zus gaat trouwen: 2 maanden voor ons huwelijk

01-09-2014 12:30 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties! Wegens privacy-overwegingen heb ik de OP verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
Wat pas echt leuk is, is als eersten gaan scheiden.
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 04 september 2014 @ 10:33:

Wat pas echt leuk is, is als eersten gaan scheiden.



Ik wil in 2018 gaan scheiden dus jij mag zeker niet voor 2019 scheiden en daarvoor ook niet want ik wil de eerste zijn.!

Heb je dat goed begrepen.!
Alle reacties Link kopieren
Moet ik eerst weer even gaan trouwen. Jij hebt dus een voorsprong, diamond-gloss. Niet eerlijk!!
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 04 september 2014 @ 11:46:

Moet ik eerst weer even gaan trouwen. Jij hebt dus een voorsprong, diamond-gloss. Niet eerlijk!!



Ja ik moet dus ook nog eerst gaan trouwen sterker nog ik zal eerst nog iemand moeten vinden om mee te trouwen

Maar toch wil ik in 2018 scheiden en jij mag dus niet eerst scheiden en eerder trouwen dan ik ook niet.!
Alle reacties Link kopieren
Nou, duidelijk! Maar ik ga lekker wél eerst dood!
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 04 september 2014 @ 11:46:

Moet ik eerst weer even gaan trouwen. Jij hebt dus een voorsprong, diamond-gloss. Niet eerlijk!!Tweede huwelijken sneuvelen eerder.
Alle reacties Link kopieren
Jongens, als er op mijn bruiloft maar geen scheiding aangekondigd wordt (behalve mijn eigen natuurlijk). Dat is zoooo stealing my thunder!



(net als zwangerschappen natuurlijk.. of nog erger.. een bevalling op MIJN speciale dag)
Alle reacties Link kopieren
Die was nog leuker geweest, Laylalala: als zus van TO OP DE BRUILOFT VAN TO haar eigen trouwerette had aangekondigd. Bij de toost! En er meteen bij vertellen dat Beyoncé en Jay-Z komen zingen.
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 04 september 2014 @ 13:19:

Die was nog leuker geweest, Laylalala: als zus van TO OP DE BRUILOFT VAN TO haar eigen trouwerette had aangekondigd. Bij de toost! En er meteen bij vertellen dat Beyoncé en Jay-Z komen zingen.
quote:laylalala schreef op 04 september 2014 @ 13:15:

Jongens, als er op mijn bruiloft maar geen scheiding aangekondigd wordt (behalve mijn eigen natuurlijk). Dat is zoooo stealing my thunder!



(net als zwangerschappen natuurlijk.. of nog erger.. een bevalling op MIJN speciale dag)The horror..
quote:dubiootje schreef op 04 september 2014 @ 13:19:

Die was nog leuker geweest, Laylalala: als zus van TO OP DE BRUILOFT VAN TO haar eigen trouwerette had aangekondigd. Bij de toost! En er meteen bij vertellen dat Beyoncé en Jay-Z komen zingen.AAAh ik weet wat jij van plan bent op MIJN special day..
Hey TO, ik weet niet of je nog meeleest. Maar ik kan me best wel in jouw pijn vinden.



Ik weet niet hoe jouw zus is, maar ik zou het echt niet eens in mijn hoofd halen om mijn bruiloft er tussendoor te frommelen als mijn zusje op tijd aan zou geven wanneer ze gaat trouwen. Ik zou een gepaste tijd wachten (misschien zelfs wel een jaar, want de meesten trouwen in de zomer), omdat ik het niet meer dan normaal vind dat je je zusje haar shine gunt. Tenzij je dus iets te bewijzen hebt. En het lijkt me ook nog eens leuker voor de familie, want teveel bruiloften achter elkaar lijkt me ook niks. Wat kan het mij nou schelen of ik dit jaar of volgend jaar trouw, die vent is en blijft toch wel van mij en we moeten het toch samen zien te rooien, getrouwd of niet.
Jij zou echt 2 jaar wachten met trouwen omdat je de "shine" van je zusje niet wilt stelen? Soms ben ik blij dat ik enig kind ben.
Alles valt of staat met: communicatie.

Gewoon open en eerlijk zijn. Aangeven dat je gaat aankondigen te gaan trouwen in persoon, en niet tegelijk met de massa het te horen krijgen.



Je gaat toch ook niet jubelen dat je zwanger bent tegen een groep ongewenst kinderlozen bijvoorbeeld? Dat doet pijn.



Het gaat er niet om dat er eerder of later getrouwd gaat worden. In mijn geval had ik het enorm op prijs gesteld als familielid had gezegd: 'goh, Doreia, door jouw verhalen wil ik gewoon zo graag ook trouwen, ik heb een besluit genomen, ik ga gewoon naar het gemeentehuis en prik een datum. Dan zet ik hem voor het blok en kan ik eindelijk ook mijn mooie trouwfeest hebben!



Was een heel ander verhaal geweest, hadden we inderdaad samen verder kunnen praten en fantaseren en plannen en doen. Maar zij heeft dit niet gedaan. En daarmee heeft zij mij goed gekwetst, ik betrok haar erbij omdat ze er veel naar vroeg. Nu denk ik: met welke verborgen agenda was jij zo geïnteresseerd? Ging het wel echt om mij en onze bruiloft of probeerde je via mij aan informatie te komen uit eigenbelang. En dat steekt gewoon enorm.
Die vergelijking gaat toch niet op? In het geval van de kinderlozen krijg jij iets wat zij niet krijgen en wel willen. Bij dicht op elkaar trouwen is daar geen sprake van. Je kunt toch niet van de groep mensen om je heen gaan verwachten dat zij allemaal gaan wachten tot je volgend jaar een keer getrouwd bent? En als dan de volgende gaat trouwen moet de rest weer wachten etc etc.



Ik zou er echt NIKS negatiefs over denken als een van mijn goede vriendinnen nu aankondigt een maand voor mij te gaan trouwen. Dat is alleen maar meer geluk voor iedereen!
En ik zou dan weer heel raar staan kijken van een vriendin die mij vertelt "door jou wil ik ook trouwen en ik ga hem voor het blok zetten". Dat zou de vriendschap doen afkoelen. Dat soort rare gedachten houdt ze maar voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Het gaat mij er ook om dat merendeels van dezelfde gasten erbij zijn. Dat is wat stoort. Als het een vriendin/kennis is o.d. dan maakt het niet zoveel uit.
No love without lost

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven