zus gaat trouwen: 2 maanden voor ons huwelijk

01-09-2014 12:30 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties! Wegens privacy-overwegingen heb ik de OP verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
quote:redchili schreef op 01 september 2014 @ 16:26:

[...]





Jezus mens, we hebben het in dit geval toch over de bruid en hoe zij zich voelt. Mijn man voelde zich wel degelijk bijzonder maar of je het er mee eens bent of niet, er wordt meer aandacht aan de bruid besteedt wat betreft jurk, haar, make-up. Wij stonden als paar in het middelpunt, zo goed?



En dat laatste wat je schrijft slaat nergens op, als je mijn post goed had gelezen dan staat er ook keurig dat er enige afstand tussen de huwelijken zouden moeten zitten en niet jaaaaren waar jij over spreekt. Dit niet vw mijn geweldig grote ego, maar gewoon uit respect omdat iedereen zou moeten en mogen genieten van een zeer bijzondere dag en niet overal hoort fluisteren: gosh vorige week was het gezelliger (bijvoorbeeld)



Jij had het toch over een half jaar tussenruimte. Waarvan ik ook echt niet snap wat daar nou beter aan is dan twee maanden tussenruimte.



Bedenk dat deze zus in jouw redenering een minimaal een half jaar voor of na zus moet komen. In de praktijk betekent dat, dat er dan dus een compleet jaar afgeblokt zou worden waarin de zus niet mag trouwen.



Best raar dan, dat je als je wil trouwen je eigen huwelijk dan verplicht minimaal een jaar verder moet plannen omdat er ook een zus is die trouwt. Dat soort zelfverzonnen regels van een afstand van minimaal een half jaar zijn pure bruidenjaloezie, het gaat nergens over.



Er is ook nog de bruidegom he? Geen vent zal toch negen maanden extra willen wachten met trouwen omdat er nog een schoonzusje is dat ook trouwt in hetzelfde jaar? Echt, dit is gewoon zo'n prinsessenfantasie dat je maandenlang het alleenrecht wil hebben op hardop dromen over je sissy-jurk en al die fantastische aandacht voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 01 september 2014 @ 17:40:

[...]





Jij had het toch over een half jaar tussenruimte. Waarvan ik ook echt niet snap wat daar nou beter aan is dan twee maanden tussenruimte.



Bedenk dat deze zus in jouw redenering een minimaal een half jaar voor of na zus moet komen. In de praktijk betekent dat, dat er dan dus een compleet jaar afgeblokt zou worden waarin de zus niet mag trouwen.



Best raar dan, dat je als je wil trouwen je eigen huwelijk dan verplicht minimaal een jaar verder moet plannen omdat er ook een zus is die trouwt. Dat soort zelfverzonnen regels van een afstand van minimaal een half jaar zijn pure bruidenjaloezie, het gaat nergens over.



Er is ook nog de bruidegom he? Geen vent zal toch negen maanden extra willen wachten met trouwen omdat er nog een schoonzusje is dat ook trouwt in hetzelfde jaar? Echt, dit is gewoon zo'n prinsessenfantasie dat je maandenlang het alleenrecht wil hebben op hardop dromen over je sissy-jurk en al die fantastische aandacht voor jezelf.Ieder zijn eigen mening
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een belachelijke gedachte dat je goedkeuring van een ander bruidspaar zou moeten krijgen over wanneer jij trouwt.

Je staat op de dag dat je trouwt toch al in het middelpunt van de belangstelling?! Dus wat is het probleem? Inderdaad de eigen ego!

Want dan heeft het andere paar het in de voorbereidingsperiode ook over hun bruiloft. En dan sta je dus in al die maanden voor je trouwt niet alleen in de belangstelling. Tjongejonge, wat een prinsessengedrag!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 01 september 2014 @ 17:40:



Jij had het toch over een half jaar tussenruimte. Waarvan ik ook echt niet snap wat daar nou beter aan is dan twee maanden tussenruimte.



Bedenk dat deze zus in jouw redenering een minimaal een half jaar voor of na zus moet komen. In de praktijk betekent dat, dat er dan dus een compleet jaar afgeblokt zou worden waarin de zus niet mag trouwen.



Best raar dan, dat je als je wil trouwen je eigen huwelijk dan verplicht minimaal een jaar verder moet plannen omdat er ook een zus is die trouwt. Dat soort zelfverzonnen regels van een afstand van minimaal een half jaar zijn pure bruidenjaloezie, het gaat nergens over.



Er is ook nog de bruidegom he? Geen vent zal toch negen maanden extra willen wachten met trouwen omdat er nog een schoonzusje is dat ook trouwt in hetzelfde jaar? Echt, dit is gewoon zo'n prinsessenfantasie dat je maandenlang het alleenrecht wil hebben op hardop dromen over je sissy-jurk en al die fantastische aandacht voor jezelf.Eens, een half jaar vind ik ook echt te gortig.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 01 september 2014 @ 17:12:

Ik had (ja had) zo'n vriendin die vond dat we voor onze beurt aan kinderen gingen beginnen. Ik haat dit soort mensen.Zo, dat is helemaal brutaal. Waarop baseerde ze dat überhaupt, en hoe kwam ze erbij dat ze daar enige inspraak in had?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:redchili schreef op 01 september 2014 @ 16:26:



En dat laatste wat je schrijft slaat nergens op, als je mijn post goed had gelezen dan staat er ook keurig dat er enige afstand tussen de huwelijken zouden moeten zitten en niet jaaaaren waar jij over spreekt. Dit niet vw mijn geweldig grote ego, maar gewoon uit respect omdat iedereen zou moeten en mogen genieten van een zeer bijzondere dag en niet overal hoort fluisteren: gosh vorige week was het gezelliger (bijvoorbeeld)TO heeft het over jaren hoor, in ieder geval meer dan anderhalf als ik goed reken. En al die tijd zou haar zus niet mogen trouwen. Dan ben je echt wel een bridezilla in mijn ogen, als je andermans leven zó wil bepalen. En het is dus toch een egoding, als je bang bent dat mensen het op een andere bruiloft gezelliger vonden. Alsof dat niet kan als diegene twee maanden (of langer) na jullie trouwt. Verbied je mensen ook hun verjaardag te vieren als die te dicht bij je eigen verjaardag is, uit angst dat de gasten het meer naar hun zin hebben op het andere feestje?
En TO heeft zich meteen maar helemaal laten anonimiseren? Pffff...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist niets met ego te maken, juist integendeel. Ik heb inderdaad meegemaakt dat mensen bij een 2e bruiloft kort op elkaar de hele avond 'weet-je-nogs' zaten te vertellen omdat de 1e bruiloft nog zo vers in het geheugen lag. Dat er bij de 2e bruiloft minder uit de kast werd gehaald door vrienden omdat ze kort geleden nog zoveel tijd hadden gestoken in het organiseren van die andere. Niet uit onwil of slechte vrienden alleen gaat dat vaak gewoon zo. Dat verjaardagen dicht bij elkaar liggen daar is niets aan te doen, maar het plannen van je bruiloft, en in het bijzonder in de familie, vind ik persoonlijk dat je best rekening met elkaar mag houden. Dat vind ik het tegendeel van prinsessengedrag trouwens maar getuigen van respect voor de ander. Met vrienden valt dit natuurlijk niet altijd te vermijden en is ook niet nodig. In ons geval ging het om onze beste vrienden en vonden we het netjes te vragen of ze het misschien vervelend zouden vinden.



Ik weet in ´geval van TO niet of ze haar datum al vast had staan en wanneer haar zus besloot voor 2 maanden eerder te kiezen. ik ben het met je eens Capibara dat je niet jaren het leven van een ander kunt bepalen, helemaal niet eigenlijk, maar ik maakte eruit op dat zij de datum had vastgelegt, rondvertelde en zus vervolgens besloot 'ook maar te gaan trouwen'. Als dat zo is, daar mag je mee eens zijn of niet, vind ik dat bijzonder kinderachtig en krijg dan echt gevoel van broers/zussen-actie: ik was lekker eerst, lekker puh. Ik kan me daarom ook heel goed voorstellen dat TO teleurgesteld is.
Als TO in 2013 bekendmaakt dat ze in 2015 trouwt verwacht ze dat haar zus haar leven al die tijd in de ijskast zet, want zij wil als eerste trouwen. Je kunt niet op zo'n manier het leven van je vrienden en fanilie bepalen, door te vinden dat jij het recht hebt om als eerste te trouwen omdat je toevallig de eerste was die een datum riep. Ik kan me heel goed voorstellen dat zus daar geen zin in heeft en dat ze gewoon een trouwdatum kiest die ze wil.
ik vind het hele idee van de dag van je leven zo beladen. Het is één dag en die kost dan bakken vol met geld en heel veel voorbereiding en dat moet het dan zijn. Ik zou als de dood zijn dat het tegen zou vallen.

Dat je net ongesteld wordt of anderszins niet lekker bent. Dat het slecht weer is terwijl je buiten trouwt. Dat er dingen erg tegen vallen. En dan ben je ook nog al dat geld kwijt.



Als het dan zo groots is allemaal dan wil je er ook optimaal van genieten, ook in de aanloop er naar toe en je wilt ook graag (lijkt mij) dat mensen het belangrijk vinden en misschien wat doen enzo. in die context snap ik TO wel hoor.
quote:Annelaure schreef op 01 september 2014 @ 13:55:

[...]



Waarom zou je met een ander dan met je verloofde overleggen. Ik vind het inderdaad aanstellerij. En van het verhaal van Doreia snap ik al helemaal niks. Stealing your thunder... O nee, je staat wat minder in de schijnwerpers dan je zou willen!!! Boehoe! Daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat toch om samen met je geliefde afspraken maken met de staat. Ik snap niks van die bezitterigheid en het misgunnen van een bruiloft alleen omdat de datum te dicht bij de jouwe ligt. En dan ook nog niet naar de bruiloft gaan alleen omdat die mensen graag trouwen op de datum waarop ze dat willen Ik ben hier denk ik ook te nuchter voor. Eet de avond voor je trouwen chili con carne, dan heb je de hele bruiloft donder .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier ook te nuchter voor, vrees ik. Ik heb sowieso nooit gedroomd van "Mijn trouwdag" en dé jurk. Ja, toen ik vier was, toen droomde ik nog van prinsessenjurken en een droomprins op een paard enzo. Maar na de eerste bruiloft die ik meemaakte als kind was ik eigenlijk wel ontnucherd, het was gewoon een saai feest voor grote mensen. Geen koetsen, geen hoepeljurken met lange slepen en daarna weer over tot de orde van de dag. Geen sprookje, geen 'ze leven nog lang en gelukkig', helemaal niks van dat alles.



Ik zit me nu alleen wel af te vragen wie ik allemaal voor hun hoofd gestoten heb met mijn huwelijk. Wij hebben de datum zes weken vantevoren geprikt, zonder ook maar aan iemand te denken, behalve aan onszelf.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Nou precies Capibara, ik haal er uit dat TO's trouwen nog wel even op zich laat wachten. En dan is het eigenlijk sneu als je dan van iedereen verwacht ook die hele lange tijd en nog langer te wachten.



Prima dat je lang van tevoren je trouwen plant, maar dan kun je niet verwachten dat daar niemand voor komt.
quote:Susan schreef op 01 september 2014 @ 18:25:

[...]





Zo, dat is helemaal brutaal. Waarop baseerde ze dat überhaupt, en hoe kwam ze erbij dat ze daar enige inspraak in had?



Zij waren langer bij elkaar dan wij

Kon echt niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Als je zeker wilt weten dat een zus, vriendin of ander familielid niet een halfjaar voor of na jouw huwelijk gaat trouwen, moet je ze van tevoren vragen of ze van plan zijn in die periode te trouwen en je eigen trouwdatum daarop afstemmen. Uiteraard kun je die datum dan niet een jaar van tevoren plannen - of je moet het risico willen nemen de datum alsnog te verzetten als iemand anders trouwplannen in de buurt van jouw huwelijksdatum maakt.



Je kan uiteraard niet van anderen eisen dat ze hun trouwdatum aan de jouwe aanpassen. Als je zo'n vergaande eis hebt, zit er niets anders op dan je eigen trouwdatum zo nodig aanpassen.



Overigens kunnen er allerlei redenen zijn waarom mensen op korte termijn willen trouwen, zoals de komst van een kind, vertrek naar het buitenland, de aankoop van een huis e.d.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
En of hun droomlocatie op die dag nog niet volgeboekt was of opeens vrijkwam, het is voor hen een betekenisvolle datum, er is iemand die ze er nog graag bij willen hebben, etc. Vaak heeft het zo weinig te maken met de trouwdatum van anderen en persé nog even eerder dan jou willen trouwen.



En stel hè, dat iemand persé eerder wil zijn met trouwen, dat zegt toch meer over haar (en de koekerd die er in meegaat) dan over jou en je trouwdag. Daar sta je toch gewoon boven. Maar dat "She steals your thunder." is gewoon onzin die je jezelf wijsmaakt en waardoor je je onnodig rottig gaat voelen over iets wat gewoon niet bestaat. Zulke dingen zijn niet groter dan dat je ze zelf maakt. Maar goed, ik had op mijn trouwdag geen donder om te stelen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Eigenlijk betekent dat gewoon dat je heel erg op elkaar lijkt als je beide als eerste wilt.
OP weg maar begrijp er niet veel van. Beledigd omdat zus 2 maanden eerder trouwt? Het is toch niet 2 weken of 2 dagen dat de familie zal gaan zeggen op de bruiloft van "Chantal": "Oh ja, Monique, jullie ook vast gefeliciteerd en veel plezier volgende week."



is dat de angst?
Nee NYC. TO heeft het idee dat haar zus altijd al beter is en haar overtreft. En nu gaat zus dus 2 maanden eerder trouwen ondanks dat TO al eerder de datum had.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik snap hier echt helemaal niks van. Ik ben in dezelfde maand getrouwd als m'n broer, kwam toevallig zo uit. Twee keer een topfeest binnen een maand, twee keer prachtig weer en twee keer alleen maar liefde. Alleen lichte stress bij onze moeder, die wilde toch wel twee keer iets anders aan. Dus ik ben met haar gaan shoppen (laat dat maar aan mij over) en in 1 keer voor een prima budget geslaagd.



Dus. Zeur niet en maak er een feestje van!
Alle reacties Link kopieren
TO, het is toch niet toevallig zo dat jij ver van tevoren je bruiloft hebt aangekondigd om te voorkomen dat je zus je te snel af zou zijn hè?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem01092014 schreef op 01 september 2014 @ 12:30:

Dank voor alle reacties! Wegens privacy-overwegingen heb ik de OP verwijderd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Terwijl alle privacygevoelige informatie in de OP staat
Ga in therapie!
Misschien is dit nog een een goede site om te lezen TO. Het zou kunnen helpen om er anders tegenaan te kijken. Veel succes en ik hoop dat je toch de komende tijd kunt genieten!



http://valueofsimple.com/steal-my-thunder/
Alle reacties Link kopieren
Maar wat had je zus dan moeten doen? Wachten tot na jullie huwelijk? En hoe lang daarna? Twee maanden? Twee daarvoor vind je te kort dus twee maaanden daarna zal ook wel tekort zijn want anders gaat het op jullie huwelijk misschien ook wel eens over de aanstaande bruiloft van je zus. Dus dan zou ze minstens een half jaar moeten wachten of zo? Dus dan trouwt ze pas 8 maanden nadat ze dit oorspronkelijk van plan was. Nu kun je wel zeggen dat is niet zo lang maar wie weet hebben ze wel een hele goede reden nu te willen trouwen (huis kopen, aan kinderen beginnen..) Natuurlijk kan ook allemaal ongetrouwd maar dat willen ze misschien niet en daar is ook wat bij voor te stellen.



En als ze het wel expres doet om jou dwars te zitten dan zou ik er boven gaan staan en haar bruiloft beschouwen als een generale repetitie van wat beter zou kunnen



Overigens ik heb mijn bruiloft ook pas een paar maanden van te voren gepland en in dit jaar waren er nog meer bruiloften in de familie. Ik heb veel te veel familie om daar rekening mee te kunnen houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven