Vriend vindt mij onaantrekkelijk

30-07-2014 21:42 218 berichten
Hee allemaal,



Ik schrijf al een poosje mee onder een andere nick maar ik heb even een andere nick aangemaakt i.v.m. herkenbaarheid!



Afgelopen weekend heeft mijn vriend mij verteld dat hij mij helemaal niet heel erg aantrekkelijk vond/vindt en heeft getwijfeld om een relatie aan te gaan vanwege mijn uiterlijk. Ik weet al mijn hele leven dat ik niet moeders mooiste ben, maar mijn vriend heeft mij altijd het gevoel gegeven dat ik de mooiste vrouw voor hem ben. Net zoals mijn ouders mij altijd het gevoel geven dat ik het mooiste kind ben.. En misschien ben ik dat ook wel voor mijn ouders



Ik heb best een lange poos moeite gehad met mijn uiterlijk, vooral toen ik een puber was. Daarvoor was ik er nooit mee bezig, maar rond mijn 13e kregen al mijn vriendinnen aandacht van jongens en kreeg ik niks. Toen kreeg ik eens een vriendje en moest ik achteraf horen dat hij mij lelijk vond, maar mij wel ontzettend aardig en grappig vond. Dus rond die leeftijd boven ik objectief naar mijzelf te kijken en zag ik dat ik geen standaard mooi meisje ben.



Ik ben geen standaard mooi meisje, maar ik doe wel genoeg aan mijn uiterlijk om goed voor de dag te komen. Dat vind ik belangrijk. Ik ben door de jaren heen toch wel tevreden met mijzelf geworden en ik accepteer het dat ik nou eenmaal niet mooi ben, maar dat ik wel een leuk mens ben. Ik heb een leuk sociaal leven, liefste familie en vrienden, ik ben sociaal en ik ben tevreden.



Toen ik een puber was, ben ik wel eens out of the blue lelijk genoemd door leeftijdsgenoten. Toen raakte het me heel erg, kon ik heel lang verdrietig zijn en mijzelf verstoppen vanwege mijn uiterlijk. Nu noemt niemand mij nog lelijk en ben ik tevreden met hoe ik eruit zie en wie ik ben, maar toen mijn vriend afgelopen weekend zei dat hij mij niet aantrekkelijk vond, maar toch wel heeeeel erg leuk.. vond ik het toch behoorlijk naar om te horen. Ik voel hetzelfde als vroeger..



Eerlijk gezegd best heel erg klote.



Ook al weet ik best dat ik echt niet mooi ben, ik dacht toch echt dat hij mij wel mooi vond. Ik heb in tijden niet meer gevoeld hoe het voelt om gekwetst te worden, maar nu heb ik dat nare gevoel de hele tijd. Nu ik dit typ kan ik wel weer janken en ik weet niet zo goed waarom.. Maar ik vind het vervelend en naar. En echt heel beledigend, terwijl ik het dus wel weet allemaal.



Het kwetst me dus gewoon heel erg.. Misschien een zeikverhaal.. Hopelijk herkent iemand zich hierin. Of heb ik gewoon ff leuke woorden nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 juli 2014 @ 22:27:

[...]





Ik vind mezelf altijd veel leuker dan ik daadwerkelijk ben. Geloof me; dat is gewoon veel prettiger







Mede dankzij jou en nog een paar anderen denk ik tegenwoordig ook veel meer op deze manier over mezelf.

Lekker hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:ciambella schreef op 30 juli 2014 @ 22:27:

Kom op, dit gaat echt elke fatsoensnorm voorbij. Ik zou hem ook opbiechten, dat je twijfelde om bij hem te blijven omdat hij zo slecht is in bed, maar omdat hij zo lief is toch bij hem gebleven bent. Wat een hork.Daar maak je het alleen maar nog erger mee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleuur schreef op 30 juli 2014 @ 22:31:

Ik heb hem nooit gevraagd of hij twijfelde om een relatie te beginnen met mij en of hij mij aantrekkelijk vond. Ik heb hem gevraagd waarom hij op mij viel omdat hij dat eerst aan mij vroeg. En daarna kwam hij met dat verhaal. Of ik ben nu idd gewoon heel erg gekwetst vanwege het verleden.



Dat is vrijwel zeker het geval. Je verleden beoordeelt een situatie in het heden en dat is altijd 'auw'.

Een paar rot koters riepen dat je lelijk was en jij nam dat voor waar aan. Nu speelt die "waarheid" weer op en vertroebelt het je perceptie. Zo werkt dat met een onverwerkt verleden, het blijft je out of the blue pesten tot je het loslaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 30 juli 2014 @ 22:33:

[...]





Ik zal het eens proberen!





Het schijnt toch zo te zijn dat wanneer je elke morgen iets tegen jezelf in de spiegel zegt, dat je dat vanzelf gaat geloven ?



Zoiets zal het wel zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij deden ooit een spel met een soort 'leugendetector' als onderdeel, dus een soort gewetensvragen. Mijn man (toen nog vriend) kreeg de vraag of hij wel eens gelogen had dat hij iets aan zijn partner mooi vond. Het antwoord was ja. Ik vond dat ook heel erg, was er diep van binnen ook eigenlijk best boos om (het was dus niet een vraag van mij aan hem, maar een vraag in het spel), ik vond het ook belachelijk dat hij tijdens zo'n dom spel opeens zo nodig eerlijk moest zijn en ik heb me ook lang afgevraagd wat het dan was dat hij stiekem minder mooi vond. Tegen hem ben ik er nooit over begonnen, waarschijnlijk weet hij het zelf niet eens meer. Maar ik vond dat wel erg.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 juli 2014 @ 22:27:

[...]





Ik vind mezelf altijd veel leuker dan ik daadwerkelijk ben. Geloof me; dat is gewoon veel prettiger Ik ook hahaha. Totdat iemand je weer ff met de neus op de feiten drukt
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 30 juli 2014 @ 22:33:

Hasteflats.. Ook al weet je van jezelf hoe je er uitziet.. Iemand die dat daadwerkelijk benoemd kan daarmee een hoop leed veroorzaken..



TO, mijn partner was ook ooit zo eerlijk, ik weet dat hij het niet tegen mij zei omdat hij me pijn deed, maar hij kon naar zijn zeggen niet anders dan eerlijk zijn..



Ik ben stevig, niet moddervet.. Maar een volle dame kun je me wel noemen. Ik heb lange tijd mezelf echt verstopt. Meer dan het noodzakelijke deed ik niet aan mezelf.. Tot ik meer in mezelf ging geloven en meer naar de positieve dan negatieve dingen ging kijken.. Ik kreeg zelfvertrouwen, durfde meer, en nam toen ook de beslissing om voortaan mooie lingerie te gaan dragen.. De opmerking van mijn partner bij mijn eerste mooie setjes " als een vlag op een modderschuit" .. Nu 5 jaar later galmen die woorden nog wel eens door mijn hoofd.. Ik heb me er niet door laten weerhouden mooie lingerie te dragen.. Elke dag.. Maar ik zal hem nooit meer showen wat ik heb gekocht op dat gebied..Wat enorm kwetsend! Ik zou daar intens verdrietig van worden...
Alle reacties Link kopieren
quote:twijfelaarstertje schreef op 30 juli 2014 @ 22:37:

[...]



Ik ook hahaha. Totdat iemand je weer ff met de neus op de feiten drukt Die verdenk ik dan gewoon van slecht zicht of een slechte smaak.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat ik wat steviger in mijn schoenen sta zeg. Ik waardeer eerlijkheid wel.

Ik denk dat we geen 22 jaar bij elkaar zouden zijn gebleven als we elkaar nooit de ugly truth hadden verteld. En die was soms heel ugly, heel onverwacht en heel ongevraagd.m
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 30 juli 2014 @ 22:33:

Hasteflats.. Ook al weet je van jezelf hoe je er uitziet.. Iemand die dat daadwerkelijk benoemd kan daarmee een hoop leed veroorzaken..



TO, mijn partner was ook ooit zo eerlijk, ik weet dat hij het niet tegen mij zei omdat hij me pijn deed, maar hij kon naar zijn zeggen niet anders dan eerlijk zijn..



Ik ben stevig, niet moddervet.. Maar een volle dame kun je me wel noemen. Ik heb lange tijd mezelf echt verstopt. Meer dan het noodzakelijke deed ik niet aan mezelf.. Tot ik meer in mezelf ging geloven en meer naar de positieve dan negatieve dingen ging kijken.. Ik kreeg zelfvertrouwen, durfde meer, en nam toen ook de beslissing om voortaan mooie lingerie te gaan dragen.. De opmerking van mijn partner bij mijn eerste mooie setjes " als een vlag op een modderschuit" .. Nu 5 jaar later galmen die woorden nog wel eens door mijn hoofd.. Ik heb me er niet door laten weerhouden mooie lingerie te dragen.. Elke dag.. Maar ik zal hem nooit meer showen wat ik heb gekocht op dat gebied..





"als een vlag op een modderschuit"?





En jij bent nog samen met deze man?

Voor mij kon hij gaan wieberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 30 juli 2014 @ 22:16:

Tja. Hij is dus niet voor je gevallen vanwege je uiterlijk, maar vanwege je innerlijk. En gelijk heeft ie, want schoonheid vergaat in de loop der jaren en een leuk karakter blijft meestal, al word je honderd.



Ik snap je schrik trouwens ook wel hoor, gezien je verleden. Maar je kunt de situaties niet met elkaar vergelijken: een stel strontpubers die je uitschelden voor lelijkerd omdat dat nou eenmaal kan of een vriend die van je houdt en eerlijk toegeeft dat ie niet op je is gevallen vanwege je looks.



deze dus!

En als je het antwoord niet wil weten moet je ook de vraag niet stellen. Maar je had vast liever gehad dat hij dat wat leuker in had gekleed...dat snap ik ook wel...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 juli 2014 @ 22:32:

http://www.psychologiemag ... van-aantrekkelijkheid.htm







De schoonheidstip van de onderzoekers is dan ook: ‘Als je fysiek aantrekkelijker wilt zijn, wees dan een waardevolle sociale partner.’ Je kunt dus een stuk mooier worden door een mooi mens te zijn. En dat is goed nieuws voor wie niet de lippen heeft van Angelina Jolie of de kaaklijn van Brad Pitt.Laten we eerlijk zijn; we kennen toch allemaal wel mensen die we op het eerste gezicht niet mooi vonden, maar naderhand wel aantrekkelijk? Of het omgekeerde; mooi koppie maar een naar karakter en dan overheerst toch het GEVOEL wat iemand oproept en niet hoe hij/zij eruit ziet.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 30 juli 2014 @ 22:31:

@BGB

Ik vind beiden subjectief Ik vindt BP oprecht niet mooi. Hij heeft wel wat mooie punten, maar in het geheel vind ik hem niet mooi. Ik vind hem wel aantrekkelijk, maar ook dat niet in elke film Ik vind 1 en 1 ook geen 2, maar dat denkt zo'n beetje de hele wereld anders over.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:twijfelaarstertje schreef op 30 juli 2014 @ 22:37:

[...]



Ik ook hahaha. Totdat iemand je weer ff met de neus op de feiten drukt

Maar er is toch maar 1 iemand die je met de neus op de feiten drukt? Dat ben jij zelf. Jij bepaalt toch hoe joj je voelt over jou zelf, een ander niet? Dan vindt een ander je niet knap. Zoalng jij jezelf over het algemeen best een lekker wijf vindt, hoeft andermans mening niet zo'n enorme invloed op je te hebben.

Met issues uit het verleden moet je afrekenen , anders blijven ze je je hele leven achtervolgen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 30 juli 2014 @ 22:42:

[...]





Laten we eerlijk zijn; we kennen toch allemaal wel mensen die we op het eerste gezicht niet mooi vonden, maar naderhand wel aantrekkelijk? Of het omgekeerde; mooi koppie maar een naar karakter en dan overheerst toch het GEVOEL wat iemand oproept en niet hoe hij/zij eruit ziet.Ja.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 30 juli 2014 @ 22:42:



deze dus!

En als je het antwoord niet wil weten moet je ook de vraag niet stellen. Maar je had vast liever gehad dat hij dat wat leuker in had gekleed...dat snap ik ook wel... Volgens mij heeft zij er niet echt om gevraagd, ik heb meer het idee dat hij erop aangestuurd heeft om dit te vertellen. Hij vroeg eerst aan haar waarom ze op hem was gevallen, toen vertelde hij het omgekeerd. Het initiatief voor dit gesprek lag bij hem. Het is niet dat zij hem expliciet vroeg of hij haar eigenlijk wel aantrekkelijk vond en nu baalt van het antwoord.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sorry hoor ik lees nergens dat vriend van TO een klojo is. Als je zelf ook wel weet dat je qua uiterlijk moeders mooiste niet bent waarom ga je dan zitten spitten en graven en nu boos doen? Het is niet alsof hij het in een ruzie heeft gezegd.



Dit is een discussie in de trant van "Maakt deze broek mij dik?" als je het niet wil weten moet je het niet vragen.



Maar ik zal je wat vertellen... (en mijn vriend weet dit) toen ik hem voor het eerst ontmoette vond ik hem gezellig en grappig maar zeker niet knap. Mijn nickname hier slaat op zijn permanente gezichtsuitdrukking. Hij doet de beste Grumpycat imitatie ooit. Maar ik voelde me fijn bij hem kon met hem lachen en weet je, ook al ben ik in eerste instantie niet op zijn uiterlijk gevallen, NU vind ik hem in zijn totaliteit gewoon de allerliefste en mooiste en geweldigste. Ook al zien mijn ogen heus weleens iets rondlopen wat technisch gezien knapper is. Al staat <vul knappe filmster naar keuze in> voor mijn deur.... ze kunnen opzouten.
Alle reacties Link kopieren
Zonder vriend te kennen (en zonder reacties gelezen te hebben, dus ik hoop dat ik mosterd ben) ... ik vind vriend onaantrekkelijk

Moet ik nog meer toevoegen? Nee he

Nou ja, nog even

Vindt hij je onaantrekkelijk, of vond hij je onaantrekkelijk?

In het laatste geval, waarom is hij je vriend geworden? Omdat hijzelf ook niet moeders mooiste was, en blij was met wat hij kon vinden?

Of keek hij al door die lelijkheid heen en zag hij wie je echt was?

Dan kun je dat nu best zeggen: Ik vond je niet zo aantrekkelijk uiterlijk, maar wat ben ik blij met je

Je moet de context zien dus
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ga met hem het gesprek aan over de impact van zijn opmerking.
Het is maar net hoe je het opvat en hoe stevig je in je schoenen staat. Mijn man vindt mij niet woest aantrekkelijk maar wel leuk...goed gesprek hier op de camping haha. Ik vind mijn man wel aantrekkelijk maar niet woest aantrekkelijk. Wij zijn eerlijk naar elkaar toe als het op kleding aankomt. Ik trek mij er in die zin wat van aan dat ik het niet koop maar dat gebeurt andersom ook. Hij heeft ooit gezegd dat ik er uitzag als een fruittella in mijn bikini. Die is nu dus ook niet mee😁. We hebben het erg leuk samen... Veel lol....en volgens mijn man kun je beter een leuke partner hebben dan een woest aantrekkelijke.... Die heb je toch niet alleen. Eigenlijk is het fijn dat je in je relatie eerlijk kunt zijn in wat je denkt en wat je doet. Jij bent degene die bepaalt wat het met je doet.
Alle reacties Link kopieren
Tja zo'n ex had ik ook.

Ik was te dik, begon te verslappen, mijn oogleden waren te dik, mijn benen te kort in verhouding tot mijn lichaam. Ik had smorgens een opgeblazen gezicht en was ook niet sexy.



Wat hij van me moest geen idee. Als t toch allemaal niet goed was.

Had het vermoeden dat hij vooral op zoek was naar een kopie van zijn "bloedmooie" ex zoals hij haar noemde. Maar zjj had weer een kut karakter en hij keek nu niet meer naar uiterlijk.



Leuk geprobeerd jongen. Ook onder het mom van "ik ben alleen maar eerlijk".
Ja nogmaals ik lees nergens dat vriend niet aantrekkelijk is of een klojo.



Bedoel als ik naar mijn eigen relatie kijk ik heb wat overgewicht en heb nooit uitgeblonken in sex appeal. Maar gelukkig weet ik aan mezelf genoeg te benoemen wat wel mooi is. Als mijn vriend zou zeggen dat hij in eerste instantie op mijn innerlijk is gevallen zou ik het een compliment vinden en blij zijn dat ik geen relatie met een oppervlakkige lulhannes heb die alleen maar op uiterlijk kickt. Dat ik met iemand ben die de moeite heeft genomen om MIJ te leren kennen en daar een relatie mee aan wil gaan. Het is maar hoe je het opvat.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft helemaal niet zitten spitten en graven, ik snap niet hoe jullie daar steeds bij komen. Hij heeft het onderwerp aangesneden, niet zij.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 30 juli 2014 @ 22:50:

Sorry hoor ik lees nergens dat vriend van TO een klojo is. Als je zelf ook wel weet dat je qua uiterlijk moeders mooiste niet bent waarom ga je dan zitten spitten en graven en nu boos doen? Het is niet alsof hij het in een ruzie heeft gezegd.



Dit is een discussie in de trant van "Maakt deze broek mij dik?" als je het niet wil weten moet je het niet vragen.



Maar ik zal je wat vertellen... (en mijn vriend weet dit) toen ik hem voor het eerst ontmoette vond ik hem gezellig en grappig maar zeker niet knap. Mijn nickname hier slaat op zijn permanente gezichtsuitdrukking. Hij doet de beste Grumpycat imitatie ooit. Maar ik voelde me fijn bij hem kon met hem lachen en weet je, ook al ben ik in eerste instantie niet op zijn uiterlijk gevallen, NU vind ik hem in zijn totaliteit gewoon de allerliefste en mooiste en geweldigste. Ook al zien mijn ogen heus weleens iets rondlopen wat technisch gezien knapper is. Al staat <vul knappe filmster naar keuze in> voor mijn deur.... ze kunnen opzouten.



maar je zegt zelf al, NU vind je hem wel de liefste en de mooiste, dat zegt vriend van TO dus niet. Die vindt haar niet aantrekkelijk, nu nog niet begrijp ik.



En het gesprek ging over waar ben je opgevallen ooit. Tja, dan zou ik ook niet verwachten dat er een verhaal komt over dat hij me niet aantrekkelijk vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 30 juli 2014 @ 23:15:

Ze heeft helemaal niet zitten spitten en graven, ik snap niet hoe jullie daar steeds bij komen. Hij heeft het onderwerp aangesneden, niet zij.Nou en? Wat maakt dat uit? Dan heeft ie het 'expres' aangesneden, so what? Zo gaat het soms, dan wil je wat kwijt en stuur je het gesprek die richting uit.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven