Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!



Komen de volgende quotes jou bekend voor?



- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!



Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.



Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.



(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik moet hier nog élke avond zeggen dat de konijntjes moeten eten en ik bepaal ook wanneer het hok uitgemest moet worden. We hebben ze dan ook pas sinds drie jaar.



En tja, je beseft meestal pas met terugwerkende kracht hoe gemakkelijk je leven was. In de kleuterklas gemekker over de verplichte knutsels, in groep drie pas beseffend dat die drie verplichtingen per jaar natuurlijk niks waren tegenover wat nu moet. In groep vijf te maken krijgen met topografie, biologie, geschiedenis en de bijbehorende proefwerken, om er op de middelbare achter te komen dat je met 3 toetsen per kwartaal echt wel een luizenleventje had.



Op de middelbare zuchten en steunen over huiswerk en leren, en er tijdens je eerste fulltime baan achterkomen dat elke dag vóór vijf uur thuis zijn en pakweg 12 weken vakantie per jaar echt wel heel veel vrije tijd oplevert.

Je zou tegen je kind willen zeggen ´geniet er van´. Maar nee, mam heeft geen idee hoe zwaar het allemaal is.



Dat mam ook ooit 15 is geweest, dat is een brug te ver . Volgens mij denkt ze dat ik stoffig op een plank heb gelegen totdat zij geboren werd.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Mijn post was overigens nummer 3000.



Vraagje; willen we doorgaan?
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 10 april 2017 @ 11:35:

Ach, ik moet hier nog élke avond zeggen dat de konijntjes moeten eten en ik bepaal ook wanneer het hok uitgemest moet worden. We hebben ze dan ook pas sinds drie jaarHoef je het maar één keer te zeggen? Dan zou ik de vlag uitsteken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nelladella1 schreef op 10 april 2017 @ 11:39:

[...]





Hoef je het maar één keer te zeggen? Dan zou ik de vlag uitsteken.Ja, tegenwoordig wel. Wij hebben het ergste gehad tussen 10 en 15.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 10 april 2017 @ 11:37:

Mijn post was overigens nummer 3000.



Vraagje; willen we doorgaan?Ik wil wel doorgaan hoor. Wij zitten in een heel pittige fase met puberzoon momenteel, en ik heb echt wat aan het stoomafblazen en gedeelde smart. Maar weet niet hoe anderen erover denken.
Alle reacties Link kopieren
Het komt niet op tien posts meer of minder .



Ik ga boodschappen doen. Heb nogal veel gewerkt de afgelopen dagen en jawel, de (koel)kasten geven een echo als je ze te snel opentrekt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Nu met de stages van de beide meiden krijg ik ook heel vaak te horen: is dit het nou? Hoe kan je zo leven? Elke dag werken, thuis komen na zes uur, koken en opruimen en dan tv kijken en slapen, de volgende dag het hele riedeltje weer opnieuw?



en als je dan zegt tja zo is het leven dan komt er een heel dramatisch betoog dat als het echt zo is dan hoeft het voor haar allemaal niet hoor. Ik heb al aangeboden dat ze eventueel in een klooster kan of als vrijwilliger ergens in Afrika aan het werk gaat, maar dat het objectief gezien precies hetzelfde is...



Ik vind het topic heerlijk. Mogen we er mee doorgaan?
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Mijn kind vindt het werkende leven juist geweldig. De vrijheid van het geen huiswerk meer hebben, het inkomen dat er tegenover staat. De keus die je hebt in uren waarop je zou willen werken. Ze heeft vandaag school van 13.00 tot 17.00. Ze is dan net op tijd thuis om te eten en dan door te gaan naar de repetitie van het zangkoor.



Zij ervaart juist heel veel druk van die kromme roosters. Dat je vijf dagen in touw bent om 25 lesuren te maken.
Alle reacties Link kopieren
Die roosters zijn absoluut een nadeel, dat ben ik met onze kinderen wel eens.



Ik zal zo een nieuw topic openen en linken. Kunnen we weer verder .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Deel 2
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Slotje!



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven