Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Dat was echt een fijne tip, bedankt!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik doe even een Wiesje:



morgen begint het kerstevent 'Koekjesparadijs'



de FAQ



http://nl.bigpoint.com/fa ... nt-tijdelijk-event.12879/



Ik vind bij het forum de kalender echt heel handig nu.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 18 december 2014 @ 14:40:

Ik doe even een Wiesje:



morgen begint het kerstevent 'Koekjesparadijs'



de FAQ



http://nl.bigpoint.com/fa ... nt-tijdelijk-event.12879/



Ik vind bij het forum de kalender echt heel handig nu. Ik lig hier helemaal dubbel...hihihihihi
Alle reacties Link kopieren
Pff wat is er veel van dat meel nodig zeg. Hoe gaat het bij jullie?
Later is nu
Dat meel schiet echt niet op. De rest gaat wel aardig.
Alle reacties Link kopieren
Welke rest? Ik moet level 2 nog door met meel, ben jij al zover?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het prima. Vannacht lange gewassen er in voor de DI en dan is het klaar.

Kerstmeel is straks ook klaar en de anijs is zometeen ook voldoende.

Dus mij hoor je niet klagen
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Wies, hoe krijg je het voor elkaar? Er is 2000 kerstmeel nodig, 1800 kaneel, 8000 eventgewas. pff.. knap. Ik ben bezig met kleine veldjes en wac, maar zie niet echt vooruitgang.
Later is nu
Nee ik heb alleen vast verder gekeken, maar heb kaneel niet op voorraad en anijs ook niet, dus die ben ik alvast in het voren aan het maken. Maar dat gaat wel goed. Alleen dat meel schiet echt niet op.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaat de molen 2X zo snel, want ik neem iedere keer een molen abonnement, dat scheelt de helft van de tijd, voor mij is dat best de moeite waard, ook omdat ik vaak SV maak in de molen
Alle reacties Link kopieren
Het week-end na de kerst zijn er myst.stekjes

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... jes.12963/
Alle reacties Link kopieren
Het meel gaat op zich wel snel, maar er is heel veel grondstof voor nodig, dat ik niet op voorraad heb. Ook het eventgewas is veel nodig. Dus... Ik ben weer gewoon verder met de dagelijkse dingetjes.



Kwam er achter dat ik 8 mysteriestekjes had voor baha
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En na de kerst gaan we gewoon weer verder met een nieuw event.......

Het oud-en nieuw-event



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 015.13044/



En uiteraard de FAQ

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.12946/
Ben erg erg blij met alles wat er in de adventskalender zat dit jaar! En vandaag de +1 op alle gewassen daar ben ik erg dankbaar gebruik van aan het maken.

De stallen heb ik nog niet neergezet want dat neemt dan kostbare ruimte in. Heb er 8, 4 van de kalender en 4 van het event.
Alle reacties Link kopieren
Beste boerinnetjes, ik wil jullie allemaal graag fijne feestdagen toewensen....

@IBI, de beloningen vond ik dit jaar echt de moeite waard, stuk voor stuk.

Helaas had ik uit mijn stallen niet iets nieuws, maar een nieuw jaar geeft ook weer nieuwe kansen, dus hierbij meteen de kalender voor de komende maand....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... iten.1576/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de stal gewoon een duif! Verder een oranje struisvogel, een adelaar en een hamster. Had natuurlijk liever een wasbeer of zoiets gehad, maar hier ook blij mee.



Ik was ook wel blij met de adventkalender
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
@Dreamer, wil jij er graag een wasbeer bij????

Dat kan bij het volgende ruil-event,

Dat worden dan 2 vossen en 2 wasberen....... is genoteerd
Alle reacties Link kopieren
quote:wiesje123 schreef op 25 december 2014 @ 15:04:

@Dreamer, wil jij er graag een wasbeer bij????

Dat kan bij het volgende ruil-event,

Dat worden dan 2 vossen en 2 wasberen....... is genoteerd







En een ooievaar he



geintje natuurlijk. Ik ben overal blij mee. Sowieso heel blij dat ik nu een duif heb
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ooievaar....check..... is genoteerd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ooievaars aan 't kopen..



En bij baha aan 't sparen voor de 'overbrugging' zodat ik citroengras enzo kan aanschaffen..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heb jij al die dieren wel, Wiesje? Ook de kikker en de haan enzo? Koop je dan bij acties net zo lang mysteriestallen tot je ze hebt? Of heb je zoveel geluk
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik koop altijd wel een aantal stallen, maar de haan heb ik nog steeds niet, ook mis ik nog wat bomen op Baha, maar ik ga stug door, totdat ik ze wel heb......

Maar als ik dan van een bepaalde soort meerdere heb, wil ik echt wel delen hoor
Ik heb geluk gehad vorige keer uit de stallen en heb nu alle dieren die er bestaan! Heel erg blij mee. De wolf levert me gewoon 50.000 BD op. Ik verkoop lekker door en wacht zelf rustig met de quest.



Heb nu de stallen erop staan van het vorige event en de adventskalender. Heb ook wat bomen gekocht dus ben erg erg benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Er is een nieuwe quest waarvoor je dus weer allerhande bomen nodig hebt, die ik niet heb En ik was zo blij met het eerste level, dat ik makkelijk ineens in kon leveren.





Ik ben nog steeds aan 't sparen voor wac, dus ga geen mysterieuze bomen kopen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik heb toch bomen gekocht.. WAC weer een stuk verder weg, maar nog genoeg TG voor als er een aanbieding is
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven