Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Ik heb nog niet helemaal een lijstje gemaakt van de dingen die ik wil gaan kopen, maar in ieder geval wel alles voor het ledikantje, wat dingen die op de lijst staan voor de kraamhulp en nog wat zaken. Het liefst vooral heel erg veel haha...
Alle reacties Link kopieren
quote:bubje schreef op 27 mei 2016 @ 11:57:

Ik heb nog niet helemaal een lijstje gemaakt van de dingen die ik wil gaan kopen, maar in ieder geval wel alles voor het ledikantje, wat dingen die op de lijst staan voor de kraamhulp en nog wat zaken. Het liefst vooral heel erg veel haha...



Herkenbaar, haha! Ik heb gister online geshopt, helemaal blij! Wiegdeken, ledikantdeken, aankleedkussen&hoezen, kruikenzak... Alles van Jollein, zo leuk!

Witte Lakens voor wieg en ledikant haal ik bij de Hema, 2 voor een 10€ geloof ik.
Ja ik voelde me zo dom toen ik die man aan de lijn had hahaha



Ik vind de centering inderdaad wel fijn. Ben echt geen groepjes-mens, maar je krijgt toch veel meer info dan met de gewone controles en wij hebben best een leuke groep. Ook dat je nog 9 dames hebt waar je op terug kan vallen als er wat is in je zwangerschap is ook fijn. We hebben een aantal dames waarbij de zwangerschap wat anders verloopt dan dat je hoopt en dan is het ook wel fijn. Of even in de app groep je emo momentjes delen. Doet goed en ze snappen je vaak ook. Dat heb je hier op zich ook, alleen dan ken je de andere dames ook. So far so good qua ervaringen.



Oh en ik ben ook gebeld door de kraamzorg om een afspraak in te plannen. Maandag maar even terug bellen. Eind juni is het kamertje wel af. Geen idee of dat een harde eis is trouwens. Anders kunnen ze wel eerder komen haha.
Wij hebben ook ergens halverwege juni het eerste bezoek van de kraamhulp. Ons kamertje is zo goed als af, maar anders had ik er ook niet echt mee gezeten.



Mijn man en ik gingen gisteren gezellig samen uiteten (onder het motto 'nu het nog kan'), maar ik merk dat lang zitten bij mij steeds minder goes vol te houden is. Ik ben ook niet lang (162 cm) en zit dus vaak niet goed op een stoel, waardoor ik veel op m'n stuitje hang.
Hier was het gewoon een intake en kennismaking. Uitleg en bespreken van mijn wensen. Dat mijn halve huis nog op z'n kop staat boeide niet. Ze is ook niet boven geweest.
Nee, heb ook niet het idee dat ze daar echt voor komen. Sowieso zeggen ze dat je in het allereerste begin geen eens per se een babykamer hoef te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bubje, toevallig hier ook uit eten geweest gisteren, super leuk weer een keer. Maar ook ik kreeg last van m'n lichaam. Nu waren die stoelen ook gewoon niet fijn. Maar jammer, op een gegeven moment wist ik echt niet meer hoe ik moest zitten.
Lastig he, alsof je je hele lichaam niet meer kent.



Het shoppen is gelukt hoor. We hebben echt flink wat dingen aangeschaft (en eigenlijk allemaal dingen die nodig waren, behalve de Stokke Tripp Trapp). Mijn doel is nog steeds om in de zomervakantie zo min mogelijk nog te moeten halen.
Ah meer mensen die lekker geshopt hebben. Wij zijn ook goed geslaagd. Voor de kinderwagen en voor nog wat losse rommeltjes zoals spuugdoekjes en moltons dus nu heb ik denk ik op de beschermhoezen voor onder de moltons na wel alles. En dat geeft rust!

Maandag komen de nieuwe meubels voor beneden (nesteldrang betekent ook dat ik de woonkamer op de schop gooi) en volgende week wordt haar kamertje behangen dus er begint schot in de zaak te komen.

Aan de ene kant duurt het voor mijn gevoel nog heel lang tot de bevalling, aan de andere kant komt het ook alweer angstvallig dichtbij. Ik ben zenuwachtig!
Ik ben alleen zo dement als een deur, verhaspel woorden en vertel dezelfde vriedin 5 x hetzelfde verhaal alsof ik het voor het eerst vertel.
Dat demente herken ik, vind mezelf echt een domme doos af en toe. En auto rijden kan ik beter ook maar niet meer doen. Zal me niks verbazen als er binnenkort een bekeuring binnenkomt...
Ja mijn leven hangt van post-its aan elkaar haha. En ook met autorijden moet ik mezelf heel bewust er op wijzen dat ik me goed moet concentreren soms.



Vandaag ook geshopt, een nieuwe grote rvs koel-vriescombinatie. Woensdag wordt hij afgeleverd! Waar je een huisvrouw al niet blij mee kan maken
quote:bubje schreef op 28 mei 2016 @ 19:20:

Dat demente herken ik, vind mezelf echt een domme doos af en toe. En auto rijden kan ik beter ook maar niet meer doen. Zal me niks verbazen als er binnenkort een bekeuring binnenkomt...



Ik kijk net half naar de TV waarop tijdens de reclame een mevrouw vertelt hoe vervelend het is om niet meer op dingen te kunnen komen en daardoor als dom versleten te worden.

"Ja echt irritant is dat, heb ik zelf ook vaak" zeg ik tegen manlief.

"Oh heb jij ook een hersenbloeding gehad dan?" vraagt ie gortdroog.

Bleek het een reclame voor de hersenstichting te zijn
Mijn bekken. Au.



En de dementie begint hier ook hoor dames. Maar meer in de vorm van het niet kunnen komen op woorden of namen. Gewoon woorden die ik super vaak gebruik.



Voel me nu trouwens wel echt op en top zwanger. Kan me voorstellen dat ik over een week of 6 echt niet meer wil...
"Ik kreeg een app van de euh... ING... euhh nee de ...euh Viva? nee euhh in ieder geval ik kreeg dus een SMS dat morgen de meubels...euh MAANDAG...euh... IKEA...euh máándag.... ja. " man kijkt me intussen vertwijfeld aan. Ik haal adem "Ik kreeg een SMS dat MAAAANDAG de IKEA de meubels komt brengen!"
Oh haha deadpool mooie verhalen heb jij toch maar ik heb 5 jaar terug wel een hersenbeschadiging opgelopen (gelukkig voor een groot deel goed gekomen) en die woorden niet op kunnen komen had ik toen ook erg. En nu komt dat weer wat terug. Ik zie het voor me, maar het heet.... En hoe vermoeider ik ben hoe erger het is. En dan heb ik soms ook weer last van mist in m'n hoofd ofzo. Wordt het allemaal waziger ofzo. Beetje lastig uit te leggen.



@Psycho, was je al bij een bekken fysio geweest? Ik heb dat wel gedaan en met alle tips en trucks is het veel beter te doen! Het gaat er niet van over maar de pijn neemt bij mij wel af. Wellicht het proberen waard, want je kunt er heel lang last van houden.
Woorden vinden vind ik ook heel lastig, zeker als ik moe ben. En dan sta je voor de klas te stamelen, haha.



Hoeveel weken is iedereen nu eigenlijk? Ik zit nu op 26 weken en 2 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Mahhaha Deadpool lekker bezig!

Psycho, vervelend van je bekken! Ga je naar de fysio ofzo?



Ff een vraagje.

Willen jullie bij de bevalling naast je partner nog iemand anders? Ik zit heel erg te twijfelen om mijn moeder te vragen.

Ik heb een goede band met mijn moeder, het is haar eerste kleinkind en ze vindt het allemaal ontzettend bijzonder. Ze laat mij totaal vrij in alles, respecteert elke keuze die ik maak.

Waarom ik erover na denk.. Hmm nou eigenlijk is het een beetje een gevoelskwestie. Het lijkt ne heel bijzonder om het samen met mijn man te doen. Dat was ook mijn eerste ingeving.

Maar de laatste tijd zit ik toch steeds vaker te twijfelen.. Omdat mijn man het allemaal maar spannend vindt en het voor mijn moeder zo'n bijzondere ervaring zou zijn..

Kortom veel twijfel! Graag wat gedachtes hierover
Als ik er naast mijn man iemand anders bij had gewild dan was het ook mijn moeder geweest. Ik kan me goed voorstellen dat het fijn is om haar erbij te hebben, ze heeft het al meegemaakt en ze kent jou, weet misschien nog beter dan je man wat je nodig hebt. Maar ik ben bang dat alleen jij dat kunt beslissen.

Zelf wil ik het heel graag alleen met m'n man, het is voor mijn gevoel gewoon iets van ons samen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bubje schreef op 29 mei 2016 @ 17:37:

Als ik er naast mijn man iemand anders bij had gewild dan was het ook mijn moeder geweest. Ik kan me goed voorstellen dat het fijn is om haar erbij te hebben, ze heeft het al meegemaakt en ze kent jou, weet misschien nog beter dan je man wat je nodig hebt. Maar ik ben bang dat alleen jij dat kunt beslissen.

Zelf wil ik het heel graag alleen met m'n man, het is voor mijn gevoel gewoon iets van ons samen.



Ja dat was ook mijn eerste ingeving. Ook om daarna nog een paar uur samen te zijn, echt van die eerste momenten genieten.



Misschien dat ik mijn moeder ook meer deze ervaring gun. Ga er nog eens een nachtje over slapen haha.
Ik wil alleen mijn partner erbij hebben. Mijn moeder is een kordate tante en ik ben meer een stresskip. Bovendien wil ik echt eerst even zelf aan de baby wennen straks. Die eerste momenten samen. Ze heeft al die tijd in mijn buik gezeten en ook al is het mijn moeder, ik wil echt eerst even samen zijn.



Overigens krijg ik binnen nu en 2 weken een oproep om bij de gynaecoloog de voors en tegens van een geplande kz te bespreken. Ze staan er gezien mijn verleden niet onwelwillend tegenover maar willen me wel goed voorlichten zodat ik een weloverwogen keuze kan maken. Ben benieuwd.



Vandaag naar een rock n roll festival geweest en dat is gelijk mn laatste publieke optreden de komende tijd hoor want echt na 2 bands was ik compleet versleten en nu lig ik dood op de bank in mijn camping smoking en kan zowat niet meer bewegen. Dus de komende weken wordt gewoon zwangerschap uitzitten en dik worden
Alle reacties Link kopieren
Spannend Deadpool het gesprek bij gyn. Ik hoop dat er een keuze uit komt waar jij zelf achter staat. Het is immers jouw lijf.

Haha, ja valt dan toch tegen he? Lijken wel een stel ouwe wijven hier... Ik moet er ook niet aan denken om nog een festival te pakken!



Terwijl ik naar jullie schreef over m'n bevalling heb ik eigenlijk al helder voor mezelf; mijn moeder erbij vragen zou absoluut prima zijn, maar ik wil dit moment eigenlijk samen met mijn man mee maken, en ook de eerste uren mer z'n drieën. Ik zou de keuze om m'n moeder te vragen vooral voor haar maken (om haar dit moment te gunnen) en minder voor mezelf. Misschien bij een tweede.

Fijn dit forum! Soms heb ik het ff nodig om gedachtes te ordenen, merk ik! Haha
Alle reacties Link kopieren
Zus, wat een mooi nieuws!!!! Gefeliciteerd. Nu op naar een goede zwangerschap, het is je gegund.



Deadpool, wel gezellig dat je geweest bent.

Het kan ook ineens nog veranderen.

Ik heb natuurlijk de vorige zwangerschap van week 14 tm week 34 op bed gelegen, bij 36 weken is mijn bandje om mijn baarmoederhals verwijderd en in het weekend daarna, ik was 37 weken kreeg ik het ineens op mijn heupen...op zaterdagavond nog naar de kroeg, op zondag naar de Kermis, met vrienden bandjes kijken en uiteten. Twee dagen later ben ik bevallen.



@bevalling, ik heb de vorige keer niet getwijfeld. Ik wilde dit echt samen met mijn man doen, aangezien het ons kindje is. Ondanks mijn goede band met mijn lieve moeder.

Dat het is zo dramatisch is verlopen is ook voor mijn moeder erg moeilijk geweest en nog. Ik weet bijvoorbeeld niet eens meer dat ze de 1e dag langs is geweest bij me.

Maar ik heb toen blijkbaar wel gevraagd of ze ons huis zou willen versieren. Ik had alles klaar gelegd en ze heeft de bedjes opgemaakt, de box ingericht, naamslinger opgehangen. Ze zag toen voor het eerst het kamertje enz en dat vond ze heel bijzonder.

Dit keer zal het een keizersnede worden en kan dus alleen man mee, anders had ik wel getwijfeld.

Maar ze heeft nu ook een hele speciale 'taak': dochterlief zal bij haar zijn en zij zullen natuurlijk als eerste naar het ziekenhuis komen. Daarna zal ze samen met dochterlief het huis gaan versieren.

Zo betrek ik haar er toch bij.



Maar een lang verhaal kort. Mijn gevoel zegt ook dat een bevalling voor partners samen is.

Op mijn werk zie ik wel steeds meer familie bij de bevalling, soms hele families die al binnenkomen als de placenta nog niet geboren is, echt verschrikkelijk!



@Bubje, ik ben nu 27 weken en 1 dag.
Ja Suze ik kies daarbij echt voor mezelf. Ik heb nooit wat met kinderen en baby's gehad. Typisch gevalletje van rammelende eierstokken toen ik mijn man leerde kennen. In mijn leven 1x een baby vastgehouden en ondanks dat ik me wel inlees nu nog de ballen verstand van hoe het is om straks mijn eigen kind in mijn armen te hebben. Dus ik wil eerst wennen en leren voor ik de ervaringsdeskundigen inclusief mijn moeder er op loslaat. Bezitterig he?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar!

Ook ik heb nooit een echte aandrang gehad tot moeder worden.

Heb veel nichtjes en allemaal leuk en aardig maar zelf moederen zag ik nooit zo zitten.. Ik ben altijd een vrije vogel geweest. Een echte liefhebber van het weekend en het kroegtijgeren zeg maar... Maar nu het zover is ben ik er ook echt aan toe.. Ik denk dat je het nooit echt zeker weet tot het zover is...



Ook hier twijfels gehad of ik mijn moeder wel of niet bij de bevalling wil hebben..

Uiteindelijk toch besloten haar wel toe te laten. Ik ben heel close met haar en het is voor mijn vriend ook de eerste keer en erg fijn als hij ook een beetje steun heeft de uren vot de bevalling. Ze is namelijk een erg rustig persoon en weet precies hoe en wat. Mijn vriend is nogal een stresskip...



Hebben jullie angst voor de bevalling? Ik wel. Enorm bang voor de pijn en de tijd erna. Wat komt er allemaal op je af? Wat gebeurt er allemaal om je heen? Wat doe je als je na de kraamweek alleen bent met de kleine? Hoe gaat alles in zijn werking wat betreft het voeden? Pfoe! Af en toe best eng!
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven