Waar wil je nooit meer naar terug?!

20-03-2014 15:17 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tegenhanger van het topic 'waar wil je nog heen?'

Dus welke reis/vakantie/trip is zo slecht bevallen dat je er nooit meer naar terug wilt?

En waarom was het zo verschrikkelijk?



Ik zelf kies voor Marrakech en Bratislava

In Marrakech voelde ik me onwijs ongemakkelijk door de mannen daar, de stad zelf vond ik wel leuk maar de mannen daar hebben het echt verpest voor me.

Bratislava vond ik zo ontzettend saai. Alsof het een klein dorpje is ipv de hoofdstad. Ook veel Engelse biervakantiegangers.
Alle reacties Link kopieren
Egypte. Opdringerige enge types die je nauwelijks van je af kon houden. En ook geen mooi land maar bouwplaats
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat in Thailand dus helemaal niet meegemaakt, ligt misschien ook aan de resorts waar je was.
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn ouderlijkhuis brrrr
Alle reacties Link kopieren
Tsjechië, deprimerend daar, met de parkeerplaatsen vol condooms en naalden lagen



Vroeger toen de kinderen klein waren vaak naar parken geweest waar een zwembad was, daar zou ik nu, zonder kinderen uiteraard niet meer heengaan, nu kies ik voor een klein appartement of bed en breakfast, maar dat heeft dus meer met een veranderde situatie te maken



Den Haag ga ik ook nooit meer heen, vorig jaar voor het eerst een dagje Den Haag gedaan, ik vond het zo een ongezellige stad
Alle reacties Link kopieren
...
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hilary schreef op 20 maart 2014 @ 16:49:

Leuk, een tegenhanger van mijn topic

Niet dat ik echt horror-vakanties heb gehad, maar Zeeland en de Spaanse kust hoef ik niet meer naar terug, dat heb ik inmiddels wel gezien Dat vind ik knap Hilary. Weet je hoe lang de Spaanse kust is? En de Zeeuwse trouwens ook.
quote:pearle schreef op 29 maart 2014 @ 10:17:





Den Haag ga ik ook nooit meer heen, vorig jaar voor het eerst een dagje Den Haag gedaan, ik vond het zo een ongezellige stadAaaaah ik hou van Den haag! Dan ben je op een slechte dag, op de verkeerde plekken geweest!
Elizabeth misschien het verstandig je de volgende keer als je buiten Nederland op vakantie gaat, je te verdiepen in de cultuur.

In veel Aziatische landen knikken ze allemaal 'ja' als je wat vraagt. Ook als ze je niet begrijpen. Dat jij dat ziet als oneerlijkheid en daarmee de Thai dus tekort doet vind ik best wel triest.
Alle reacties Link kopieren
De slechte ervaringen in Thailand zo als hier beschreven hebben wij totaal niet gehad. Zelfs niet in Krabi.



Ik zou niet snel nog eens terug gaan naar Ibiza, zwaar overschat eiland. Te druk en te veel Nederlanders( nog meer dan in Torremolinos),



En Rhodos hoef ik ook niet terug, geen slechte ervaring maar meer van dat ik dat wel gezien heb.

Zelfde met Gambia, prima vakantie gehad maar " been there, done that".
Alle reacties Link kopieren
Bali, ga ik nooit meer naar terug. Veel te toeristisch en overschat.



Sicilie, overschat eiland. Vieze bende en weinig mooie natuur.



Tot een paar jaar geleden wilde ik niet naar Spanje en Frankrijk. Nu een paar keer geweest, deze landen hebben mij echt in positieve zin verrast.



Ik ben een natuurmens, cultuur en steden zij niet zo aan mij besteed.
Alle reacties Link kopieren
@ Kylie: hoe weet jij dat ik mij daarin niet verdiept heb? Ik ben heel goed op de hoogte van kreng jai (saving face) en ook van het streven naar een 'cool heart'. Neemt niet weg dat ik dat moeilijk vind om mee te dealen. Dat ik er cultureel tegenaan loop. Behoorlijk wat Thai trouwens die kreng jai als fundamentele reden noemen van waarom hun land momenteel zo in het slop zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Den Haag ook leuk. Vind Rotterdam dan weer heel wat minder...



En Ibiza vind ik geweldig, tenminste buiten het hoogseizoen. Het noorden is prachtig en heel rustig, heel anders dan bvb San Antonio.
quote:Dahlia74 schreef op 30 maart 2014 @ 09:22:

Bali, ga ik nooit meer naar terug. Veel te toeristisch en overschat.



Sicilie, overschat eiland. Vieze bende en weinig mooie natuur.



Tot een paar jaar geleden wilde ik niet naar Spanje en Frankrijk. Nu een paar keer geweest, deze landen hebben mij echt in positieve zin verrast.



Ik ben een natuurmens, cultuur en steden zij niet zo aan mij besteed.

Als Spanje je nu toch interesseert en je houdt van de natuur dan kan ik je twee gebieden van harte aanraden:

1) Picos de Europa op de grens tussen Baskenland en Asturias

2) Monfragüe in Extremadura.



Met name de tweede is erg rustig en groot. Er komen maar weinig mensen en er zijn heel veel vogels te zien, vooral gieren en andere grote (roof)vogels.



Waar ik nooit meer naar terug wil is een triest hotelletje ergens in Parijs, de bedden waren doorgezakt, de badkamer aftands en compleet beschimmeld en het zogenaamde ontbijt was van een verschrikkelijke kwaliteit en werd geserveerd in de kelder.

Parijs is verder fantastisch, dus die keer maakten we er een sport van zo lang mogelijk uit het 'hotel' weg te blijven.



Op een andere plek was ons ooit een hotel aangeraden vanwege de geweldige ligging. Ik snap nog steeds niet hoe die persoon het me heeft kunnen aanraden... Het was het meest mistroostige hotel waar ik ooit heb geslapen en zou niet misstaan in een slasher-movie.

Wat was ik blij dat vervolgens het meest paradijselijke eiland op ons wachtte!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cheery schreef op 30 maart 2014 @ 14:13:

[...]



Als Spanje je nu toch interesseert en je houdt van de natuur dan kan ik je twee gebieden van harte aanraden:

1) Picos de Europa op de grens tussen Baskenland en Asturias

2) Monfragüe in Extremadura. In de Picos is mijn liefde voor Spanje gegroeid, inderdaad erg mooi, rustig en schoon. De 2e stat nog op mijn lijstje.
Alle reacties Link kopieren
Texel als a6 jarige. Men wat verschrikkelijk. In elk duinpannetje gekreun.



maar naar de Griekse eilanden Spetses en Poros ga ik zo terug.



mijn man had altijd een hekel aan Frankrijk, maar na afgelopen zomer 2 weken in de zin in Bretagne met gezelligheid en de Tour de France is hij om. Naar Zuid Frankrijk zullen we niet snel gaan.

Ook ooit 2 weken Ardennen bij Bouillon. Heerlijk weer. Overal goede restaurantjes en heerlijke biertjes. En België is zo' n kinderland. Echt top.
Alle reacties Link kopieren
Malang op Oostelijk Java in Indonesië.



Waarschijnlijk was het gewoon pech. We kwamen 's avonds aan en zochten een hotel.



Het ene hotel stuurde ons op een heel onvriendelijke manier weg omdat ze zogenaamd vol waren (terwijl we gewoon open kamerdeuren zagen, en er een rij sleutels achter de receptionist hing).



Het volgende hotel wilde ons best als gast hebben, maar er bleek een dode rat in de mandi te liggen (dus in die bak water waarmee je je moet wassen). Toen wij dat gingen melden, haalde een jongen die rat eruit en zei: "zo, opgelost toch?" (Zonder het water te verversen.)







Toen hebben we maar weer uitgeheckt en nog een bus genomen naar een volgend dorp, waar overigens ook het enige hotel van het hele dorp zei dat ze vol waren, net zo lang totdat wij dreigden in hun receptie te gaan slapen. Toen bleken ze opeens toch keus uit twee kamers te hebben! Waar overigens de hele nacht muggen ons lek prikten (er was geen klamboe) en jongetjes op de deur klopten en gilden: "mister, mister! You have money? Hey mister!"



Weer de volgende dag vluchtten we naar de meest toeristische stad van heel Java, en wat een verademing was dat in Yogyakarta. Eindelijk minder gestaar, gewoon normaal behandeld worden in hotels en winkels, en andere toeristen om ons heen!

Nee dat 'van de gebaande paden af' is niet altijd rozengeur en maneschijn. (Het was een poging om de geboorteplaats van mijn vader te bezoeken maar toch had ik daar opeens wat minder zin in na die dooie rat en al het andere gedoe!).
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn drie jaar geleden naar Zeeland op vakantie geweest... Hotel was echt belachelijk! Heel luidruchtig gezin naast ons en ramen die open gingen naar de gang ipv de buitenlucht... We gaan nu alweer een paar jaar naar het buitenland. Altijd met Sunweb en dat bevalt gelukkig goed! Dit jaar voor het eerst naar Turkije. http://zon.sunweb.nl/aanbiedingen_turki ... nutes.aspx We hebben er zin in!
Venetië, nooit meer

Een vieze stinkstad met louter ordinaire toeristen.



Het is net een slecht opgezet museum.
Alle reacties Link kopieren
Sicilië zou ik nooit meer naar toe gaan. We huurde een auto en moesten 35 euro per dag om het eigen risico af te kopen. 3 baans weten ze in Palermo te maken tot 6. In het verkeer zijn de sicilianen erg aso. We stonden in een file omdat niemand iets wilde doen omdat een vrachtwagen vast zat en niet voor als achteruit kon. Na een uur kwam er eindelijk iemand. en vroeg iets aan mijn vriend. Hij in het Nederlands met een Italiaans accent zeggen. "Jullie kunnen me wat ik ben op vakantie!!" Uiteindelijk ging er eindelijk iemand zijn wagen achteruit zetten,waardoor er eindelijk beweging kwam. Ik zat heel vaak met mijn geknepen billen en mijn handen voor mijn ogen. Vooral in Lettini bevind je je in een soort Miami maar dan in het klein. Het recht van de sterkste is het enigste wat telt. Echt van links rechts schieten er auto's door. Ook vond ik het eiland niet leuk. Een paar leuke plaatsen,maar heel veel industrie,zeker langs de kust. De mensen waren ook niet erg aardig vonden wij. Ook rare een eigenaardigheid. Als ze parkeren kijken ze niet of je de deur kan openen. Hup parkeren en dan deur wordt gewoon geopend zonder te kijken of het kan. Nu weet je waarom je 35 euro per dag eigen risico afkopen en verzekeringen betaalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 30 maart 2014 @ 15:03:

[...]





In de Picos is mijn liefde voor Spanje gegroeid, inderdaad erg mooi, rustig en schoon. De 2e stat nog op mijn lijstje.Is inderdaad erg mooi. De 2de zijn we geweest,maar helaas leek het wel of we 10 dagen in een wastunnel hadden gereden zoveel regen heb ik echt nog nooit gezien in Spanje.
Alle reacties Link kopieren
Veel steden in Marokko, waaronder Marrakech, twee keer geweest en vond het echt een klote stad. Hadden een riad in de oude stad en werden echt gek van de jochies die meeliepen en ons opjaagden omdat ze geld van ons wilden. Echt, zoveel gedoe gehad in Marokko, ik vind er echt niets aan. Een vriendin van mij is dan weer helemaal verliefd op Marrakech, zo zie je maar weer.



Vorig jaar in Side geweest, Turkije. Mèn, we werden gek van die obers en winkeliers die je naar binnen wilden lokken. Dat heeft echt onze vakantie verpest. Gelukkig zaten we wel in een leuk appartement (niet all-inclusive) en dat heeft onze vakantie wel een beetje gered, gelukkig. Maar dat mensen voor hun lol naar zo'n plek gaan waar iedereen aan je loopt te trekken, brrr... mij niet gezien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven