Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Mailtje via marktplaats:



Ik heb misschien een niet alledaagse vraag,maar zou het zeker niet

vragen als het niet nodig was,maar voor je kind heb je alles over om haar

gelukkig te zien.Ik zit met mijn dochtertje in de bijstand en kan haar

weinig extras geven.Wilt u mijn dochtertje dit schenken ?

Daar zou u haar erg gelukkig mee maken.Dan kan ik dat geven met haar verjaardag.Het zou echt enorm goed terrecht komen aangezien wij het moeten doen met een budget van €30 in de week en er naast eten niks extras overblijft.Ik wil u wel een

uitkeringsspecificatie mailen als bewijs dat ik eerlijk ben over onze

situatie



En eronder een naam en 06 nummer. Het 06 nummer correspondeert op facebook met iemand met idd dezelfde naam, die allemaal mooie <lees: jaloersmakende> foto's heeft van vakantie met daaronder "voor de mei-vakantie ook al geboekt".
Alle reacties Link kopieren
quote:latulipe schreef op 19 januari 2017 @ 16:55:

Mailtje via marktplaats:



Ik heb misschien een niet alledaagse vraag,maar zou het zeker niet

vragen als het niet nodig was,maar voor je kind heb je alles over om haar

gelukkig te zien.Ik zit met mijn dochtertje in de bijstand en kan haar

weinig extras geven.Wilt u mijn dochtertje dit schenken ?

Daar zou u haar erg gelukkig mee maken.Dan kan ik dat geven met haar verjaardag.Het zou echt enorm goed terrecht komen aangezien wij het moeten doen met een budget van €30 in de week en er naast eten niks extras overblijft.Ik wil u wel een

uitkeringsspecificatie mailen als bewijs dat ik eerlijk ben over onze

situatie



En eronder een naam en 06 nummer. Het 06 nummer correspondeert op facebook met iemand met idd dezelfde naam, die allemaal mooie <lees: jaloersmakende> foto's heeft van vakantie met daaronder "voor de mei-vakantie ook al geboekt".



Nou, mailtje terugsturen met de link naar haar eigen fb-account met de mededeling: Zelf heb ik al kunnen zien hoe eerlijk u bent over uw situatie..



Achjaa, ze kon het toch proberen he, sieluge verhalen werken misschien wel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocoladeaardbei schreef op 19 januari 2017 @ 17:09:

[...]





Nou, mailtje terugsturen met de link naar haar eigen fb-account met de mededeling: Zelf heb ik al kunnen zien hoe eerlijk u bent over uw situatie..



Achjaa, ze kon het toch proberen he, sieluge verhalen werken misschien wel!En dan de reactie hier posten!
Alle reacties Link kopieren
quote:latulipe schreef op 19 januari 2017 @ 16:55:

Mailtje via marktplaats:



Ik heb misschien een niet alledaagse vraag,maar zou het zeker niet

vragen als het niet nodig was,maar voor je kind heb je alles over om haar

gelukkig te zien.Ik zit met mijn dochtertje in de bijstand en kan haar

weinig extras geven.Wilt u mijn dochtertje dit schenken ?

Daar zou u haar erg gelukkig mee maken.Dan kan ik dat geven met haar verjaardag.Het zou echt enorm goed terrecht komen aangezien wij het moeten doen met een budget van €30 in de week en er naast eten niks extras overblijft.Ik wil u wel een

uitkeringsspecificatie mailen als bewijs dat ik eerlijk ben over onze

situatie



En eronder een naam en 06 nummer. Het 06 nummer correspondeert op facebook met iemand met idd dezelfde naam, die allemaal mooie <lees: jaloersmakende> foto's heeft van vakantie met daaronder "voor de mei-vakantie ook al geboekt".Ik zou terugsturen: 'Wat leuk dat u zich zo om uw dochter bekommert. Daar kan ze dan leuk meespelen als jullie op vakantie zijn'.
Alle reacties Link kopieren




Wordt iemand hier nog blij van? Haal het maar op als je wilt....de encyclopedie 1976 editie



Wat me het meest verbaast is dat iemand dit wil hebben want 1976 is haar geboorte jaar. Ik vraag me af of ze weet wat een encyclopedie is want dat heeft toch niets te maken met dat jaar verder? Die van 1975 en 1977 zijn waarschijnlijk nagenoeg hetzelfde. Wat moet je nou überhaupt nog met een encyclopedie in 2017 en dan ook nog een die al 40 jaar oud is en waarvan de helft van de informatie inmiddels waarschijnlijk achterhaald is?? Maar goed als ze er blij mee is prima natuurlijk, het verbaasde me even.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap sowieso al niet waarom iemand zijn/haar geboortejaar zo belangrijk vindt.

Oké, een site waar je kan ziet wat er voorpaginanieuws was op je geboortedag, dat vind ik nog wel 's geinig.

Maar verder was mijn geboorte niet zo'n wereldschokkende gebeurtenis dat ik daar vanalles over zou willen bijhouden, zo bijzonder ben ik ook weer niet
Alle reacties Link kopieren
quote:trachemys schreef op 19 januari 2017 @ 20:20:

[...]





En dan de reactie hier posten!



Jaa, doen! Ben ik ook benieuwd naar, wat een treurnis.

De kans is wel aanwezig dat ze helemaal niet meer reageert trouwens ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 20 januari 2017 @ 09:05:

[img]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5903A334[/img]



Wordt iemand hier nog blij van? Haal het maar op als je wilt....de encyclopedie 1976 editie



Wat me het meest verbaast is dat iemand dit wil hebben want 1976 is haar geboorte jaar. Ik vraag me af of ze weet wat een encyclopedie is want dat heeft toch niets te maken met dat jaar verder? Die van 1975 en 1977 zijn waarschijnlijk nagenoeg hetzelfde. Wat moet je nou überhaupt nog met een encyclopedie in 2017 en dan ook nog een die al 40 jaar oud is en waarvan de helft van de informatie inmiddels waarschijnlijk achterhaald is?? Maar goed als ze er blij mee is prima natuurlijk, het verbaasde me even.Een vriendin van mij haalt dat soort leeg. Ze maakt van de pagina's enveloppen/kaarten/knutseldingen. Altijd erg grappig, maar verder wat moet je er mee?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
@latulipe Staat er echt in dat mailtje 'wilt u haar dit schenken' of heb jij het voorwerp geanonimiseerd? Ik denk namelijk dat het een standaardtekst is die ze op van alles dat zij/haar dochter kan gebruiken instuurt.

Die tekst zit dan gewoon onder haar ctrl-v.



Ik begreep laatst ook van iemand die met de MPapp werkt dat je kunt zien waarop iemand die mailt over jouw aanbod al eerder (bij anderen) op heeft gereageerd. Bij iemand met zo'n mail zou het bij mij gaan jeuken om de app te installeren en daar eens in te duiken.
Brommerpech
Alle reacties Link kopieren


zoek voor mijn buurman een airfryer

hij heeft al niet veel en die hij gekregen had voor verjaardag is stuk



Hij blijkt er een van de kringloop gekregen te hebben gekregen voor zijn verjaardag, 2 weken geleden. Maar die is al stuk. Iemand zegt 'ik heb wel een friteuse voor hem'. Maar dat wil hij niet 'want hij is al 165 kilo en een airfryer is veel gezonder'.



Het wachten is tot iemand een hometrainer aanbiedt..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 21 januari 2017 @ 15:02:



zoek voor mijn buurman een airfryer

hij heeft al niet veel en die hij gekregen had voor verjaardag is stuk



Hij blijkt er een van de kringloop gekregen te hebben gekregen voor zijn verjaardag, 2 weken geleden. Maar die is al stuk. Iemand zegt 'ik heb wel een friteuse voor hem'. Maar dat wil hij niet 'want hij is al 165 kilo en een airfryer is veel gezonder'.



Het wachten is tot iemand een hometrainer aanbiedt..Wij zitten in dezelfde, ik heb hem ook voorbij zien komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cathelyne schreef op 21 januari 2017 @ 15:38:

[...]

Wij zitten in dezelfde, ik heb hem ook voorbij zien komen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Aangeboden: Anybody here that can use a very long rope (around 65m long, 10mm thick). It's very important you promise NOT to use it for rock climbing (It's to old to guarantee safety), but still can be used for crafts work. Can be picked up only tomorrow. interested: send me a message



Reactie: Hahah thought you were going to say if you promiss not....to hang yourself.



Plaatser: That would basically come down to he same thing. But yes, I also don't support anybody hanging him/herself with this rope. So look happy when you come to pick it up





Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
wie o wie heef er nog een mini croser of zo iets staan en doe er toch niks mee gun mij hem dan ik betaal er niks voor ik kom hem zo bophalen nuo pb me maar
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 21 januari 2017 @ 15:02:



zoek voor mijn buurman een airfryer

hij heeft al niet veel en die hij gekregen had voor verjaardag is stuk



Hij blijkt er een van de kringloop gekregen te hebben gekregen voor zijn verjaardag, 2 weken geleden. Maar die is al stuk. Iemand zegt 'ik heb wel een friteuse voor hem'. Maar dat wil hij niet 'want hij is al 165 kilo en een airfryer is veel gezonder'.



Het wachten is tot iemand een hometrainer aanbiedt..
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoveDobby schreef op 24 januari 2017 @ 09:37:

wie o wie heef er nog een mini croser of zo iets staan en doe er toch niks mee gun mij hem dan ik betaal er niks voor ik kom hem zo bophalen nuo pb me maar?
geneet van 't laeve
wat is een mini croser?
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 27 januari 2017 @ 14:15:

wat is een mini croser?https://i.ytimg.com/vi/Wug3VDDrQTU/hqdefault.jpg
Alle reacties Link kopieren
Je eerste levensbehoefte natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt een noot 4 te koop aangeboden.. en voor wie niet weet wat dat is, dat blijkt een telafon
Ah een minibike.



...

...

En een noot 4 telafon



Dat vind ik de meest verbazingwekkende ontdekking vanwege internet; dat Nederland nog zoveel laaggeletterden telt.
quote:minnimouse schreef op 18 januari 2017 @ 19:39:

Gezocht een tv die niet meer gebruikt wordt. Hij moet het natuurlijk wel doen. Wie dan ook je zult ons erg gelukkig maken. Ik doe dit voor mijn zoon die al een jaar in een soort instelling voor moeilijk opvoedbare kinderen. Hij heeft daar een bed, kast, bureau en een stoel. Hij woont in de wijk Wittevrouwen. Wie o wie????????????





Antwoord:



Yvon hoeveel tv's heeft u inmiddels al verkregen via deze weg? Volgens mij is het elke maand raak...Een aantal maanden geleden heb ik een tv gebracht naar Yvon die bedlegerig zou zijn. Heel graag gedaan uiteraard maar heb de afgelopen maanden nog veel vergelijkbare oproepen voor tv's van haar voorbij zien komen. Vond het een beetje vreemd worden inmiddels.







Yvon heeft nog niet gereageerd ...Wij hadden ook zo'n stel op de weggeefhoek. Wilden alles hebben. Uiteindelijk bleken ze daarna alles op marktplaats te zetten ter verkoop. Die zijn verbannen.
Alle reacties Link kopieren
Gezocht: Simpele opoefiets 28inch met voorrekje, kettingkast en jasbeschermers en bij voorkeur een fietsstandaard (rechte stang) onder de trappers. Ik heb niet veel eisen. Wel wil ik graag erop kunnen fietsen, de fiets moet dus bruikbaar zijn...



Gelukkig heeft ze niet veel eisen
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 21 januari 2017 @ 15:02:



zoek voor mijn buurman een airfryer

hij heeft al niet veel en die hij gekregen had voor verjaardag is stuk



Hij blijkt er een van de kringloop gekregen te hebben gekregen voor zijn verjaardag, 2 weken geleden. Maar die is al stuk. Iemand zegt 'ik heb wel een friteuse voor hem'. Maar dat wil hij niet 'want hij is al 165 kilo en een airfryer is veel gezonder'.



Het wachten is tot iemand een hometrainer aanbiedt..
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 20 januari 2017 @ 09:05:

[afbeelding]



Wordt iemand hier nog blij van? Haal het maar op als je wilt....de encyclopedie 1976 editie



Wat me het meest verbaast is dat iemand dit wil hebben want 1976 is haar geboorte jaar. Ik vraag me af of ze weet wat een encyclopedie is want dat heeft toch niets te maken met dat jaar verder? Die van 1975 en 1977 zijn waarschijnlijk nagenoeg hetzelfde. Wat moet je nou überhaupt nog met een encyclopedie in 2017 en dan ook nog een die al 40 jaar oud is en waarvan de helft van de informatie inmiddels waarschijnlijk achterhaald is?? Maar goed als ze er blij mee is prima natuurlijk, het verbaasde me even.Mijn zus haalt die weleens op om ter decoratie in kasten in haar meubelwinkels te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven