Discussietopic n.a.v. het topic mijn "held"

08-10-2008 16:13 1176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leef je uit, discussieer er op los en ben aub zo netjes om minnys topic niet verder te vervuilen...
Dhelia weet een stuk beter te verwoorden wat ik bedoel.
Pff,moet nu over alles een discussie worden gevoerd?

Sommige topics steek je iemand gewoon even een hart onder de riem,net zoals nu bij het topic van poez op relaties,daar wordt toch ook niet geanalyseerd wat poezewoes''fout '' gedaan heeft(of dat gedeelte zijn ze nog niet aan toe,dat kan natuurlijk ook X-D )

Minny voelt zich kut,en dat is nu toch het belangrijkste,of ze dingen wel of niet weglaat is haar probleem en wij komen dat dan toch niet te weten.

Iig voelt ze zich kut,das al erg genoeg.

Min (f) voor jou en denk aan jezelf en zet het even rustig op een rij allemaal...
O ben mosterd na dhelia,die het weer veel beter verwoord :-(
Mevrouwdekees schreef op 09 oktober 2008 @ 16:33:

[...]

IK heb hieronder nog wat quotes staan die voor mij impliceren dat als ik niet kan (leren) mijn seksualiteit van seksueel geweld los te zien ik degene ben die maar dom/ aanstellerig is. En dat maakt me eerlijk gezegd WOEST.

Denk dat veel mensen het zich moeilijker maken dan nodig is.

Dat mensen zich bij geweld tegen hun genitalien als seksueel slachtoffer zien, is iets wat ons wordt aangepraat, in mijn ogen.

Nu ja, in mijn ogen is het dus een keuze die je maken kunt. En die keuze maakt je machtiger dan de verkrachter of aanrader.

• a, waarom? Waarom zou je iets een seksuele lading geven, wanneer dat niet nodig is?

Ik denk omdat het ons wordt aangepraat. Omdat het de gangbare opvatting is. Omdat er te weinig wordt gedacht aan die andere mogelijkheid, namelijk dat je ervoor kiest om het te zien als geweld of dwang, zonder die seksuele lading. Een mens kan zelf kiezen hoe hij/zij er tegenaan wil kijken.

Tja, dan begrijp je blijkbaar niet wat ik uitleg over mijn zienswijze. En nogmaals, ik beweer niet dat je 'dus' dom en/of aanstellerig bent. Maar ook al zeg ik dat, dan nog denk jij het beter te weten dan ik wat ik bedoel.

Nogmaals: ik kijk er zo tegenaan en ik vind het jammer voor mensen dat zij die seksuele lading niet kunnen loszien van het geweld of de dwang. Ik denk dat ik het beduidend makkelijker heb door het wel los te kunnen zien van elkaar.
Ik denk ook dat dat makkelijker is om het los van elkaar te zien.

Mij lijkt het heel moeilijk.En ik denk dat dat voor veel vrouwen geldt. Niet voor niks hebben veel vrouwen problemen met sexualiteit nadat ze te maken hebben gehad met sexueel geweld.
Omen schreef op 09 oktober 2008 @ 16:09:

[...]

Ja, waarom? Waarom zou je iets een seksuele lading geven, wanneer dat niet nodig is?

Ik denk omdat het ons wordt aangepraat. Omdat het de gangbare opvatting is. Omdat er te weinig wordt gedacht aan die andere mogelijkheid, namelijk dat je ervoor kiest om het te zien als geweld of dwang, zonder die seksuele lading. Een mens kan zelf kiezen hoe hij/zij er tegenaan wil kijken.

nee omdat sex er op neerkomt dat iemand met zijn penis in je vagina komt of dingen met je vagina doet die je fijn vindt...als iemand dat doet zonder dat je er om vraagt, blijft het een seksuele handeling...

als je tegen je zin in iets eet is het toch ook nog steeds eten wat je doet????
.
Dhelia schreef op 09 oktober 2008 @ 21:16:

[..]

Alsof niet het feit dát Minny zich zo rot voelt, júist kan zijn ingegeven door het idee dat ze zo "on-Minny"achtig gehandeld heeft. Geen idee of het zo is.
Dat is toch ook juist waar FashionVictim naar vraagt?
fashionvictim schreef op 09 oktober 2008 @ 19:37:

Ik zeg toch ook niet dat het eerlijk is? Of zelfs wenselijk? Het is echter wel de realiteit, die realiteit ken jij ook al vanaf je veertiende. Als een jongen vraagt of je mee gaat wandelen, bedoelt ie "zullen we neuken". Als een jongen vraagt "ga je even mee naar mijn huis?" bedoelt ie "zullen we neuken". Als een jongen vraagt "wil je wat van me drinken" bedoelt ie "zullen we neuken?"

Dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedere vrouw die weleens in een kroeg is geweest en ouder is dan 12 ongeveer. Is niet leuk, maar is nu eenmaal de realiteit. Daarom leren onze moeders ons dat we niet met vreemde mannen mee mogen gaan, dat we altijd samen met onze vriendinnen moeten blijven, dat je altijd geld bij je moet hebben voor de taxi, dat je moet bellen als er wat gebeurt, etcetera.

Of je bent doorgeslagen met generaliseren, of je moet iets aan je vriendenkring doen.

Ik ben een man, was ooit een jongen. Als ik zeg "zullen we wandelen?" bedoel ik "zullen we wandelen?". Als ik vraag "wil je wat van me drinken?" bedoel ik "wil je wat van me drinken?" Als ik vraag "Ga je even mee naar mijn huis?" bedoel ik "Ga je even mee naar mijn huis?" Als ik om 6 uur 's ochtends een huilende vrouw op straat tegenkom en haar vraag of ze misschien mee wil komen om iemand te bellen, wat te kalmeren of te wachten tot de bussen weer rijden, bedoel ik of ze misschien mee wil komen om iemand te bellen, wat te kalmeren of te wachten tot de bussen weer rijden. Dat is nu zo en dat is altijd zo geweest. En ik ben daar geen uitzondering in, de meeste van mijn vrienden waren en zijn zo.

De wereld is verrot. Absoluut. Maar niet helemaal.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Lalein schreef op 09 oktober 2008 @ 22:02:

[...]

nee omdat sex er op neerkomt dat iemand met zijn penis in je vagina komt of dingen met je vagina doet die je fijn vindt...als iemand dat doet zonder dat je er om vraagt, blijft het een seksuele handeling...

als je tegen je zin in iets eet is het toch ook nog steeds eten wat je doet????

Ik heb het al eerder uitgelegd, dat ik daar anders over denk. Ik vind niet dat een penis in mijn vagina automatisch seks betekent. Het is pas seks wanneer ik dat zo wil ervaren. Wanneer een man zijn penis in mijn vagina of mond of hand of waar dan ook stopt terwijl ik dat niet wil, dan is dat voor hem hoogstwaarschijnlijk wel een seksuele handeling, maar voor mij is het dwang of geweld.

Ik begrijp wel dat (de meeste) vrouwen daar anders over denken en zoiets wel zien als een seksuele handeling, omdat hun genitalien ermee gemoeid zijn. De samenleving leert dat ons ook, om dat op die manier te zien.

Maar je hoeft dat naar mijn idee niet zo te zien, je hebt daar een keuze in.
dus als ik jou onder dwang een broodje laat eten, eet je niet?
Int schreef op 09 oktober 2008 @ 22:35:

[...]

Of je bent doorgeslagen met generaliseren, of je moet iets aan je vriendenkring doen.

Ik ben een man, was ooit een jongen. Als ik zeg "zullen we wandelen?" bedoel ik "zullen we wandelen?". Als ik vraag "wil je wat van me drinken?" bedoel ik "wil je wat van me drinken?" Als ik vraag "Ga je even mee naar mijn huis?" bedoel ik "Ga je even mee naar mijn huis?" Als ik om 6 uur 's ochtends een huilende vrouw op straat tegenkom en haar vraag of ze misschien mee wil komen om iemand te bellen, wat te kalmeren of te wachten tot de bussen weer rijden, bedoel ik of ze misschien mee wil komen om iemand te bellen, wat te kalmeren of te wachten tot de bussen weer rijden. Dat is nu zo en dat is altijd zo geweest. En ik ben daar geen uitzondering in, de meeste van mijn vrienden waren en zijn zo.

De wereld is verrot. Absoluut. Maar niet helemaal.
De meeste mannen/ jongens bedoelen wel 'Ik wil met je neuken'.
Ach, ik geloof Int ook totaal niet. Sterker nog, nog geen uur geleden dacht ik nog dat het me niet zou verbazen als Int via dit forum vrouwen versiert. Mag van mij hoor, ik heb daar geen enkel waardeoordeel over, maar ik geloof niet dat er hier ook maar 1 man rondloopt die niet eigenlijk aan het hengelen is. Want uiteindelijk hengelen ze allemaal, ook irl.
Am Yisrael Chai!
En ja, natuurlijk zit er een enkeling tussne die écht een eindje wil wandelen of samen tv wil kijken. Maar als een man zegt: 'Zullen we een eindje wandelen', dan bedoelt hij inderdaad 'Ik wil met je neuken'.

Kom op zeg, zo werkt het gewoon.
shining schreef op 09 oktober 2008 @ 22:44:

[...]

Ben benieuwd hoe je dit gemeten hebt!

Ik weet dat mijn vriendenkring een bias heeft, maar daar is het een heel kleine minderheid die dat bedoelt.
fashionvictim schreef op 09 oktober 2008 @ 22:47:

Ach, ik geloof Int ook totaal niet. Sterker nog, nog geen uur geleden dacht ik nog dat het me niet zou verbazen als Int via dit forum vrouwen versiert. Mag van mij hoor, ik heb daar geen enkel waardeoordeel over, maar ik geloof niet dat er hier ook maar 1 man rondloopt die niet eigenlijk aan het hengelen is. Want uiteindelijk hengelen ze allemaal, ook irl.

Helemaal eens.

Maar dat heet: 'Ik wil graag iets van jullie vrouwen leren'.
shining schreef op 09 oktober 2008 @ 22:44:

[...]

Goh zal ik ook al uit diezelfde alternate universe als Int komen, de mannen die ik ken zijn ook zo, bedoelen helemaal niet 'ik wil met je neuken'. Raar zeg.
Of hij is homo, dat kan natuurlijk ook nog.

Maar geen enkele rechtgeaarde hetero maakt mij wijs dat hij te pas en te onpas vrouwen drankjes aanbiedt, met vrouwen brommers gaat kiek'n, buiten de sterren gaat bewonderen, kopjes koffie drinkt of al die andere eufemismes, en dan ook niet meer wil dan dat.
Am Yisrael Chai!
Tja, het zal wel, mevrouwdekees. De hele wereld is gek, behalve jij en Int.
Am Yisrael Chai!
Mevrouwdekees schreef op 09 oktober 2008 @ 22:49:

[...]

Goh zal ik ook al uit diezelfde alternate universe als Int komen, de mannen die ik ken zijn ook zo, bedoelen helemaal niet 'ik wil met je neuken'. Raar zeg.

Niet?

Dus jij denkt serieus dat als een man jou vraagt na een avondje uit om een kopje thee bij hem te komen drinken dat hij daadwerkelijk thee wil drinken?
fashionvictim schreef op 09 oktober 2008 @ 22:47:

En bedankt, FV. Je houdt maar niet op met tegenvallen. Na 8 jaar hier en zonder 1 enkele viva forum relatie of versierpoging dacht ik wel bewezen te hebben dat ik mijn liefdes- en relatieleven totaal gescheiden houd van het Viva forum. Het zou anders zijn waarde voor mij totaal verliezen.
zelfs ik als vrouw bedoel wel meer als ik na t stappen iemand uitnodig voor n kopje thee.
shining schreef op 09 oktober 2008 @ 22:49:

[...]

Helemaal eens.

Maar dat heet: 'Ik wil graag iets van jullie vrouwen leren'.
en dat is weer een eufemisme voor "het is me nog niet gelukt". X-D
Am Yisrael Chai!
Ik denk ook niet dat elke man met ''wandelen'' automatisch neuken bedoelt. Mijn ex, die vrijwel met elk vrouwmens neukte dat hem voor de voeten liep, heeft er zelfs eens een flink misverstand over gehad. Hij nodigde een leuke vrouw uit om te blijven slapen. Toen hij daarmee alleen 'slapen' bleek te bedoelen, zat zij ineens zwaar in de put (ben ik te lelijk, wat heb ik verkeerd gedaan, etc.). Zij hield zich blijkbaar aan een of andere code van 'nee is ja', terwijl ex dacht: nee is nee en slapen is slapen.

@ Omen: maak jij geen onderscheid tussen in je lichaam en buiten je lichaam? Ik kan het onderscheid dat jij maakt tussen geweld en seksualiteit nog wel volgen, maar in mijn mond of vagina is voor mij echt gewelddadiger dan erbuiten. Dat heb ik volgens mij altijd al gehad, ook als kind, toen ik nog niet snapte wat de seksuele lading was van sommige ongewenste activiteiten.

@ Fashion: wat zou je tegen je eigen zoon zeggen, als hij later het romantische avontuur denkt te beleven dat jij nu beschrijft?
Maar Int, wat doen de meeste mannen dan op een vrouwenforum volgens jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven