Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Ieuw, er worden speculaaskruiden aangeboden, slechts overdatum sinds 2008.

Ben ik dan een zeikerd dat vies te vinden?
quote:cochise schreef op 20 oktober 2016 @ 13:28:

Ieuw, er worden speculaaskruiden aangeboden, slechts overdatum sinds 2008.

Ben ik dan een zeikerd dat vies te vinden?die zouden bij mij ook verdwijnen in de grijze bak geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze nog aan te bieden
Alle reacties Link kopieren
Het werd nog een heel ding want ik reageerde op de adv. dat dat wel heel erg oud is, aanbiedster boos en plaatst de adv. opnieuw, onder vermelding van: "sommige dingen zijn oud maar nog eetbaar." Niks meer dus meer over de tht van 2008...
Alle reacties Link kopieren
quote:cochise schreef op 20 oktober 2016 @ 14:24:

Het werd nog een heel ding want ik reageerde op de adv. dat dat wel heel erg oud is, aanbiedster boos en plaatst de adv. opnieuw, onder vermelding van: "sommige dingen zijn oud maar nog eetbaar." Niks meer dus meer over de tht van 2008...



Waarom zou iemand dat met alle geweld weg willen geven? Jeetje, gooi die kruiden gewoon weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook echt niet, waarom zou je dat nu willen? Ben ook tegen verspilling en sommige producten zijn heus langer bruikbaar dan de tht maar 8 jaar over de datum?
8 jaar gaat mij ook te ver om weg te geven
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 20 oktober 2016 @ 03:05:

Leeggoedticket gevonden bij de Colruyt. Wie heeft er maandag rond het middaguur zijn ticketje op de kar laten zitten en kan mij precies vertellen wat er op staat?



Ik woon denk ik in het meest veilige en sociaalste dorp van Belgie. Een bonnetje van de lege flessen gevonden Schitterend
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat leeggoedticket, fijn dat je ook even verklaard hebt wat dat is.



Op zich denk ik dat droge kruiden na 8 jaar vooral smaak verloren hebben, ziek zal je er niet van worden denk ik maar dan nog zou ik het lekker weggooien al is het maar om de smaak maar sowieso niet weggeven.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:cochise schreef op 20 oktober 2016 @ 14:24:

Het werd nog een heel ding want ik reageerde op de adv. dat dat wel heel erg oud is, aanbiedster boos en plaatst de adv. opnieuw, onder vermelding van: "sommige dingen zijn oud maar nog eetbaar." Niks meer dus meer over de tht van 2008... Hier bood iemand een keer eten aan van de avond er voor. Werd ook op gereageerd met de vraag of ze het in de koelkast had gehas. Nee, gewoon hele nacht op aanrecht maar dat deed ze altijd.....en nooit ziek geworden.
quote:MonicaG schreef op 20 oktober 2016 @ 14:36:

[...]





Schitterend



Ja geweldig, ik woon hier al 20 jaar en nog verwonder ik me iedere dag. Toevallig de dag ervoor had iemand een portefeuille gevonden en gevraagd of iemand V.... M...... kende. Ik tikte de naam in op FB en kwam bij die persoon uit. De link geplaatst en weer een ander kende zijn moeder. Die heeft de moeder gebeld die haar zoon verwittigde en binnen 2 uur had de persoon zijn portefeuille terug. De plaatster zei nog tegen mij, wat fijn dat jij hem kent. En ik weer, oh ik ken hem niet hoor, ik heb gewoon zijn naam opgezocht. En zei, ohh daar had ik nu helemaal niet aan gedacht haha.

Leuk dat door zo'n samenwerking op deze groep de mooiste dingen gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Nog even en de beheerster van onze groep draait door. Heb niet alles gezien maar ze schijnt een kinderwagen aangeboden te hebben en je mocht alleen maar voor jezelf reageren, vooral niet voor de buurvrouw of je nichtje. En dat schijnt dus niet gedaan te zijn, Foei toch, de kinderwagen is van de site gehaald voor een afkoelingsperiode, en als het zo doorgaat wordt de stekker uit de site getrokken. Moet het toch eens meer in de gaten houden, misschien kunnen Prada en ik afwisselen met spioneren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Op 1 van de groepen hier, stond vanmiddag een zielig verhaal.



Haar hond moest geopereerd worden kostte haar €1000,- of iemand sites wist waar ze geld kon inzamelen.



Reacties als betalingsregeling, sparen voor dit soort dingen was ze niet van gediend.
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben de beheerders gemeld dat ze op vakantie gaan omdat er toch niemand wat op de regels uit doet
quote:nlies schreef op 21 oktober 2016 @ 18:14:

Nog even en de beheerster van onze groep draait door. Heb niet alles gezien maar ze schijnt een kinderwagen aangeboden te hebben en je mocht alleen maar voor jezelf reageren, vooral niet voor de buurvrouw of je nichtje. En dat schijnt dus niet gedaan te zijn, Foei toch, de kinderwagen is van de site gehaald voor een afkoelingsperiode, en als het zo doorgaat wordt de stekker uit de site getrokken. Moet het toch eens meer in de gaten houden, misschien kunnen Prada en ik afwisselen met spioneren
Alle reacties Link kopieren
de weggeefkinderwagen is nog niet afgelopen. Je mag alleen maar roepen dat je hem wil als je lid bent van de club, komt er iemand die zegt dat ze wel iemand kent, die hem goed kan gebruiken, maar ze kan geen lid worden want ze heeft geen pc, want onder beheer.

En ja hoor dit bericht wordt geliked door de beheerster van de site, die zelf gezegd heeft dat je niet voor een ander mag vragen.

En degene die zegt dat iedereen wel ergens een oplossing kan vinden om toch op een pc te komen krijgt ook een like. En de rest steekt veren.



Hier nog maar een keer dus, voor het overzicht
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
.............. kunnen foto's in de zeikanten en je kan er spullentjens in doen..............



Afgezien van de bizarre spelling van zijkanten, moest ik spullentjens opeens denken aan Swiebertje
quote:nlies schreef op 22 oktober 2016 @ 14:55:

de weggeefkinderwagen is nog niet afgelopen. Je mag alleen maar roepen dat je hem wil als je lid bent van de club, komt er iemand die zegt dat ze wel iemand kent, die hem goed kan gebruiken, maar ze kan geen lid worden want ze heeft geen pc, want onder beheer.

En ja hoor dit bericht wordt geliked door de beheerster van de site, die zelf gezegd heeft dat je niet voor een ander mag vragen.

En degene die zegt dat iedereen wel ergens een oplossing kan vinden om toch op een pc te komen krijgt ook een like. En de rest steekt veren.



Hier nog maar een keer dus, voor het overzichtHaha en ik vroeg hoe ze zeker wilde weten dat iemand nog pril zwanger is. Antwoordt Nlies heel droog, zwangerschapstest meenemen. En echt hey, ik zie het nog gebeuren ook.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag:

22-10-2016 gevraagt voor wie mag ik koken wil geld voor mijn hontje bijelkaar krijgen voor de dierenarts



Nog meer vandaag:

Voor wie mag ik koken probeer geld voor de dierenarts bij elkaar te krijgen 3,50voor een warme prak 22-10-2016



Gisteren was het nog voor een pakje shag.

En je moet zelf je ingrediënten aanleveren plus het moet niet te moeilijk zijn. Okeeee... succes ermee.
I don't know what that means.
wel inventief hoor. Komt ze dan bij jou koken? En doet ze de ook de afwas?
quote:renate73-nw schreef op 21 oktober 2016 @ 19:59:

Op 1 van de groepen hier, stond vanmiddag een zielig verhaal.



Haar hond moest geopereerd worden kostte haar €1000,- of iemand sites wist waar ze geld kon inzamelen.



Reacties als betalingsregeling, sparen voor dit soort dingen was ze niet van gediend.Is dat diezelfde die allemaal meuk van de action verkoopt ( 10 euro voor een voerbak die nieuw 50 cent is etc) voor de operatie van haar hond?
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 22 oktober 2016 @ 17:17:

wel inventief hoor. Komt ze dan bij jou koken? En doet ze de ook de afwas?

Nee dat mag je niet vragen hoor want ze is aan huis gebonden. Dus je moet

boodschappen doen,

boodschappen afleveren (niet moeilijker dan een agv'tje of stampot),

haar (denk ik aan de naam te zien, kan ook een vent zijn gezien de profielfoto) laten koken,

eten ophalen ennnnn

dokken natuurlijk



Echt niet!



Lovely jouw verhaal klinkt als mijn persoon. Ook allerlei prul voor veel teveel geld... denk aan plastic douchehoekplankjes enzo. Raarrr
I don't know what that means.
tjongejonge



Gaan er ook nog mensen op in?



Doet me een beetje denken aan een oud-buurvrouw die 3d-kaarten maakte en die achter het raam zette om te verkopen. Daar kwam dus geen hond op af.
quote:TemperanceB schreef op 22 oktober 2016 @ 17:56:

[...]



Nee dat mag je niet vragen hoor want ze is aan huis gebonden. Dus je moet

boodschappen doen,

boodschappen afleveren (niet moeilijker dan een agv'tje of stampot),

haar (denk ik aan de naam te zien, kan ook een vent zijn gezien de profielfoto) laten koken,

eten ophalen ennnnn

dokken natuurlijk



Echt niet!



Lovely jouw verhaal klinkt als mijn persoon. Ook allerlei prul voor veel teveel geld... denk aan plastic douchehoekplankjes enzo. Raarrrook van de 0181 groepen? Want dan hebben we het over dezelfde haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:Biebeltje schreef op 03 oktober 2016 @ 12:57:

Iemand nog interesse in 3 pakken karnemelk met een tht van 2-10? Ze hebben de hele tijd koel gestaan.Zijn ze er nog, en kunnen ze eventueel gebracht worden ?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Sorry niet alles gelezen, maar ik heb ook een bijdrage denk ik.

Dit is echt erg, want het betreft een familielid.



Ze heeft nu sinds Jan 2015 (!!) Een aantal spullen in de koopjes hoek staan.

Zo af en toe upt ze advertenties. Echt niemand reageert!

Dan weet je toch dat je iets anders moet verzinnen? Lager in prijs gaan bijvoorbeeld?



Elke keer wil ik reageren, zo van, Goh loopt niet echt hè?

Maar doe het maar niet. Maar jeeetje wat erger ik me eraan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven