Koen Everink dood in huis gevonden.

04-03-2016 12:00 1695 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... en_is_Koen_Everink__.html



Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik word nu toch wel heel benieuwd naar wat er nou echt is gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eerlijk bekennen dat ik denk dat Koen ook niet vies was van criminele zaakjes in de tenniswereld. Ik heb het al eerder gezegd, maar waarom ga je als miljonair de hele wereld af om tennissers te voorzien van een tennisbaan en water? Je bent in de 40, miljonair en je laat je dan gebruiken als loopjongen voor die jonge gastjes?



Ik denk dat Mark en Koen eerst vrienden waren, soort partners in crime, maar door de onbetrouwbaarheid van de een of van allebei, het uiteindelijk gigantisch geëscaleerd is.
Ik vind dat ook best gek. Ik vraag me nu ook wel een beetje af of Koen helemaal fris was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Queen_Bee schreef op 30 maart 2016 @ 21:21:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik denk dat Koen ook niet vies was van criminele zaakjes in de tenniswereld. Ik heb het al eerder gezegd, maar waarom ga je als miljonair de hele wereld af om tennissers te voorzien van een tennisbaan en water? Je bent in de 40, miljonair en je laat je dan gebruiken als loopjongen voor die jonge gastjes?



Ik denk dat Mark en Koen eerst vrienden waren, soort partners in crime, maar door de onbetrouwbaarheid van de een of van allebei, het uiteindelijk gigantisch geëscaleerd is.



Volgens mij waren ze niet eens vrienden. Koen was bevriend/hing al langer rond met tennissers, onder wie Robin Haase. Hij heeft Mark leren kennen toen die coach van Robin werd. Als je beelden ziet van Koen op de tennisbaan, dan zie je dat hij lacht met Robin maar Mark zo ongeveer negeert. Een journalist heeft op de radio gesteld dat Koen Mark zelfs helemaal niet mocht.



De Jong en Haase waren trouwens ook geen vrienden. Dat zei De Jong in december 2015 toen hij een jaar coach was van Haase. Hij was nog nooit privé bij Haase over de vloer geweest, zei hij.
.
Tenniscoach blijft langer vast in zaak-Everink



Tenniscoach Mark de J. moet zestig dagen langer vast blijven zitten vanwege de dood van Koen Everink uit Bilthoven. Dat heeft de rechter donderdag bepaald.



De rechtbank vindt dat er voldoende verdenking is tegen de verdachte om hem in voorarrest te houden. Daarnaast is het onderzoek nog in volle gang, aldus de rechtbank.



De J. werd vorige maand op Schiphol opgepakt vanwege betrokkenheid bij de dood van Everink. Hij kwam net terug uit de VS. Justitie verdenkt de 29-jarige Rotterdammer van moord, danwel doodslag.



De zakenman uit Bilthoven werd begin maart dood aangetroffen in zijn woning. Al snel bleek dat hij door messteken om het leven is gebracht. Twee weken geleden werd bekend dat de tenniscoach van Robin Haase opgepakt is.





Ik hoop echt zo dat die l*l een keer zijn mond open gaat doen of dat er op een andere manier meer duidelijkheid komt.
Er zullen vast genoeg feiten zijn die in het nadeel van hem spreken, anders verlengt justitie zijn in bewaarstelling niet. Alles is niet wat het lijkt bij deze mijnheren.
Inderdaad, met 60 dagen. Dat doen en kunnen ze niet zomaar.
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... e_De_J._en_Everink__.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik las het vanochtend, ja..

Everink zou zich naar de zin van Mark de Jong te veel met zijn pupil, toptennisser Robin Haase, bemoeien.



Eng ventje...
Alle reacties Link kopieren
Er schijnt wel het één en ander verdwenen te zijn uit zijn huis, onder andere een peperduur horloge.

http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... en-telefoon-Everink.dhtml

Politie zoekt horloge en telefoon Everink.
verba volant, scripta manent.
Mark de J. moet maandag voorkomen.



http://www.volkskrant.nl/ ... te-kunnen-laten~a4325510/
Ik hoop dat er eens een keer nieuws of een bekentenis komt. Tenenkrommend voor de nabestaanden dit en erg laf en triest als hij schuldig is en zijn mond houdt. Ik hoop wel dat ze de zaak dan rond krijgen.

Artikel met Haase; ik geloof niet zo in een mogelijke onschuld van Mark de Jong. Maar hey, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Maar de politie moet wel sterk bewijs jebben om hem zo lang vast te houden.
Inderdaad, ik denk eigenlijk dat ze al weten dat ze de juiste dader te pakken hebben.
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/utrecht/ ... ermoord-om-geld~a445a321/
't Is al met al een heel gedoe
Ik lees helemaal nergens iets over dat hij het eventueel niet gedaan zou hebben..
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar misschien wel in het Volkskrant-interview? Deze link was meer omdat ik dacht dat het nieuws bevatte, maar volgens mij was dat niet zo...
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwste verhaal dat ik tegenkom:



http://www.rtlnieuws.nl/n ... k-werd-die-avond-ontvoerd



Tenniscoach Mark de J., die verdacht wordt van de moord op Koen Everink, houdt vol dat hij de zakenman niet heeft vermoord. Hij was die avond wel in het huis van Everink, maar werd ontvoerd door zeker vier onbekende mannen.



Dat verklaarde De J. volgens De Telegraaf aan de recherche. De tenniscoach van Robin Haase zou hebben gezegd dat hij al maanden werd bedreigd en gestalkt door een groep onbekende mannen, die hem onder druk zette om informatie over Everink te geven. Hij zou daar nooit met Everink over gepraat hebben, maar hem wel hebben gezegd dat hij voorzichtig moest zijn.



Op de avond van de moord, zo verklaarde De J. volgens de krant, was er nog niets aan de hand toen hij het huis van Everink verliet. Maar voor de deur zou hij zijn bedreigd door vier mannen met een pistool, die hem dwongen op de achterbank van zijn eigen auto te gaan zitten.



Daarmee werd hij naar een andere plek in Bilthoven gereden, waar zijn ontvoerders overstapten in een andere auto. De J. zou in paniek naar huis zijn gereden en pas de volgende dag hebben gehoord dat Everink was vermoord.



De recherche gelooft weinig van de verklaring van De J., maar harde bewijzen dat hij Everink zelf heeft vermoord lijken er volgens De Telegraaf ook niet echt te zijn. In het huis van Everink moet een enorm gevecht hebben plaatsgevonden: hij werd met tientallen messteken om het leven gebracht en zijn bloed zat over de hele keuken verspreid, maar bloedsporen van De J. zijn er niet gevonden. Ook zou een deskundige na zijn arrestatie geen verwondingen bij De J. hebben gevonden.



Het komt me vreemd voor, maar ook het meest vreemde verhaal kan natuurlijk waar zijn.

Ook heb ik ergens (vlgs mij Telegraaf) gelezen dat er bloedsporen op een sok van Koen zouden zijn gevonden die niet van De J. zijn.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Raar verhaal, maar logisch dat hij niet bekent. Ben benieuwd hoe hij er in de rechtzaal vanaf gaat komen. Uiteindelijk zit hij toch echt al een paar maanden vast en is er voor zover ik weet geen andere verdachte. Dus dan zal er toch wel wat bewijs zijn.
Natuurlijk klopt daar niks van. Het eerste dat een normaal mens doet na zo'n kidnapping is naar de politie stappen. Niet met het vliegtuig naar Amerika gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad een heel vaag verhaal. Zou zomaar een fantast kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk : je wordt door een aantal mensen ontvoerd, bedreigd met een pistool, dan laten ze je zomaar weer gaan, je gaat naar huis en de volgende dag weer gewoon aan het werk, terwijl je inmiddels gehoord hebt dat de persoon waar je de vorige avond was vermoord is
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een verhaal over de horloge van Koen dat gevonden is bij Mark de J z'n zus.



Mark de J. ontkent moord Koen Everink

Mark de J. ontkent dat hij zakenman Koen Everink heeft vermoord. Sterker nog, hij zegt zelf te zijn gekidnapt. “Ik werd vastgehouden en kreeg een muts over mijn hoofd”, zei hij vandaag in de rechtszaal.



Maandag, 27 juni 2016,



Uit auto gesleurd

Voor het eerst wordt er vandaag een openbare zitting gehouden over de strafzaak tegen hem bij de rechtbank in Utrecht. “Sinds mijn aanhouding zit ik 69 dagen onschuldig vast”, zei de J. maandag in de rechtszaal. Volgens De J. werd hij rond de tijd dat Everink werd vermoord uit zijn auto gesleurd, achterin gezet en vastgehouden.



Kidnapping

Hij kreeg naar eigen zeggen een muts over zijn hoofd en hij hoorde mensen zijn auto uitgaan. Wat die hebben gedaan weet De J. niet, omdat hij niets kon zien. Voor zijn gevoel duurde zijn ‘kidnapping’ ongeveer tien minuten, blijkt uit verklaringen die hij heeft afgelegd.





Horloge gestolen

Everink werd op vrijdag 4 maart gevonden in zijn huis in Bilthoven. Hij was doodgestoken. Verdachte Mark de J. was de coach van tennisser Robin Haase. Volgens de aanklagers heeft de tenniscoach Everink opzettelijk met meerdere messteken doodgestoken. Ook heeft De J. volgens het Openbaar Ministerie een horloge en telefoon van zijn slachtoffer gestolen. Het dure horloge is later gevonden bij de zus van De J. in huis, waar ze het had verstopt. Volgens RTL Nieuws is er bloed van Everink gevonden in de auto van Mark de J.



Schulden

Everink en De J. gokten samen geregeld op sites. De tenniscoach zou daardoor een flinke schuld bij Everink hebben. Op het moment van de moord op Everink zou een schuld moeten worden terugbetaald. Dat is een motief voor het misdrijf, stellen de aanklagers. De advocaat van De J., Pieter Hoogendam, benadrukt dat er geen ruzie was over het terugbetalen van ‘leningen’. Ook was hij bezig met het terugbetalen. Daarom is de schuld in zijn visie geen motief om Everink te vermoorden.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 27 juni 2016 @ 13:20:

Natuurlijk : je wordt door een aantal mensen ontvoerd, bedreigd met een pistool, dan laten ze je zomaar weer gaan, je gaat naar huis en de volgende dag weer gewoon aan het werk, terwijl je inmiddels gehoord hebt dat de persoon waar je de vorige avond was vermoord is Ja, dit dus.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk, Mark
Alle reacties Link kopieren
Direct begint ie nog over UFO's en marsmannetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven