Mode & Beauty alle pijlers

Vlek in leren tas

05-06-2008 09:54 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

heb sinds kort een hele mooie Fred de la Bretoniere tas. Alleen ben ik zo dom geweest hem te dragen terwijl ik een donkere jeans aan had. De tas is licht beige met nu dus wat donkere 'veeg' vlekken. Heb het bedrijf al gebeld en die zeiden met een vochtig doekje met wat wasverzachter. Dit werkt niet, dus hoop ik dat iemand van jullie tips heeft. De stof is suede/leer.

Alvast bedankt!

Groetjes happyness
Ga naar een schoenmaker. Die kan het probleem vast voor je oplossen. Met leer en zeker suede, zou ik niet zelf gaan knoeien.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Nou, ik heb de tip voor je! Ik had zelf laatst ook donkere jeans-vlekken op mijn nieuwe creme-kleurige leren tas. Ik kreeg toen de tip van een vriend van me (hij werkt in de autobranche) om sponjes van de Action te gebruiken. Deze gebruiken ze bij zijn bedrijf om leren bekleding schoon te maken. Ze zijn per 10 (geloof ik) verpakt. De ene helft van de spons is wit en de ander lichtblauw. Je moet de witte kant gebruiken, alleen met water, geen zeep o.i.d. De vlekken waren bij mij echt meteen weg, super!! Ik gebruik die sponjes nu voor alles, schoenen, kleding, noem maar op. En het leuke is dat ze maar een eurootje per 10 stuks kosten :-)
Bij de meeste schoenwinkels verkopen ze trouwens ook van die 'blokjes' waarmee je vlekken uit suede en nubuck schoenen kunt halen. Die heb ik ook gekocht voor mijn suede uggs, werkt ook prima. Kost ongeveer 4 euro, van het merk Tana.
Als het suede is, is er misschien nog iets wat je kan proberen. Zet een fluitketel op (als je die nog hebt) wacht tot het water kookt, en hou dan de vlek boven het stoom.Door de stoom kun je met een droge doek als het goed is de vlek er wel uitkrijgen.
werkt dit ook met vochtvlekken op een leren portomonnee??
die sponsjes bedoel ik..
Dankjewel voor alle reacties. Dat is snel. Heb helaas geen fluitketel.... Maar moet straks toch schoenen naar de schoenmaker brengen dus zal daar eens voor zo'n blokje kijken. En meteen ff langs de Action.

Groetjes
happyness schreef op 05 juni 2008 @ 11:39:

Dankjewel voor alle reacties. Dat is snel. Heb helaas geen fluitketel.... Maar moet straks toch schoenen naar de schoenmaker brengen dus zal daar eens voor zo'n blokje kijken. En meteen ff langs de Action.

Groetjes
een gewoon pannetje water kan ook hoor, pas alleen op dat je je handen niet brandt aan de stoom
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Kim80 schreef op 05 juni 2008 @ 11:23:

werkt dit ook met vochtvlekken op een leren portomonnee??
Zou goed kunnen! Ik heb er de meest akelige vlekken mee weg gekregen. Je kunt het altijd proberen voor die ene euro ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven