Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.



Wat vinden 'we' daarvan?



Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
quote:S-Meds schreef op 28 mei 2016 @ 10:46:

[...]



nee helemaal niet, ik ben de opgeruimdheid zelve vandaag. Daarom wens ik jennifer met haar rare posts dan ook veel plezier ik zit hier heerlijk in het zonnetje met een kopje valeriaanthee.Ik lees duidelijk dat het schuurt Meds.
quote:Cateautje schreef op 28 mei 2016 @ 10:50:

[...]



Ik lees duidelijk dat het schuurt Meds. dat mag, bij mij is het enige dat schuurt mijn ietwat krappe steunkous
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 27 mei 2016 @ 20:07:

Eén procent??!!?? Tjonge, jij bent zeker niet veel gewend hè.







Moet ik echt uitleggen dat ik het niet letterlijk bedoel.
Alle reacties Link kopieren
quote:devuilewasbuiten schreef op 28 mei 2016 @ 10:42:

Geen idee dan hoe dat verder genuanceerd is in die wet. Want de uitvoering hiervan is volgens mij bijna onmogelijk.Eenvoudige belediging wordt alleen vervolgd als er aangifte van wordt gedaan, andere vormen van belediging, waaronder belediging op grond van ras, geaardheid, religie, kunnen ook worden vervolgd zonder aangifte. Wat het OM nu dus bij Sylvana van plan is.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jennifer1972 schreef op 28 mei 2016 @ 09:18:

[...]





Precies meds, slaat nergens op die eigendomsrechten en bezitterigheid. Waar woon jij, dan kom ik even in jouw huis wonen en geef me ook meteen even de sleutels van je auto. De wereld is van iedereen! O ja geef ook even je bankpasje en pincode.

Kom maar hoor, heel Afrika en Midden-Oosten, wij schuiven wel op of gaan wel weg, Nederland is toch niet van ons... Alleen lastig voor die mensen dat ze dan met zijn allen op een klein stukje land moeten wonen, en de oorspronkelijke bewoners hen niet meer kunnen voorzien van huis, 10.000 euro en levenslange uitkering.





Als iedereen toch overal mag wonen is het vast geen probleem als we onze Europese legers richt olie bronnen in het Midden Oosten sturen en naar grondstoffen in Afrika



Dan is de discussie over ons koloniale verleden ook meteen klaar, alles is van ons allemaal.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 28 mei 2016 @ 00:44:

[...]



dat denk ik ook. die zogenaamde eigendomsrechten en bezitterigheid slaan nergens op. Er was ooit iemand die bedacht heeft: dit is nederland, toen kwam er een hoop ruzie over en veranderden de grenzen steeds. mensen gingen en mensen kwamen. het land, de aarde, de lucht, het water is van niemand en iedereenVandaar die hoge rekeningen voor het water.....
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 28 mei 2016 @ 11:42:

[...]





Als iedereen toch overal mag wonen is het vast geen probleem als we onze Europese legers richt olie bronnen in het Midden Oosten sturen en naar grondstoffen in Afrika



Dan is de discussie over ons koloniale verleden ook meteen klaar, alles is van ons allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Aanvulling op mijn vorige post: en wat het OM bij de beledigingen aan het adres van Leroy Fer al heeft gedaan.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 28 mei 2016 @ 11:40:

[...]





Eenvoudige belediging wordt alleen vervolgd als er aangifte van wordt gedaan, andere vormen van belediging, waaronder belediging op grond van ras, geaardheid, religie, kunnen ook worden vervolgd zonder aangifte. Wat het OM nu dus bij Sylvana van plan is.En terecht ook!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 28 mei 2016 @ 11:45:

[...]





Inderdaad, een wereld zonder grenzen is hilariteit en onmogelijk, zelfs een wereldvreemde partij als Groen Links durft hier niet mee naar de kiezers.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 28 mei 2016 @ 11:43:

[...]





Vandaar die hoge rekeningen voor het water.....





Hele goede, daar ga ik mee aan de gang



En dan ook niet meer zeuren over de groene mannetjes van Poetin op de KRIM
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 28 mei 2016 @ 10:19:

[...]



ik neem helemaal niks over, je legt me dingen in de mond die ik niet zeg. een goedkoop doorzichtig tructje om amok te maken. veel plezier



Ik heb nog gedacht moet ik dit nu laten gaan of niet, maar het werd dus 'niet'.... (ik word niet graag vals beschuldigd)



'je legt me dingen in de mond', 'een goedkoop doorzichtig trucje'

Grote woorden, zoals jij vaak gebruikt om anderen monddood te maken, maar laten we eens kijken wat er nu precies gezegd is, wanneer en door wie.



1: Ardni (door FV een wijs iemand genoemd) schrijft op 26 mei om 19:03 dit “Empathie, zo moeilijk is het allemaal niet. Iedereen begrijpt dat er problemen zijn in bepaalde groepen, maar als 99%(bij wijze van spreke) van de Marokkaanse jongens een bontkraagje heeft en 1% niet, mag ik die 1% dan zijn dromen, ze toekomst perspectief afnemen, mag ik zijn persoon de vernietiging in helpen door hem bijvoorbaat af te schrijven? Blijkbaar vinden velen dat het kan en die aantallen kunnen we niet veranderen, we kunnen enkel zorgen dat we hetzelf anders doen.”



2. Devuilewasbuiten reageert hierop om 19:49 en aan het eind van haar reactie staat “Er zijn ontzettend veel vooroordelen. Ik denk dat niemand daar van is gevrijwaard, het is hoe de mens is. Maar ik zal altijd blijven proberen naar de persoon zelf te kijken. Je zal die ene procent inderdaad maar zijn die wél goed wil. Lijkt me momenteel niet gemakkelijk.”



3. Om 0:46 reageer jij door haar reactie te citeren en het volgende deel van haar reactie dikgedrukt te maken: “Je zal die ene procent inderdaad maar zijn die wél goed wil. Lijkt me momenteel niet gemakkelijk.” en dan schrijf je eronder “misschien moet jij je eens een beetje aanpassen bij de huidige diverse samenleving.”

Als dit nou NIET slaat op die ene procent, dat gedeelte dat jij vetgedrukt maakt, vertel me dan eens: wat bedoelde je er dan mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 28 mei 2016 @ 11:42:

[...]





Als iedereen toch overal mag wonen is het vast geen probleem als we onze Europese legers richt olie bronnen in het Midden Oosten sturen en naar grondstoffen in Afrika



Dan is de discussie over ons koloniale verleden ook meteen klaar, alles is van ons allemaal.Hahaha nee HBG, dát is niet de bedoeling! ZIJ hebben recht op alles waarvan wij ten onrechte denken dat het van ons is, maar niet andersóm! Kom nou
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 28 mei 2016 @ 11:40:

[...]





Eenvoudige belediging wordt alleen vervolgd als er aangifte van wordt gedaan, andere vormen van belediging, waaronder belediging op grond van ras, geaardheid, religie, kunnen ook worden vervolgd zonder aangifte. Wat het OM nu dus bij Sylvana van plan is.Gaat het OM dat ook doen bij de talloze racistische en op religie en geaardheid berustende beledigingen van o.a. turken en marokkanen naar Nederlanders toe? Zo ja, vind ik het helemaal prima.
quote:Jennifer1972 schreef op 28 mei 2016 @ 14:23:

[...]





Gaat het OM dat ook doen bij de talloze racistische en op religie en geaardheid berustende beledigingen van o.a. turken en marokkanen naar Nederlanders toe? Zo ja, vind ik het helemaal prima.





Wat denk je?



Als ik een schaap ritueel slacht omdat mij dat een leuk tijdverdrijf lijkt mag ik dat niet, als ik dat doe onder het mom van religie mag het wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me welleens af wat de mensen die zo voor open grenzen zijn want "de wereld is van iedereen"verwachten dat er gebeurd als we onze grenzen opdoeken.Ik heb het niet eens over het feit dat je je huis wel kunt afschrijvem,je kunt je kinderen ook wel afschrijven.Denken die mensen nou echt dat de Afrikanen ons als vrienden zullen behandelen als ze met zn allen hier heen komen?Dan google maar eens : one bullet,one white baby.Sommige mensen vinden dat we een eeuwige schuld moeten betalen voor de misstappen van onze voorvaderen,maar mijn kinderen hebben niks misdaan,en ik wil voor hen een veilige toekomst in het land waar ze geboren zijn.Echt knettergek om te denken dat we allemaal "one happy family"zullen worden met open grenzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 28 mei 2016 @ 16:04:

Ik vraag me welleens af wat de mensen die zo voor open grenzen zijn want "de wereld is van iedereen"verwachten dat er gebeurd als we onze grenzen opdoeken.Ik heb het niet eens over het feit dat je je huis wel kunt afschrijvem,je kunt je kinderen ook wel afschrijven.Denken die mensen nou echt dat de Afrikanen ons als vrienden zullen behandelen als ze met zn allen hier heen komen?Dan google maar eens : one bullet,one white baby.Sommige mensen vinden dat we een eeuwige schuld moeten betalen voor de misstappen van onze voorvaderen,maar mijn kinderen hebben niks misdaan,en ik wil voor hen een veilige toekomst in het land waar ze geboren zijn.Echt knettergek om te denken dat we allemaal "one happy family"zullen worden met open grenzen.Ik vind sommige reacties wel bijzonder, want ik heb nog niet gezien dat iemand dat hier neergezet heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jennifer1972 schreef op 27 mei 2016 @ 19:34:

[...]





Hm ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben....als een groep blanke Nederlanders nu gaat verhuizen naar land X, en dit land weet dat wanneer na 40 jaar het aantal Nederlanders groot genoeg is geworden, dat ze dan gaan eisen dat land X zich gaat aanpassen aan de Nederlandse gewoonten en religie, denk je dat land X dan zegt 'Da's goed joh, kom lekker hierheen!'?

Andere vraag: als je het hebt over dat de autochtonen in NL zich moeten gaan aanpassen aan de allochtonen, wat versta je daar dan precies onder? Geen varkensvlees meer bij de slager? Geen alcohol meer in de supermarkt of in het uitgaansleven? Vrouwen geen korte rokjes meer? Misschien vind je dit flauwe voorbeelden, maar dan wil ik ook wel graag precies weten hóe we ons moeten gaan aanpassen.





Ten eerste heeft niemand gezegd dat autochtonen zich en masse moeten aanpassen aan allochtonen, ten tweede passen Nederlanders in het buitenland zich helemaal niet volledig aan, hoe kom je erbij?!



Die flauwe voorbeelden laat ik dan ook even aan mij voorbij gaan.
quote:ardni schreef op 28 mei 2016 @ 18:09:

[...]





Ten eerste heeft niemand gezegd dat autochtonen zich en masse moeten aanpassen aan allochtonen, ten tweede passen Nederlanders in het buitenland zich helemaal niet volledig aan, hoe kom je erbij?!



Die flauwe voorbeelden laat ik dan ook even aan mij voorbij gaan.lezen is best moeilijk voor sommigen
Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 28 mei 2016 @ 15:37:

[...]





Wat denk je?



Als ik een schaap ritueel slacht omdat mij dat een leuk tijdverdrijf lijkt mag ik dat niet, als ik dat doe onder het mom van religie mag het wel.Een hoofddoekje op een pasfoto is toegestaan, behalve voor vrouwen die kaal zijn geworden door chemo en/of bestraling. Die moeten het afdoen.
verba volant, scripta manent.
quote:Jennifer1972 schreef op 28 mei 2016 @ 14:12:

[...]





Ik heb nog gedacht moet ik dit nu laten gaan of niet, maar het werd dus 'niet'.... (ik word niet graag vals beschuldigd)



'je legt me dingen in de mond', 'een goedkoop doorzichtig trucje'

Grote woorden, zoals jij vaak gebruikt om anderen monddood te maken, maar laten we eens kijken wat er nu precies gezegd is, wanneer en door wie.



1: Ardni (door FV een wijs iemand genoemd) schrijft op 26 mei om 19:03 dit “Empathie, zo moeilijk is het allemaal niet. Iedereen begrijpt dat er problemen zijn in bepaalde groepen, maar als 99%(bij wijze van spreke) van de Marokkaanse jongens een bontkraagje heeft en 1% niet, mag ik die 1% dan zijn dromen, ze toekomst perspectief afnemen, mag ik zijn persoon de vernietiging in helpen door hem bijvoorbaat af te schrijven? Blijkbaar vinden velen dat het kan en die aantallen kunnen we niet veranderen, we kunnen enkel zorgen dat we hetzelf anders doen.”



2. Devuilewasbuiten reageert hierop om 19:49 en aan het eind van haar reactie staat “Er zijn ontzettend veel vooroordelen. Ik denk dat niemand daar van is gevrijwaard, het is hoe de mens is. Maar ik zal altijd blijven proberen naar de persoon zelf te kijken. Je zal die ene procent inderdaad maar zijn die wél goed wil. Lijkt me momenteel niet gemakkelijk.”



3. Om 0:46 reageer jij door haar reactie te citeren en het volgende deel van haar reactie dikgedrukt te maken: “Je zal die ene procent inderdaad maar zijn die wél goed wil. Lijkt me momenteel niet gemakkelijk.” en dan schrijf je eronder “misschien moet jij je eens een beetje aanpassen bij de huidige diverse samenleving.”

Als dit nou NIET slaat op die ene procent, dat gedeelte dat jij vetgedrukt maakt, vertel me dan eens: wat bedoelde je er dan mee?Het was allang op diverse manieren duidelijk gemaakt dat die 1 % bij wijze van spreken was.
quote:damocles schreef op 28 mei 2016 @ 15:37:

[...]





Wat denk je?



Als ik een schaap ritueel slacht omdat mij dat een leuk tijdverdrijf lijkt mag ik dat niet, als ik dat doe onder het mom van religie mag het wel.





Ja zo rot.

Als ik ouwel als vlees verkoop mag dat ook al niet.
quote:Het-groepje schreef op 28 mei 2016 @ 19:11:

[...]





Ja zo rot.

Als ik ouwel als vlees verkoop mag dat ook al niet.



Je begrijpt de achterliggende problematiek erachter niet? Dat voor de religieuzen er allerlei uitzonderingen zijn die voor de rationeel denkende mens niet gelden? Dat onder het mom van religie allerlei dubieuze zaken al dan niet oogluikend worden toegestaan?

Best wel rot ja, maar natuurlijk niet als je er zelf geen last van hebt. Dan niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 28 mei 2016 @ 19:05:

[...]





Een hoofddoekje op een pasfoto is toegestaan, behalve voor vrouwen die kaal zijn geworden door chemo en/of bestraling. Die moeten het afdoen.Klopt, waanzin natuurlijk de overheid en haar documenten moeten seculier zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
ik vind haar niks en dan druk ik mij heel vriendelijk uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven