Gezondheid alle pijlers

Leven verbeteren en gezonder leven.

30-08-2014 22:48 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik krijg geen zoekresultaten te zien als ik naar bepaalde onderwerpen zoek. Vandaar dat ik een eigen topic open.



Ik ben vorige maand 25 geworden en ben m'n leven op dit moment helemaal zat. Ik ben vandaag na 7 jaar gestopt met blowen. Zomaar uit het niets. Nou ja, niet uit het niets. Sinds m'n verjaardag liep ik al met het idee. Ik ben er klaar mee. Ik heb net wat informatie op t net opgezocht en er wordt veel over geschreven. Ik ben benieuwd of ik bijvoorbeeld echt afkickverschijnselen ga krijgen. Omdat het voor iedereen anders is wil ik het graag van mij afschrijven. Ik kan wel een dagboek bij gaan houden maar dat is toch anders.



Misschien dat hier ook iemand is die wil stoppen of er ervaring mee heeft. Ondertussen kan ik elke dag m'n ervaringen delen en heb ik er een afleiding bij. Dat heb ik wel nodig merk ik. Pff als het nu al zo moeilijk is...
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 30 augustus 2014 @ 23:14:

Succes!

Misschien is het geen gek idee om toch aan een professional te denken, stoppen zonder hulp ok maar je gaat ook andere dingen tegen komen, wat doe je nu met je tijd, hoe 'ontwaak' je nu in de echte wereld, wat als het nuchter zijn tegen valt, etc, het is meer dan alleen niet meer roken (of drinken, spuiten, geldt voor alle drugs natuurlijk).

Hoe zijn je omstandigheden? Heb je veel vrienden die ook blowen of andere drugs gebruiken? Etc.



Dank je



Daar heb ik de afgelopen maand ook veel over nagedacht. Voor ik gestopt ben. ( gisteren nog dus haha) kwam ik thuis van werk. Regelde wat simpels te eten, plofte neer op de bank en rookte de hele avond jointjes. Zo 5 dagen achter elkaar. Weekenden meestal zelfde tenzij verplichtingen.



Vandaag heb ik de voortuin helemaal gedaan. Ik ben (nog) niet gestopt met roken dus rook nu wel meer als toen ik nog blowde. Het lijkt mij niet verstandig om met beide tegelijk te stoppen. Eerst maar eens kijken hoe dit gaat. Ik heb veel te doen in huis, voor de komende week is er genoeg te doen. Voor de rest wil ik er ook weer op uit. Weer op visite bij familie en vrienden. Dat deed ik namelijk ook helemaal niet meer omdat ik altijd stoned was. Vandaag bevalt het nuchter zijn mij heel goed. Ik ben veel actiever geweest dan ooit en heb een heel voldaan gevoel. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Succes!



Hoe stoppen met blowen na 8 jaar dagelijks gedaan te hebben?
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
quote:avengers schreef op 30 augustus 2014 @ 23:30:

[...]





Maar wat nou als ik volgende maand nog steeds hier kan schrijven dat ik nog steeds gestopt ben. Dat is mijn doel. Extra motivatie naast;



- zeker 100 euro in de maand extra te besteden.

- geen vermoeide uitstraling meer

- weer dromen

- genoeg aan 8 uurtjes slaap

- niet hele dagen luieren

- er wordt meer gedaan in huis

- geheugen wordt beter

- mijn lichaam wordt gezonder



En zo kan ik denk ik nog wel doorgaan. Er is geen nadeel!! En dat is toch al voldoende motivatie! Ik denk echt dat ik het kan zonder hulp.Iedere blower die wil stoppen weet dit. Toch lukt het velen niet om daadwerkelijk te stoppen. Ik snap je optimisme en je drive en dat is ook goed, maar onderschatting van de verslaving is de grootste valkuil bij het overwinnen er van. Hou dat in je achterhoofd.
Alle reacties Link kopieren
quote:aya007 schreef op 30 augustus 2014 @ 23:13:

Wat goed dat je hebt besloten te stoppen.

Ik hoop dat het je lukt, veel succes!Bedankt voor je lieve reactie
Alle reacties Link kopieren
quote:aya007 schreef op 30 augustus 2014 @ 23:15:

[...]





Blowt je vriendin ook?Ehh ik ben de vrouwelijke versie maar ja hij blowt ook en hij gaat niet stoppen voorlopig. Dat moet hij zelf weten. Hij gaat wel buiten roken voor mij zodat ik niet in de lucht hoef te zitten. Ook spuit hij daarna deo en poets z'n tanden. Ben benieuwd hoelang hij dat volhoudt.. Haha. Vind het wel heel lief van mij. Hij kijkt eerst hoe het mij afgaat en misschien dat hij dat ook stopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer morgen weer verder op jullie berichten. Ik ben moe en kruip lekker m'n bed in. Hopelijk val ik gelijk in slaap. De eerste dag zit er in ieder geval op! Bedankt allemaal voor jullie reacties. Het is heerlijk om alles van mij af te schrijven. Jullie zijn ook een soort van hulp hoor!!



Slaap lekker allemaal en tot morgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 augustus 2014 @ 23:26:

[...]





O, het is een wedstrijd? Je wilt heel graag iets presteren en jezelf iets bewijzen? Afkicken is dead serious business. Geen spelletje zodat je de stoer meid kan uithangen. Lichamelijke afhankelijkheid is bij blowen niet groot maar de mentale afhankelijkheid des te meer

Daar zit volgens mij een heel groot deel van 'de truc'. Een jaar geleden ben ik op 1 dag gestopt met roken en met drinken. Dat drinken was op zich niet zo'n probleem, want dat deed ik niet iedere dag en ook niet als ik 's morgens opstond. Maar als ik dronk, dan wilde ik roken en als ik gezellig in de zon zat met mijn sigaretje dan vond ik een wijntje eigenlijk ook wel meer dan ok.



Als je stopt val je inderdaad in een mentaal diep gat, maar het is het waard. Het enige probleem wat ik er soms nog mee heb is dat ik regelmatig tijd over heb.



En bij mij hielp het trouwens wel zo'n wedstrijdje met mezelf.

You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Alle reacties Link kopieren
quote:avengers, 13 minuten geleden



Ehh ik ben de vrouwelijke versie maar ja hij blowt ook en hij gaat niet stoppen voorlopig. Dat moet hij zelf weten. Hij gaat wel buiten roken voor mij zodat ik niet in de lucht hoef te zitten. Ook spuit hij daarna deo en poets z'n tanden. Ben benieuwd hoelang hij dat volhoudt.. Haha. Vind het wel heel lief van mij. Hij kijkt eerst hoe het mij afgaat en misschien dat hij dat ook stopt.



Amai.



Dan ben ik bang dat je het niet op eigen houtje gaat lukken, al jullie goede intenties ten spijt. Stoppen met blowen als je een partner hebt die blowt, dat gaat niet werken helaas.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-08-2014 10:18
Reden: Ongepaste opmerking
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spuiten met deo is ook supersnue.... ik gok dat ie AXE gebruikt ofzoiets blegh
Alle reacties Link kopieren
quote:avengers schreef op 30 augustus 2014 @ 23:30:

[...]





- zeker 100 euro in de maand extra te besteden.

- geen vermoeide uitstraling meer

- weer dromen

- genoeg aan 8 uurtjes slaap

- niet hele dagen luieren

- er wordt meer gedaan in huis

- geheugen wordt beter

- mijn lichaam wordt gezonder





Heeee, dat wil ik allemaal ook wel!

Moet ik eerst beginnen met blowen... Om te kunnen stoppen....



Waarmee ik maar wil aangeven, dat je Ja beter kunt stoppen, maar je blijft de persoon die je bent
Lekker steunende partner, die niet stopt met blowen "maar het buiten gaat doen voor jou". Niet zo aardig van hem! En als jij aan kinderen wil beginnen in de niet al te verre toekomst, ga je dat dan doen met een blowende man?



Maar goed: hoe lang ga je je 'bewijsdrang' een voortrekkersrol geven? Ofwel: waar ligt je evaluatiemoment, over twee weken of een maand ofzo? Daarmee bedoel ik het moment waarop je jezelf de kans geeft om alsnog te besluiten hulp te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een jaar of 8 gestopt met blowen. Ik rookte ook meemaal per dag en ben ineens, zonder hulp gestopt. Mijn partner is destijds niet gestopt.

Mijn ervaring is dat je er echt klaar mee moet zijn. Dat was ik wel, ik kreeg steeds meer last van de negatieve kanten en het was me tegen gaan staan. Ik heb sinds die tijd nooit meer een joint aanfpgeraakt, zelfs geen hijsje.

Mijn partner is later pas gestopt, maar het heeft me nooit gehinderd dat hij nog blowde, de knop was echt om.



Mijn advies is afleiding zoeken. Je hebt ineens heel veel tijd over om in te vullen. Dus ga boeken lezen, pak een hobby op, zet je sociale leven op de rails (lijdt ook vaak onder het blowen) en ruim je huis op. Succes! Het leven heeft zoveel meer te bieden als je nuchter bent
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het commentaar dat blowers sneu zijn is verwijderd. Ik vind het pas echt sneu om te generaliseren en om om iemand onderuit te willen halen die zichzelf kwetsbaar opstelt. Niets van aantrekken, focus je op de positieve ervaringen van degenen die het zelf meegemaakt hebben en die het gelukt zijn! Het kan en het gaat jou ook gewoon lukken. Gisteren is voorbij en vandaag is vandaag, 1 stap tegelijk.
Alle reacties Link kopieren
wat raar, daar droomde ik nou juist van vannacht, ik was een stickie aan het draaien maar hij werd veel te dik en ik kreeg hem maar niet dicht. Hij ging telkens weer open.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
ik bedoel, in je dromen is zoiets echt een onoplosbaar issue
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ik heb vandaag een super drukke dag gehad dus kon niet rwageren. Toch nog even snel een update. Inmiddels zit ik op dag 2. Vandaag ook weer een dag zonder moeite. Zelfs als mijn vriend er wel een rookt. Ik hoop dat dit zo blijft dan wordt het een makkie. Maar ik juich niet te vroeg. Vannacht wel een rare nacht gehad. Een paar keer klaar wakker geweest midden in de nacht. Maar wel met het gevoel dat ik al uitgeslapen Was. Barste vandaag ook echt van de energie. Ik heb vandaag dingen gedaan die ik normaal niet eens in een week deed. En heb echt een super voldaan gevoel. Heerlijk.



Morgen zal ik weer inhoudelijk op jullie berichten reageren. M'n lichaam Is helemaal uitgeteld dus ik ga mezelf even wat rust geven voor het slapen.



Weltrusten allemaal
Alle reacties Link kopieren
Succes. Ik gun het je van harte dat het je zo gemakkelijk afgaat en laten we hopen dat dit zo ook blijft. Maar schroom niet om hulp te vragen mocht je daar toch behoefte aan krijgen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed om je reactie te lezen, top hoor! Je slaappatroon zal wel wat veranderen, je ligt niet meer zo in een coma he. Keep up the good work!
En TO, hoe is je eerste week gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Je gaat heel veel dromen! De meest rare dromen, vaak onzinnig, soms met een waarheid die je moet onderkennen.

Overigens, als je het onder controle hebt kan een jointje heerlijk zijn (alleen 's avonds voor mij dus).
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven