Digi
alle pijlers
otto - overschrijding beschikbare limiet?
zondag 28 september 2008 om 14:02
zondag 28 september 2008 om 14:27
Nou die ene dag zal toch ook niet zoveel uitmaken?? Als je het nu bestelt, wordt het toch ook pas morgen behandeld. Waarschijnlijk als je het morgenochtend meteen doet, dat het dan ook nog morgen wordt behandeld.
Zelf verder geen enkele ervaring met Otto; misschien is er een computerstoring of iets anders onnozels.
Ik vrees dat je vandaag niet zoveel kunt doen.
Zelf verder geen enkele ervaring met Otto; misschien is er een computerstoring of iets anders onnozels.
Ik vrees dat je vandaag niet zoveel kunt doen.
zondag 28 september 2008 om 14:57
zondag 28 september 2008 om 15:15
Eh... ik koop regelmatig iets bij een postorderbedrijf (hou niet van winkelen... jaa, ze bestaan! ) en heb er geen problemen mee. Je krijgt de spullen, houdt wat je wilt en betaalt dat, de rest gaat terug.
Wat is daar oplichterig aan?
Of bedoel je soms het kopen op afbetaling, waar postorderbedrijven (maar ook andere winkelbedrijven) forse rente vragen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 29 september 2008 om 11:57
Inderdaad, als ik geen tijd (of zin) heb om uitgebreid de stad in te gaan bestel ik ook wel eens wat.
Je moet alleen jezelf een beetje in de hand houden. Ongemerkt geef je makkelijk teveel uit en laatst kreeg ik een aanbieding van wehkamp of ik krediet bij hun wilde (dan kon ik zomaar voor 2duizend euro bestellen) Tja, als je daar aan begint dan is het eind zoek.
maandag 29 september 2008 om 13:58
Het zijn niet allemaal oplichters, maar enkelen laten je wél denken dat je artikelen altijd in termijnen kunt betalen, terwijl later zal blijken dat je het artikel echt in een keer moet betalen, da's dus een lokkertje. Geen probleem verder als je dat toch al van plan was.
Ik shop regelmatig online (sneller en het bespaart me een hoop tijd) en heb ook ervaring met Otto. Geen goede overigens, want de communicatiemachine is erg gedateerd en volgens mij zelfs een beetje stuk. Betalen kan alleen per acceptgiro en ik kreeg ook standaard een brief, waarin ze meldden dat mijn limiet was overschreden en of ik een gedeelte wilde aanbetalen. Ze gaan er niet van uit dat je sowieso in een keer wil betalen, heel vreemd. Maar goed, Otto is de snelste niet, dus wat ik altijd deed, was: de bestelling plaatsen, artikelnummer, maat etc. even opschrijven, direct de betaling doen via internetbankieren o.v.v. artikelnummer en dit melden via het contactformulier op de website. Dan heb je je spullen het snelste in huis. Ik meen me te kunnen herinneren dat het achterhalen van het rekeningnummer nog een hele zoektocht was!...
Ik shop regelmatig online (sneller en het bespaart me een hoop tijd) en heb ook ervaring met Otto. Geen goede overigens, want de communicatiemachine is erg gedateerd en volgens mij zelfs een beetje stuk. Betalen kan alleen per acceptgiro en ik kreeg ook standaard een brief, waarin ze meldden dat mijn limiet was overschreden en of ik een gedeelte wilde aanbetalen. Ze gaan er niet van uit dat je sowieso in een keer wil betalen, heel vreemd. Maar goed, Otto is de snelste niet, dus wat ik altijd deed, was: de bestelling plaatsen, artikelnummer, maat etc. even opschrijven, direct de betaling doen via internetbankieren o.v.v. artikelnummer en dit melden via het contactformulier op de website. Dan heb je je spullen het snelste in huis. Ik meen me te kunnen herinneren dat het achterhalen van het rekeningnummer nog een hele zoektocht was!...
maandag 29 september 2008 om 14:00
maandag 29 september 2008 om 18:36
Ligeia, ik ga niet al betalen voor ik het in huis heb, en gepast heb. Het is veel gedoe om je al betaalde geld terug te krijgen, Wehkamp (of is het nu Neckermann, weet het niet) houdt het lekker 'als tegoed voor je volgende bestelling', tenzij je zelf actie onderneemt om het terug te krijgen.
Ik betaal graag de 20 cent extra voor een acceptgiro, en reken zelf uit wat ik heb besteld - wat ik heb terug gestuurd.
Ik betaal graag de 20 cent extra voor een acceptgiro, en reken zelf uit wat ik heb besteld - wat ik heb terug gestuurd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 29 september 2008 om 19:04
Oh, maar dan houdt het inderdaad op, Himalaya. ;)
En misschien denkt Otto wel hetzelfde: we gaan geen artikelen leveren, waarvoor nog niet betaald is.
Geld terugkrijgen is trouwens heel eenvoudig als je internetbankiert, gewoon terugboeken. Kan tot 30 dagen na overboeking. Zelf heb ik geen problemen met vooruitbetalingen...
En misschien denkt Otto wel hetzelfde: we gaan geen artikelen leveren, waarvoor nog niet betaald is.
Geld terugkrijgen is trouwens heel eenvoudig als je internetbankiert, gewoon terugboeken. Kan tot 30 dagen na overboeking. Zelf heb ik geen problemen met vooruitbetalingen...
donderdag 2 oktober 2008 om 21:59
Als ik zelf iets overmaak via internetbankieren, dan kan ik het niet terughalen. (ik heb een keer per ongeluk iets naar mn zus overgemaakt, terwijl het naar een instantie moest, zij was niet bereikbaar, maar bij de Rabo wilden ze met niet helpen. Ik had zelf op ok gedrukt was het argument)
Overigens kan het wel als iemand van mijn rekening geld afhaalt.
Overigens kan het wel als iemand van mijn rekening geld afhaalt.