Lijf & Lijn alle pijlers

Augustus afvallen

04-08-2016 10:44 1388 berichten
Alle reacties Link kopieren
In augustus en september hebben we allemaal hard gewerkt om wat kilo's te verliezen en dit is bij de meeste goed gelukt! In oktober gaan we gewoon door! Op naar 3.0 kilo eraf (elke dag een ons).



Succes allemaal!





We gaan er weer voor!

NaamStart augStart sepStart oktStart novStart decGewicht 05/12Gewicht 12/12Gewicht 19/12Gewicht 26/12Afgevallen decemberTotaal afgevallen Flea78 80.1 74,6 71,568.067.212.9 sneeuwvlokje 60.6 59.0 59.3 59.3 1.3 Riboho90 76.1 75.2 73.6 73.4 73.4 73.7 - - - +0.3 2.4 grutt 69.3 67.5 66.5 66.5 66.3 67.0 +0.72.3 eefje67767.5 65.5 66.6 64.4 62.5 62.3 61.8 61.360.7-1.86.8 Ciaociaociao 80 75.8 72.8 70.8 68.6 11.2 Caribgirl 78,8 76,8 74,8 75.0 73.1 72.7 73.6 +.5 5.7 Cicietta 71.5 71.5 71.1 71.2 0.3 CherokeeRose 58.7 58.5 - 0.4



Inloggegevens:

Gebruikersnaam: 31dagen

Wachtwoord: Afvallen



De start van dit topic vind je hier
Ik heb net ook een ijsje gegeten. Voor de rest gezond gegeten vandaag dus een beetje verwennerij moet kunnen!



En je vooral idd nergens schuldig over voelen!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ik hoop het .

Ja daar wil ik ook naartoe maar heb altijd een gecompliceerde relatie met eten gehad. Ik kan het rationeel goed bedenken maar het voelt vaak anders..

Maargoed.. Dit is een 9 of misschien wel een tien dus het is het waard! Morgen lekker licht eteb, toch al lekker met het hete weer
Alle reacties Link kopieren
Geniet ervan Fresiaatje
Alle reacties Link kopieren
Het was lekkerrrrr!!
Alle reacties Link kopieren
Jeeej goed zo! :D
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk moet je regelmatig wat lekkers nemen, probeer jezelf alleen niet te buiten te gaan. Gewoon een kommetje chips, schaaltje ijs, wat chocola, een wijntje. Daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen!
Fresiaatje: Is er yoghurt ijs met oreo's? Ik ben dol op yoghurtijs en dacht dat het minder erg was dan normaal ijs.



Hier vandaag wel goede dag. Netjes crackers en skyr en appel gegeten overdag. Als avondeten heb ik kip met Chinese groente en oestersaus en rijst gemaakt. Was lekker.



Vanavond weer niks gesnoept . Wel nu aan de normale cola.



Vannochtend wel halve.kilo lichter dan gister. Zo vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Schorpioen, ik heb er zelf oreos in verkruimeld. Ooit gegeten bij zon frozen yoghurt bar. Het ypghurtijs was maar 105 kcal. De oreos daarentegen... Haha.

Ook nog 2 handjes chips gegeten. Morgen er weer tegenaan!!
Klinkt heerlijk dat yoghurtijs met oreo. Waarom heb je daarna nog chips gegeten?



Vanmorgen gewogen: ik weeg nu 63.5 dus deze week 0.7 kilo afgevallen. Joepie! In totaal 1.5 kilo afgevallen. Nu ook ongesteld en voel me enorm opgeblazen dus ik hoop dat er volgende week nog meer af is.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen nogmaals gewogen en was gelukkig 66,4 kg. In tegenstelling tot gisteren dus slechts + 0,1 kg tov vorige week. Heb ik even aangepast in de tabel.
Alle reacties Link kopieren
terug van vakantie, en vanmorgen maar even op de schaal gestaan. Viel niet tegen, zou iemand bij mij 75,2 kg in de tabel willen zetten.



niet veel afgevallen, maar in ieder geval niet aangekomen, tijdens de vakantie. En wat nog mooier is, nog 0,2 kg dan zit ik op streefgewicht
Alle reacties Link kopieren
eefje677, hoe gaat het shredden? Bij welke dag ben je nu? Ik zit nu op dag 14, merk wel al dat level 2 makkelijker wordt gelukkig.



Fresiaatje dat yoghurtijs klinkt goed fijn dat je ervan genoten hebt. Jammer van de chips, maar wel een leermomentje. Waarom had je chips genomen, en hoe kun je dat in het vervolg voorkomen? Ik denk dat enkel een yoghurtijsje of een handje chips geen verschil hoeft uit te maken op de weegschaal, maar de combinatie van die twee. Helpt het om op zo'n moment tegen jezelf te zeggen "nee, vandaag heb ik al een yoghurtijsje op, morgen mag ik een handje chips"?



Van dat metabolisme had ik ook ergens gehoord/gelezen en ik denk dat het klopt! Een paar jaar geleden ben ik afgevallen (toen at ik alleen echt veel te weinig) en als ik dan een patatje of iets anders calorierijk had gegeten vloog er die week ineens extra vanaf.



Fijne zomerse dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Zon rare kronkel is dat. Even de controle kwijt ofzo. Nu ga ik even los, dan doe het maar goed ook. Ofzoiets. Heb dat vaker gehad. Dan kreeg ik een soort eetbui en ging dan ook boterhammen met kaas eten ( die mocht ik toen ook niet van mezelf). Terwijl ik geen honger had ofzo, gewoon omdat het kon.

Gisteravond wel geen fijn gevoel in buik, hoop dat ik ervan geleerd heb. Vanmorgen wel de draad weer opgepikt. Eerder zou ik vanmorgen alweer hebben ontbeten met koekjes dus dat scheelt
Heb Vannochtend ook naar yoghurt ijs gezocht bij de jumbo maar zonder succes. Had er wel.trek.in als.tussendoortje met berg fruit erbij. Ik.vind yoghurtijs niet perce slecht als tussendoortje. Het is stuk.minder dan gewoon ijs.



Misschien straks toch nog ff bij ah kijken.
Alle reacties Link kopieren
Schorpioen, die ik had was van de ah. Volgebs mij 105 kcal per portie. Wel een berg suiker natuurlijk.

Ik ga op zoek naar een recept om zelf te maken met minder suiker. Kijken of dat lekker is.
Alle reacties Link kopieren
Aaahh, ik heb zoveel zin in pizza

Weet niet eens waarom, want dat eet ik echt nooit..

Maar ik moet echt weer rustig aan doen. Dus ik ga voor een lekkere salade met gerookte kip, ananas en mango. Heeft iemand ideeën voor een magere maar smaakvolle dressing? Misschien nog een klein stukje focaccia erbij
Alle reacties Link kopieren
Marrebas, een dressung met kerrie? Dat vind ik altijd lekker bij kip en ananas.
Lekkere ideeën hier allemaal! Ik ga ook op zoek naar yoghurtijs. Ik heb het wel eens zelf gemaakt, maar dat was niet zo'n succes.

Verder denk ik dat ik morgen salade met gerookte kip ga maken. Lekker met dit hete weer!



Ik had een goede dag vandaag. Vanochtend al weer 0,3 lichter dan gisteren. Dus ik hoop dat die vakantiekilo er snel weer af gaat.
Hier ook een goede dag gehad. Avondeten erg simpel,bietjes met een vegetarische groenteburger.



Beweging heel rustig vandaag. In de pauze binnen gebleven. Buiten was te warm om rondje te lopen.



Straks nog even hoelahoepen voor de beweging al zweet ik de calorieën ook zo wel uit
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwvlokje, ik heb net dag 19 van het shredden volbracht. Dag 17 heb ik overigens overgeslagen, toen was ik van 's ochtend 7 tot 's avonds 10 het huis uit. Maar omdat ik nog zoveel mogelijk dagen level 3 wil doen voor m'n vakantie heb ik 'm overgeslagen ipv doorgeschoven. Ik vind het nog steeds geen leuke workout, kan nog steeds niet alles volhouden.

Nu ben ik ook wat weinig gemotiveerd de laatste dagen, mbt sport/shredden en ook mbt eten. Komt omdat er echt geen resultaat is op de weegschaal. En ik heb steeds zoveel honger (terwijl ik volgens mij niet te weinig eet), word daar chagrijnig en echt niet lekker van (misselijk, duizelig, hoofdpijn). Dus ik houd wel vol, eet wel ietsje meer omdat ik die honger niet trek (wel voornamelijke gezonde dingen), maar de motivatie is er even niet erg, en dan is zo'n workout ook gewoon vervelend.



Cherokee, gaat het hoepen bij jou een beetje? Hoe lang kun je het al volhouden? Krijg je geen pijn van die bobbels aan de binnenzijde?



Superknap zeg Ted, niks aangekomen op vakantie!



Oja, nog grappig. Ik droom al dagen (weken?) van appeltaart met slagroom in een specifiek cafe hier, want die is fantastisch. Mijn ervaring is dat je die dan op een gegeven moment maar gewoon moet gaan eten, anders krijg je (ik) niet te stillen snaaidrang naar zoetigheid en dan snaai je zo een hele avond (week?) allerlei slechte dingetjes die helemaal niet zo heel lekker zijn maar toevallig wel in huis. Kun je beter een keer dat gaan halen waar je ECHT zin in had. En soms doe ik dat dan, appeltaart eten, maar dan als lunch of zelfs als avondeten. Want dan is het in ieder geval niet zo heel veel extra. Dus ik had bedacht dat vandaag als diner te eten . Zat ik daar helemaal op het terras, hadden ze geen slagroom ivm de warmte!!! Das toch wel minstens de helft van de attractie. Toen heb ik het hele plan afgeblazen haha, weer vertrokken zonder iets te nemen, en thuis braaf een groenteprutje gemaakt
Alle reacties Link kopieren
Dank je Eefje677

het is nog goedkoop ook trouwens, als je niet steeds overal lekkere dingen gaat kopen



ik eet met avondeten voornamelijk veel groente, weinig aardappelen of pasta. En voornamelijk 's avonds geen chips etc. Had altijd de gewoonte om bij een borrel ook wat nootjes etc te pakken, de borrel nog steeds, maar de nootjes of chips niet.
Fresiaatje: heb toch een bakje gevonden maar niet gekocht. Vond het toch teveel kcal



Ik heb ooit een poging gedaan nav een recept met gelatine bladeren maar niet echt gelukt. Ja bevroren yoghurt wel maar was niet lekker smeuiig. Wel lekker voor de rest maar was meer erg koude yoghurt. Heb nu weer iets gevonden maar daar heb je een ijsmachine voor en volgens mij heb ik die in de schuur nog liggen. Kan ik alleen niet bij maar binnenkort ga ik de schuur weer opruimen dus dan toch maar eens proberen. Heb ik ooit gekregen maar nooit gebruikt. Denk dat zelf maken zeker gezonder is.



Vandaag is eten wel goed gegaan. Door warme weer niet veel honger



O; spelt crackers met filet 3x

L: spelt crackers met filet 3x

A: 300 gr garnalen, 200 gr chinese kool, 200 gr paksoi en oestersaus ( had ook bakje zilvefvliesrijst met genoa voor in magnetron . Zo vies. Smaakte naar warm roggebrood. Niet opgegeten

T: bakje aardbeien

Misschien straks nog wat skyr maar zit wel vol.
Alle reacties Link kopieren
Eefje, balen van de motivatie. Ik las gister een interessant artikel over dat het cijfertje op de weegschaal niet altijd iets zegt en waarom niet, maar ik weet niet zeker of ik de link mag plaatsen. Ik begin Jillian ook steeds minder aardig te vinden vanochtend was best wel zwaar.



Vervelend is dat Fresiaatje. Ik herken het wel een klein beetje van toen ik een paar jaar terug aan het afvallen was, dan zat ik 's avonds aan de plakken 30+-kaas en rijstwafels met dik pindakaas om idd maar iets 'slechts' te eten. Die eetbuien heb ik nu gelukkig niet meer, ik denk omdat ik mezelf niks meer onthou. Alles wat ik niet mag daar ga ik juist naar smachten. En ik ga nu relaxter met eten om; de ene dag eet ik nou eenmaal meer dan de ander en dat is oke als het onder aan de streep maar in verhouding is.



Schorpioen, wat leuk dat je een ijsmachine hebt! Lijkt mij heerlijk, zeker met dit weer!
@Eefje, ik houd het hoepelen op zich nu wel lang vol. Ik wissel alleen om de zoveel tellen. Dus eerst tegen de klok in, dan met de klok mee en dan wissel ik weer. Ik doe t nu elke avond tussen de 5 en 10 minuten en bouw het zo langzaam op.



Zeer doet het nu niet echt meer al had ik wel last van blauwe plekken in het begin.



Had er ook een DVD bijgekregen met oefeningen, binnenkort eens bekijken.
Net gezondigd



Ik ben mezelf aan het saboteren volgens mij. Heb net 3 stukken ontbijtkoek gegeten met boter en er zat nog restje in zak naturel chips. Die chips had echt niet gehoeven. Had naast garnalen ook 3 stukjes kip van de snackbar gegeten en dat had voldoende moeten zijn. Dus nu ff spijt.



Heb alleen wel.ontdekt dat garnalen met Chinese.kool.en paksoi erg weinig kcal heeft maar wel vult. Dus dat is mooi.



Iemand zei dat als.je niks.ongezond koopt dit goedkoper is. Maar ik merk dat de gezonde lekkere dingen juist duur zijn. Die spelt crackers kost voor 12 wel 1,69. De garnalen en groente zou 7 euro kosten. Aardbeien 3,49. Dus gezond eten is voor mij lijkt het niet goedkoper. Denk dat ik op hetzelfde uitkom.



Wat ik nu wel doe is het kopen. Dan maar duurder en lekker gezond eten.



Moet alleen nog wat verzinnen om avond eten gezond te houden. Man houd totaal niet van gezonde dingen die ik lekker vind. Of tenminste niet elke dag. De kip met groente van gister vond ie lekker. Mijn dochter houd er ook niet van.



Hoe doen jullie dat.met.gezin? Of kook je apart?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven