BDSM, voor de liefhebbers - deel III

28-06-2015 13:02 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.



Ik ben een 35 jarige vrouw, en ik weet sinds een paar jaar dat ik sub gevoelens heb. In mijn toenmalige huwelijk heb ik dit besproken, maar mijn (ondertussen ex-) man kon daar niets mee. En hij wou het er vooral niet over hebben.

Nu is dit huwelijk gestrand, en ben ik aan het ontdekken wat ik eigenlijk allemaal wil en leuk vind.



Sinds een weekje aan de praat met een dominante man, en we ervaren beide en klik.

Hij heeft me nu een sublijst gestuurd, want ik heb zelf geen idee wat ik allemaal wel en niet wil, en sowieso wat er allemaal bestaat op de wereld.



Hebben jullie ook van die lijsten ingevuld, en besproken?
Alle reacties Link kopieren
Wel ingevuld, niet besproken. Zelfs niet aan mijn D verteld. Ik heb het puur voor mezelf gedaan, om mezelf op dit gebied beter te leren kennen....
Alle reacties Link kopieren
Ik wel ooit gedaan in het begin. Deels, omdat ik dol ben op lijstjes en quizjes en al dat soort dingen, maar ook om te ontdekken wat er te koop is en wat me aansprak daarvan. Al wist ik dat laatste wel.



Toen ik eenmaal echt begon eigenlijk nooit meer ingevuld, vooral omdat ik merkte dat bdsm niet zo statisch is dat het in een lijstje te vangen zijn. Soms kun je gewoon niet inschatten wat je van iets vind. Zo zijn er dingen van "ammenevernooitniet" naar "hell yeahhh" gegaan, toen ze toch opeens gebeurde. Maar ook heb ik gemerkt dat wat je wilt of kunt, niet alleen per persoon, maar ook per moment kan verschillen. Iets kan de ene keer een 0 zijn, omdat het gewoon echr niet gaat in mijn hoofd en een andere keer een 5 en dan weer een 2.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem wel ingevuld en hem kort geleden aan mijn vrouw gegeven.

Ze heeft hem gelezen, net zoals de rest van het hetgeen ik had geschreven.

Binnenkort praten we er over.

Ik zag het invullen ook als een soort leermoment voor mezelf.

Het was voor mij ook een mogelijkheid om zaken aan de orde te brengen van activiteiten die ik zelf al eens geprobeerd had.

Ben benieuwd hoe ze er op zal reageren.
Alle reacties Link kopieren
Sublijstjes kunnen vooral als je nog aan het ontdekken bent heel handig zijn idd. Het laat je nadenken over dingen waar je misschien zelf nog niet eens op gekomen bent.



Maar zoals anderen hier al schreven in de praktijk zul je merken dat je eigen grenzen en verlangens steeds veranderen.



Het enigste advies wat ik een beginner kan geven is onderwerp jezelf niet te snel, een Dom moet jouw vertrouwen en submission waard zijn en verdienen. Dat kan alleen met veel geduld, respect en hele goede communicatie lang voordat er gespeeld wordt. Leea jezelf in over frenzy en sub low zodat je je eigen gevoelens beter begrijpt en denk niet dat je alles in sneltrein vaart mee kan maken. Stap voor stap is het motto. Vaak wil je in je hoofd dingen die je lichamelijk mischien niet eens aankan of nare geestelijke dingen kunnen triggeren.
Alle reacties Link kopieren
X
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weinig spannends.

proberen een langere date te plannen. Maar zo simpel is dat nog niet met al zijn eisen.

Ondertussen praten we wel veel, soms wat fijne opdrachtjes, date van afgelopen week geeft inspiratie.



Sublijst ooit ingevuld, nooit gedeeld. Ik ben voornamelijk door proberen en veel praten erachter gekomen wat ik fijn vind. En dat zijn allemaal dingen die eerst echt niet op mijn sublijst stonden. Wat anderen zeggen, het is een mooie lijst om eens te kijken wat er allemaal is.
Alle reacties Link kopieren
Sublijst ingevuld en gedeeld met huidige partner. Hij heeft hem ook ingevuld. Voor mij was het niet echt verrassend wat hij wilde. Voor mezelf daarentegen ben ik wel dingen tegen gekomen waarvan ik niet wist dat het bestond maar wat ik wel wilde proberen. Ga vooral af op je eigen gevoel en wat jij wilt en verlangt. Ga vooral niet te snel met iemand die voor jou wel je D wilt zijn.



Het ontdekken is een reis op zich. Erg leuk en spannend en vooral ook grensverleggend ( in mijn geval).



Succes met je ontdekkingstocht! Lijkt me leuk als je hier blijft schrijven erover.
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
Niet ingevuld, weleens naar gekeken, gewoon voor mezelf. Kan me voorstellen dat het handig kan zijn maar heb iets te vaak gehad dat men bij een van de eerste contacten al roept dat ik mijn lijstje wel gewoon kan mailen. Ik hou niet van dat soort gedoe. Ik ontdek liever samen wat er wel en niet kan en gewenst is.



Verder lees ik nog steeds mee hoor. Komt alleen vaak niet van reageren.



Contact met D is weer aardig goed maar van een daadwerkelijke date wil het maar niet komen.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Door mijn werk ben ik vanavond niet thuis. Mijn vrouw heeft aangegeven om vanavond hetgeen ik haar heb geschreven inclusief sublijst, nogmaals zal lezen en er vervolgens schriftelijk op terug zal komen.

Ze heeft het eerder deze week al even vlot doorgelezen, nu zal ze dit rustig overdoen.

Ik vind dit super spannend! Uit eerdere voorzichtige reacties bleek dat ze wel mogelijkheden zag .
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te horen Netgear! Kan me voorstellen dat je het superspannend vindt.

Succes met het doorkomen van je avond
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je dit nu met je vrouw kunt delen Netgear!
Leuk Netgear! Ik heb in het verleden wel zo'n ding ingevuld, misschien weer eens doen. Eens zien hoeveel er veranderd is.
Ah, ja, de sublijst. Ik heb die een paar weken terug ook ingevuld, getriggerd door een gesprek met een bijzonder dominant en sadistisch stel. Ik ben daarin wat terughoudend geweest en ben daarna zo dom geweest om die aan een andere Dom (v) te sturen. En die werd súperemotioneel (boos, gekwetst, verdrietig), omdat ik bij dingen Nee had neergezet waar zij juist zo over had gefantaseerd. Ik besefte dat ik een domme fout had gemaakt, want ik had die lijst anders ingevuld als ik haar in mijn gedachten had gehouden. Het contact met haar voelde gewoon heel anders. Ik heb dat geprobeerd uit te leggen, maar ze was verschrikkelijk over de zeik.



En daar was ik wel weer blij om, ergens. Want dit maakte mij duidelijk dat zij geen Dom voor mij is. Als je over zo'n misverstand al zo uit je panty schiet en niet meer naar uitleg of verklaring wil luisteren en je verschrikkelijk verraden voelt, dan ben je mij te emotioneel en verwacht ik grotere drama's.



Maar ik heb er wel veel van geleerd. Zowel van het invullen voor mezelf; wat zou ik nu echt wel willen, wat niet, in welke hoek liggen mijn voorkeuren, als van deze ervaring. Zo'n lijst is niet alleen heel erg moment gebonden, maar ook veel meer persoonsgebonden dan ik me realiseerde toen ik hem klakkeloos doorstuurde (wat gewoon heel dom was van me).



En het stomme is; ik weet dit soort dingen best. Alleen op de een of andere manier ben ik hierin hopeloos naief of niet nadenkend of nog iets anders. En zo ken ik mezelf helemaal niet.

Wel leerzaam en grappig. Ik ben in ieder geval in gesprekken duidelijk over mijn voor- en afkeuren.



Ik heb het deze week wat rustiger aan gedaan. Wat tijd genomen om te bezinnen en een beetje af te remmen. Dat is wel prettig. Dus nog geen behoefte gehad om nog wat beschermder mijn hart te luchten.



Dit weekend geen plannen om te spelen, wel heel andere plannen en veel ook. Vanavond zie ik een heel dominante man, waarmee niets (meer) gaat gebeuren, maar in het verleden wel is gebeurd (zonder bdsm-achtige labels, al wist hij donders goed hoe de vork in de steel zat). En ik wil niet dat er iets gaat gebeuren, ik heb me ook bewust niet "voorbereid", maar toch voel ik ergens een sluimerende opwinding. Ben benieuwd of het vanavond ter sprake gaat komen.



En jullie?
In alle eerlijkheid, ik zou een dom na zo'n reactie niet meer serieus kunnen nemen en zo'n reactie ook zien als een red flag. Stel, je had wel 'ja' gezegd op haar fantasieën maar op moment suprême wil het niet, gaat het niet en het is instant stop (door middel van een stopwoord of welke afspraak daar ook over is). Was ze dan ook zo volkomen uit haar panty gegaan? Lekker dan... Misschien ben ik daar een zeikerd in/sta ik daar heel anders in maar ik vind dit echt onacceptabel gedrag.



Ik snap alleen niet goed waarom je zegt dat je dom bent. Dat ben je immers niet.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met Marquise!
Naief misschien dan. En ik was écht blij dat deze reactie nu kwam, nog voor we elkaar ooit gezien hebben. Dit was geen rode vlag meer hoor, dit was een rood spandoek ter grootte van de Ziggo Dome! Geen haar op mijn hoofd die dacht nog verder met haar te gaan. Ben netjes blijven reageren, heb toelichting gegeven en gevraagd om het positief af te sluiten, heb veel geleerd etc. allemaal waar. Maar ik schrok me een flink aantal hoedjes van die reactie.



En nee, ik ben verre van dom. Maar ik voel me wel een beetje dom nu. Dat zoekende is onbekend voor mij. Daardoor me vergissen ook. Ik heb over het algemeen dingen goed onder controle en een goed inschattingsvermogen. Dat is nu beiden weg. Dat is een groot gedeelte van de aantrekkingskracht, maar geeft dus ook een soort "dom-gevoel" dat ik helemaal niet ken van mezelf. Met mijn zelfbeeld is niet zoveel mis, gelukkig. Maak je daar vooral geen zorgen om
Ah zo. Nee je bent zeker niet dom. Die sublijst had voor zover zij wist wél voor haar kunnen gelden en dan is zo'n reactie ook not-done. Om toelichting en uitleg vragen kan altijd natuurlijk.



Ik vraag me dan ook gelijk af of zo'n dom wel weet waar hij/zij/x mee bezig is. Mijn D. heeft wel een domdrop gehad maar dat was iets compleet anders en ook een gans andere situatie.
Ze maakte wel die indruk, dat ze wist waar ze mee bezig was. Dat was juist wat me zo aantrok. De gesprekken waren goed en in balans. Het voelde allemaal open en veilig. Maar toen ze zich zo verraden voelde door een misverstand met iemand die ze nog nooit had ontmoet... ik denk dat ze technisch heel goed weet waar ze mee bezig is, qua bdsm. Ik vraag me wel of af ze emotioneel enig idee heeft waar ze mee bezig is, maar dat zal dan vast breder in haar leven een rol spelen. Geen idee verder, we hebben geen contact meer.



En ze heeft wel gelijk dat het niet handig was en ik kan me ook voorstellen dat ze verbaasd was. Maar dan kun je ook gewoon vragen: "Hé Fushi, je complimenteerde me met dit-en-dit, maar nu zie ik dat je daar niet zoveel mee lijkt te hebben, hoe zit dat?" En dat kan zelfs stelliger of directer of harder als je dat nodig vindt. Maar haar reactie deed me denken aan een klein kind dat gaat zitten pruilen in een hoekje, gevolgd door een temper tantrum. Van dat soort gedrag droog ik echt heel snel op. En daar wil ik ver bij vandaan blijven ook.



Dit was overigens een week of 2 geleden. Helaas zijn lijken femdoms die vrouwen willen onderwerpen wat schaars, behalve 21 jarige meisjes die een "oudere vrouw" (ik ben nog geen 40 en ook dan ben je geen oudere vrouw) willen pijnigen. Dat is ook niet direct waar ik naar zoek. Dus ik heb zoekveld wat verbreed naar ook mannen die leuke berichten schrijven en interessant/intelligent/sympathiek blijven. Al de gekke, emotionele, labiele vrouwen ook!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil graag weten hoe jullie hier overdenken.

Zoals bekend ben ik al lang in gesprek met mijn vrouw om haar zo ver te krijgen dat ze mijn Dom wordt.

Twee dingen, mijn vrouw is van nature iemand die het iedereen naar de zin probeert te maken en ook nog eens geen hoge dunk van zich zelf heeft. (geheel ten onrechte overigens)

Zou het op dit punt een positief effect hebben als ze mijn Dom zou worden?

Dat ze beter voor zich zelf durft op te komen?

Ze kwam zelf met die opmerking.



Gisteravond heb ik weer met haar gesproken en toen kwam haar vraag, oké, als we het doen, hoe kunnen we het beste beginnen?

Lijkt een simpele vraag, maar ik begrijp het wel.

Ik denk dat ze vandaag zal vertellen dat ze mijn dom wil zijn. Ze liet al doorschemeren dat ze de titel "meesteres" niet zo ziet zitten.

Hebben jullie nog ideeën hoe ze, of we dit het beste kunnen beginnen. Ik wil het juist voorzichtig aan doen voor haar.
Moeilijke vraag Netgear, ik denk dat het voor iedereen anders is. Ik ben in mijn dagelijks leven absoluut niet onderdanig, maar heb daar dus wel drang naar. Voor mij is de term Dom ook niet zo belangrijk. Het klinkt zo als ze dan een soort diploma haalt ;) Jullie zijn elkaar nu gewoon opnieuw aan het verkennen, aan het ontdekken. Heel spannend en waar dat toe zal leiden, kan volgens mij niemand zeggen. Meer of minder assertief; ik kan me voorstellen dat als je meer uiting kan geven aan iets dat in je zit, dat je daar assertiever van kan worden (want meer zelfvertrouwen). Maar ik denk dat het dan echt intern ook aanwezig moet zijn.



Misschien denk ik te ver, maar als zij van nature een pleaser is, neemt ze deze dominante rol dan in omdat ze het zelf ook echt leuk/spannend vindt? Of doet ze dat om jou hierin te pleasen? En waarschijnlijk is die vraag zelfs voor haar moeilijk te beantwoorden.



En hoe je kunt beginnen, zeker binnen een bestaande relatie, ik kan daarin niet zoveel advies geven, ben ik bang. Het hangt ook helemaal af van wat voor relatie jullie hebben. Het klinkt alsof er wel behoefte is aan bepaalde structuur in jullie dagelijks leven, klopt dat? Ik vraag dat omdat jullie echt afspraken maken om het over dingen te hebben en om te gaan spelen, daardoor krijg ik dat idee.



Ik zou haar gewoon vragen om me een keer te verrassen; overmeester me bij de deur, vraag me iets te doen of niet te doen als ik het niet verwacht of vraag me even mee te komen en bindt me dan vast? Ik weet het niet; net wat de situatie in geeft en wat jullie stijl is, denk ik. Als jij je verplaatst in haar, wat zou dan het beste bij haar passen denk je? Helemaal spontane momenten? Of op afspraak? Van te voren samen al nadenken over scenarios of helemaal van haar uit of juist vanuit jou?
Alle reacties Link kopieren
Nou, mooie dom Fushi..

Sommige dingen kan ik wel met M, maar moet er niet aan denken om dat met iemand anders te doen..

Dat is toch het samenspel en de chemie die je samen hebt.



Hoe bedoel je netgear, hoe het beste kunnen te beginnen waarmee? Je bent toch al begonnen?

Of bedoel je met naam aanspreken?
Alle reacties Link kopieren
quote:HoesjeBoesje schreef op 21 oktober 2016 @ 15:20:

Nou, mooie dom Fushi..

Sommige dingen kan ik wel met M, maar moet er niet aan denken om dat met iemand anders te doen..

Dat is toch het samenspel en de chemie die je samen hebt.



Hoe bedoel je netgear, hoe het beste kunnen te beginnen waarmee? Je bent toch al begonnen?

Of bedoel je met naam aanspreken?



@HoesjeBoesje, tot op heden was het vooral vastbinden op bed met wat spannende spelletjes. Zonder "reden".

Ik heb net nog met haar gesproken en ik ben een gelukkig mens, ze wil mijn dom zijn

Ze heeft aangegeven dat ze er naar uitkijkt en al vele ideeën heeft.

Nu heeft ze in een ander rol en moet nog even wennen aan het idee hoe ze dit nu gaat aanpakken.

Hoe moet ik aangeven dat ik in mijn "rol" zit, vroeg ze nog.

Ik ben wel ontzettend blij dat we dit nu kunnen doen en dat ze er heel positief op heeft gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik val weer binnen en lees alleen maar het mooie laatste bericht hier. Wat fijn netgear, wat een mooie kalme synchrone lijn lijken jullie te lopen. Neem het zoals het komt, zou ik zeggen. Het klinkt alsof jullie goed op elkaar afgestemd zijn en wat jullie nu toevoegen aan je leven.



En nu soort van of niet bijlezen. Ik reageer maar zoals het komt ik ben een kleine week ziek (ziek!) geweest en loop achter met alles. (Werk, huis, man, kinderen, nou ja, zen na ziek zijn ofzo maar zen is soms even zoeken)

Ben hier dus ook wel een week of twee niet geweest denk ik. Ik zwaai dus even en ehhh geef mijn commentaar wel
Alle reacties Link kopieren
quote:Fushi schreef op 21 oktober 2016 @ 15:18:

Misschien denk ik te ver, maar als zij van nature een pleaser is, neemt ze deze dominante rol dan in omdat ze het zelf ook echt leuk/spannend vindt? Of doet ze dat om jou hierin te pleasen? En waarschijnlijk is die vraag zelfs voor haar moeilijk te beantwoorden.



Mijn liefste vriendje, behoorlijk sadistisch dom, is een mega pleaser. Feitelijk pleast de dom de sub ook behoorlijk natuurlijk. Het is een wederkerig verhaal.



En alle bdsm is een soort overgave, van alle partijen. In ieder geval aan (in) vertrouwen en eerlijkheid. Zonder dat, raak je de kern voor mijn gevoel niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven