Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.





NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Alle reacties Link kopieren
Hi Suzyq, leuk dat je ook meeschrijft! En dan je al een kindje hebt ;)



@ Meral, die droom herken ik geloof ik ook! Heb altijd geroepen dat ik kinderen wilde en dan ook het liefst op jonge leeftijd. Met bruiloften en trouwen ben ik een stuk minder bezig maar spookt wel af en toe door mijn hoofd..
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik wil ook graag meeschrijven, heb in oktober mijn laatste pil geslikt en nog steeds aan het wachten op mijn ongesteldheid, de vorige keer dat ik met de pil ben gestopt was ik gelijk regelmatig met 28 dagen maar zit ondertussen al op dag 31 en nergens aan te merken dat ik ongesteld moet worden helaas.

Ik ben 29 en mijn vriend heeft in september een hersteloperatie laten uitvoeren waarvan we eind december de uitslag gaan krijgen en hopelijk is die positief :-)
Alle reacties Link kopieren
Hi Anne,

Leuk dat je ook meeschrijft! Spannend hoor die uitslagen afwachten! Hopelijk heeft het het gewenste resultaat.

En ook dat je menstruatie maar snel op gan mag komen zodat je weet dat het allemaal weer 'werkt'. Zelf ben ik ongesteld geworden na het stoppen van de pil en dat gaf me toch wel een prettig gevoel dus hoop dat jij dat ook mag ervaren!
Alle reacties Link kopieren
dankjulliewel. Gezellig om mee te schrijven. Ben nu aan het "wachten" op mijn ovulatie. Ik merk wel dat er minder druk op staat dan bij de eerste. Er is immers al een kleintje. Ze is bìjna 1 jaar. Het zou dus een lekker drukke boel worden bij ons thuis.
Als het kan dan kan het, als het niet kan dan kan het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap nog geen bal van het tabellen maken hier hoor. Van het weekend eens even kijken.



Welkom Anne!! Jullie weten dus niet zeker of het gaat lukken? Snap ik dat goed als ik hersteloperatie lees? Lijkt me ook niet niks!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Anne! Leuk dat je er bij bent.

Benieuwd wat je bedoeld met hersteloperatie?

Alleen als je het wilt vertellen natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik kon op de 1 of andere manier vandaag niet reageren op het forum, maar mijn vriend is 5 jaar gesteriliseerd geweest, hij heeft wel 2 kinderen uit vorige relatie.

Nadat we 7 maanden op de wachtlijst hebben gestaan is hij 18 september geopereerd en nu dus wachten tot eind december voor onderzoek waar we de uitslag van krijgen begin januari of het allemaal weer werkt!
Alle reacties Link kopieren
Ohh, spannen, anne!! Ik hoop voor jullie dat het gelukt is! Nu maar afwachten dan..
Alle reacties Link kopieren
pfff gelukkig op dag 31 toch nog ongesteld geworden dus dat valt me nog mee gelukkig :-)
Alle reacties Link kopieren
Dat is iig al fijn Anne! Nu hopen dat de uitslag ook goed is!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag pijn in mijn onderbuik en veel slijm. Ik denk ovulatie. Eerder dan verwacht, maar kon bijna niet missen. Extralang 'in bed gebleven' Better save then sorry :-)
Alle reacties Link kopieren
Ook ik gisteren wat scherpe buikpijn. Vind het moeilijk om te onderscheiden van bijvoorbeeld pijn aan de darmen. Maar ook ik dacht aan de ovulatie. Vandaag ook ineens wat dikkere witte afscheiding met slijm. (Sorry voor de omschrijving haha)

Zou dit de eisprong kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een ovulatie! Hier ook aan het 'wachten' op een ovulatie... Heel erg, ik ben gewoon al aan het bedenken hoe we een eventuele zwangerschap zouden kunnen aankondigen tijdens de feestdagen... Eerst die ovulatie maar eens! Hihi
Alle reacties Link kopieren
Haha ja panda! Dat zou natuurlijk super leuk zijn. Goed begin van het nieuwe jaar dan. Hopelijk merk jij ook gauw genoeg iets van een ovulatie. We houden elkaar op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook aan t wachten op een ovulatie! Pff want kan een maand ineens lang duren.. hihi
Alle reacties Link kopieren
Ja herken het. Heb er sinds de curretage last van. Scherpe pijn onderin de buik. Nog steeds pijnlijk nu. Soort heftige menstruatiekramp, maar dan aan 1 kant. Hopelijk vandaag op de valreep raak geschoten, want de afgelopen dagen waren we te druk met andere dingen.





Als het klopt dat dit de ovulatie is dan is mijn nod een week eerder dan ik dacht.
Alle reacties Link kopieren
Nu het allemaal toch wel erg serieus is en dichtbij komt (ovulatie e.d.) vindt vriendlief het toch wel erg spannend en begint weer een beetje te twijfelen en onduidelijkheid te creëren, een flinke domper dus...

Hoe staan jullie mannen erin?
Alle reacties Link kopieren
Das rot! Man van vriendin was 3 dagen van slag toen ze gewenst positief testten. Is de leukste vader van de wereld. Hij vind het zelfs moeilijk om haar te laten slapen als ze moe is. Liefst leurt hij de kleine overal mee naartoe. Ik denk dat het angst is om eigen kunnen bij die mannen. Het is een proces, hij is niet morgen ouder. Je krijgt minimaal 9 maanden om aan die rol te wennen. Mijn vriend twijfelt helemaal niet meer. Hij zou het zelfs rot vinden als ik nu niet meer wil (wat niet zo is). Wat hem over de streep trok is tijd. Moment dat je beslist en de daadwerkelijke geboorte kost je in het gunstige geval minimaal ongeveer een jaar. Hij wordt 39 en roept altijd; ik wil kinderen voor mijn 40ste en anders hoeft het niet. Toen kwam dat getal opeens heel dichtbij. Stiekum denk ik dat hij ook met bevriende vaders heeft gepraat



Hopelijk koudwatervrees Panda. Proberen om zo nuchter en relaxed mogelijk te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Hi Meral, wat een lieve reactie! Ik denk ook wel dat hij gewoon heel erg moet wennen enzo want als hij over onze 'toekomstige kinderen' praat is hij wel heel enthousiast en ik zie ook een verandering als hoe hij omgaat en reageert op de kinderen van vrienden dus daarom vond ik het ook zo vreemd... En ik ben zelf heel erg van als het in mijn hoofd zit heb ik het ook al helemaal uitgedacht hoe en wat dus dat was nu ook, dus was echt een flinke domper toen hij ineens wat twijfelde. Zal het nu maar even tijd geven en niet te veel pushen. Hopelijk ligt het aan de drukke week! 😊
Alle reacties Link kopieren
Hallo panda,

Maak je inderdaad niet te druk, mijn vriend heeft in het begin ook moeite gehad om daadwerkelijk er voor te gaan.

Ik merk dat aan m'n vriend en denk dat meerdere mannen dat misschien hebben. Dat als die knoop is doorgehakt het natuurlijk allemaal wel erg echt en dichtbij komt. Het is natuurlijk ook een hele verantwoording. Maaaar net als meral zegt hij heeft straks nog 9 maanden om te wennen😉 gewoon niet teveel pushen en lekker hier je hard luchten en met ons kletsen!
Alle reacties Link kopieren
Hi Meisje! Lief dat je dat zegt! Merk nu ik weet dat het deze maand waarschijnlijk niet gaat gebeuren ook wel weer wat rust geeft, of iig duidelijkheid over hoe het zit, wat we willen en hoe we er tegenover staan
Alle reacties Link kopieren
Hoezo niet gebeuren? Heb ik ergens overheen gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Met niet gebeuren bedoel ik een eventuele bevruchting 😊 Aangezien vriendlief op dit moment wat twijfelt zal die bevruchting deze maand hoogstwaarschijnlijk niet plaatsvinden...
Alle reacties Link kopieren
Oké. Misschien is het al gelukt.



Er is tijd genoeg toch? Beter als je je allebei happy voelt dan wanneer je er alleen blij mee bent.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is waar! Wil er wel samen van genieten! Dus maar even braaf afwachten 😉 Dank je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven