Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder fitter strakker 2

20-08-2014 09:27 548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij het nieuw topic met de nieuwe tabel!

Wij willen graag afvallen, maar ook strakker in ons vel komen en gezonder eten.



Ik heb de tabel aangepast met de gewichten van vandaag, als je nog geen gewicht hebt doorgegeven staat er een vraagteken.



Mochten je gegevens niet kloppen laat het me dan weten, ik zal vanavond voordat ik naar huis ga de tabel aanpassen!



Ik heb lemonade, coconut, lqsvegqs en Mrs Nem uit de tabel gehaald



naamlengtestartstreefhuidig (04/09)afgevallenSweetmad.1.7479,870,076,9-3,1Carebear1.6865,65864-1,9Hannief1.8074,568,0?-4,4Alejandra1.6166,058,0?-1,8Menn1.6258,055,056,4-1,6EvaViva1.7778,574,077,8-0,7Jeetjemina1.7377,472,0 73,5 -3,9Lauwtje871.7068,463,066,7-1,7HelgaV?84,07482,9-1,1 Skinnylinny1.7885,075,0?2,3Zomermeiske1.7874,068,071,8?Violetje1.6963,058,0630Famke1.7872,768,0?-1,40love01,7871,06670,7-0,3Floorfaberfan1.777368730Lola12-96,97984,2-12,7TOTAAL-36,9 KG [/quote]
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Goede morgen!



Ik ben voor mijn opleiding bezig met een onderzoek naar gezond eten. Aangezien hier een hoop vrouwen zitten die dit ook belangrijk vinden, hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik wil een nederlandse app of website maken die het makkelijker maakt om het gezond eten vol te houden. Het liefst voor altijd.



Ik ben zelf al jaren bezig met afvallen-aankomen-afvallen-aankomen en ik ben er klaar mee. Een buddy zoeken helpt. Super goed dus dat jullie elkaar hier helpen! Een maaltijden planner - die niet te veel tijd en geld kost - zou mij zelf enorm helpen. En ik hoop daarom dat er meer mensen zijn die hier enthousiast van worden.



Ik doe een studie user experience design, waarbij je producten of diensten ontwerpt waar de gebruiker het belangrijkste is. Niet iets ontwerpen waar je rijk van wordt of weet ik wat, maar iets waar je mensen mee helpt, een probleem van ze oplost. Daarom zou ik willen vragen of jullie mij zouden willen helpen door een aantal vragen in te vullen. Dit helpt me weer een stap verder vooruit in de zoektocht wat nou echt zou helpen om altijd gezond te eten. Het zijn maar 6 vragen



https://nl.surveymonkey.com/s/2JCTJTM



Super bedankt alvast!
Lijstje van gisteren:

O: volle yoghurt met muesli en paar aardbeien

T: Appel

L: 2 boterhammen 1x oude kaas, 1 x pindakaas

T: 2 sneetjes volkorenontbijtkoek met roomboter

T: Kiwi

D: pangasiusfilet, pompoensoep

S: 6 km hardlopen
Alle reacties Link kopieren
@Carebear Wat jammer dat je je zo rot voelt de laatste paar dagen. Je lijstje van gister ziet er wel heel goed uit weer. Is er een reden waarom je tegenwoordig volle yoghurt gebruikt?



Ik zou nog een update geven van het wegen maandag. Ik weeg nu 71,5 kilo. Ik ben in twee weken volgens de weegschaal 3,2 kilo afgevallen. Ergens lijkt me niet dat dat allemaal vet is, maar zal vast ook wel vocht zijn. Ik ben er wel heel blij mee, maar ik hou wel altijd in mijn achterhoofd dat het natuurlijk nog wel kan schommelen. Ik ben begonnen op 82,5 kilo, wat dus betekend dat ik 11 kilo ben afgevallen! :D. Ik zie het ook wel aan mezelf en aan mijn kleren. Ik vind het alleen jammer dat echt niemand uit mijn omgeving het opmerkt, terwijl 11 kilo toch niet niets is. Mijn zus, waar ik mee samen woon, merkt het bijvoorbeeld niet eens op. Ik meet mezelf ook en bij mijn bovenbeen ben ik 5 cm kwijt en bij mijn buik 7/8 cm. Ik wil nog zeker 6 kilo afvallen.
What you do today, can improve all your tomorrows.
@ Flower, WOW, dat is echt een boel gewicht!

Het kan ook zijn dat mensen er niets van willen zeggen omdat ze je gewicht niet willen benadrukken. Door je te vertellen dat je bent afgevallen en er goed uit ziet, geven ze ook impliciet aan dat je eerst wat stevig was... Kan natuurlijk ook zijn dat het gewoon blinde stommelingen zijn ;)



Ik voel me sinds gisteren gelukkig weer wat beter en heb mijn eetlust weer terug (zoals te zien in mijn lijstje).

Eet nu volle yoghurt omdat ik het lekkerder vind en er langer vol van zit. Aangezien ik nu even niet wil afvallen, ben ik niet bang voor die paar extra kcal.
Alle reacties Link kopieren
@carebear: Fijn te lezen dat je je weer wat beter voelt!

Ik vind volle yoghurt ook lekkerder dan magere, maar ik gebruik nu wel magere omdat ik wel nog wat eraf wil hebben eigenlijk.



@flower: knap hoor! En als je al zoveel kwijt bent lijkt me dat je omgeving dat wel zou moeten zien.

Een paar jaar gelden ben ik van 84 kilo naar 75 kilo gegaan. Dat was best duidelijk zichtbaar.



Deze week ben ik een halve kilo aangekomen.

Volgende week heb ik herfstvakantie. Dan sla ik een weekje over met wegen. Wel blijf ik hier gewoon posten.



Lijstje vandaag:

O - 100 gram bramen, yoghurt en muesli

T - banaan

L - 3 speltboterhammen met geitenkaas en honing

D - boerenkoolstamppot, 2 hamburgers

T - sultana koekje
Fijn dat je je weer wat beter voelt, Carebear!



Mijn lijstje:

O - 2 boterhammen met appelstroop

T - X

L - 4 crackers, 2 met avocado, 2 met ossenworst

T - 3 mandarijntjes, ontbijtkoek met noten, latte machiato

A - couscoussalade met bietjes en sinaasappel

T - schaaltje chips, wijntje (weekend is begonnen...)
Even een kort berichtje, moet zo weer weg, maar goed nieuws moet gedeeld worden ...

Ik ging vandaag winkelen omdat ik wel een paar nieuwe outfits kan gebruiken. Meestal kocht ik maat m of 38, maar alles hangt nu een beetje om mijn lichaam. Nu dus een jurkje en een blouse in maat s gekocht en die pasten. Nog bizarder, de rok die ik in een 36 had gepast zat te los en heb ik uiteindelijk in een 34 gekocht!

Ik weet dat die rok gewoon groot viel, maar moest hem daarna wel kopen. Nu nog mijn best doen om een maatje s te behouden!
Hahaha, herkenbaar! Zo leuk om dan zo'n rokje te hebben!



O - plakje ontbijtkoek met noten, cappuccino

T - X

L - 2 boterhammen met appelstroop

t - crackers met avocado, fruitsalade

A - Indonesische maaltijd (aflhaal)

T - wijntje
Alle reacties Link kopieren
@Carebear Wow geweldig zeg! Super leuk om te horen . Ik ga volgende week zaterdag winkelen. Ben benieuwd of ik ook naar een andere maat toe kan :p.



Ik heb deze hele week weer dat ik elke dag wel iets snoep. Ik ga vanaf maandag weer even echt streng zijn voor mezelf en ik sla het wegen volgende week ook even over. Deze week was ook wel heel erg zwaar en vermoeiend, dus wellicht dat dat er ook mee te maken heeft. Volgende week wordt ook nog aardig druk met veel stress.
What you do today, can improve all your tomorrows.
@ Flower, leuk volgende week winkelen! Laat je dan even weten of het voor jou ook zo'n leuke ervaring is?



Ik ben ook veel aan het snoepen de laatste dagen... Moet mezelf weer eens een schop onder de jong geven en wat netter gaan eten. Voel me prettiger als ik minder suiker en vet in mijn lichaam stop...
Alle reacties Link kopieren
@Carebear: Fijn zeg!

Vandaag een soortgelijke ervaring. Was aan het winkelen en waar ik voorheen standaard een maat L pakte, paste ik nu ook makkelijk in een M . Geeft nieuwe moed om goed verder te gaan.



Eetlijstje vandaag:

O - 3 speltboterhammen met kaas en pesto

L - italiaanse bol met brie, rucola, honing en walnoten

D - afhaal Chinees en 2 wijntjes



Denk dat ik morgen weer eens banaanpannenkoekjes bak. Heb nu toch tijd genoeg, heb een week vakantie
O - yoghurt met muesli

T - X

L - X

T - bakje kibbeling

A - 2 speltcrackers met humus, fruitsalade

T - 2 rijstwafels met chocola, cappuccino
Alle reacties Link kopieren
O - 100 gram bosvruchten, yoghurt en muesli

T - peer

L - 2 kaiserbroodjes, 1x geitenkaas en honing, 1x kipkerriesalade

T - een paar koekjes

D - aardappeltjes in de schil met rozemarijn uit de oven, zalmfilet, sperzieboontjes

T - handje cashewnootjes



Fijne dag allemaal, geniet van het mooie weer!
jeetjemina wijzigde dit bericht op 19-10-2014 18:54
Reden: aanvulling
% gewijzigd
@Jeetje, Fijn is dat hè! heb je meteen het gevoel dat je beloont wordt voor je inzet.



Lijstje van gisteren:

O: yoghurt met muesli, banaan

T: Boterham met grillworst

T: Sinaasappel

L: 2 dikke sneden bruin desembrood met zachte geitenkaas

D: Zuurkoolstamppot met 1/3 rookworst en stukje zuurkoolspek, danoontje

S: 14,5 km hardlopen
Alle reacties Link kopieren
O - 1 speltboterham met kipkerriesalade

T - 2 speltboterhammen met brandnetelkaas

L - restje aardappeltjes uit de oven (koud), worteltjes, augurk, zachte geitenkaas, gekookt ei met wat slasaus

T - veel thee, een liter denk ik

D - rundergehakt, courgette, champignons en wat feta



Mijn voornemen is om minder kaas te eten. Zoals je ziet heb ik vandaag op drie momenten kaas gegeten en dat wil ik minderen naar 1 a 2 keer op een dag.
Jeetje, ik ben ook een giga-kaasgek is moeilijk te laten liggen. Vind het wel een goed voornemen!



O: yoghurt met muesli

T: boterham met zuurkoolspek, appel

L: broodje garnalenkroket

D: omelet van 2 eieren met een prei, op 2 speltboterhammen met kaas. Danoontje

T: Sinaasappel
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag met jullie mee doen dames! Mag dat?



Ik heb namelijk eerder een hele tijd gezond gegeten. Gewoon de knop omgezet, niet echt een dieet maar gewoon altijd gezond eten. Toen 2 jaar veel te veel en ongezond gegeten (door medicijnen gedeeltelijk) en genoeg aangekomen en ellendig gevoeld en nu heb ik 2 maanden geleden weer de knop omgezet en ben weer gezond gaan eten.



Maar soms vind ik het lastig. Vooral momenten als iedereen om me heen roept van 'ach een zak chips op zijn tijd is niet erg'. Ik heb like-minded people nodig om me heen



Doen jullie aan voorstel rondjes? Zo ja; 28, werk fulltime als web-designer, woon samen en heb 80 creatieve hobbies en organiseer van alles wat met kennisdeling te maken heeft omdat ik dat heel belangrijk vind. En daardoor heb ik het altijd heel druk, maar nog net tijd genoeg om elke dag in de keuken te staan voor mijn grote hobby; koken.



Lengte: 1,77 Start: 82,8kg Streef: 68kg Huidig: 80,2 afgevallen: 2,6
Alle reacties Link kopieren
Welkom Knutselclub! Het klinkt alsof je een druk leven hebt. Goed dat je besloten hebt de knop om te zetten naar een gezonder leven. Je hebt dit eerder gedaan, dus je weet dat je het kunt! Volhouden!



Carebear, wil jij ook wat minderen met kaas? Doe je met me mee?



Eetlijstje voor vandaag:

O - banaanpannenkoekjes met kaneel

T - peer

L - 3 speltboterhammen, 1x boterhamworst, 2x brandnetelkaas

T - schaaltje yoghurt

D - pompoensoep of kipfilet met champignons en courgette

(Gister was er geen pompoen in de winkel, vandaag hopelijk wel)
Alle reacties Link kopieren
Dankje Jeetjemina!



Ik zal mijn eetlijst voor gisteren en vandaag ook even plaatsen:



O: 2 dunne speltboterhammen met hutekase en spinazie

T: Thee

L: komkomer, 1 tomaat, 1/2 avocado, druiven, humus en 2 rijstwafels met kaas

T: Dadelreepje en banaan

D: karbonade, salade van spinazie, appel, kaas, puntpaprika en appelazijn

T: 1 speculaasje met thee



Vandaag:

O: 2 rijstwafels met cachewpasta en 1 banaan

T: Thee

L: komkomer, 1 tomaat, 1/2 avocado, druiven, hutekase, humus en 1 speltboterham met achterham

T: Komkommer en een peer

D: Tomatengroenten soep



2 jarige, en het bedrijf waar ik werk bestaat 20 jaar. 3 rondes van cake, koek en taart vandaag dus en ik heb 3x nee gezegd. Applausje voor mezelf ;)
@Knutselclub, Welkom! en zeker een applausje voor jou dat je 3 x nee hebt kunnen zeggen! Ik ben niet zo sterk... Jouw lijstjes lijken mij ook heel erg netjes, lekker veel groente en fruit!



@Jeetje, ik heb er even over na moeten denken maar ik ga de uitdaging aan de komende tijd eet ik max 1 keer per dag kaas. Spreek me er maar op aan als ik me hier niet aan houdt, doe ik het ook bij jou



Lijstje van vandaag:

O: Yoghurt met muesli/cruesli, kiwi

T: snoeptomaatjes 200 gr

L: kipburger met kaas

D: risotto met zalm en spinazie



Ik blijk muesli toch echt niet te kunnen waarderen, heb dus maar een zak cruesli erbij gekocht want gemengd vind ik het goed te doen
Alle reacties Link kopieren
@carebear: Deal!

Prima toch als je muesli en cruesli mengt, heb moet ook leuk blijven voor jezelf ;).



@Knutselclub: mooie lijstjes!

Wat is een dadelreepje? Maak je dat zelf?
Flower, dat is inderdaad heel wat gewicht. Goed bezig! Jammer dat je omgeving het nog niet opmerkt, maar dat komt vast wel. En wees er ook trots op, waarom zou je het niet gewoon zeggen tegen je zus dat je al zoveel bent afgevallen of vraag haar eens of ze iets aan je ziet?



Carebear en Jeetjemina, leuk dat jullie kleren konden kopen in een kleinere maat! Ik pas ook weer in een broek die ik achter in de kast had liggen.



Welkom Knutselclub, ik denk dat het een goed streven is om gezond te willen eten en leven. Daarbij afvallen is mooi meegenomen. En knap dat je 3 keer een traktatie hebt afgezegd.



Mijn lijstje gisteren was zo:

O: 2 zelfgebakken boterhammen, 1 met appelstroop, 1 met smeerkaas, glas melk

T: kop koffie, zwart met lepeltje suiker

L: aardappel, schep hartige rijstebrij, chickenwings, salade, plak cake na (afscheidslunch van iemand)

T: banaan

D: gegrilde pompoen, courgette, ui, tomaat, bonensalade, 2 bruine boterhammen met blauwe kaas



Vandaag even rustig aan doen met eten.

Mijn voorlopige lijstje:

O: 1 boterham met blauwe kaas, glas banaan+melk-shake

T: 2 koppen thee

L: kippensoep met stuk kip, aardappel en tomaten-ui-salade

T: fruit gepland

D: weet ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
@Knutselclub Welkom! Je gewichten liggen erg dicht bij mij :p. Ik ben 1,76, ben begonnen op 82,5 en mijn streefgewicht is rond de 66 kilo haha. Heb je ondertussen nog wel tijd om te sporten of doe je dat niet? Je lijstjes zijn heel mooi. Volgens mij krijg jij echt alle voedingsstoffen binnen (incl. 2 stuks fruit!), daar kan ik nog wel wat van leren.



@Jeetje. Minderen met kaas is wel goed, vaak is kaas heel vet (niet allemaal). Ik probeer max. 1 voorgesneden plak kaas per dag te eten. Maar dat lukt ook niet altijd.



@Alejandro Ik ben ook super blij en ik zie het resultaat ook super duidelijk. Mijn vriend ziet het gelukkig ook. Op de één of andere manier durf ik nog niet echt uit mezelf te vertellen dat ik al 11 kilo ben af gevallen.. Ik weet niet waarom niet. Misschien omdat ik dan laat zien dat ik dikker ben geweest ofzo.



Ik heb gister wel een goede dag gehad, maar vandaag toch hier en daar weer wat gesnoept. Ik moet mezelf echt weer even goed herpakken. Vorige week en deze week zijn wel heel zwaar met heel veel stress en weinig slaap. Dus misschien dat dat ook niet bevorderend werkt. Vanaf vrijdag wordt het weer iets rustiger, dus ik hoop dat ik er dan weer goed tegen aan kan, want ik wil nog steeds 6 kilo afvallen!
What you do today, can improve all your tomorrows.
Alle reacties Link kopieren
Goede morgen,



Vanochtend op de weegschaal gestaan: 72,6 kg.

Dat is bijna 1 kilo minder dan vorige week :-).



@flower: Als ik stress heb, ga ik ook meer snoepen. Hopelijk krijg je het snel wat rustiger en slaap je beter, dan zal het afvallen ook wat makkelijker gaan denk ik.



Lijstje voor vandaag:

O - 100 gram bosvruchten, yoghurt en muesli

T - peer

L - banaanpannenkoekjes met kaneel

T - 2 crackers, 1x kaas, 2x boterhamworst

D - uit eten (tapas)
jeetjemina wijzigde dit bericht op 22-10-2014 10:40
Reden: weg met de kaas ;-)
% gewijzigd
@Flower, hopelijk kan je na deze week weer wat beter slapen en wordt de stress dan wat minder, maakt netjes eten en afvallen een stuk makkelijker...

@Jeetje, Super goed zeg, gefeliciteerd!!! Wordt dat trouwens niet 2 keer kaas vandaag als je als tussendoortje al kaas neemt. Grote kans dat er ook kaas bij de tapas zit...



Ik woog vanmorgen 62,8, aangezien ik tussen de 62,5 en 63 wil blijven de komende weken ben ik tevreden



Lijstje voor vandaag:

O: Yoghurt met cruesli/muesli, 2 mandarijnen

T: danoontje

L: Hüttenkäse met appel, 1 boterham met pindakaas

D: Erwtensoep

S: 6,5 km hardlopen (in de wind)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven