otto - overschrijding beschikbare limiet?

28-09-2008 14:02 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na dat ik had besteld kreeg ik de volgende melding:

Let op:

Met deze bestelling overschrijdt u uw beschikbare limiet. U moet daarom een vooruitbetaling doen. U ontvangt daar binnen enkele dagen een brief over.

Wat bedoelen ze hier mee? Gaat de betaling niet gewoon via een accepgiro?
Blijkbaar heb je voor dusdanig veel geld besteld dat ze eerst een aanbetaling willen hebbn.
wijnands schreef op 28 september 2008 @ 14:08:

Blijkbaar heb je voor dusdanig veel geld bestel d dat ze eerst een aanbetaling willen hebbn.
ik heb net een jasje à 90 euro besteld en kan me niet herinneren wanneer ik daarvoor een keer iets heb besteld bij de otto (jaren geleden)
Even bellen morgen? of anders de brief afwachten!
Pauline65 schreef op 28 september 2008 @ 14:14:

Even bellen morgen? of anders de brief afwachten!
morgen veen bellen ja, heb het jasje snel nodig. ik had ze ookal gemaild maar ik kreeg het mailtje steeds terug gestuurd terwijl het emailadres correct was...
ik kan nu ook niet meer inloggen?

ik vind dit heel vreemd..
Nou die ene dag zal toch ook niet zoveel uitmaken?? Als je het nu bestelt, wordt het toch ook pas morgen behandeld. Waarschijnlijk als je het morgenochtend meteen doet, dat het dan ook nog morgen wordt behandeld.

Zelf verder geen enkele ervaring met Otto; misschien is er een computerstoring of iets anders onnozels.

Ik vrees dat je vandaag niet zoveel kunt doen.
ik had ook ingevuld dat ik in 1x wilde betalen, dus dan is er ook geen sprake van krediet? Nou morgen bellen, ben heel erg benieuwd.
Het zijn allemaal oplichters die postorderbedrijven. Pas er maar mee op.
Let wel op want als je het product terug wilt sturen moet je alsnog de verzendkosten betalen
Ik had dat ook een keer, heb toen die hele bestelling maar gecancelled want snapte er niks van. Zit nu al jaren vast aan hun nieuwsbrief per email, zeg het elke week wel een keer op in de hoop dat het lukt, maar nee hoor. In mijn ogen gewoon slechte service dus.
TheEmpress schreef op 28 september 2008 @ 14:33:

Het zijn allemaal oplichters die postorderbedrijven. Pas er maar mee op.

Eh... ik koop regelmatig iets bij een postorderbedrijf (hou niet van winkelen... jaa, ze bestaan! ;-) ) en heb er geen problemen mee. Je krijgt de spullen, houdt wat je wilt en betaalt dat, de rest gaat terug.

Wat is daar oplichterig aan?

Of bedoel je soms het kopen op afbetaling, waar postorderbedrijven (maar ook andere winkelbedrijven) forse rente vragen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
nou nu doet de hele site het niet meer.. misschien kan ik dus gewoon niet meer inloggen enzo door een technisch probleem
himalaya schreef op 28 september 2008 @ 15:15:

[...]

Eh... ik koop regelmatig iets bij een postorderbedrijf (hou niet van winkelen... jaa, ze bestaan! ;-) ) en heb er geen problemen mee. Je krijgt de spullen, houdt wat je wilt en betaalt dat, de rest gaat terug.

Wat is daar oplichterig aan?

Of bedoel je soms het kopen op afbetaling, waar postorderbedrijven (maar ook andere winkelbedrijven) forse rente vragen?

Inderdaad, als ik geen tijd (of zin) heb om uitgebreid de stad in te gaan bestel ik ook wel eens wat.

Je moet alleen jezelf een beetje in de hand houden. Ongemerkt geef je makkelijk teveel uit en laatst kreeg ik een aanbieding van wehkamp of ik krediet bij hun wilde (dan kon ik zomaar voor 2duizend euro bestellen) Tja, als je daar aan begint dan is het eind zoek.
Het zijn niet allemaal oplichters, maar enkelen laten je wél denken dat je artikelen altijd in termijnen kunt betalen, terwijl later zal blijken dat je het artikel echt in een keer moet betalen, da's dus een lokkertje. Geen probleem verder als je dat toch al van plan was.

Ik shop regelmatig online (sneller en het bespaart me een hoop tijd) en heb ook ervaring met Otto. Geen goede overigens, want de communicatiemachine is erg gedateerd en volgens mij zelfs een beetje stuk. Betalen kan alleen per acceptgiro en ik kreeg ook standaard een brief, waarin ze meldden dat mijn limiet was overschreden en of ik een gedeelte wilde aanbetalen. Ze gaan er niet van uit dat je sowieso in een keer wil betalen, heel vreemd. Maar goed, Otto is de snelste niet, dus wat ik altijd deed, was: de bestelling plaatsen, artikelnummer, maat etc. even opschrijven, direct de betaling doen via internetbankieren o.v.v. artikelnummer en dit melden via het contactformulier op de website. Dan heb je je spullen het snelste in huis. Ik meen me te kunnen herinneren dat het achterhalen van het rekeningnummer nog een hele zoektocht was!...
hmm, ik heb een mooie bikini bij de Otto besteld aan het begin van het jaar, geen probleem mee gehad. Ook niet toen de bikini geruild moest worden. Alles netjes opgehaald zonder kosten etc. en gewoon de goede bikini toegestuurd gekregen. Ook geen rare brieven van kredieten etc.
Ligeia, ik ga niet al betalen voor ik het in huis heb, en gepast heb. Het is veel gedoe om je al betaalde geld terug te krijgen, Wehkamp (of is het nu Neckermann, weet het niet) houdt het lekker 'als tegoed voor je volgende bestelling', tenzij je zelf actie onderneemt om het terug te krijgen.

Ik betaal graag de 20 cent extra voor een acceptgiro, en reken zelf uit wat ik heb besteld - wat ik heb terug gestuurd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh, maar dan houdt het inderdaad op, Himalaya. ;)

En misschien denkt Otto wel hetzelfde: we gaan geen artikelen leveren, waarvoor nog niet betaald is.

Geld terugkrijgen is trouwens heel eenvoudig als je internetbankiert, gewoon terugboeken. Kan tot 30 dagen na overboeking. Zelf heb ik geen problemen met vooruitbetalingen...
Als ik zelf iets overmaak via internetbankieren, dan kan ik het niet terughalen. (ik heb een keer per ongeluk iets naar mn zus overgemaakt, terwijl het naar een instantie moest, zij was niet bereikbaar, maar bij de Rabo wilden ze met niet helpen. Ik had zelf op ok gedrukt was het argument)

Overigens kan het wel als iemand van mijn rekening geld afhaalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven