Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!



Komen de volgende quotes jou bekend voor?



- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!



Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.



Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.



(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kip couscous en verschillende groente, ik lust geen couscous, sorry volgens mij valt daar niets aan te lusten.



Eet dan je kip: ik hoef geen kip

Eet je groente: lust ik niet





Alsjeblieft zeg...

Nieuwe regel hier: dan eet je maar wat je niet lust.... pffff zo moe van dit..
--
Alle reacties Link kopieren
Hier gewoon geen discussie aan tafel.

Ik wil het niet horen, als je het goor vindt dan eet je het niet. Echt geen probleem. Ik heb geen honger, dan is je avondeten een bak yoghurt of een banaan. Maar ik wil niet horen hoe goor het is.
Alle reacties Link kopieren
Proberen ze hier ook wel eens "ik heb geen honger, veel lunch gegeten". Als ik dan zeg dat ze dan dus ook geen toetje hoeven (vol=vol) kunnen ze op eens wel een redelijk bord wegwerken.

Als we los vlees/vis hebben hoeven ze dat niet als ze niet willen maar wel een normale portie groenten en rijst/pasta/aardappels. Ze zijn nog volop in de groei.
Alle reacties Link kopieren
Proberen ze hier ook wel eens "ik heb geen honger, veel lunch gegeten". Als ik dan zeg dat ze dan dus ook geen toetje hoeven (vol=vol) kunnen ze op eens wel een redelijk bord wegwerken.

Als we los vlees/vis hebben hoeven ze dat niet als ze niet willen maar wel een normale portie groenten en rijst/pasta/aardappels. Ze zijn nog volop in de groei.
Oh, na de dubbele was hebben we nu ook een vuile afwas in de vaatwasser die echt gedraaid had. Zoon: 'Moet ik er dan zelf blokje in doen?' Ik: 'Nee hoor, die klimmen zelf uit het kastje de vaatwasser in.'
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 22 oktober 2016 @ 19:58:

Hier gewoon geen discussie aan tafel.

Ik wil het niet horen, als je het goor vindt dan eet je het niet. Echt geen probleem. Ik heb geen honger, dan is je avondeten een bak yoghurt of een banaan. Maar ik wil niet horen hoe goor het is.Hear hear! Mijn motto aan tafel is "eerst kijken, dan zeiken" dus ik accepteer het ook niet als er vooraf al walgende geluiden gebezigd worden. Eerst proeven, en daarna mag je op een beschaafde manier uitdrukken dat je het liever niet opeet.
Alle reacties Link kopieren
Ik word trouwens echt niet goed van meneers heftige band met zijn mobiele telefoon. Hele dagen hoor je dat ding zoemen en piepen, en dan vliegt hij er binnen een nanoseconde opaf want stel je voor dat je één van de 384 meldingen van een vriendje mist, maar als ik eens app "dan heeft hij hem niet gehoord" of "was de batterij net op".



Vanmiddag ook weer een scène. We zijn in gesprek, het ding zoemt en midden in een zin pakt hij het ding en begint te appen. Daar zei ik al wat van, hij begint te sputteren en serieus midden in zijn reactie zoemt het ding opnieuw en zit ie weer te typen. Zo van: "Jahaa, maar ik moet toch even tegen..." ZZZZZMMM typerdetyp. En hij laat me zo zitten. Dacht ie.



Hij is de telefoon nu dus ff kwijt. Erop volgde een tragikomedie in dertien aktes met onder andere de topquote: "Het is nu jouw schuld als ik een sociaal isolement oploop!"
Alle reacties Link kopieren
Leuk, al jullie verhalen!



Wat mij het meest stoort is niet alleen het uitgesproken commentaar, maar misschien nog wel meer de stilzwijgende afkeuring, het minachtende hoonlachje, je aankijken en zeggen 'jij geeft ook niet zoveel om je uiterlijk he?' Of uitspraken als 'Ik lach me kapot als jij een bekeuring krijgt! Alhoewel...misschien toch ook niet, want dan moeten we nog langer die goedkope Lidl troep eten' ????????
Alle reacties Link kopieren
quote:Sofief schreef op 20 oktober 2016 @ 06:44:

Ik heb nog geen pubers, dochters van bijna 9 en 6. Maar als ik dit lees vraag ik me altijd af: krijgen ze nu zoveel meer huiswerk dan wij vroeger? Ik zat 1994-2000 op de middelbare school. Lijkt zo'n verschil of is dat niet?Nee hoor, ze krijgen echt niet meer huiswerk. Ik zat in bijna dezelfde periode op het VO 93-99) en ik denk dat wij meer huiswerk hadden. En aangezien ik nu op het VO werk (sinds 2002) heb ik daar wel een goed beeld van. Het verschil: wij moesten vaak eerst 40 min luisteren naar de leraar en dan, bij Gods gratie, was er wellicht nog even tijd om iets aan je huiswerk te doen. Of je kreeg opdrachten in de les èn nog huiswerk. Nu geven we ook wel aparte lesopdrachten maar hebben de leerlingen grotendeels nog tijd om aan hun huiswerk te werken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nelladella1 schreef op 20 oktober 2016 @ 22:52:

Even interesse, en jullie hoeven natuurlijk niet te antwoorden. Maar we schrijven hier met een redelijk select groepje. Bij het peutertopic van destijds schreef ik ook over deze zoon. Heeft altijd een pittig karakter gehad. Over de jongste zoon schrijf ik vrijwel nooit. Die is ook een stuk minder bewerkelijk De oudste heeft ADD, hebben jullie kinderen ook zoiets?



Mijn oudste (17) heeft ADD, DCD en dyslexie en is hoogbegaafd. Zwaar onderpresteerder.

Mijn derde (8) heeft ook ADD en de vierde is waarschijnlijk ook hoogbegaafd. Mijn bonuszoon (10) word momenteel onderzocht.

(Tot nu toe lijken mijn oudste dochter (15) en jongste dochter (5, jarig vandaag, zondag) niets 'raars' te hebben.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 20 oktober 2016 @ 22:56:

Nee, voor zover ik weet is die van mij volkomen normaal. Er is alleen een vermoeden van discalculie, maar aangezien daar verder geen aparte dingen voor geregeld zijn, zoals bij dyslexie, hebben we dat nooit laten testen.Niet meer waar. Ze mag een aangepaste rekentoets doen en bij schoolexamens gebruik maken van formuleboekjes etc. Ook zou ze rekenkaarten mogen gebruiken en heel belangrijk: extra tijd bij toetsen van vakken waarbij rekenvaardigheid nodig zijn. Voor de examens is dat onderscheid lastiger en dus aanvraag bij Cito levert op examen sowieso een half uur extra op.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 22 oktober 2016 @ 16:44:

[...]





Geen idee hoe oud ze zijn ... Maar anders voorstellen dat ze zelf een keer koken als jij weg bent?

En dan wel echt koken. Geen diepvriespizza in de oven schuiven.ik ga meestal op ma/di op reis, dat zijn dagen met sporten en veel huiswerk. In het weekend was dat geen probleem geweest. ik probeer wat vaker te zorgen voor vriezer maaltijden (verse lasagne, nasi oid) dat is zowel voor man als kinderen fijner. Alhoewel het niet zo erg is als gekookte gehaktballen jee hoe krijgt hij het voor elkaar!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:suzyqfive schreef op 23 oktober 2016 @ 00:13:

[...]





Mijn oudste (17) heeft ADD, DCD en dyslexie en is hoogbegaafd. Zwaar onderpresteerder.

Mijn derde (8) heeft ook ADD en de vierde is waarschijnlijk ook hoogbegaafd. Mijn bonuszoon (10) word momenteel onderzocht.

(Tot nu toe lijken mijn oudste dochter (15) en jongste dochter (5, jarig vandaag, zondag) niets 'raars' te hebben.



O ja, hier in huis zijn ze ook allebei hoogbegaafd. Jongste is nog klein en er is wel veel meer aandacht voor dan toen de oudste deze leeftijd had.



Maar het is me wel duidelijk dat er voor het succesvol afronden van het VWO veel meer nodig is dan alleen een hoog denkniveau. ADD en hoogbegaafdheid lijken wel erg vaak samen te gaan.
quote:Nelladella1 schreef op 23 oktober 2016 @ 08:44:

[...]ADD en hoogbegaafdheid lijken wel erg vaak samen te gaan.Wees dan toch maar erg blij met de hoogbegaafdheid, want mijn stiefzoon heeft ook ADD + dyslexie en heeft met moeite VMBO-basis gehaald, doet nu MBO-2. Hij is ook nog eens erg lui en ik vind de combinatie erg zorgwekkend, zeker in onze maatschappij waarbij "brains" steeds belangrijker worden. Zoon zelf lijkt er totaal geen zorgen om te hebben, dat zal ongetwijfeld normaal zijn als je 17 bent, maar wij als ouders maken ons wel zorgen over "wat moet hij straks gaan doen".
Alle reacties Link kopieren
Hier de regel dat ze in het weekend tot max 12 uur op bed mogen liggen.

Zoon 1 kwam net in zijn boxer voorbij lopen. Ik zeg goedemorgen en hij mompeld wat terug en loopt richting de wc. Daarna terug naar zijn kamer.

Ik vragen wat ga je doen, nog even liggen het is nog geen 12 uur.
Alle reacties Link kopieren
Ow... mijn koffie plakt tegen het beeldscherm. Hilarisch, zoals pubers kunnen reageren. En ik weet het, eigenlijk moet je het negeren maar soms is dat gewoon onmogelijk.



Hier een kind dat vooral heel goed minachtend met de ogen kan rollen als ik zeg ´toen ik zo oud was als jij....´ Afijn, toen hadden we dus nog geen verwarming op onze kamer, enkel glas en een ouderwetse kruik in bed. En ik had al een paar dagen last van koude voeten, dus ik dacht; ik wil weer zo´n kruik. Sta ik met haar in de winkel, zie een kruik. Ha, lekker. Zij; `ja daag, ik wil er niet bij zijn als je dat ding gaat afrekenen hoor´.



Drie maal raden wie er vervolgens met mijn kruik naar bed ging.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
@kaasmadam: ik vind dat soort opmerkingen wel heel ver gaan hoor. Misschien puberen die van mij nog niet erg genoeg maar ik zou dat flink bestraffen. Ze mogen best kritiek hebben, en dochter heeft soms heel gegronde kritiek op haar vader, maar we blijven respect voor elkaar hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tessa44- schreef op 23 oktober 2016 @ 10:22:

[...]





Wees dan toch maar erg blij met de hoogbegaafdheid, want mijn stiefzoon heeft ook ADD + dyslexie en heeft met moeite VMBO-basis gehaald, doet nu MBO-2. Hij is ook nog eens erg lui en ik vind de combinatie erg zorgwekkend, zeker in onze maatschappij waarbij "brains" steeds belangrijker worden. Zoon zelf lijkt er totaal geen zorgen om te hebben, dat zal ongetwijfeld normaal zijn als je 17 bent, maar wij als ouders maken ons wel zorgen over "wat moet hij straks gaan doen".



Goed dat je het zegt, inderdaad is zijn intelligentie wel een gift, zeker onder deze omstandigheden. Maak me ook weleens zorgen, hij laat bijvoorbeeld iedereen altijd zo lang op zich wachten. Op school wil niemand met hem samenwerken (interesseert hem niet, écht niet). En die volledig lege agenda, dat organisatievermogen, dat tempo, dat eeuwige aansporen... Maar de kans is wel aanwezig dat hij later gewoon goed zijn eigen geld kan gaan verdienen. Hij is daar nu al handig in.



Maar wat jouw stiefzoon betreft kan ik me je zorgen voorstellen. Aan de andere kant... ook een zeventienjarige kan zich nog behoorlijk ontwikkelen.
Alle reacties Link kopieren
Toch heel de avond opeens geleerd, zonder dat ik het moest vragen of hij nog huiswerk had.

Zou het?



Hoe zit dat bij jullie met tandenpoetsen.

Stelletje ransapen hier doet het gewoon niet.

Vanmorgen vroeg ik of ik mijn naam mocht schrijven in de aanslag. Zelfs dat maakt geen aanstalten om te poetsen.

Nu iedere avond een wekker in hun telefoon gezet. Tandenpoetsen met het meest irritante liedje van K3 erbij.

Ben benieuwd hoe leuk ze mij morgen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man poetste als tiener ook nooit zijn tanden. Nu is hij 52, kan de wortelkanaalbehandelingen niet meer tellen, heeft vier kronen, terugtrekkend tandvlees en poetst zijn tanden met de allerzachtste babytandenborstel die er maar te vinden is. Dus inmiddels heeft hij er wel spijt van.



Maarja, vertel dat een puber...



Het is net als met roken. Als veertiger weet je hoe stom het is om ermee te beginnen en je ziet de gevolgen bij leeftijdsgenoten (mijn rokende vriendinnen hebben een slechte huid, slechte adem, slechte conditie, loszittende tanden en stinken en ze willen allemaal stoppen maar het lukt ze niet), als tiener is het alleen maar stoer, cool, hip, ruig, weet ik het. Duh, veertig jaar, dat duurt nog lang, dat zien we dan wel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Och als veertiger weet je intussen ook dat huiswerk leren op een betere manier kan als de manier waarop je het als puber deed.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Tandenpoetsen heel goed en trouw! Zoon heeft zwak glazuur, met veel vullingen inmiddels en een afbrokkelende kies zelfs (gelukkig niks te zien, voor de buitenwereld ziet het er heel mooi uit). Heel gek voor iemand met zijn vergeetachtigheid/laksigheid, maar als de motivatie er maar is dan lukt het allemaal wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 23 oktober 2016 @ 23:00:

Och als veertiger weet je intussen ook dat huiswerk leren op een betere manier kan als de manier waarop je het als puber deed.



Dat is waar .



Maar als veertiger kun je altijd nog cursussen volgen. Aan rotte tanden doe je niet veel meer.



Mijn dochter had een heel slecht kindergebit, die zat vier keer per jaar bij de tandarts en bijna elke keer moest er wel weer wat gevuld worden. Dus die poetst wel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Mijn kind is weer thuis

Is ze klaar met douchen, roept ze dat er geen handdoek op haar haakje hangt.



'Tja kind, we laten natuurlijk geen vijf maanden een handdoek op jouw haakje hangen hè.'



(Kinderen hebben hier allemaal zelf handdoeken die ze op hun eigen kamer in de kast hebben)
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar oudste Add en begaafd en jongste ook add. Oudste een ramp met plannen en moet continu aangespoord worden en met sancties gedreigd worden, en jongste had faalangst doet trouw haar huiswerk maakt een goede planning en geen telefoontjes van school zelfs een niveau hoger geplaatst afgelopen jaar omdat haar resultaten heel goed waren. Oudste kamer een puinhoop huiswerk een chaos.. jongste heel netjes..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven