Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dreamer!



Ik vond het echt een te gek event. Eerlijk toegegeven ik heb er wat mandjes erbij gekocht, kon het niet laten deze keer.

Ben 10 level up gegaan op de baha. Heb meer dan 1000 GB nu, meer dan 2000 supervoer en 9000 supermest. En nog veeeeeel meer!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is dan wel jammer dat ik daar niet aan toegekomen ben

Ik ben al blij met m'n 33 GB



En, dat zeg ik wel vaker, als IK er al niet aan toekom, velen met mij die minder ver zijn. Maarja, het is natuurlijk logisch dat mensen die al verder zijn er ook meer profijt van hebben.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Poeh IBI, je hebt echt giga veel binnengehaald. Ik heb iets van 1500sm en 500 sv en denk wel 10 geleveld bij baha. Het was wel erg leuk.



Jammer , dreamer dat je het niet gered heb. Zonde van de mandjes.
Alle reacties Link kopieren
Ook lekker Rosetrea!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Morgen begint valentijns-event......

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 016.20008/

Met de FAQ erbij

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 016.19983/
Alle reacties Link kopieren
goedemorgen!



Dit keer zal ik geen last hebben van te weinig DI, want ik heb te weinig tijd om mee te doen

Ga voor de 2 mysterystallen (en ja... daarvoor heb ik al DI nodig) en dan nog SV en verder zie ik wel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaat het event best goed. Nu ik op de Baha het extra eiland heb en alle veldruimte op de gewone Baha gaat het met de gewassen heel vlug. Ik hoop dat ik ook genoeg DI krijg.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ja, met dat extra veld op baha gaan gewassen inderdaad lekker snel
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Al die velden die gebruikt, kunnen worden zijn wel fijn. Ik heb de kat klaar. De geit nog 4 . En dan nog een groot deel van de panda. Ik begrijp de toegevoegde waarde nog niet helemaal van die dingen die je op de markt kan kopen. Je heb nog steeds veel drops nodig voor de liefdesletter.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit soort events trouwens ook altijd leuk voor de tussenbeloningen die je krijgt. Ik heb mijn SV al behoorlijk aan kunnen vullen, wat weer fijn is als het volgende fok event begint (en hopelijk een babyboom).
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Morgen volle maan event!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rosetrea schreef op 17 februari 2016 @ 19:51:

Morgen volle maan event!



Jaaaaaaa........ geniet jij daar ook altijd zo van???

En nu vind ik het nog leuker met het aparte vollemaan-veld en een boom er bij.....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben druk met die ene bonestaak bezig om te vullen voor volle maan. Helaas elke keer zo kort. Dat aparte veld is wel heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind het ook wel lastig, dat het zo kort is. En dat ik dan steeds weer vergeten ben, waar ik ook alweer voor spaarde.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat herken ik wel, dreamer!. Maar ik heb het nu opgeschreven. En ik hoef nog maar een dingetje voor op de staak en dan is tie klaar. En dan op.... naar de volgende.
Alle reacties Link kopieren
Pff.. door omstandigheden had ik gisterenavond niets meer gedaan aan de boerderij en vanmorgen werd ik wakker met migraine (mogelijk door dezelfde omstandigheden) Juist met volle maan he



Zojuist nog veel bloedtomaten gekweekt. Bleef speciaal achter de pc zitten, zodat ik om de 10 minuten kon oogsten/zaaien, vergeet ik het door het forum helemaal. Echt om 14.59 uur heb ik nog snel geoogst en gezaaid



Oké, what's next?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 19 februari 2016 @ 15:04:





Oké, what's next?

We gaan met muizen fokken volgende week



Maar wat een stress verhaal, jouw volle maan.
Alle reacties Link kopieren
Nieuw event is om 14 uur begonnen......

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 016.20151/

En de FAQ http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 016.20112/



En morgen is er weer ruil-event.....

Heeft iemand nog bepaalde wensen?????
Alle reacties Link kopieren
De fokquest, ben ik druk mee bezig.



Met het ruilevent, kunnen de nieuwere bomen al geruild worden? Maar dat zal wel lastiger worden vermoed ik, zoals de gele trompet en de mangistan. Ik mis ook de jeneverbes en de grapefruit. Maar even afwachten of die al geruild kunnen worden. En dan kijken wat ik te ruil heb.
Alle reacties Link kopieren
@Rose......ik vrees, dat die nieuwe bomen nog niet geruild kunnen worden, misschien al wel de jeneverbes, maar die anderen........ ik vrees van niet!!!!
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is jammer. Nou ja volgende keer beter. Ik heb van het weekeind wel, een wampi boom bemachtigd, erg blij mee.
Alle reacties Link kopieren
De nieuwe bomen zijn nog niet te ruilen, ook geen zwaan, maar ik heb een gordeldier!! Geruild tegen de perfecte poëet, van van de week, daar had ik er 3 van. Ik probeer er nog 1 te krijgen, net als nog een ijsvogel.



Muizenfok doe ik niet teveel mee, ik wacht op de quest of in elk geval de babyboom, die er meestal mee gepaard gaat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En wat fijn van die wampiboom zeg. Ik kreeg niets nieuws
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben lekker muizen aan het fokken, maar ze gaan niet zo goed als hun reputatie, zeg maar

Geintje, ze doen het goed. Ondertussen af en toe wat anders, want ik had best veel sv. Dus ook wat panda's voor de zandkastelen. (daar heb je echt belachelijk veel 'hoge' fokdieren voor nodig ) en koeken, want die hebben gewoon iets van 3 quests, waar ik nog nooit wat mee gedaan heb.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Van de week gingen de muizen wel lekker, ik heb een laboratoriummuis uit vier gewone gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven