Lijf & Lijn alle pijlers

Een nieuw begin: Samen afvallen (Deel 2)

18-08-2015 15:35 1227 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLengteStartHuidigAfgevallenStreefDasoli1,72105,061,9- 43,163,0J11071,6981,062,7- 18,361,0Floor341,6971,065,2- 5,861,0



Gewicht graag doorgeven vet gedrukt, op vrijdag.

Nieuwe meeschrijvers zijn natuurlijk welkom!



Wanneer iemand zonder bericht twee weken niet meeschrijft en ook het gewicht niet doorgeeft, wordt diegene uit de tabel verwijderd. Het is natuurlijk altijd mogelijk om weer mee te doen!
quote:J1107 schreef op 18 juni 2016 @ 16:26:

Floor34: Goed van je! Wat mij echt heeft geholpen om genoeg te drinken is 4 0,5 liter flesjes water kopen, 1 dronk ik met ontbijt, dan 1 in de ochtend, 1 in de middag en 1 in de avond. Weet je altijd of je genoeg gedronken hebt (al is zo'n kan net zo goed naturlijk)

De tip van Bblientje is goed. Ik voeg soms ook limoen toe, en heel soms rood fruit maar dat vind ik altijd vies worden haha.



Bblientje: Ja klopt! Ik eet eigenlijk altijd van een ontbijtbordje haha. Die 2kg extra kan zijn dat je vocht vasthoudt (bv. door het weer, maandelijkse periode, of zout eten) is niet altijd 'vet' gewicht zeg maar.

En als je zo fanatiek sport kan het natuurlijk ook een toename aan spiermassa zijn.

Hihi ik heb ook naar zo'n shaper gekeken maar dan echt puur voor het wegwerken van bobbels (haha), maar had het gepast en ik vond het niet echt comfortabel hahaha, dan maar wat lossere kleding!



Ik vlieg morgen naar Lanzarote, ben volgende maandag weer terug. Ik heb er zin in, er is prachtig weer voorspeld dus hoop dan ook dat het me nog net even wat mooier maakt (bruin geeft toch meer definitie, toch?) - heb een appartement met eigen keuken, dus ben van plan toch ook te letten op gezond eten e.d. - en wil ook elke dag gaan sporten (hardlopen in de branding en zwemmen) en m'n squats en planking doen :D

Heb er zin in. Heb wifi, dus blijf wel een soort van actief :D



Heey meid ben je een beetje aan het genieten van je vakantie? Wat goed dat je blijft sporten en ook gezond blijft eten ondanks je op vakantie bent dat is nog eens discipline. Heb je inmiddels al een keer je sexy bikini aan gehad haha, please tell me you did! Ik denk dat het echt als een persoonlijke overwinning zal voelen als je het gewoon doet.



Ja. Kan kloppen wat je zegt ik eet best wel veel zout. Surinamers gebruiken standaard maggiblok in hun maaltijden en ook vetsin. Heel slecht voor je dus dat wil ik ook gaan minderen. Ik was de laatste dagen wel heel goed bezig met minder grote porties eten en sporten maar gister en eergisteren toch weer een halve reep chocolade naar binnen zitten werken. Dat is altijd als ik even goed bezig ben dat ik denk dat het vast geen kwaad kan om even "los te gaan".

Moet ik echt afleren. Ik wil binnekort ook een recept proberen met courgette als rijstvervanger waar je het laatst over had lijkt me best lekker en volgens mij vult het ook best goed en een stuk gezonder dan rijst.

Nou dat was het weer voor nu, jij genietze nog even en een goede vlucht terug xx
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden,

Hoe is het met jullie?

Sorry dat ik er niet veel ben.. heb zo weinig tijd...

Ik ga me morgen wrgen voor de tabel, ben benieuwd!

Xx
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik heb wat meegelezen in jullie topic en zou graag willen aansluiten. Alhoewel ik een slechte schrijver ben, meer een meelezer wil ik graag een poging doen als het mag!



Huidig gewicht: 85,2

Maat 40/ 42



Streef maat: 38/40

Qua gewicht past daar denk ik 75/ 76 kilo bij? Weet het eigenlijk niet precies, wat denken jullie?



Ik ben erg lang, en maat 36 past niet in de verhoudingen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Welkom!! En succes!!



Ik woog vanmorgen 65.9

Super blij mee!!!
Alle reacties Link kopieren
Dag Dames,



Afgelopen week ging het eten bij mij heel slecht. Had veel feestjes, was erg moe en had continue honger.

Een lichtpuntje: ik heb sinds dit weekend een fitbit weegschaal. Naast gewicht meet deze ook je percentages lichaamsvet en spiermassa! Ik heb mij net gewogen en heb een vetpercentage van 25,8%. Heb net gelijk besloten dat ik deze naar de 22% wil krijgen omdat dat blijkbaar een gezond percentage zou zijn voor mijn leeftijd (24). Daarnaast heb ik 48,4 kilo aan spieren. Dit wil ik dus wat verhogen. Ik heb echter geen idee hoe snel zoiets normaliter gaat.



Heb mij in ieder geval weer voor 3 keer sport opgegeven deze week en ga proberen niet te snoepen. Verder ga ik kijken of ik misschien iets minder koolhydraten kan eten. Volgens fatsecret krijg ik hier nogal veel van binnen. Ik moet wel zeggen dat ik het lastig vind om mijn avondeten goed in deze app in te voeren...mis een beetje de optie om gerechten in te kunnen voeren ipv alle ingrediënten bij elkaar te moeten sprokkelen.
Alle reacties Link kopieren
Bblientje: Jaaaaa heb braaf elke dag hardgelopen - en omg dat was best een hel, en heb eigenlijk heel netjes gegeten. Weeg helaas toch 2 kilo zwaarder (64,4) maar dat is dan ook vooral alcohol.

Gelukkig gaat dat gewicht er bij mij altijd wel snel weer af, meestal na een paar dagen al, dus maak me niet te veel zorgen hihi.

Dat af en toe losgaan moet kunnen als je dan beperkt losgaat. Ach, een reep chocolade, kan in het grote plaatje geen kwaad zolang je maar niet denkt ach ik ben nu toch al fout bezig en dan nog 3 repen en een zak chips wegwerkt zeg maar haha.



OXO: Gezellig, welkom! Durf niet te zeggen welk gewicht hoort bij welke maat, zul je denk ik moeten gaan proberen? Maar zo'n 75 kilo lijkt me inderdaad passen bij dat gewicht en een lange lengte (hoe lang is lang?)



Oestertje: Wat jammer, zeker die moeheid en de honger! Koolhydraten minderen kan inderdaad helpen, als je dit dan compenseert met iets anders (dus minder aardappels, meer groente, bv.)

Ik vraag me altijd af hoe 'echt' zo'n weegschaal is haha, althans, vind het zo gek dat een apparaat kan 'meten' hoeveel vet en spieren ik heb. Hoe dan? Haha.



Ik eet vandaag en morgen even lekker licht, met vooral veel vloeibaar (yoghurt, amandelmelk etc.)

De vakantie was overigens heerlijk!
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
J11, ik vind het knap dat je toch elke dag hebt hardgelopen!! Super toch?! Nu weer even de alcohol achterwege en je bent zomaar weer op de rit.
Alle reacties Link kopieren
quote:J1107 schreef op 28 juni 2016 @ 11:31:

Oestertje: Wat jammer, zeker die moeheid en de honger! Koolhydraten minderen kan inderdaad helpen, als je dit dan compenseert met iets anders (dus minder aardappels, meer groente, bv.)

Ik vraag me altijd af hoe 'echt' zo'n weegschaal is haha, althans, vind het zo gek dat een apparaat kan 'meten' hoeveel vet en spieren ik heb. Hoe dan?



Ik heb er nu gelukkig al minder last van, heb daarentegen wel erg veel last van mijn verstandskies...die over 1,5 week getrokken wordt. Dus ik heb tot over ongeveer 2 weken een beetje een raar eetschema nu aangezien het soms pijn doet om te eten. En ik nu dus af en toe vla of ontbijtkoek etc te eten.

Maar over die weegschaal, ik heb mij door een aantal personal trainers en diëtisten die ik ken laten vertellen dat de resultaten van die wegingen wel redelijk overeenkomen met die van een huidplooi meting. Daar ga ik dan maar vanuit haha. En anders houd ik mijzelf lekker voor de gek
Alle reacties Link kopieren
Ik sla een weekje over met wegen. Super slechte week gehad...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er echt helemaal klaar mee...

Ik denk dat ik iets van shakes ga kopen iemand ervaring mee??
Alle reacties Link kopieren
quote:Floor34 schreef op 02 juli 2016 @ 00:28:

Ik ben er echt helemaal klaar mee...

Ik denk dat ik iets van shakes ga kopen iemand ervaring mee??



Floor, wat naar dat je zo'n slechte week/ periode hebt. Misschien kunnen we hier met zijn allen kijken waar het mis gaat?



Ik zou denk ik niet aan shakes beginnen. Volgens mij verpest je dan echt je stofwisseling en de meeste mensen gaan behoorlijk jojo'en. Ben je weer terug bij af en misschien wel zwaarder dan je eerst was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel vreetbuien, met koek.. Eet veel te veel met diner en lunch... de knop moet weer om...



Dacht ga aan shakes beginnen of iets anders.. met je lichaam ontgiften. Ziet er zo mooi uit!
Alle reacties Link kopieren
Probeer om niks in huis te halen of geen geld mee te nemen naar je werk/naar buiten.

En verder veel fruit of snoeptomaatjes te kopen.



Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Als ik een van die buien heb kan ik veel snaaien maar als niks in huis heb dan kan ik het ook niet opeten tijdens een eetbui.



Met ontgiften heb ik geen ervaring maar ik zou dan wel op de ingrediënten letten. In die shakes zitten vaak veel suikers
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad.. als je het niet in huis haalt kun je ook niet snaaien. Ga maandag alleen maar gezonde dingen kopen! En als ik wat in huis haal voor manlief of kids dan dingen die ik toch niet lekker vindt! :-)



De knop moet weer om!! Ik kan het!! :-)



Moet ook bijhouden wat ik eet dan eet ik ook minder heb ik het idee.. Dan ga ik dat mooi op het forum doen.



Mijn dag...



Tussendoor:

2 glazen lauw warm water



Ontbijt:

1 bruine boterham met kaas

1 bruine boterham met boterhamworst

1 bekertje melk
Alle reacties Link kopieren
OXO: Ben alweer op m'n ouder gewicht gelukkig haha.

Oestertje: Hihi oké!

Floor34: Je moet, zoals Oestertje ook zegt inderdaad goed op de ingrediënten letten. Ik gebruikte zelf proteïne shakes, maar dat deed ik maar af en toe. Ik geloof absoluut dat jij dit kan - ik heb zelf ook dat probleem; is het in huis dan MOET ik het ook eten haha, dus zorg ik dat het er niet is.

Tot nu toe is je eetlijstje mooi. Is het lauw-warme water om je honger te stillen?
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dag...



Tussendoor:

2 glazen lauw warm water



Ontbijt:

1 bruine boterham met kaas

1 bruine boterham met boterhamworst

1 bekertje melk



Tussendoor:

1 glas koud water

1 peer
Alle reacties Link kopieren
http://www.ingevanhaselen ... oordelen-water-citroensap



Schijnt gezond te zijn ????????
Alle reacties Link kopieren
Dat moest een smiley zijn ipv ??
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of citroenwater gezond is.



Maar hier alvast mijn eetlijstje.



Ontbijt:

Soep met tofu, zeewier, wortel + plak ontbijtkoek



Lunch: 2 sneetjes volkoren bruin met sandwhichspread, rucola en basilicum.



Tussendoortjes zijn kersen, druiven en nog een plakje ontbijtkoek.



En vanavond eet ik waarschijnlijk bij de La Place een kom groenten en wat hangop

Verder ga ik vanavond nog een beetje wandelen. Dus tijd om te snaaien heb ik niet

We kunnen het!
Alle reacties Link kopieren
Ziet er goed uit oesterdje! Toppie!



Mijn dag tot nu toe:



Tussendoor:

2 glazen lauw warm water



Ontbijt:

1 bruine boterham met kaas

1 bruine boterham met boterhamworst

1 bekertje melk



Tussendoor:

1 glas koud water

1 peer



Middag eten:

1 glas water

1 bordje met gehaktschotel (gehakt, sperzieboon, paprika) en gebakken aardappeltjes.

1 bakje met beetje vanille en chocolade vla



Heb deze keer maar 1 keer opgeschept en niet zoveel. Ook vla pak ik normaal wel 2 bakjes nu maar 1 en ook niet zo vol.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dag tot nu toe:



Tussendoor:

2 glazen lauw warm water



Ontbijt:

1 bruine boterham met kaas

1 bruine boterham met boterhamworst

1 bekertje melk



Tussendoor:

1 glas koud water

1 peer



Middag eten:

1 glas water

1 bordje met gehaktschotel en aardappeltjes

1 bakje met beetje vanille en chocolade vla



Tussendoor:

1 glas koud water

1 appel
Alle reacties Link kopieren
Tussendoor:

2 glazen lauw warm water



Ontbijt:

1 bruine boterham met kaas

1 bruine boterham met boterhamworst

1 bekertje melk



Tussendoor:

1 glas koud water

1 peer



Middag eten:

1 glas water

1 bordje met gehaktschotel en aardappeltjes

1 bakje met beetje vanille en chocolade vla



Tussendoor:

1 glas koud water

1 appel



Avond eten:

1 bruine boterham met kaas

1 bruine boterham met boterhamworst

1 bruine boterham met kaas

Klein bekertje melk



Tussendoor:

Mini appeltaartje (formaat cupcake)

2 glazen water



Ik had vanmiddag samen met kinderen mini appeltaartjes gebakken. Moest er ook 1 proeven van de kinderen! Oke! Hihi!



Nou vind het geen slechte dag!
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat het hier zo rustig is... ja ik was er zelf eerst ook niet veel... was er toen ook minder mee bezig...
Alle reacties Link kopieren
Tussendoor:

2 glazen lauwwarm water



Ontbijt:

1 boterham met ham en kaas

1 krentenbol met kaas

1 bekertje melk
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad jammer dat het zo stil is :(

Ik vind eetlijstjes altijd interessant haha, vind die van jou echt fascinerend haha, heel anders dan die van mijzelf.



Mijn eetlijstje van vandaag:

O: jus d'orange (versgeperst) en mango

T: Bolero lemon ijsthee (mix met water) - 1,5liter gemaakt, gaat gedurende de dag op

L: ijsthee, komkommer sandwich met kaas, groentesoep

T: ijsthee, appel

D: ??? weet ik nog niet. Wat eten jullie?
It's not always easy, but it's worth it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven