Dames met een 20/30 jaar oudere partner

25-11-2008 20:13 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn er al topics over dit onderwerp geopend maar ik kan ze niet vinden Ik hoop in contact te komen met dames die in dezelfde situatie als ik zitten. Dames die een partner hebben met meer dan 20 jaar leeftijdsverschil.



Ik ben 21 en verliefd op een 50 jarige man. Leeftijdsverschil van bijna 30 jaar. Klinkt voor sommige misschien bizar maar ik hou zielsveel van hem en andersom ook. Het begon allemaal heel onschuldig... en nu kan ik niet meer zonder hem.



Zijn er hier dames die hun ervaringen met mij willen delen? Hoe is het bij jullie gegaan? En hoe reageerden jullie ouders/omgeving hierop?



Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 23 januari 2017 @ 06:03:

Achja en zo kennen we allemaal ook wel iemand die 2 pakjes per dag rookt en fluitend 95 wordt





is ook waar...



Ik zou zelf echt niet kiezen voor een veel oudere man.. echt niet..
Alle reacties Link kopieren
quote:1960to4 schreef op 23 januari 2017 @ 11:31:

[...]





is ook waar...



Ik zou zelf echt niet kiezen voor een veel oudere man.. echt niet..liefde is geen keuze
Alle reacties Link kopieren
Hou toch op beerdiertje....



Als iemand hier schrijft ik ben verlieft op een getrouwde man.. roept iedereen hier om het hardst;

" dat je verlieft kan worden maar wat je er moet doet heb je zelf in de hand!!"



en nu zou dat opeens niet zo zijn??
quote:Beerdiertje schreef op 23 januari 2017 @ 11:32:

[...]



liefde is geen keuze Verliefd worden overkomt je maar wat je er daarna mee doet is aan jezelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:1960to4 schreef op 23 januari 2017 @ 11:48:

Hou toch op beerdiertje....



Als iemand hier schrijft ik ben verlieft op een getrouwde man.. roept iedereen hier om het hardst;

" dat je verlieft kan worden maar wat je er moet doet heb je zelf in de hand!!"



en nu zou dat opeens niet zo zijn?? ja ok dan begrijp ik dat je het laat en er geen werk van maakt. Dan breek je misschien wel een huwelijk en dat is dus een hele andere situatie. maar als het enige bezwaar leeftijd is, waarom zou je je daardoor laten leiden?? Geef liefde de kans !
Alle reacties Link kopieren
1960TO4 waarom reageer je hier eigenlijk zo negatief? Je partner gaat dood en je bent nog 20 jaar alleen> Wat een onzin je kunt net zo goed nog een nieuwe relatie krijgen. Stel mijn man gaat dood en ergens in de 80, dan ben ik 50, dus nog helemaal niet zo oud, leven kan dan nog van alles brengen. Trouwens ook als je man dezelfde leeftijd is kan ie dood gaan en kan je eenzaam men alleen achterblijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Beerdiertje schreef op 23 januari 2017 @ 12:28:Stel mijn man gaat dood en ergens in de 80, dan ben ik 50, dus nog helemaal niet zo oud, leven kan dan nog van alles brengen. Trouwens ook als je man dezelfde leeftijd is kan ie dood gaan en kan je eenzaam men alleen achterblijven Hoezo eenzaam en alleen? Mag toch hopen dat je ook vriendinnen etc. hebt en zelf dingen onderneemt. En jaaaa.... na 50 kan het leven inderdaad heel veel brengen
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
duh dat is juist sarcastisch, als je man ouder is blijf je volgens haar 20 jaar alleen achter dat is net zo'n onzin als dat je alleen achterblijft als je man even oud is
Alle reacties Link kopieren
Het is wat ik om me heen zie gebeuren...

Het lijkt me vrij logisch dat als je man 30 jaar ouder is (zie op) dat de kans dat je man eerder dan jezelf komt te overlijden heeeeeel erg veel groter is dan bij +/- een gelijke leeftijd...



Maar goed geniet jij maar van je veel oudere man...
Alle reacties Link kopieren
Overigens heeft het niet met wel of geen vriendinnen hebben te maken
Alle reacties Link kopieren
ja maar als je man dan overlijdt dan heb je toch nog een heel leven voor je, wie weet trouw je nog een keer , so be it, tuurlijk heb je dan verdriet als je man overlijdt maar je weet dat de kans groot is met een oudere man,betekent niet dat je zielig en alleen achterblijft zoals jij zegt
Alle reacties Link kopieren
quote:Beerdiertje schreef op 23 januari 2017 @ 13:03:

ja maar als je man dan overlijdt dan heb je toch nog een heel leven voor je, wie weet trouw je nog een keer , so be it, tuurlijk heb je dan verdriet als je man overlijdt maar je weet dat de kans groot is met een oudere man,betekent niet dat je zielig en alleen achterblijft zoals jij zegt



Het vervelende is dat iemand vaak niet overlijdt van ouderdom zonder gebreken. Straks ben je in de 40 en mag je je man volledig verzorgen, terwijl hij zelf nergens meer energie voor heeft. 70 is nou eenmaal gewoon echt oud, zelfs zonder gebreken en ziektes.



Natuurlijk zou dat ook kunnen gebeuren met een partner van dezelfde leeftijd, maar dat is nou eenmaal een stuk onwaarschijnlijker.
quote:Beerdiertje schreef op 23 januari 2017 @ 11:32:

[...]



liefde is geen keuze Jawel hoor. Lust/verliefdheid is iets anders dan liefde. Lust en verliefdheid overkomt je. Daar iets mee doen is een keuze. Je hoeft niet al je driften te volgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat ik mijn 'driften' heb gevolgd.

En 70 oud, tja ik ken genoeg mensen van die leeftijd ongeveer die nog prima kunnen leven, mn vader bijv is ook al bijna 70, die reist, klust, gaan regelmatig samen naar een stad enz
Alle reacties Link kopieren
@Beerdiertje.. hou nu maar op om mij te proberen te overtuigen... dat gaat je niet lukken..
Alle reacties Link kopieren
quote:1960to4 schreef op 23 januari 2017 @ 14:04:

@Beerdiertje.. hou nu maar op om mij te proberen te overtuigen... dat gaat je niet lukken..ben je ooit wel eens echt verliefd geweest? lijkt me wel grappig als je dat nu werd op een 20 jaar oudere man en je gewoon samen met hem moet zijn
Alle reacties Link kopieren
haha ik ben al bijna 33 jaar gelukkig getrouwd.. man is trouwens 3 jaar ouder dan ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet altijd erg lachen om de vrouwen van middelbare leeftijd die dan die jongere vrouwen proberen de grond in te stampen. Die jonge vrouwen zullen wel allemaal domme, naïeve, hulpeloze 'meisjes' zijn die in de val van zo'n nare oude man trappen.



Hou toch op. 90% van de jonge vrouwen is gewoon leuker dan die verzuurde oudere vrouwen die altijd overal hun mening klaar over hebben. En dáárom vallen mannen voor die jonge vrouwen. Die van hun eigen leeftijd zijn gewoon niet leuk genoeg. Zijn ook niet alleen maar dirty old men maar gewoon leuke, knappe, succesvolle mannen.



Overigens geldt dat natuurlijk niet voor alle vrouwen, er zijn zat leuke boven de 45. Dat zijn echter niet de verbitterde vrouwen die een hele klaagzang houden over leeftijdsverschil.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Oh ik ben echt wel eens stapelverliefd geweest op een exemplaar wat gewoon niet handig was. Blij dat ik toen met pijn en moeite toch een andere weg heb gekozen.
quote:LaFolie schreef op 23 januari 2017 @ 14:11:

Ik moet altijd erg lachen om de vrouwen van middelbare leeftijd die dan die jongere vrouwen proberen de grond in te stampen. Die jonge vrouwen zullen wel allemaal domme, naïeve, hulpeloze 'meisjes' zijn die in de val van zo'n nare oude man trappen.



Hou toch op. 90% van de jonge vrouwen is gewoon leuker dan die verzuurde oudere vrouwen die altijd overal hun mening klaar over hebben. En dáárom vallen mannen voor die jonge vrouwen. Die van hun eigen leeftijd zijn gewoon niet leuk genoeg. Zijn ook niet alleen maar dirty old men maar gewoon leuke, knappe, succesvolle mannen.



Overigens geldt dat natuurlijk niet voor alle vrouwen, er zijn zat leuke boven de 45. Dat zijn echter niet de verbitterde vrouwen die een hele klaagzang houden over leeftijdsverschil.Nou ik ben 27 maar op mij kom jij zelf best zuur over.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al wel een aantal keer gehoord dat wanneer de rollen omgedraaid zijn, de oudere vrouw het puur doet voor de seks met de veel jongere man. Dus een beetje emancipatie mag nu wel.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:LaFolie schreef op 23 januari 2017 @ 14:11:

Ik moet altijd erg lachen om de vrouwen van middelbare leeftijd die dan die jongere vrouwen proberen de grond in te stampen. Die jonge vrouwen zullen wel allemaal domme, naïeve, hulpeloze 'meisjes' zijn die in de val van zo'n nare oude man trappen.



Hou toch op. 90% van de jonge vrouwen is gewoon leuker dan die verzuurde oudere vrouwen die altijd overal hun mening klaar over hebben. En dáárom vallen mannen voor die jonge vrouwen. Die van hun eigen leeftijd zijn gewoon niet leuk genoeg. Zijn ook niet alleen maar dirty old men maar gewoon leuke, knappe, succesvolle mannen.



Overigens geldt dat natuurlijk niet voor alle vrouwen, er zijn zat leuke boven de 45. Dat zijn echter niet de verbitterde vrouwen die een hele klaagzang houden over leeftijdsverschil.Haha dat zegt mijn man ook. Veel van zijn leeftijdsgenoten zijn zure zeurende oude vrouwen waar hij totaal geen klik mee heeft
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 23 januari 2017 @ 15:00:

[...]



Nou ik ben 27 maar op mij kom jij zelf best zuur over.Dat staat je helemaal vrij natuurlijk hè
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 22 januari 2017 @ 15:01:

Ik vind dat het wel kan. Zelf heb ik een vriendin met een vriend die 25 jaar ouder is.

Ze zijn 10 jaar bij elkaar.

Ze houden van elkaar.

Maar zij word niet geaccepteerd en niemand gaat nog met haar om. Hij heeft kinderen van haar leeftijd die het na 10 jaar nog niet willen.



Toch kiezen ze voor elkaar.

Zij wil geen kinderen.



Nog even wat over dood gaan. Mijn vader ging dood toen ik 27 was.

Dit was geen oude vader. Hij is 58 geworden.

Het zegt allemaal niks.





Als jij gelukkig bent en jullie echt gek op elkaar zijn dan komt het wel goed.+ 1!
Alle reacties Link kopieren
Ik val net iets buiten de categorie zoals in de topic titel vermeld, want mijn man is 16 jaar ouder dan ik. Ik ben 34, hij net 50..zijn 6 jaar samen, 2 kinderen.

Voel je niets van! ;)



Tuurlijk, als hij 70 is ben ik pas 54...wie dan leeft wie dan zorgt. We leven nu en zijn erg gelukkig! Hij is ook een hele vlotte bent die altijd jonger geschat wordt. Mocht het over x aantal jaar misgaan door de ouderdom of wat dan ook, dan heb ik wel hele mooie jaren met hem gehad en hij met mij. Ik heb relaties gehad met mannen van onder mijn leeftijd, bij geen van allen was ik zo gelukkig als nu. Ik ben een vriendin verloren aan kanker, daardoor relativeer je wel! Op elk moment kun je doodgaan, wie weet ga ik wel veel eerder dan mijn man.

Ik vind een oudere man een verademing. Mannen van mijn leeftijd vind ik soms nog 'jongens', maar ik heb me ook altijd wel aangetrokken gevoeld tot mannen die ouder waren.



Kortom, als je gelukkig bent..heerlijk toch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven