Verlofpraat!

22-02-2016 00:06 873 berichten
Ha! Welke dames zijn er nog meer in de komende 6 weken uitgerekend? Ik heb nog een week of 4 te gaan en verveel me de pleuris.

Ik heb verlof, een ontzettend rustige en lieve peuter die ook zijn eigen bezigheden heeft (opvang die, weliswaar in veel mindere mate, doorloopt) en een lijf dat niet veel activiteit meer accepteert.

Wie kletst (of zeurt) er met me mee?
Alle reacties Link kopieren
@rabida en warme wollen sjaal.



Ik ben nu 35.4 zwanger. Eigenlijk zijn we er zo goed als klaar voor. Kamertje is af, kleertjes gewassen enz. Heb dus ook niet zo veel plannen voor komende weken. Als jullie nog tips hebben dan zijn deze zeker welkom!
Alle reacties Link kopieren
Snowgirl ik heb een dochter van 2 rondlopen, dus mijn dagen vullen zich wel makkelijk. Ik probeer zeker 4 x per week 's middags te slapen.

Op de dagen dat ze naar de opvang is / haar vader thuis is / opa of oma even met haar op stap gaat heb ik vaak nog wel huishouden wat ook moet gebeuren. En verder vul ik de tijd vooral met haken en netlflixen. En afgelopen week heb ik veel on de tuin gezeten, lekker genieten van het mooie weer, net zomervakantie.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie een fijn pinksterweekend gehad? Beetje jammer van het weer maar ik vond de verkoeling stiekem ook wel weer lekker.

Had vrijdag toch wel verwacht dit weekend ergens te bevallen maar mevrouw heeft er nog geen zin in... Mijn geduld begint een beetje op te raken, vandaag 41 weken.



Ik heb straks een afspraak bij de acupuncturist en misschien ook nog controle bij de verloskundige. Ik ben erg benieuwd of de acupunctuur iets gaat doen al weet je achteraf natuurlijk ook nooit of het daadwerkelijk daardoor is gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die verkoeling ook wel goed. Nu heb ik geen last meer van gezwollen enkels.

Ik kan er de hele dag door van genieten en m'n enkels bewonderen.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Alle reacties Link kopieren
Helaas het pinksterweekend in het ziekenhuis gezeten. Voelde de baby minder bewegen en heb een tijd aan de apperatuur gezeten. Gelukkig was alles helemaal goed en voel haar nu ook weer goed bewegen!



Pocassi inmiddels al bevallen? Hier de 41 weken over en begin het wel een beetje zat te worden. Vanmiddag naar de verloskundige en dan hopen dat ze kunnen strippen!
Alle reacties Link kopieren
Nee nog niet bevallen maar wel vorderingen in de vorm van kramp en vocht/slijmverlies. De krampen lijken (denk ik) wel echt op weeën (golfbeweging) maar ze komen echt maar twee keer per uur ofzo. Vannacht leek het wel wat regelmatiger waardoor ik nauwelijks heb kunnen slapen. Vanmorgen de verloskundige gebeld maar die dacht dat de bevalling nog niet echt was begonnen en dus zit ik te wachten tot de weeën regelmatiger worden. Ik vind ze qua pijn al behoorlijk heftig. Weet af en toe echt niet waar ik het zoeken moet.

Vocht en slijm verlies ik ook niet meer dus ik ben het spoor ook een beetje bijster.



Ben jij inmiddels gestript jn22? Was dat erg pijnlijk. Ben benieuwd of het iets gaat doen. Hoop het wel voor je.

Ik heb voor morgen een afspraak staan mocht het niet doorzetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het strippen vervelend maar niet pijnlijk! Nu maar rustig afwachten of het wat gaat doen. Op dit moment merk ik er nog niks van.



Zijn je krampen al wat regelmatiger geworden?
Alle reacties Link kopieren
Zet hem op dames! Hopelijk zet het door!
Alle reacties Link kopieren
Pocassie om op jouw pinkster vraag terug te komen: ik heb er niets van mee gekregen.

Zaterdag middag waren we nog op een feestje en zaterdag avond zijn mijn vliezen gebroken. Niet veel later zijn de weeën ook op gang gekomen. Dochter heeft de hele nacht heerlijk in haar eigen bed geslapen. 'S ochtends had ik bijna volledige ontsluiting. Helaas lukte het laatste stukje van de bevalling niet waardoor het toch een spoed keizersnede is geworden. Een natuurlijk, dus onze zoon heeft heerlijk bij mij op de borst gelegen.

Met hem en mij gaat het heel goed!! We zijn dinsdag al weer thuis gekomen. De borstvoeding is heel goed op gang gekomen en zoon is over het algemeen heel tevreden.



Dochter is helemaal verliefd op haar broertje, zo schattig. Ze is wel een beetje van slag waardoor met name het 's avonds naar bed gaan wat moeilijker verloopt dan eerder.

Puur genot!!!



Pocassie hoe gaat het bij jou? Zet het inmiddels door? Of ben je ondertussen ook aan het genieten?



En hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Rabida!

Hier is onze kleine meid inmiddels ook geboren. De bevalling zette woensdag einde middag goed door en gisterenochtend is ze geboren. Ook hier was het laatste stukje ontsluiting lastig en is ze uiteindelijk met de vacuümpomp ter wereld gekomen. Ik vond het ontzettend heftig maar ons meisje is perfect. Hopelijk mogen we vandaag naar huis.
Gefeliciteerd Rabida en Pocassie !!



Ons mannetje is inmiddels al weer dik 3 weken oud, het gaat zo snel! Heerlijk kereltje is het
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Pocassie! Ik hoop dat jullie vandaag naar huis mogen. Het is na het ziekenhuis weer zo fijn om lekker in je eigen bed te liggen en je eigen spulletjes om je heen te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd dames!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd !! Hoop dat jullie snel opknappen! En kunnen genieten van gezonde kindjes:)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Rabida en Pocassie!



Ik ben vanaf deze week officieel met zwangerschapsverlof, na maanden moederschapsbeschermingsverlof. De bevalling komt nu wel een beetje dichterbij maar ik ben helemaal nog niet klaar met zwanger zijn. Ik vind het best wel fijn eigenlijk (voorlopig toch!).



Vannacht zo vreemd gedroomd. M'n baby stak zomaar haar handje uit m'n buik, dwars door m'n huid heen om m'n vinger vast te nemen. Ik moet er nu telkens aan denken als ze haar handjes beweegt.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Rabida! Geniet er van!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bijna een week overtijd en vanmorgen gestript door de vk. Ik ben benieuwd of dat wat oplevert, ik heb nu wat lichte menstruatieachtige krampen. Ik bleek trouwens al 3 cm ontsluiting te hebben. Iemand hier ervaring met strippen en inleiden?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Derpina. Dat genieten lukt goed. Wat een heerlijk en tevreden ventje



Nikkie ik heb geen ervaring met strippen of inleiden, maar al 3 cm ontsluiting klinkt goed. Die heb je al mooi achter de rug.



Rawr hoe bevalt je verlof?



Zoon is echt heerlijk. En dochter doet het ook goed. Ze heeft wel haar buien, die we na een slechte nacht wat minder goed kunnen hebben, maar is ook super lief voor haar broertje.

Zelf merk ik dat het herstel van de keizersnede echt langer duurt dan het herstel van mijn vorige bevalling (vaginaal met flinke knip en vacuümpomp). Dus verplicht rustig aan doen. Daar ben ik niet goed in en ik wordt er mentaal ook niet beter van.

Van de week nog terug geweest voor een extra controle ivm lekkend wondvocht en bloed. Ziet er verder goed uit maar kan een tijd duren voor het stopt met lekken. Gelukkig verder helemaal geen last.



Hoe gaat het verder met de zwangeren? En met de baby's?
Alle reacties Link kopieren
Ik Nikkei, ik was 5 dagen over tijd en ook met 3 cm gestript. Heeft doorgezet! Had die dag ook al wat weeën van mijzelf na het strippen direct echt actieve bevalling. Hopelijk voor jou zet het ook door!
Alle reacties Link kopieren
@Rabida: Ik zit al sinds november thuis dus er verandert niet veel voor mij. Ik dacht dat ik me heel hard zou vervelen maar dat valt erg goed mee.

Ik had zo veel plannen in m'n verlof maar sommige dingen blijf ik gewoon uitstellen. Zondag nog maar 4 weken tot de uitgerekende datum! Sowieso doe ik nu heel wat minder. Elke dag naar het asiel gaan zit er niet meer in. Nu ik mij wat meer zwanger 'voel', vind ik het ook niet zo erg om wat minder te doen.



Vanavond terug controle bij de gynaecoloog. Dan weten we eindelijk of ons meisje nog steeds zo klein is.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat, ondanks dat je al een tijd bij huis bent, het toch anders voelt. Vandaar mijn vraag.



Voor mijn verlof had ik ook veel plannen en ik stelde veel uit. Maar voor 37 welen wou ik toch alle belangrijke dingen af hebben. Dus alles was alsnog ruim op tijd af.



Veel succes vanavond met de controle. Hoe klein schatten ze jullie meisje nu?

Misschien ter geruststelling: onze baby zou groot zijn, bij 40 weken hadden ze toch minimaal 8 pond verwacht. Baby was bij 40+1 heel netjes 7 pond. Dus ze kunnen er best naast zitten op basis van een echo.
Alle reacties Link kopieren
Het voelt wat minder als vakantie aan, dat wel. Hoe groter m'n buik wordt, hoe meer ik het gevoel heb dat ik nu wél mag thuiszitten van het werk.



Er is dus nog hoop dat er nog iets af raakt. Sowieso moet de babykamer binnenkort echt wel klaarstaan.

Net een eerste lading babykleertjes gewassen. M'n vriend is meer met de geboorte bezig dan ik. 4 weken lijkt mij het ene moment nog erg lang en het andere moment erg kort.

Vandaag is 4 weken voor m'n gevoel erg kort, dus toch maar een wasje gedaan.



Vorige keer met 32 weken was ze 1500 gram, een beetje te licht dus. En het buikje liep 4w achter op de rest.

Benieuwd hoe het vandaag is! We hebben nog niet veel kleertjes van de kleinste maat gekocht, misschien krijgt ze plots nog een groeispurt.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Alle reacties Link kopieren
Het is nog steeds een kleine baby maar alles gaat goed. Buikje is nog zo'n 3 weken achter op de rest.

Volgens de gynaecoloog is er geen probleem zolang ze blijft groeien.



Nu ben ik wel opgelucht voor de laatste weken.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven