Autisme,wie ook?

31-05-2015 16:01 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er meerdere dames zijn met autisme die zin hebben om mee te schrijven. Bij mij is de diagnose pas gesteld en ben al in de 30. Ze weten alleen nog niet of het Asperger is of pdd-NOS. Wil er iemand meekletsen?😊
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt niet goed Lotte. Maar een constante overprikkeling heeft tijd nodig. Gelukkig kun je nu alle tijd nemen om te rusten en dan zal het vanzelf beter gaan
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook best zijn dat je je eerst misschien slechter voelt en beetje dipperig, juist omdat je daar nu ´ruimte´ voor hebt. Normaal is werk dan ook een zekere afleiding, je hebt 'geen tijd' voor spanning.

Zelf ooit eens een pauze genomen van mijn studie omdat ik tegen overspannen aan zat. Toen ik eenmaal vrij was kon al die stress er ineens uit en moest ik toch weer even uit een dalletje klimmen. Mijn advies, blijf een dagelijkse structuur aanhouden zoals je met je werk ook had. Vaste tijd uit bed, goed eten (belangrijk! ) , indeling van de dag maken, maar de lat niet te hoog leggen. Ennnnn lekker naar buiten, frisse lucht doet altijd goed. En het wordt prachtig weer de komende dagen
You have to go on and be crazy, craziness is like heaven.
Alle reacties Link kopieren
quote:yolo8 schreef op 01 mei 2016 @ 17:26:

[...]





Bedoel je een deel 3?Nee, een deel 2 volgens mij. Maar dat was er dan kennelijk al langer ?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:harris. schreef op 01 mei 2016 @ 22:07:

Het kan ook best zijn dat je je eerst misschien slechter voelt en beetje dipperig, juist omdat je daar nu ´ruimte´ voor hebt. Normaal is werk dan ook een zekere afleiding, je hebt 'geen tijd' voor spanning.

Zelf ooit eens een pauze genomen van mijn studie omdat ik tegen overspannen aan zat. Toen ik eenmaal vrij was kon al die stress er ineens uit en moest ik toch weer even uit een dalletje klimmen. Mijn advies, blijf een dagelijkse structuur aanhouden zoals je met je werk ook had. Vaste tijd uit bed, goed eten (belangrijk! ) , indeling van de dag maken, maar de lat niet te hoog leggen. Ennnnn lekker naar buiten, frisse lucht doet altijd goed. En het wordt prachtig weer de komende dagen

Ik werkte natuurlijk 'maar' twee dagen, dus dat is wat anders dan dat je van fulltime naar niets gaat.

Ik heb vandaag een erg prettige dag gehad. Hele dag alleen geweest, beetje gerommeld in huis.

Het aanhouden van een dagelijkse structuur is voor mij geen enkel probleem. Sterker nog; zonder die structuur word ik hélemaal gek.



Naar buiten gaan is wel een 'dingetje', want daar geef ik dus niks om.

Ik heb een hekel aan kou, dus ik ben wel heel blij dat het deze week een stuk warmer wordt.

Ik kom ook wel elke dag even buiten, maar dan puur om een boodschap te gaan doen of zo.

Verder zijn buitenactiviteiten echter totaal niet aan mij besteed.

Ben een echte huismus, altijd al geweest.



Maakt ook niet uit.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Lotte, heb je nu trouwens ook recht op een uitkering?

Je zal immers toch een bepaalde vorm van inkomsten moeten hebben, ook al werk je niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben jaren gedeeltelijk afgekeurd, dus ja, dat heb ik.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je iets van een bos of park in de buurt hebt, maar dat vind ik zelf altijd heerlijk om even een wandelingetje te maken en naar de vogeltjes te luisteren

Ben zelf ook totaaaaal geen buitenmens maar als de zon schijnt "dwing" ik mezelf om even een wandeling te maken en dat is altijd heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik wandel wel naar de supermarkt.

Vind ik mooi zat
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel een buitenmens, maar heb een hekel aan kou en wind. Zo blij dat het eindelijk eens warm weer wordt. Dan kan ik weer wat in de tuin werken. Daar vond ik het afgelopen week toch te koud voor. Maar een huismus ben ik wel. Toevallig afgelopen weekend naar 2 braderieën geweest. Dat vind ik altijd wel leuk. In de buitenlucht kan ik de prikkels langer verdragen.

Wandelen doe ik elke dag.

Mijn moeder woont in de polder en daar hoor je altijd vogeltjes in de tuin. Lekker rustgevend en mooi om te zien, zo'n groene tuin. Maar ik zou er nooit willen wonen. Dat onderhoud eraan. En eenzaam. Nee, ik zit hier goed met mijn kleine hoekwoning. Maar de tuin in mijn ouderlijk huis vond ik het allerleukst. Die had 2 vijvers. Als ik op het bruggetje stond kwamen de vissen al naar me toe en 's avonds ging ik mijn zaklamp kikkers kijken. Jammer dat het niet meer kan. Het huis is bijna 10 jaar geleden verkocht. Het was geen goede plek meer voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Stil hier.

Hoe gaat het met jullie?



Ik sprak gisteren een ex-collega.

Zij was met haar zoon bij de orthodontist geweest. Dezelfde ortho waar ik een paar jaar geleden in onze praktijk mee heb gewerkt, en die mij al een paar keer heeft gevraagd in haar eigen praktijk te komen werken.

Tegen mijn collega heeft ze ook weer gezegd dat ik nog altijd welkom ben, ook voor een paar uur per dag.



Nu heb ik heel toevallig dinsdag zelf een afspraak bij haar (beugel gehad maar nu helaas weer een spleetje).

Ik ben benieuwd of ze er nog iets over zegt.



Ik weet eerlijk gezegd ook nog niet wat ik er dan mee zou moeten.

Op zich is het heel vertrouwd. Ik ken de ortho, en ook de assistentes, want dat zijn allemaal ex-collega's van mij.

Maar zou ik het willen?



Ik merk wel dat ik verdriet heb, omdat ik mijn baan heb opgegeven.

Tegelijk is er grote opluchting, omdat ik niet meer hoef.

Maar echt rust kan ik (nog) niet vinden.



Ik wil werken.

Maar het moet haalbaar zijn.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er wel over beginnen als zij dat zelf niet doet. Dit is te mooi om te laten gaan. Ik zou zeggen: Goh, ik sprak die en die, en die vertelde me dat jij nog iemand kunt gebruiken voor een paar uur per week...
.
Alle reacties Link kopieren
Een paar uur per dag klinkt haalbaar en is iets wat je graag wilt. Het lijkt mij een mooie kans. Misschien kun je na de zomervakantie terecht zodat je nu nog kunt rusten en aansterken.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een proefperiode afspreken? Kijken hoe het gaat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik wel in 'de tandenwereld' wil blijven.

Sowieso vind ik mezelf ongeschikt voor ortho-assistente, terwijl mijn collega's en de orthodontist altijd anders beweerden. Die waren altijd tevreden, en ik heb nooit begrepen waarom.



Dat geeft gewoon al aan dat ik de wereld (en vooral mezelf) door een totaal andere bril bekijk dan anderen. Ik zie de dingen vaak zo anders.



Maar goed, ze had ook tegen mijn collega gezegd dat het niet per se met patiënten hoeft te zijn. Kan ook wat uurtjes baliewerk zijn, of wat dingetjes in het lab.



Een deel van mij hoopt dat ze er dinsdag niet over begint. Lekker veilig, en ik hoef niks te beslissen.

Een ander deel hoopt van wel. Het voelt toch fijn om 'gewild' te zijn.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 11 mei 2016 @ 21:23:

Misschien een proefperiode afspreken? Kijken hoe het gaat?

Mocht het ervan komen, wil ik dat sowieso.

Geen druk, want dan flip ik meteen weer.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 11 mei 2016 @ 21:44:

[...]



Mocht het ervan komen, wil ik dat sowieso.

Geen druk, want dan flip ik meteen weer.Waarom wacht je niet tot na de zomer? Heb je een paar maanden om rustig aan te doen, kijken wat je verder wilt doen, óf je nog iets wilt doen etc.?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ja Nouschi, je hebt gelijk hoor.

Maar ik heb zo'n onrust in me.

Dat herken ik heel erg hoor.

Ik weet nog dat ik destijds klaar was met een intensieve therapie voor mijn anorexia.

Toen had ik hetzelfde.

Een week later zat ik alweer op een school (werkte toen nog in het onderwijs) om te solliciteren.



Ik wil nuttig zijn, of zo.

Terwijl ik echt rust nodig heb.

Mijn zomerbroeken van vorig jaar zwieren om mijn (niet aanwezige) heupen.

Dat zegt wel genoeg.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 11 mei 2016 @ 22:05:

Ja Nouschi, je hebt gelijk hoor.

Maar ik heb zo'n onrust in me.

Dat herken ik heel erg hoor.

Ik weet nog dat ik destijds klaar was met een intensieve therapie voor mijn anorexia.

Toen had ik hetzelfde.

Een week later zat ik alweer op een school (werkte toen nog in het onderwijs) om te solliciteren.



Ik wil nuttig zijn, of zo.

Terwijl ik echt rust nodig heb.

Mijn zomerbroeken van vorig jaar zwieren om mijn (niet aanwezige) heupen.

Dat zegt wel genoeg.Kun je thuis niet iets nuttigs doen? Schoonmaken, schilderen, dat werk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Cursus?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 11 mei 2016 @ 22:13:

Kun je thuis niet iets nuttigs doen? Schoonmaken, schilderen, dat werk.

Oh, zeker wel!

Maar daar vind ik dan weer geen reet aan



Ja, cursus heb ik ook wel naar zitten kijken.

Ik hou van leren.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 11 mei 2016 @ 22:24:

[...]



Oh, zeker wel!

Maar daar vind ik dan weer geen reet aan



Ja, cursus heb ik ook wel naar zitten kijken.

Ik hou van leren.

Foei, wat een grof taalgebruik.

Voortaan zeg je maar gewoon dat je er geen billen aan vindt.
Lotte, ik heb geen tip voor je, maar wil je veel succes wensen. Je komt er vast wel een keer uit wat je wil gaan doen.



Ik ben gek op dit weer. Alles tussen de 20-30 graden, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Autofan schreef op 12 mei 2016 @ 00:16:

Foei, wat een grof taalgebruik.

Voortaan zeg je maar gewoon dat je er geen billen aan vindt.

Oké dan, ik vind er geen achterwerk aan



Dank je wel, elfje. Ik ga er ook wel uitkomen.

Het is in ieder geval fijn te weten dat mensen me nog 'willen hebben'.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Autisme en relaties, gaat dat samen? Voor de mensen die hier meeschrijven dan.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
quote:ikbensnuffelbeertje schreef op 12 mei 2016 @ 21:09:

Autisme en relaties, gaat dat samen? Voor de mensen die hier meeschrijven dan.NLD en relaties gaan wel. Dat wil zeggen, ik ben hartstikke gelukkig getrouwd. Maar vrienden maken gaat dan weer niet zo goed. Ik heb wel vrienden, zij het niet veel. Maar met hen kan ik goed overweg. Zij snappen me of proberen me te snappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven