Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder fitter strakker 2

20-08-2014 09:27 548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij het nieuw topic met de nieuwe tabel!

Wij willen graag afvallen, maar ook strakker in ons vel komen en gezonder eten.



Ik heb de tabel aangepast met de gewichten van vandaag, als je nog geen gewicht hebt doorgegeven staat er een vraagteken.



Mochten je gegevens niet kloppen laat het me dan weten, ik zal vanavond voordat ik naar huis ga de tabel aanpassen!



Ik heb lemonade, coconut, lqsvegqs en Mrs Nem uit de tabel gehaald



naamlengtestartstreefhuidig (04/09)afgevallenSweetmad.1.7479,870,076,9-3,1Carebear1.6865,65864-1,9Hannief1.8074,568,0?-4,4Alejandra1.6166,058,0?-1,8Menn1.6258,055,056,4-1,6EvaViva1.7778,574,077,8-0,7Jeetjemina1.7377,472,0 73,5 -3,9Lauwtje871.7068,463,066,7-1,7HelgaV?84,07482,9-1,1 Skinnylinny1.7885,075,0?2,3Zomermeiske1.7874,068,071,8?Violetje1.6963,058,0630Famke1.7872,768,0?-1,40love01,7871,06670,7-0,3Floorfaberfan1.777368730Lola12-96,97984,2-12,7TOTAAL-36,9 KG [/quote]
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
@carebear: Netjes!

En je hebt gelijk wat betreft de kaas, ik zal het even veranderen
Alle reacties Link kopieren
@ jeetje Dadelrepen heb ik meegenomen van vakantie in copenhagen. Daar liggen die dingen in elke supermarkt. Dadels, gedroogde vruchten en noten in een reepje zonder E-nummers! Dat wil ik hier ook (betaalbaar) in de gewone supermarkt.

Ik heb wel een keer deze energiebites gemaakt, ook errug lekker!:

https://www.youtube.com/watch?v=Yiqb6toc8cU

(een heel fijn youtube kanaal trouwens vind ik.



@Flower. De mensen die je dagelijks zien, zien het juist vaak niet. Omdat zij het er langzaam af zien gaan. Dat had ik ook toen ik de vorige x veel af was gevallen. De mensen die je juist minder vaak ziet, valt het wel op (zoek ze op, dat helpt voor je zelfvertrouwen ;) ) Ik woog toen op het einde 67. En toen was ik wel blij met mijn lijf. Ik ben helaas door medicijnen weer veel aangekomen dus ik wil weer terug naar dat gewicht en lijf :P



Ik zou alleen wat vaker vis mogen/moeten eten. Soms vind ik dat heel makkelijk, en sommige weken vind ik het heel lastig. Ik hou van verse vis, maar DUUR!



Ik sport op dit moment niet echt. Ik probeer om de dag een pilates les te doen van blogilates - haar youtube kanaal is heel fijn: http://www.blogilates.com ... psters-just-starting-out/



En ik heb de app 'Human' op mijn telefoon gezet. Is van 2 nederlandse jongens. En het helpt me echt om dagelijks minimaal 30 minuten te lopen of fietsen. Ik ga veel vaker nog een half uur tot een uur wandelen om een blauw (60 min) of geel (90 min) vinkje te krijgen ;)



Hebben jullie nog youtube tips?
Alle reacties Link kopieren
En ik zal nu alvast mijn lijst maar posten want dan zorg ik dat ik me er aan hou :p ik heb nu al teveel lunch op namelijk. Brood is echt een zwakte.



O: Banaan, ei en havermoutpannekoekjes

L: 4 speltboterhamen (ze waren dun maar toch). 2x hutekase met komkomer. 2x avocado met rode paprika reepjes

T: hopelijk niks, maar als ik honger krijg mag ik een appel ;)

D: Eiermie, met kip, champignons, paprika en komkommer salade

T: 1 speculaasje





Oh ik heb nog een tip trouwens. Voor mij helpt het enorm om lekkere thee te drinken. Dan verlang ik niet eens meer naar vruchtensap of frisdrank. Ik ontdekte laatst de teabar in amsterdam. Maar op de webshop hebben ze nog veeeeel meer soorten. Ik drink groene thee, rooibos of kruidenthee. Want ik wil liever geen cafeine drinken

http://www.teabar.nl/

Groene thee met walnoot, rooibos chai en notendroom zijn echt onwijs lekker!
Ik drink ´s ochtend inderdaad altijd thee tussendoor, dat is voor mij genoeg en dan houd ik het ook makkelijk uit tot de lunch.



Maar in de middag moet ik altijd iets eten, zeker zo rond een uurtje of 16:00 krijg ik me toch een trek.

Ik neem atijd iets van fruit of snack-groentes mee naar mijn werk.



Wat mij wel vaak helpt tegen zoete trek is een flesje water met smaak kopen. Geen kalorieën, maar wel echt lekker en zoet. Ze hebben ze hier in allerlei smaken.



Knutselclub, ik ga je pilatekanaal eens bekijken. Ik doe vaak ´s morgens vroeg wat oefeningen en het is leuk om te kunnen afwisselen.
Ik ben ook gek op lekkere thee! Waaronder ook zeker de theetjes van de tea bar vallen! Ik had alleen in mijn laatste bestelling daar een paar wormpjes in mijn thee zitten... Weet niet zeker of ik daar nogmaals ga bestellen.



Gisteren niet meer wezen hardlopen, was een beetje lui en mijn boekenkast was aan het instorten dus moest daar mee aan de slag. Vanmorgen maar direct wel wezen lopen om het in te halen.



O: Yoghurt met muesli/cruesli

T: Sinaasappel

L: 2 kleine speltboterhammen met pindakaas

T: thee en appel

D: Brood met lekkere kaasjes/aioli/kruidenboter paprika/komkommer

S: 8 km hardlopen
Alle reacties Link kopieren
@Carebear: Goed van je dat je vandaag de dag begonnen bent met rennen. Ik doe het je niet na!

Is je boekenkast gered?



@Knutselklub: Via youtube deed ik voorheen wel eens wat zumba lesjes.

Klinkt goed die dadelrepen!



De laatste tijd drink ik ook steeds meer thee. Vooral rooibos vind ik erg lekker. Als ik aan het werk ben, drink ik zeker een liter water op een dag. Thuis drink ik op de een of andere manier minder in het algemeen.



Lijstje van vandaag is wat minder gezond, maar dat vind ik niet zo heel erg, ik geniet er wel van. Morgen weer wat beter.

O - bosvruchten, yoghurt en muesli

T - appel

L - 2 krentenbollen

T - 2 crackers, 1x brandnetelkaas en 1x kipmeloensalade

D - frietjes, mayo en een kaassoufflé

(sorry Carebear, toch 2x kaas vandaag...)
Alle reacties Link kopieren
-
jeetjemina wijzigde dit bericht op 23-10-2014 16:10
Reden: foutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Jeetje Nog gefeliciteerd dat je weer een kilo kwijt bent! Wat goed!



@Knutsel Misschien is dat het wel ja. Ik draag ook wel vaak kleding waar het niet in opvalt, dat zal er ook wel mee te maken hebben. Ik ga binnenkort weer naar de kapper en zij merkt het altijd op als ik ben afgevallen (ook als ik het zelf niet door heb) dus ben benieuwd of het haar op gaat vallen. Ohja en nog leuke youtube workouts die ik regelmatig doe is http://www.youtube.com/user/marloesoptimavita/playlists Ze heeft ook een eigen blog. Die is ook heel fijn.



Ik baal nog steeds wel een beetje van mezelf. Ik ben heel blij dat ik al best wat ben afgevallen en ik zie het ook echt aan mezelf, maar hierdoor is mijn motivatie wel een beetje weg. Ik eet nu makkelijker wat ongezonds. Hier en daar een chocolaatje, wat chips, (witte) crackers met chocoladepasta. En omdat ik nog 6 kilo wil afvallen en absoluut niet wil aankomen, baal ik wel. Gelukkig is het vanaf volgende week iets rustiger en dan ga ik ook weer sporten. Hopelijk dat dan mijn motivatie weer terug komt.
What you do today, can improve all your tomorrows.
Alle reacties Link kopieren
@flower: Ik wil je wel even een schop onder je kont geven hoor! *schopt* Bij deze . Ik snap het wel een beetje hoor, je bent al zover gekomen, dan wegen die laatste loodjes (kilo's) het zwaarst...



Lijstje vandaag:

O - bosvruchten, yoghurt, muesli

T - mandarijn

L - 2 zonnebloempit-bolletjes, 1x rosbief, 1x kipmeloensalade

T - eierkoek met rozijnen

D - 2 wraps, 1x met zalmfilet en sla, 1x met pesto, kalkoenfilet en sla

T - mandarijn, 2 dropjes (goed he, maar 2 )
jeetjemina wijzigde dit bericht op 24-10-2014 18:25
Reden: eetlijstje gewijzigd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@flower: Ik ben de blog die je noemde even aan het bekijken, staan lekkere recepten op ook. Bedankt voor het delen!
Hallo allemaal!



Hebben jullie plaats voor nog iemand die een stok achter de deur nodig heeft? Jullie zijn poging 1234567890 om van mijn eetbuien af te komen, hopelijk dé werkende poging.



Ik ben 22 jaar, studeer aan de universiteit en woon samen met mijn vriend en onze twee kittens. Vorig jaar ontwikkelde ik een eetstoornis en viel 40 kilo af, waarvan er inmiddels weer 20 bij zijn. echter, 3 te veel. Toen ik eindelijk weer durfde te eten, ontstonden er eetbuien. Alleen 's avonds, alleen als ik thuis ben en vooral als ik alléén thuis ben. Ik ben in therapie voor mijn eetstoornis en heb samen met de therapeute werkelijk van álles geprobeerd om van de eetbuien af te komen, echter niets helpt.



Door deze weg in te slaan, hoop ik de focus van de eetbuien als eetstoornis af te halen, maar me te richten op gezond leven en een paar kilootjes kwijtraken (nee, echt niet méér dan maximaal 5 kilo). Wellicht is het probleem dat ik nog steeds op die eetstoornis gericht ben, terwijl ik nu overdag zó gezond en lekker eet, en qua persoonlijkheid weer helemaal mezelf ben. Zó ontzettend mezelf, dat mijn vriend verliefder lijkt dan ooit. Dat is toch een prachtig gevoel? Zo frustrerend dan ook dat ik dat blijf kapotmaken door die eetbuien. Waardoor ik continu stress ervaar, achterloop met mijn studiewerk (volgende week tentamens) en me schaam. Bovendien brengt het nu dus ook echt mijn gezondheid in gevaar omdat ik weer te zwaar dreig te worden..



Willen jullie mijn stok achter de deur zijn? Door me aan te moedigen, eetlijstjes te beoordelen en gewoon door samen gezellig te praten over onze problemen of overwinningen? Ik wil er uiteraard ook graag voor jullie zijn!
Alle reacties Link kopieren
@Jeetje Super bedankt voor die schop onder mijn kont. Die had ik écht even nodig :D. Ik kijk elke dag even op die blog (er verschijnt elke ochtend een nieuw artikel). Staan inderdaad leuke gezonde recepten op en ook de challenges en workouts vind ik zelf heel fijn. Jouw lijstjes zien er zo ontzettend goed en beheerst uit! Heel knap dat je het bij die 2 dropjes kan laten.



@Farfalle. Bij mij ben je welkom :p. Ik ben ook 22 jaar, studeer aan de universiteit en woon op mezelf (wel met mijn zus om bepaalde redenen). Dus in dat opzicht kan ik me wel in je vinden. Ook je eetstoornis en je eetbuien kan ik wel begrijpen. Vroeger had ik ook enorm veel eetbuien, en dan inderdaad alleen (of voornamelijk) als ik alleen thuis was. Ik verstopte de verpakkingen ook altijd als het op was (dus dat is ook wel erg opzich). Over dat je jezelf schaamt en stress ervaart door die eetbuien begrijp ik heel goed. Ik heb het ook gehad.



Ik wil je heel graag helpen en steunen! Ik weet (in zekere mate) wat je voelt en mee maakt. Sinds een aantal maanden ben ik veel gezonder gaan leven en heb ik bijna geen eetbuien meer en als ik een eetbui heb, dan is die veel minder heftig dan vroeger. Ik kan mezelf ook niet eens mee voorstellen dat ik vroeger soms zoveel at. Het voelde ook niet fijn. Na zo'n eetbui voelde ik me rot, misselijk en ik maakte mijn lichaam echt kapot daarmee. Dus nogmaals, welkom en ik wil je in ieder geval heel graag supporten en gewoon er over praten (ook over de leuke dingen van gezond(er) leven ).
What you do today, can improve all your tomorrows.
@ Farfalla, welkom! Ik heb tot zo'n 10 jaar geleden ook last gehad van een eetstoornis waardoor ik eruit zag als "een Afrikaans hongerkindje" (woorden van mijn moeder). ben nog steeds bezig met het leren waarderen van mijn lichaam. Ik heb dus wel een idee van hoe je je voelt. Ik ben ook beschikbaar voor een stok of als je gewoon over leuke dingen wilt praten!



@Flower, leuk dat blog! heb het direct in mijn favorieten opgeslagen.



@ Jeetje, goed hoor van die 2 dropjes! en gisteren geen kaas dus weer goedgemaakt voor eergisteren!



Gisteren een heel gezellige vrije vrijdag gehad, alleen het weer zat nogal tegen jammer genoeg.

O: Boterham met oude kaas, mandarijn

T: Appel, 2 rolo

L: petit pain met ham (la place)

T: half stuk carrot cake

D: Indiaas (uit eten)
Alle reacties Link kopieren
@Farfalla: Welkom! Goed om te lezen dat je al hulp krijgt van een therapeut. Schrijf hier vooral van je af, wat er goed gaat en waar je tegenaan loopt. Mijn ervaring is dat dit topic een goede stok achter de deur is.



@Flower: Graag gedaan .

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet altijd makkelijk vind om me te beheersen met drop of ander lekkers. Gisteren had ik een deal gemaakt met vriend, dat ik er niet meer dan 2 zou eten. En ook al wil ik er daarna nog meer, vriend geeft ze gewoon niet. Dat helpt mij enorm moet ik zeggen. Als ik alleen ben, vind ik het moeilijker me in te houden en het bij een paar snoepjes te laten.



@Carebaer: Wat lekker, carrot cake!



Vriend en ik hebben net 6 km gewandeld; naar de stad en terug. Fijn om even actief bezig te zijn.

Qua eten gaat het ook best goed:

O - banaan, rozijnen, yoghurt

L - 3 meergranencrackers, 1x zalm, 1x rosbief, 1x kipmeloensalade

T - 6 toastjes, 3x zalm, 3x kipmeloensalade, 1 mandarijn

D - pannenkoeken met tomaat, champignons en kaas
O: Boterham met oude kaas, gekookt ei, mandarijn

L: 2 boterhammen met hagelslag, paar plakjes worst

T: Brownie

D: Kippenbout uit de oven, paprika, mandarijn

T: Citroen cheesecake yoghurt (te veel)

S: 14 km hardgelopen



niet blij met mezelf, ben te veel lekkere dingen tussendoor aan het eten. Morgen naar de efteling en dan mag ik van mezelf nog een keer wat lekkers, maar vanaf maandag weer wat strenger.
Hoi! Lang niet gepost ofzo, eigenlijk maar 1 keertje, maar ik ben al 4 kilo kwijt! Ik weeg nu 61 kilo. Er moet nog wel wat vanaf, maar ik ben eigenlijk nu ook wel tevreden. Merk nu ook dat ik wel beter in m'n vel zit door gewoon lekke gezond te eten en 3 keer in de week hard te lopen. Het gaat mij eigenlijk heel makkelijk af. Ik eet eigenlijk best wel veel, meer dan ik ooit heb gedaan, alleen maak ik nu de juiste keuzes qua voeding (en ik vind het super leuk!!). Ook al de foodblogs vind ik super.



Farfalla: heftig verhaal! Wat heb je eigenlijk allemaal al geprobeerd met je dietist? En tentamens, ik begrijp je helemaal, hier ook en dan stress ik altijd heel erg. Heb ik ook niet echt zin om healthy te gaan koken (eet ik wel liever bij mijn ouders, dus toch gezond), maar tot nu toe gaat het goed. Sport je ook?



Carebear: zoveel heb je toch niet gegeten? Best weinig, vind ik. Maar ik lees hier wel vaker lijstjes waarvan ik denk: zoveel is dat helemaal niet, lijkt mij.
Bedankt voor jullie lieve reacties! Momenteel zit ik hier weer met buikpijn, ik had de energie niet eens om tegen een eetbui te vechten. Ik merk dat de eetbuien me tegenhouden in het leren voor de tentamens, maar aan de andere kant heb ik het gevoel alsof het vechten ertegen me nóg meer tegenhoudt..



@rdvv Ik ga naar een psychologe, en met haar heb ik al van alles bedacht en tevergeefs geprobeerd, zoals 's ochtends al klaar zetten wat ik 's avonds mag eten, diverse beloningssystemen, diverse controlemanieren door anderen, diverse afleidingsmanoeuvres.. Niets helpt voor lange tijd, steeds slechts eventjes.

Ik sport ook inderdaad: 1 keer per week stijldansen, ongeveer 3 keer per week hardlopen en ongeveer 2 keer per week krachttraining in de sportschool.



Nu heb ik net weer een nieuwe strategie opgezet: ik heb op losse briefjes allerlei tussendoortjes gezet die ik 's avonds wel zou lusten en wil er nu een spelletje van maken: iedere avond trek ik zo'n briefje en dat is dan wat ik die avond mag eten. Als het niet genoeg blijkt te zijn, is het enige dat ik nog mag eten magere kwark met eventueel wat kaneel of cacao erin.



Ter verduidelijking van mijn eetpatroon mijn eetlijstje van vandaag, inclusief de eetbui:



O: kwark met fruit & muesli

L: 1 snee speltbrood met hüttenkäse, 1 rijstwafel met avocado, 1 cracker met pindakaas en een bord salade

T: halve appel met pindakaas, schaaltje kwark met muesli, appeltje

D: 2 kommen kippensoep

T: echt héél veel noten, rozijnen, druiven, geroosterde kikkererwten en een appel..
Werkt de nieuwe methode goed? Ben je wel al begonnen met leren? O, psychologe, sorry. Op hoeveel kcal kom je uit met dit lijstje (als je ze telt)? Ik vind het wel moeilijk om tips te geven, want zelf heb ik niet zulke eetbuien. Het is in ieder geval positief dat je kiest voor gezonde tussendoortjes. Noten bevatten veel kcal, maar zijn wel goed voor je, scheelt ook weer! En als ik je lijstje bekijk vind ik het best meevallen qua hoeveelheid, maar dat ben ik.
En je sport ook super veel! Best knap en goed bezig dus.
Alle reacties Link kopieren
@Carebear: Misschien heb je te veel gegeten naar je zin, maar je hebt wel een heel stuk hardgelopen, goed hoor!

Veel plezier in de Efteling. Dat vind ik altijd zo'n sfeervol park :-).



@rdvv: Fijn te lezen dat je tevreden bent, daar gaat het uiteindelijk om toch!



@Farfalla: Als ik eerlijk ben, denk ik dat je lunch en avondeten te weinig zijn, zou het kunnen dat je daardoor tussendoor lekkere trek hebt? (Ik weet het ook niet hoor, zeg ook maar wat....)

Knap dat je bijna dagelijks sport!

Kan je vriend je ook een beetje helpen met hetgeen je eet?
Wat lief dat jullie zo hard meedenken!



@rdvv Die nieuwe methode heb ik zojuist bedacht, ga ik dus vanaf morgen proberen. Ik heb de calorieën wel eens geteld en kwam dan op zo'n 1800 uit, maar de eetbui zelf is zeker meer dan 1000. Het lijkt zo weinig omdat ik schrijf "heel veel noten, etc.", maar daarmee bedoel ik dan ook echt héél veel.



@Jeetjemina Zelf vind ik ook dat ik wel iets meer mag eten bij die maaltijden, hoewel het al vrij veel is als het ik het vergelijk met sommige van jullie lijstjes. Maar ook als ik meer heb gegeten, bijv. als we zijn gaan uit eten, heb ik last van de eetbuien, dus het lijkt hier toch niet zo aan te liggen en meer eten overdag is dus moeilijk omdat ik juist ook wéét dat ik 's avonds die eetbui krijg. Maar als jullie echt denken dat ik overdag nog te weinig eet, moet ik die kans toch maar eens wagen, met jullie als stok achter de deur..

Mijn vriend kan me niet echt helpen: hij vindt het lastig te begrijpen en het moeilijke is ook dat hij vaak weg is en ik juist dan los ga. Als hij er is, wil hij me best helpen en dat doet hij dan ook heel lief en supergoed! Maar vanavond is hij bijvoorbeeld weg, morgen thuis, maandag & dinsdag weer weg.. Dat schiet dus niet echt op.
Alle reacties Link kopieren
@Farfalla: Misschien moet je niet vergelijken met wat anderen eten, maar kijken naar wat jij nodig hebt?

Wat mij goed helpt is om niks te snoepen in huis te hebben. En van noten enzo heb ik ook maar 1 zak (dus 1 soort) tegelijkertijd in huis. Als ik dan ineens trek krijg, en nootjes ga eten, dan kan het hoogstens die zak zijn en niet meer. Misschien is dat ook iets voor jou?
@Jeetjemina Daar heb je helemaal gelijk in, vandaar dat ik ook aangaf wel wilde proberen extra te eten overdag, als ik wat meer hoop krijg door jullie (wat tot nu toe zeker is) dat ik 's avonds geen eetbui heb.

Ook dat niet in huis hebben van eten heb ik geprobeerd en werkte even, maar uiteindelijk vond ik wel weer genoeg andere dingen om te eten. Meestal is mijn "eetbuivoedsel" inderdaad noten & rozijnen, maar als die er niet zijn eet ik gerust van alles wat los en vast zit, dus helaas is dat niet de oplossing voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook op de koelkast/keukenkast een uitroepteken of wat dan ook plakken?

En af en toe wat nootjes snoepen is niet erg he, je mag ook genieten. Maar ik snap wel dat je baalt als je er te veel van hebt gegeten naar je zin.

Mag ik vragen wat je lengte en gewicht zijn?
Ik heb al héél veel motivatieteksten of tekens overal gehangen, geplakt, neergezet, haha! Het is echt niet dat ik niet wíl, maar gewoon niets kan totdat ik volgepropt ben, zó stom.

Natuurlijk wil ook ook af en toe genieten, maar dit is niet meer genieten: dit is volproppen tot ik buikpijn heb en dat is zeker achteraf niet leuk.



Ik ben ongeveer 1.62 en weeg nu zo'n 60 kg. Mijn streefgewicht voor therapie was 57 kg en daar zou ik ook graag weer op zitten, want toen vond ik mezelf er echt goed uit zien (nu begin ik weer iets te stevige benen en een buikje te krijgen). Dat ik nu nog op een gezond gewicht zit, is natuurlijk fijn, maar door die eetbuien gaat het dus echt hard omhoog. Het is nog niet lang geleden dat ik op 57 kg zat, dus als ik zo doorga duurt het ook niet lang voordat ik overgewicht heb..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven