zus gaat trouwen: 2 maanden voor ons huwelijk

01-09-2014 12:30 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties! Wegens privacy-overwegingen heb ik de OP verwijderd.
Nou, spontaan trouwen is er ook niet meer bij volgens het wetboek van sommigen hier. En ik altijd maar denken dat het een feest van en vol liefde is
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsmevrouw, 43 minuten geleden

Misschien is dit nog een een goede site om te lezen TO. Het zou kunnen helpen om er anders tegenaan te kijken. Veel succes en ik hoop dat je toch de komende tijd kunt genieten!



http://valueofsimple.com/steal-my-thunder/



Daar wordt het wel goed uitgelegd waarom je niets hebt aan de gedachtengang van 'Stealing my thunder'.



Ik hoop dat diegenen die hier zo mee worstelen dit ook lezen, heel leerzaam.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Haha, dit heb ik ook gedaan, maar dan bij een nicht.



Die ging trouwen. Verloofd was ze 2,5 jaar van tevoren, romantisch gevraagd met een grote diamant op vakantie.



Telefoontje aan alle gasten kwam 1,5 jaar van te voren, save the day kaart er achteraan.



Officiële uitnodiging 3/4 jaar van tevoren.



Massale bruiloft, twee bruidsjurken, rits bruidskinderen, mannen in jacquet, koets, feest op een groot landhuis. Dat werk.





In de ontzettend lange aanloop hier naartoe, vroeg mijn man mij in de rij voor de friettent of trouwen niet gewoon handiger was dan een geregistreerd partnerschap. Best, zei ik.



En zo geschiedde 4 maanden later. Jawoord gegeven en lekker gegeten met onze gasten. Was zo geregeld. Jurkje uitgezocht bij de plaatselijke damesmodezaak, man had nog een pak. Misschien een dagje werk aan de voorbereidingen gehad.



Boos dat ze was omdat ik voorpiepde. Uiteindelijk was ik ook nog eens eerder zwanger, dat was al helemaal een ramp. Zij had haar eerste conceptie gepland tijdens de huwelijksreis, daar zat nu dus een smet op. Heb nog nooit zo gelachen, aansteller.
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouw2punt0 schreef op 01 september 2014 @ 13:17:

Ik lees net dat zij jonger is. Nu snap ik al helemaal niet dat zij per se eerder wilt trouwen.... Nogal lomp van haar.

Misschien is ze wel (onverwacht) zwanger en wil ze net voor een dikke buik nog gauw getrouwd zijn.
Wat voor leven heb je als gast als je 2 maanden later nog met iemand anders zijn bruiloft bezig bent. Als je naar een bruiloft gaat van een familielid of goede vriendin dan ben je dat op zijn hoogst en week later toch alweer vergeten?
quote:dubiootje schreef op 01 september 2014 @ 21:44:

TO, het is toch niet toevallig zo dat jij ver van tevoren je bruiloft hebt aangekondigd om te voorkomen dat je zus je te snel af zou zijn hè?Dan lijkt het me eerder zo dat de TO haar eigen bruiloft kort van te voren zou plannen toch? Dan zou ik het al logischer vinden. Als zij zegt: over 7 weken gaan we trouwen, en dat het zusje drie dagen later zegt: wij gaan over 5,5 week trouwen.
De OP en alle reacties verwijdert en ook maar meteen je nick laten anonimiseren..

Manmanman dramaqueen.!
quote:NYC schreef op 02 september 2014 @ 20:13:

Dan lijkt het me eerder zo dat de TO haar eigen bruiloft kort van te voren zou plannen toch? Dan zou ik het al logischer vinden. Als zij zegt: over 7 weken gaan we trouwen, en dat het zusje drie dagen later zegt: wij gaan over 5,5 week trouwen.Nee, want TO kondigt anderhalf of twee jaar van tevoren haar bruiloft aan, en verwacht dan dat er tot die tijd niet meer getrouwd wordt in vrienden- en familiekring. Zo 'reserveert' ze als het ware die hele periode van twee jaar (en nog meer, want als zus een week later zou willen trouwen zou het ongetwijfeld ook niet goed zijn).
quote:Capibara_ schreef op 03 september 2014 @ 08:24:

[...]



Nee, want TO kondigt anderhalf of twee jaar van tevoren haar bruiloft aan, en verwacht dan dat er tot die tijd niet meer getrouwd wordt in vrienden- en familiekring. Zo 'reserveert' ze als het ware die hele periode van twee jaar (en nog meer, want als zus een week later zou willen trouwen zou het ongetwijfeld ook niet goed zijn).Oh zo, een soort van: "Je weet het nu dus waag het niet om daar de komende 2 jaar tussen te komen." Tja, dat vind ik naïef, de kans is dan behoorlijk groot dat een (samenwonende?) zus dan ook trouwplannen krijgt in dat jaar... Was zus er tussen gekomen in een heel kort tijdsbestek dan had ik het argument begrepen. Nu slaat het gewoon nergens op.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 02 september 2014 @ 20:13:

[...]





Dan lijkt het me eerder zo dat de TO haar eigen bruiloft kort van te voren zou plannen toch? Dan zou ik het al logischer vinden. Als zij zegt: over 7 weken gaan we trouwen, en dat het zusje drie dagen later zegt: wij gaan over 5,5 week trouwen.Maar TO wilde nog niet trouwen (misschien nog sparen, weet ik het). Anders was ze voor de zekerheid wel eerder getrouwd inderdaad. Ver vooruit aankondigen kan dan een manier zijn om het hele jaar te "reserveren" voor jouw bruiloft. Als je op die manier denkt, bedoel ik.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk heus niet dat TO de datum heeft gereserveerd zodat niemand in diezelfde eeuw zou gaan trouwen, ik denk dat ze dat heeft gedaan zodat de gasten er allemaal bij kunnen zijn.



Haar zus had ook 6 maanden ná haar kunnen trouwen. Waarom moet ze vlak voor haar zus gaan trouwen terwijl haar zus haar bruiloft als eerste heeft aangekondigd? Het lijkt mij dat zus een wedstrijdje racen aan het voeren is.
No love without lost
Alle reacties Link kopieren
Als je zo lang van tevoren aankondigt te gaan trouwen dan kan je nu eenmaal niet verwachten dat anderen hun leven stil gaan leggen en hun bruiloft een periode daar overheen tillen.

Dan inderdaad zoals al werd geschreven kort van tevoren plannen en binnen een paar weken trouwen. Anderen hoeven niet zoveel rekening met haar te houden, zij had er zelf rekening mee moeten houden dat dit risico erin zou zitten met een lange periode tussen aankondiging en de feitelijke trouwerij.

Het probleem is niet haar zus maar haar eigen onzekerheid.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Capibara_ schreef op 03 september 2014 @ 08:24:

[...]



Nee, want TO kondigt anderhalf of twee jaar van tevoren haar bruiloft aan, en verwacht dan dat er tot die tijd niet meer getrouwd wordt in vrienden- en familiekring. Zo 'reserveert' ze als het ware die hele periode van twee jaar (en nog meer, want als zus een week later zou willen trouwen zou het ongetwijfeld ook niet goed zijn).Dit dus
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouw2punt0 schreef op 03 september 2014 @ 15:02:

Ik denk heus niet dat TO de datum heeft gereserveerd zodat niemand in diezelfde eeuw zou gaan trouwen, ik denk dat ze dat heeft gedaan zodat de gasten er allemaal bij kunnen zijn.



Haar zus had ook 6 maanden ná haar kunnen trouwen. Waarom moet ze vlak voor haar zus gaan trouwen terwijl haar zus haar bruiloft als eerste heeft aangekondigd? Het lijkt mij dat zus een wedstrijdje racen aan het voeren is.



Misschien wil zus het risico op zeikweer verkleinen.

Misschien wil zus zwanger raken of is ze al pril zwanger en willen ze getrouwd zijn voor de kleine komt om een hoop ander geregel te voorkomen.

Misschien gaat er iemand binnen de familie van de partner van zus binnenkort dood en willen ze die persoon er graag nog bij hebben.

Misschien omdat dit een betekenisvolle datum voor zus en partner was en nog een jaar wachten wel heel overdreven is.

Misschien omdat ze gewoon dán willen trouwen en hebben zij expres opgelet dat er wel een paar maanden tussen hun trouwerij en die van TO zouden zitten en denkt ze op die manier juist dus niet het ego van zus te krenken.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 03 september 2014 @ 06:48:

De OP en alle reacties verwijdert en ook maar meteen je nick laten anonimiseren..

Manmanman dramaqueen.!Ja dat zag ik ook! Kan dat zomaar? Ik zie heel vaak van die nicks 'anoniem' en dan een lang nummer erachter.
Alle reacties Link kopieren
Maar ergens begrijp ik het wel. Mijn broer en mijn schoonzusje (niet bij elkaar, 2 aparte stelletjes) hadden ook eerder trouwplannen dan wij. En opeens werd ik ook ten huwelijk gevraagd. Toen hebben wij er nog even over gedacht om onze dag nog vóór de datum van onze broer/zus te zetten, omdat we het ook wel leuk vonden om de eerste te zijn en ook graag met mooi weer te trouwen. Maar dat werd voor ons erg krap met plannen en daarbij durfden we dat gewoon echt niet. Wij waren dus bang voor dit soort reacties. Alsof wij het dan van hen zouden afpakken door snel eerst te trouwen. Dus zijn we uiteindelijk maar een jaar later getrouwd. En we hebben mooi kunnen afkijken en achteraf gezien was onze bruiloft gewoon de allermooiste! (maar dat vinden zij vast ook van die van hun ).
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heet TO gewoon anoniem01092014,1 september 2014 hoor.

Ik snap de frustratie wel een beetje. Maar helaas is een bruiloft het belangrijkste voor het bruidspaar en gaat het leven van familie en vrienden gewoon door.

Balen TO!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ze kan niet meer geloept worden dus ze is geanonimiseerd. Aanstellerij inderdaad. Helaas kan ze nu haar topictitel niet meer wijzigen, dus de kans dat iemand haar verhaal herkent is er nog steeds.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
To ik voel wel met je mee. Mijn zusje deed precies hetzelfde en het doet pijn. Ik had er vooral verdriet van dat het niet in haar hoofd is opgekomen om meer rekening met mij te houden.

Want wij hadden lang gespaard voor die dag en wilde een mooi feest geven voor de familie. Maar opeens had de familie nog een mooi feest, dat van haar. Ik zou zoiets zelf niet doen en begrijp het dan van iemand die zo dichtbij staat ook niet. Onze ouders vonden het trouwens ook raar.
On ne voit bien qu'avec le coeur.
quote:jolicoeur schreef op 03 september 2014 @ 16:51:

To ik voel wel met je mee. Mijn zusje deed precies hetzelfde en het doet pijn. Ik had er vooral verdriet van dat het niet in haar hoofd is opgekomen om meer rekening met mij te houden.

Want wij hadden lang gespaard voor die dag en wilde een mooi feest geven voor de familie. Maar opeens had de familie nog een mooi feest, dat van haar. Ik zou zoiets zelf niet doen en begrijp het dan van iemand die zo dichtbij staat ook niet. Onze ouders vonden het trouwens ook raar.



To heeft vorig jaar aangekondigd dat ze in 2015 gaat trouwen ,had haar zus dan tot minstens 2016 moeten wachten voordat zij ook mág trouwen?

Come on zo belangrijk is de bruiloft van een ander voor de meeste mensen niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral uitmaken of het zomaar iemand is of je enige zus. Bij een goede vriendin is niet 50% van de familie en een deel van de vriendengroep hetzelfde.

Ik vind het bijzonder dat veel mensen daar geen probleem in zien. Als zus haast heeft om te trouwen kan ze dat in ieder geval overleggen en dan misschien een paar maanden later of fors eerder trouwen.
On ne voit bien qu'avec le coeur.
quote:jolicoeur schreef op 03 september 2014 @ 17:13:

Ik vind het vooral uitmaken of het zomaar iemand is of je enige zus. Bij een goede vriendin is niet 50% van de familie en een deel van de vriendengroep hetzelfde.

Ik vind het bijzonder dat veel mensen daar geen probleem in zien. Als zus haast heeft om te trouwen kan ze dat in ieder geval overleggen en dan misschien een paar maanden later of fors eerder trouwen.Fors eerder mag ook niet van TO want zij wilde de eerste zijn..
Het probleem is toevallig niet dat de zus van TO met dezelfde man wil trouwen als TO hè? En dat het daarom een issue is wie de eerste is?
quote:NYC schreef op 04 september 2014 @ 09:29:

Het probleem is toevallig niet dat de zus van TO met dezelfde man wil trouwen als TO hè? En dat het daarom een issue is wie de eerste is? Dat zou helemaal wat zijn zeg..
Alle reacties Link kopieren
quote:prulletje schreef op 03 september 2014 @ 15:24:

Maar ergens begrijp ik het wel. Mijn broer en mijn schoonzusje (niet bij elkaar, 2 aparte stelletjes) hadden ook eerder trouwplannen dan wij. En opeens werd ik ook ten huwelijk gevraagd. Toen hebben wij er nog even over gedacht om onze dag nog vóór de datum van onze broer/zus te zetten, omdat we het ook wel leuk vonden om de eerste te zijn en ook graag met mooi weer te trouwen. Maar dat werd voor ons erg krap met plannen en daarbij durfden we dat gewoon echt niet. Wij waren dus bang voor dit soort reacties. Alsof wij het dan van hen zouden afpakken door snel eerst te trouwen. Dus zijn we uiteindelijk maar een jaar later getrouwd. En we hebben mooi kunnen afkijken en achteraf gezien was onze bruiloft gewoon de allermooiste! (maar dat vinden zij vast ook van die van hun ).Kijk maar dán ben je wel ongelooflijk sip bezig. Jullie hebben zitten kijken of je het zo kon plannen om de eerste te kunnen zijn terwijl anderen een trouwerij hadden staan. Even het weer buiten beschouwing gelaten dus, maar dan zit er dus echt een steekje bij je los. Je kan om veel redenen eerder je trouwerij plannen dan die hun bruiloft al hebben staan, maar om persé de eerste te willen zijn en het daarom te doen is niet echt normaal natuurlijk. Gelukkig was het te krap tijd om het zo te plannen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven