Waarom halen moskeeën haatimams naar Nederland?

29-05-2015 14:45 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedere maand is er wel weer een berichtje in de krant van een moskeebestuur dat probeert om een zogeheten haatimam naar Nederland te halen. Een haatimam blijkt dan een moslimgeestelijke te zijn die in het verleden nogal discriminerende uitspraken heeft gedaan waaruit een grote afkeer blijkt van o.a. homo's, christenen en/of westerlingen in het algemeen. Haatimams komen niet voor een dialoog, maar om hun eigen sektarische visie op de islam te prediken. Ze wonen meestal niet in Nederland, en door de ophef die er ontstaat wordt vaak een visum geweigerd waarna moslims weer roepen dat ze gediscrimineerd worden.



Waarom wil men deze mensen naar Nederland halen? Er is al een groot probleem met radicaliserende jongeren. Het loopt al niet echt lekker met de integratie. Als je dan gastsprekers naar je moskee haalt, waarom zoek je dan niet de positieve voorbeelden die toch ook wel te vinden moeten zijn? Geslaagde politici zoals de burgervader van Rotterdam? Of succesvolle moslim-ondernemers of zo? Of voor mijn part theologen met een wat meer moderne/liberale visie op de islam?
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Alle reacties Link kopieren
Oo die ken ik wel.

Zit ook in de film zeitgeist.

Wist alleen niet wie het vertelde.

Nu wel.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou deze haatimams niet verbieden. Ik zou ze juist interviewen. De beste remedie tegen de ideeën van de islam (pedofilie, oproepen tot geweld, slaan en verkrachten van vrouwen) is dit soort lui laten spreken. Ik denk dat het steeds duidelijker is waar de Islam voor staat! We moeten ook niet meer in dat trucje van 'respect' trappen, want dat komt vooral neer op dat wij hun ideeën kritiekloos zouden moeten ervaren. En als er iets geen respect verdient is het de Islam. Mensen verdienen respect, religies niet.
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
Alle reacties Link kopieren
Jammer van de voorlaatste zin.

Was voor de rest een goed betoog
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:Sensy12 schreef op 29 mei 2015 @ 17:57:

[...]





Malle Malu, kom af en toe op andere pijlers reageren meid. Ik kom je alleen tegen op dit soort topics en er is meer dan haat, geweld en de islam. Echt waar!Simpele Sensy, de islam is een grote bedreiging voor vrede en veiligheid. Er is helaas alle reden om daar heel kritisch op te zijn. Dat islam vrede is, is ondertussen al volledig onderuit gehaald. Zelfs de grootste wegkijkers lukt het niet meer om dit te verkopen. Islam staat voor vrouwen-, homo-, joden- en alle niet-moslimhaat. Islam betekent onderwerping, niet goedschiks dan maar kwaadschiks.
Alle reacties Link kopieren
Islam betekent overgave
Het is een goede zaak dat dit topic voor eeuwig als momentopname van 2015 op het www blijft staan zodat volgende generaties met eigen ogen kunnen zien wat een dwazen er anno 2015 waren. Even zwaaien naar de toekomst: hallo mensen en sorry voor alles.
Alle reacties Link kopieren
schattigheid, waar was je al die tijd? Ik heb je gemist!
quote:Sensy12 schreef op 29 mei 2015 @ 18:21:

Islam betekent overgave Onderwerping en overgave zijn synoniem.
Alle reacties Link kopieren
Onderwerping is onvrijwillig, overgave is vrijwillig.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 29 mei 2015 @ 18:12:

[...]





Simpele Sensy, de islam is een grote bedreiging voor vrede en veiligheid. Er is helaas alle reden om daar heel kritisch op te zijn. Dat islam vrede is, is ondertussen al volledig onderuit gehaald. Zelfs de grootste wegkijkers lukt het niet meer om dit te verkopen. Islam staat voor vrouwen-, homo-, joden- en alle niet-moslimhaat. Islam betekent onderwerping, niet goedschiks dan maar kwaadschiks.



Grappig. In je opsomming zie ik vooral usa.

Een aantal letters komen in elk geval overeen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Vrede en veiligheid is niet mogelijk in een wereld zoals deze.
Alle reacties Link kopieren
k sta te popelen om me in deze zinloze discussie te mengen.

ik hoop niet dat de topicstarter een gedachte had van even moslimbaschen.
Alle reacties Link kopieren
globetrotter
Alle reacties Link kopieren
Het is echt een zinloze discussie. Same old same old. Normaal houd ik me verre van dit soort topics, maar dit keer dacht ik 'fuck it, ik duik erin!'
quote:Sensy12 schreef op 29 mei 2015 @ 19:11:

Het is echt een zinloze discussie. Same old same old. Normaal houd ik me verre van dit soort topics, maar dit keer dacht ik 'fuck it, ik duik erin!'En hoe leuk is dit topic geworden!
Alle reacties Link kopieren
Kan heel leuk worden maar dan moet de mod wel de reactie plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 29 mei 2015 @ 19:16:

[...]





En hoe leuk is dit topic geworden!Ik heb me echt vermaakt, jij ook Star ?
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond sensy
Alle reacties Link kopieren
quote:globetrotter65 schreef op 29 mei 2015 @ 19:50:

Kan heel leuk worden maar dan moet de mod wel de reactie plaatsen.Ik weet niet of je alle pagina's hebt gelezen, maar meer dan de helft bestaat uit leuke Michael Jackson plaatjes.
quote:Sensy12 schreef op 29 mei 2015 @ 19:51:

[...]





Ik heb me echt vermaakt, jij ook Star ?Absoluut
Wat jammer dat ik de Michael Jackson plaatjes heb gemist



Waarom haat-imams worden uitgenodigd?

Ik denk omdat er moslims zijn die behoefte hebben aan een radicaal voorbeeld. Ze willen beter worden in hun geloof in hun overgave aan hun god. En zo'n radicale iman sluit daar dan goed op aan.



Natuurlijk heeft die ook andere punten dan haatboodschappen. Tenslotte word in een kerk ook niet elke week over hetzelfde gesproken, er staat echt wel meer in de koran dan alleen haat (denk ik!)
Lang leve Geert!!!
Alle reacties Link kopieren
Waarom ze een hetehaatimam naar Nederland halen, omdat deze waarschijnlijk niet op internet te vinden is.
anoniem_130895 wijzigde dit bericht op 29-05-2015 23:27
Reden: Oh haat ik dacht hete
% gewijzigd
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 29 mei 2015 @ 16:13:

[...]



Het is ook bijna weer tijd voor de pietendiscussie..
Dus.
quote:rosemetijs schreef op 29 mei 2015 @ 15:33:

Ze worden uitgenodigd omdat er schijnbaar vraag naar is..



Dit dus.

Daar heb je alles mee gezegd. In 1 zin.

Waarom is er vraag naar?? Omdat datgene wat hier verteld wordt, niet hard genoeg is blijkbaar.

Men moet opgehitst worden door iemand die een bepaald aanzien heeft. Je maakt mij ook niet wijs dat de moskeeën leeg zijn tijdens die bijeenkomsten. Dus is er maar 1 conclusie: De harde islamisering gaat gestaag door. Helaas. Die haatimams komen zonder ergens bang voor te hoeven zijn dit veel te tolerante land binnen, terwijl Wilders al jarenlang streng beveiligd moet worden vanwege het grote gevaar door diezelfde gestoorden. Hoe bizar is dit allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven