Mijn "held"....

06-10-2008 08:59 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het was iets van 6 uur in de ochtend, mijn vriendin was al naar huis en ik ontdek dat mijn portemonnee gejat is. Nergens te bekennen natuurlijk....

Ik kon niemand bereiken en had dus geen taxigeld meer, waarop ik besloot om naar huis te lopen (lang verhaal kort). Onderweg begon ik steeds meer overstuur te raken, het regende, ik had erg hoge hakken aan, was niet bepaald nuchter en het was doodstil op straat. Met uitzondering van een hele enge man die een paar keer voorbij was gefietst, was er helemaal niemand. Ik had al bijna een half uur gelopen en moest nog minstens een uur voordat ik thuis was. Alles wat ik wou was naar huis en wel nu!

En daar was ie ineens....een jonge knul op de fiets. Ouder dan 20 zal hij niet geweest zijn. Hij fietste bijna voorij en zag toen mijn betraande gezicht, tranen van frustratie, en stopte. Of alles goed met mij was. Nou nee! Dus ik alles uitleggen. Gaandeweg het verhaal raakte ik steeds meer overstuur en ik begon op een gegeven moment echt te snikken. Dus hij zegt dat ie in een studentenhuis dichtbij woont en dat ik daar wel ff mocht wachten of een taxi mocht bellen of iets. Ik had dus geen geld meer dus ik zou dan wachten op de eerste bus, die niet lang daarna zou rijden.

Daar aangekomen gaf hij me wat water en ik kalmeerde een beetje, maar was nog wel verdrietig. Ik dacht nog wat apart het was dat zo'n jonge knul die moeite deed. Zag hem echt als een puppy zeg maar, realiseerde me niet dat een jongen van 19 a 20 ook gewoon een volwassen man is...

Op een gegeven moment sloeg hij "troostend" zijn arm om me heen en voordat ik het wist begon hij ineens aan me te zitten. Ik was compleet perplex, de alcohol hielp ook niet want mijn hersenen leken wel in slow motion te werken. Aangemoedigd door mijn gebrek aan reactie, denk ik, ging hij verder en uiteindelijk...nou ja....alles dus. Het ging erg snel, ik had een rok aan dus geen belemmeringen van dien, en ik was compleet verbaasd. Hij trok me daarna onder de deken en hield me vast. Ik moest maar lekker gaan slapen vond ie en dan zou hij me straks naar huis brengen. Ik heb nog eventjes als versteend gelegen en ben niet lang nadat hij sliep, hij was ook niet nuchter, weggeglipt.

Onderweg naar huis heb ik allerlei mensen proberen te bellen, maar ik kon niemand bereiken. Uiteindelijk was mijn beltegoed ook op en kon ik alleen nog smsen (ik heb apart sms tegoed). Ten einde raad heb ik Rosanna, ook van dit forum, gesmst en die heeft me meteen teruggebeld. Aan de telefoon kon ik bijna alleen maar huilen, was compleet onverstaanbaar volgens mij, en Roos besloot mij op te halen onderweg. Gelukkig! De lieverd :hug:

Thuis natuurlijk eerst gedouched en daarna meerdere bakken koffie naar binnen gegooid. De kinderen waren niet thuis op dat moment wat me behoorlijk goed uitkwam.

En nou weet ik niet wat ik voel.... Voel ik mij verkracht? Nee, dat niet helemaal. Ik heb geen nee gezegd, ik heb niks gezegd. Ik voel me wel erg ongemakkelijk met mijn lijf, anders kan ik het niet beschrijven. Was ik gisteren nog doordrenkt met alcohol, vanochtend dringt het helemaal door. Ik snap niet dat ik daar intrapte! Ik! Ik die altijd wantrouwend is tegenover werkelijk iedereen! En terecht blijkt nu....

Of hij zich van kwaad bewust is weet ik niet. Misschien dacht hij dat hij me overgehaald had of zo...geen idee. Maar wat zijn intenties ook waren, dat hij misbruik heeft gemaakt van de situatie staat voor mij buiten kijf. Ik heb ook de hele tijd daar zitten snikken dat ik zo graag naar huis wilde...dat was hem volkomen duidelijk. Zal nooit meer zo stom zijn...in wat voor situatie ik me ook bevind. Niemand vertrouwen, dat is wel duidelijk.

En nou weet ik dus niet helemaal wat ik voel....

Ga maar eens werken geloof ik.
Spijker schreef op 07 oktober 2008 @ 09:27:

Elninjoo ik heb het ook echt met je gehad. Iemand heeft een ontzettende klote ervaring en jij komt hier zo ongeveer roepen dat het haar eigen schuld is!

Als je de topic goed leest zie je dat meer mensen die mening is toegedaan. Het is gewoon niet slim geweest en ze heeft er idd een rotervaring door gehad, maar om nu de schuld helemaal bij die jongen te leggen vind ik dus gewoon te ver gaan.

En ik beweer nergens dat mij niet iets zou kunnen overkomen, alleen sla ik eerst van me af en tot nu toe blijken mannen die fysiek veel groter en sterker dan mij zijn nog altijd overbluft als zo'n kleintje als ik te keer gaat, dus ben ik nog nooit ongewenst genomen.

Overigens, ook al heb je geen geld kun je nog 'n taxi bellen en je dan af laten zetten bij iemand die 't dan wel voor je voor kan schieten. Om 6 uur 's ochtends zal je niet snel voor 'n huis komen te staan waar niemand thuis is tenslotte.
Dames krengen zoals Elninjoo zijn behoorlijk gefrustreerd. Nogal logisch als je irl geen vrienden hebt en door 3 kwart van het forum ook al word uitgekotst. Trek je niks aan van de frustraties van deze eenzame kortzichte dame zonder enig inlevingsgevoel lieve Min.

Sterkte lieve Min en een dikke knuffel

elninjoo, ik dacht dat ik ook heel hard van me af zou bijten als ik aangerand zou worden. heb t bekkie op de juiste plek zitten, en meestal sta ik vooraan als t om een grote waffel gaat

maar ik moet zeggen dat ik verdraait weinig zei toen het moment daar was... was zo geschrokken/verbaasd/ vol ongeloof/ boos/ en nog veel meer dat mijn anders zo grote waffel snel gesnoerd was.

sommigen mensen reageren nu eenmaal niet zoals ze dat in de planning hadden ...

en dat schijnt ook nog eens heel normaal te zijn ...
citroentekkel schreef op 07 oktober 2008 @ 09:47:

Dames [b]krengen zoals Elninjoo zijn behoorlijk gefrustreerd. Nogal logisch als je irl geen vrienden hebt en door 3 kwart van het forum ook al word uitgekotst. Trek je niks aan van de frustraties van deze eenzame kortzichte dame zonder enig inlevingsgevoel lieve Min.
Lijkt me dat jij meer last van frustraties hebt door aannames te doen over mijn real life die niet kloppen. Vind dat nogal een zwaktebod.
Yamuna schreef op 07 oktober 2008 @ 09:50:

elninjoo, ik dacht dat ik ook heel hard van me af zou bijten als ik aangerand zou worden. heb t bekkie op de juiste plek zitten, en meestal sta ik vooraan als t om een grote waffel gaat

maar ik moet zeggen dat ik verdraait weinig zei toen het moment daar was... was zo geschrokken/verbaasd/ vol ongeloof/ boos/ en nog veel meer dat mijn anders zo grote waffel snel gesnoerd was.

sommigen mensen reageren nu eenmaal niet zoals ze dat in de planning hadden ...

en dat schijnt ook nog eens heel normaal te zijn ...
Dat is idd klote als dat zo voor jou werkt. Ik heb in de praktijk al 'n paar keer iemand op z'n bek geslagen toen ik mij bedreigt voelde, bij mij werkt het instinctieve handelen gelukkig dus wel.
Als iedereen het er over eens is dat Minny een rotervaring achter de rug heeft, is het dan mogelijk een idee om de opkomende agressie en lompheid in een ander topic met elkaar te gaan delen?
Minny, heel veel sterkte bij het verwerken van deze nare ervaring!

Wat ik me nu afvraag is waarom forummers zo op de reactie van elninjoo duiken. Er zijn meer reacties zoals deze langs gekomen, lees de post van FritsvanEgters van gisteren 23.06 uur maar. De boodschap is toch echt hetzelfde.
elninjoo schreef op 07 oktober 2008 @ 09:56:

[...]

Dat is idd klote als dat zo voor jou werkt. Ik heb in de praktijk al 'n paar keer iemand op z'n bek geslagen toen ik mij bedreigt voelde, bij mij werkt het instinctieve handelen gelukkig dus wel.
Gelukkig is iedereen anders.
Minny, hoop dat het een beetje lukt om dingen op orde te krijgen.

:hug:
Dat dat voor jou zo werkt dat zegt niet dat dat voor iedereen zo werkt. en derhalve zou je een ander ook niet moeten afrekenen op iemands reactie op zo een moment.

Ik ben er van overtuigd dat ik niet de enige ben die zeer teleurgesteld/ verbaast was over eigen reactie op zulk soort momenten.
elninjoo schreef op 07 oktober 2008 @ 09:55:

[...]

Lijkt me dat jij meer last van frustraties hebt door aannames te doen over mijn real life die niet kloppen. Vind dat nogal een zwaktebod.
Oh dus jij vind niet dat jij door het halve forum word uitgekotst, ik lees dat mensen het met je hebben gehad, je kortzichtig vinden, Elninjoo goochel eens EMPATHIE, wie weet steek je nog eens wat op. Je hoeft niet constant zo bot te zijn word er geschreven. Als je irl ook zo'n ontzettend leuk mens bent zul je inderdaad niet veel vrienden hebben.

En nee hoor beste Elninjoo ik ben niet gefrustreerd. Dus doe geen aannames die niet niet kloppen. Ik vind dat een zwaktebod.

Wat ze anders had kunnen doen is een koe in d'r reet kijken , Elninjoo . Daar wordt deze ervaring niet beter van , bovendien past Minny wel op nog eens in deze situatie te belanden .

Op zich hardstikke praktische tips die je geeft , maar daar zit ze nú niet op te wachten .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
rider schreef op 07 oktober 2008 @ 09:57:

Als iedereen het er over eens is dat Minny een rotervaring achter de rug heeft, is het dan mogelijk een idee om de opkomende agressie en lompheid in een ander topic met elkaar te gaan delen?
godsamme minny, lees dit net pas, wat een klote ervaring, en kan me heel goed voorstellen hoe je je voelde die ochtend, koud, het regende, geen geld voor een taxi, dan opeens iemand die je wilt helpen en dan dit...

ik kreeg het er koud van, het had nog veel rotter kunnen aflopen meid! ik moet er niet aan denken, wat een nachtmerrie :hug:

wens je het allerbeste en hoop dat de dokter eerdaags goed nieuws hebt, ptaat het van je af, zoveel als mogelijk, en roos is een lieverd , had maar eerder gebeld :-(

ben altijd bang dat mijn dochter of 1 van haar vriendinnen dit ook kan overkomen, vandaar dat ik altijd zeg: bel me! telefoon ligt altijd naast mijn bed, al moet ik naar lutjebroek rijden, ik kom je halen!

meid meid :hug:
Min :hug:

Verdomme zeg, ik ben er echt even naar van.... Meissie, sterkte en luister naar je gevoel. Als je er nu nog even niks van kan vinden, is dat heel begrijpelijk. Dat komt wel. En dan kun je eventueel iets ondernemen. Doe niks waar je zelf niet achter staat nu.

Shit zeg..... Weet verder niet wat ik moet zeggen...

Denk aan je!
Gaeta schreef op 07 oktober 2008 @ 09:57:

Minny, heel veel sterkte bij het verwerken van deze nare ervaring!

Wat ik me nu afvraag is waarom forummers zo op de reactie van elninjoo duiken. Er zijn meer reacties zoals deze langs gekomen, lees de post van FritsvanEgters van gisteren 23.06 uur maar. De boodschap is toch echt hetzelfde.

Klopt, Gaeta. Ik heb de posting van Elninjoo eens gelezen en ik snap werkelijk niet waarom velen haar zo aanvallen. Ik vind het een evenwichtige reactie, waarin ze de 'schuld' voor het gebeurde bij de jongen en Minny legt. Lees het nog maar eens na. Wat ze niet doet - net zomin als (o.a.) ik, Omen en Kym - is Minny alleen als willoos slachtoffer zien en meehuilen met de wolven in het bos. Die gast is een dikke, vette hufter, begrijp me heel goed, maar verkrachter is een veel te zware beschuldiging. Sommige forummers lijken Minny wel een verkrachting aan te wíllen praten, ook al denkt ze daar zelf duidelijk anders over.

En ik vind verder dus dat een volwassen vrouw, en zeker een moeder van kinderen, zich niet in zo'n situatie zou moeten laten brengen. Kom zeg, hoe oud ben je nou?

Ik hoop natuurlijk wel dat Minny er geen trauma aan over houdt (en daar lijkt het niet op, gelukkig) en het lkan zien voor wat het is: een combinatie van pech, een domme actie en een vervelende ervaring, die ook veel erger had kunnen uitpakken. Een 'wijze les' dus, zoals dat heet.
He Minny, ik lees het topic nu pas, wat een nare ervaring. Praat er alsjeblieft over met iemand, met je huisarts of zoiets. Kan me voorstellen dat je je er behoorlijk rot over voelt.

Wees een beetje lief voor jezelf... misschien voel je je stom of schuldig, probeer dat los te laten. Het is jammer genoeg gebeurd, neem het jezelf niet kwalijk. Je zat in een heel kwetsbare positie tenslotte.

Verkrachting of niet, ik heb geen idee, overleg het eens met de politie als je wil, als je toch de diefstal van je portomonnee bespreekt. Ik vind het moreel fout wat die jongen heeft gedaan, maar ik ben zelf bang dat verkrachting niet bewezen kan worden. Maar goed, ik zou het iig bespreken hoor, want het is sowieso moreel fout wat hij gedaan heeft.
Min heeft nog geen internet. Ze heeft me net gevraagd om dit te plaatsen namens haar;

"Elninjoo, dat jij van niet helemaal nuchter meteen maar laveloos maakt zegt erg veel over jou begrijpend leesvermogen dan iets anders. Jij kunt er wel een paar liter drank bij verzinnen, wat je nergens op kan baseren, maar dat maakt het nog geen feit. Wat wel een feit is echter, is dat jij nu aan het trappen bent om het trappen. Ik ben nog nooit zo blij geweest dat iemand geen kinderen heeft en god verhoede dat jij met deze "eigen schuld" houding ooit de verantwoordelijkheid krijgt over jonge meisjes. Schaam je.

Ik was er bij, jij niet. Wie weet het dan beter? Juist."

(Ik hoop dat ik de goede kleur heb gekozen.)
anoniem_10085 wijzigde dit bericht op 07-10-2008 11:01
Reden: " deed het eerst niet
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik vind dat een mooie reactie, tangerine, ook al denk ik eerder aan de eigen verantwoordelijkheid van Minny en aan wat er had kúnnen gebeuren. Neemt niet weg dat het allemaal een nare en vernederende ervaring is geweest. Daarom toch ook even een welgemeende :hug:
Precies Frits, het is hoe dan ook een ontzettend nare ervaring geweest. En persoonlijk denk ik dat Minny zichzelf al genoeg voor haar kop slaat. Als ik in haar positie zou zitten zou ik mezelf heel schuldig voelen - 'had ik nou maar wel' en 'had ik nou maar niet'. Dat is allemaal al vervelend genoeg. Hij is er echter ook bij geweest, hij heeft een huilende vrouw van de straat opgepikt, een helpende hand geboden en als mens wéét je dan dat een ander mens kwetsbaar is. Hij heeft zich inderdaad voorgedaan als de reddende engel. Nu kunnen er vanuit hem uit 2 scenarios zijn geweest: óf hij denkt dat seks bij de reddende engel praktijken hoort. Hij denkt ach gut, een huilende vrouw, ik geef haar kopjes water, ik sla een arm om haar heen, goh, ze zegt geen 'nee', misschien kan ik haar troosten met seks. Het minder aardige scenario is juist dat hij denkt: woohoo, een kwetsbare, enigszins aangeschoten vrouw, die is wel héél makkelijk om te krijgen.

En ik ben bang dat de laatste optie toch wat waarschijnlijker is dan de eerste.

Ik vind dat dus sowieso moreel verwerpelijk, en het is misschien tóch goed te overleggen met de politie. Ik ben alleen wel bang dat het e.e.a. niet te bewijzen is.

Het is al naar genoeg dat je hiermee moet leven als vrouw (als méns, het kan mannen ook gebeuren), en de meeste mensen zullen heus al denken 'had ik nou maar dat wel of niet gedaan'. Ik vind hem moreel fout en ik hoop van harte Minny, dat je mild voor jezelf kunt zijn. Het is misschien niet het meest 'handige' wat je ooit gedaan hebt in je leven, meegaan met een vreemde man, maar dat maakt hem niet moreel minder verwerpelijk.
Ach Minny wat een nare toestand wat je meegemaakt hebt. :hug:

Ik sluit me bij de woorden van Tangerine aan; probeer lief voor jezelf te zijn.

Meid, heel veel sterkte. :smooch:
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
mylenevalerie schreef op 07 oktober 2008 @ 10:46:

Min heeft nog geen internet. Ze heeft me net gevraagd om dit te plaatsen namens haar;

Elninjoo, dat jij van niet helemaal nuchter meteen maar laveloos maakt zegt erg veel over jou begrijpend leesvermogen dan iets anders. Jij kunt er wel een paar liter drank bij verzinnen, wat je nergens op kan baseren, maar dat maakt het nog geen feit. Wat wel een feit is echter, is dat jij nu aan het trappen bent om het trappen. Ik ben nog nooit zo blij geweest dat iemand geen kinderen heeft en god verhoede dat jij met deze “eigen schuld” houding ooit de verantwoordelijkheid krijgt over jonge meisjes. Schaam je.

Ik was er bij, jij niet. Wie weet het dan beter? Juist.”[/fgcolor]

(Ik hoop dat ik de goede kleur heb gekozen.)

Oeioei, vind het nogal wat om na je eigen onverantwoordelijke actie, mijn vermeende opvoedcapaciteiten op de schop te nemen. Je bent zelf 'n lekker voorbeeld voor je kinderen.

Ik kan inderdaad niet weten hoeveel je daadwerkelijk hebt gedronken maar als je 'n hele nacht tot de volgende ochtend vroeg bent doorgezakt en geen auto hebt meegenomen dan kun je het de lezers moeilijk kwalijk nemen wanneer ze denken dat je 'm wel flink geraakt zult hebben.
elninjoo schreef op 07 oktober 2008 @ 11:08:

[...]

Oeioei, vind het nogal wat om na je eigen onverantwoordelijke actie, mijn vermeende opvoedcapaciteiten op de schop te nemen. Je bent zelf 'n lekker voorbeeld voor je kinderen.

Ik kan inderdaad niet weten hoeveel je daadwerkelijk hebt gedronken maar als je 'n hele nacht tot de volgende ochtend vroeg bent doorgezakt en geen auto hebt meegenomen dan kun je het de lezers moeilijk kwalijk nemen wanneer ze denken dat je 'm wel flink geraakt zult hebben.
Je zal maar geen auto hebben en je portemonnee gestolen zijn, dus geen geld voor de taxi.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Elninjoo, heb jij een plaat voor je kop? Is het ooit in je bevallige hoofdje opgekomen dat minny zich misschien sowieso al een beetje rot voelt? Dat ze zich misschien zelfs al wel een beetje voor haar hoofd slaat? Misschien he, misschíen is dat opvoedkundige gedoe wat je uitkraamt wel gewoon écht niet de juiste tijd en niet de juiste plaats.

Fíjn voor jou dat dit soort dingen jóu nóóit zullen overkomen, voel je daar maar héérlijk superieur over, maar hou dat opvoedkundige gelul van je gewoon voor je, want daar heeft een volwassen mens in deze positie écht bijzonder weinig aan.
anoniem_13786 wijzigde dit bericht op 07-10-2008 11:13
Reden: verduidelijking
% gewijzigd
En voor je het in je hoofd haalt: nee, dit is geen persoonlijke aanval, ik vind verder bijzonder weinig van je, maar ik vind wel dat je je in dit topic niet plezierig gedraagt - zacht gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven