toch echt wat vrouwelijke steun nodig hoor! Later kwam mijn moeder terug en waren ze er alledrie. Mijn moeder wist dus dat ze erbij mocht zijn maar had me wel geinstrueerd haar eruit te gooien als ik dat fijner vond. Schoonmoeder was dolgelukkig en zei dat ze dat moment nooit zou vergeten. Haar dochter had ze gebeld toen die aan het bevallen was en die wilde niet eens zeggen dat ze bezig was laat staan dat ze erbij mocht zijn. Vond ik wel sneu voor haar. Maar ik heb nooit spijt gehad van de keuze. Tis dat ik geen tweede wil anders zou ik het zo weer doen.
woensdag 28 mei 2008 om 21:32
woensdag 28 mei 2008 om 21:36
Hoi Feliciaatje, fijn dat je ook reageert!
Poezewoes, aan jouw reactie dat sommige kinderen nu eenmaal onredelijk kunnen zijn, ook als ze ouder zijn, heb ik ook wat.
Ik moet nu afsluiten en kan niet meer reageren voor morgenochtend.
Heel erg bedankt voor alle reacties, sorry dat ik niet op iedereen kan antwoorden. Ik vind het fijn om te lezen dat mijn/ons verdrietige gevoel niet 'raar' gevonden wordt.
Poezewoes, aan jouw reactie dat sommige kinderen nu eenmaal onredelijk kunnen zijn, ook als ze ouder zijn, heb ik ook wat.
Ik moet nu afsluiten en kan niet meer reageren voor morgenochtend.
Heel erg bedankt voor alle reacties, sorry dat ik niet op iedereen kan antwoorden. Ik vind het fijn om te lezen dat mijn/ons verdrietige gevoel niet 'raar' gevonden wordt.
woensdag 28 mei 2008 om 21:41
Reiger, wat een vervelende situatie zeg! Kan me best voorstellen dat dat kwetsend is geweest.
Hier een ziekenhuisbevalling geweest, toen dochter geboren was is ex de ouders gaan bellen. Eerst mijn ouders, en toen die van hem, ze kwamen allebei rond dezelfde tijd binnen, en waren allemaal even trots! Is toch mooi om te zien, dat wij samen onze ouders tot pake en beppe hebben gemaakt!
Hier een ziekenhuisbevalling geweest, toen dochter geboren was is ex de ouders gaan bellen. Eerst mijn ouders, en toen die van hem, ze kwamen allebei rond dezelfde tijd binnen, en waren allemaal even trots! Is toch mooi om te zien, dat wij samen onze ouders tot pake en beppe hebben gemaakt!
woensdag 28 mei 2008 om 21:44
TheNurse: manlief was bij mij juist heel actief. Heeft echt veel geholpen met douchen in het ziekenhuis om sneller te ontsluiten en met de fysieke ondersteuning tijdens het persen en de morele steun en ja, hij zag er na afloop uit of hij het zelf had gedaan maar inactief, nee zeker niet. Het is je man, daar hoef je echt niet bang voor de zijn. Jij bepaalt welke rol hij heeft. Hopelijk heb je wel een betere bevalling dan de mijne!
woensdag 28 mei 2008 om 21:49
Zwieber:
Ik ben nog niet zwanger hoor We zijn wel 'bezig' maar mn cyclus is nog niet op gang (geef nog volledige bv aan onze 2e dochter)
Mijn 2 bevallingen zijn heel goed en snel verlopen (zo'n uurtje of 3a4, geen complicaties)
Mede omdat de moeders van nature heel druk zijn (vooral schoonmoeder) is mijn man bang dat zeker als de kleine geboren is de moeders 'dr bovenop' vliegen en hij er voor spek en bonen bij zit...
Iets wat ik persoonlijk niet zie gebeuren eigenlijk.
xx
Ik ben nog niet zwanger hoor We zijn wel 'bezig' maar mn cyclus is nog niet op gang (geef nog volledige bv aan onze 2e dochter)
Mijn 2 bevallingen zijn heel goed en snel verlopen (zo'n uurtje of 3a4, geen complicaties)
Mede omdat de moeders van nature heel druk zijn (vooral schoonmoeder) is mijn man bang dat zeker als de kleine geboren is de moeders 'dr bovenop' vliegen en hij er voor spek en bonen bij zit...
Iets wat ik persoonlijk niet zie gebeuren eigenlijk.
xx