Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Alle reacties Link kopieren
Niks meer gehoord en ook niks gezien.. het zal wel.
Gelukkig maar. Vond het maar een rare gast. Hoop dat je snel een (fatsoenlijke!) koper krijgt voor je set banden.
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 22 februari 2017 @ 18:32:

Ja heb klacht bij marktplaats ingediend, al sik geen geld terug krijg dan moet ik aangifte doen.Kijk maar eens op FB bij Judge Joyce. Er is laatst nog een rechtzaak geweest over iemand die via MP een akkoord bereikt had. Verkoper krabbelde terug en geld werd teruggestort maar is wel veroordeeld door de rechter. Ging om een motorbootje.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt er op dat er idd een normale geinteresseerde is.. ik juich pas als hij langs is geweest maar hij schrijft volzinnen en gebruikt een aanhef plus een afsluiting dus dat geeft goede hoop!
Gelukkig lizenlotte!



Ik begin de hoop op een goede verkoop langzamerhand flink te verliezen. Vandaag afspraak met een andere koper (nr 3), voor hetzelfde bedrag als de eerste bieder die niet op kwam dagen. Rara... Deze kwam ook niet opdagen. Even Googlelen geeft dat deze ongebruikelijke naam uit dezelfde serie komt als de ongebruikelijke naam van no show nr 1 (wat dezelfde bleek als nr2). Zelfde woonplaats ook.



Het zijn wel allemaal accounts die al meerdere jaren bestaan. Het lijkt wel alsof iemand aan het vissen is wanneer ik niet thuis ben. Vind het eng worden.



Balen Samarik. Heel erg onbeleefd van die verkoper, maar helaas mag het.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZonnigKleintje schreef op 23 februari 2017 @ 22:15:

Gelukkig lizenlotte!



Ik begin de hoop op een goede verkoop langzamerhand flink te verliezen. Vandaag afspraak met een andere koper (nr 3), voor hetzelfde bedrag als de eerste bieder die niet op kwam dagen. Rara... Deze kwam ook niet opdagen. Even Googlelen geeft dat deze ongebruikelijke naam uit dezelfde serie komt als de ongebruikelijke naam van no show nr 1 (wat dezelfde bleek als nr2). Zelfde woonplaats ook.



Het zijn wel allemaal accounts die al meerdere jaren bestaan. Het lijkt wel alsof iemand aan het vissen is wanneer ik niet thuis ben. Vind het eng worden.



Balen Samarik. Heel erg onbeleefd van die verkoper, maar helaas mag het.



Ik zit midden in een verhuizing en heb binnen 2 maanden meerdere advertenties geplaats.

Totaal 7x zitten wachten...zeggen dat ze kwamen..maar niemand gezien.

En als je de bieders erop aanspreekt..of ze reageren niet of je krijgt smoesjes dat ze om 1 of andere soms vage reden hun afspraak niet na konden komen.

Vandaag mijn advertentie weer omhoog gebeld..krijg ik binnen een uur 3 biedingen met berichtjes van € 200,- terwijl er duidelijk stond bieden vanaf € 400,-...beetje toevallig allemaal.

Je zou bijna denken dat iemand je voor de gek probeert te houden.
Op de afgesproken tijd voor een dichte deur staan en 's avonds een mailtje krijgen of het bij mij niet meer gelukt is en ik een andere afspraak wil maken.
quote:Sophiever schreef op 23 februari 2017 @ 22:58:

Op de afgesproken tijd voor een dichte deur staan en 's avonds een mailtje krijgen of het bij mij niet meer gelukt is en ik een andere afspraak wil maken.



Raar en irritant. Moest je ver reizen voor de afspraak?



Ik overweeg alleen nog maar af te spreken met mensen waar ik telefonisch contact mee heb gehad en dus het nummer van heb. Maar ben bang dat ik daarmee wel erg paranoïde overkom...
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 23 februari 2017 @ 22:58:

Op de afgesproken tijd voor een dichte deur staan en 's avonds een mailtje krijgen of het bij mij niet meer gelukt is en ik een andere afspraak wil maken. Weet je zeker dat je voor het goede adres stond?
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic dit! Ben al 10 jaar actief op mp en pffff wat een gedoe soms!



Een keer een salontafel te koop gezet. In de advertentie had ik gezet 'zelf opgeknapt'

Netjes mailcontact gehad met ene Kim, zij (!) zou de tafel die middag ophalen voor 20 euro.

Staan er 's middags een stuk of 5 amper Nederlandssprekende mannen voor mijn deur.

Vervolgens is het 'jij zelf verf gedaan?'

....eh ja, dat stond toch ook in de advertentie?

Vervolgens werd ik uitgelachen en werd er gezegd '5 euro, meer is niet waard!'



Heb gezegd dat ik daarmee niet akkoord ging. Toen gingen ze in hun eigen taal tegen elkaar praten en lachen. Ik vond het allemaal heel ongemakkelijk en vroeg of ze nog interesse hadden. '5 euro mevrouwtje!' terwijl 2 van de 5 de tafel al op wilden pakken.

Heb ze toen vriendelijk verzocht te vertrekken.



Ik spreek sindsdien alleen af als mijn man ook thuis is
quote:lizenlotte schreef op 23 februari 2017 @ 21:02:

Het lijkt er op dat er idd een normale geinteresseerde is.. ik juich pas als hij langs is geweest maar hij schrijft volzinnen en gebruikt een aanhef plus een afsluiting dus dat geeft goede hoop!Je zou hem er bijna korting voor geven
Alle reacties Link kopieren
Ja, vervelend maar helaas mag dat idd op mp.

Op een andere tas geboden, die vroeg 3x het dubbele van wat ik op de eerste tas had geboden. Vervolgens vraag ik of het dan een orginele is. Mailt ze terug nee, dat staat ook in de advertentie. Dus niet, ik mail haar exact.wat in de advertentie staat en dat het er niet bij staat. Krijg weer een mail, nu staat het er wel in en het is dus een namaak. Ik heb een mail teruggestuurd dat ik erover na zal denken want het is best wel veel voor een namaak.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Heb ik weer... een item te koop staan reageert iemand met een bod, ik ga akkoord. Stuur mijn bankrekening en vraag zijn gegevens.

Geen reactie... na 3 dagen een ander bod (zelfde bedrag) en daarmee wel gegevens uit kunnen wisselen en contact. Item op gereserveerd gezet vandaag. En nu reageert vent nummer 1 dat hij het bedrag morgen over maakt!

Wat moet ik nu tegen wie zeggen...
Alle reacties Link kopieren
Noopes, jammer dan voor nr 1. 3 dagen niet reageren getuigt niet echt van enorme interesse. Daarnaast...dat 'morgen overmaken' hoor ik ook zo vaak (en mondt meestal uit in NIET overmaken).
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
quote:my-little-appletree schreef op 24 februari 2017 @ 09:28:

[...]





Weet je zeker dat je voor het goede adres stond?Ja. Geen twijfel over mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik spreek sindsdien alleen af als mijn man ook thuis is :-$[/quote]

Doe ik ook alleen als mijn man thuis is. Je hoort zoveel tegenwoordig.

Ik neem t zekere voor 't on zekere.

Meestal is 't zo ik zet 't te kook en manlief doet de deur open en handelt het af
Alle reacties Link kopieren
Ik spreek sindsdien alleen af als mijn man ook thuis is :-$[/quote]

Doe ik ook alleen als mijn man thuis is. Je hoort zoveel tegenwoordig.

Ik neem t zekere voor 't onzekere.

Meestal is 't zo ik zet 't te kook en manlief doet de deur open en handelt het af
Alle reacties Link kopieren
Ik had geboden op een shirtje waar 7.50 voor gevraagd wordt. Ik bied 8.50. Krijg ik een mail dat ik het voor 10 euro ex verzenden kan overnemen. Ben ik nu gek? Als je 7.50 vraagt en je krijgt een bod van 8.50 dan is dat toch een leuke deal? ?
Alle reacties Link kopieren
quote:seba1315 schreef op 24 februari 2017 @ 22:08:

Ik had geboden op een shirtje waar 7.50 voor gevraagd wordt. Ik bied 8.50. Krijg ik een mail dat ik het voor 10 euro ex verzenden kan overnemen. Ben ik nu gek? Als je 7.50 vraagt en je krijgt een bod van 8.50 dan is dat toch een leuke deal? ?



Dat dacht ik dus ook.

Ik bied gisteren 20 euro op iets waar ook 20 euro voor gevraagd wordt. Krijg ik als reactie: ik vraag 20 euro dus dan is het wel de bedoeling dat je MEER biedt....



Ik heb mijn bod dus maar verwijderd
Aan het typen...............
Alle reacties Link kopieren
Haha het kan dus nog gekker? ?

Heb dus ook de vraag gesteld "huh, je vraagt toch 7,50"

Niets meer van gehoord. .. schijnbaar wil ze het shirtje toch niet verkopen
quote:seba1315 schreef op 24 februari 2017 @ 22:08:

Ik had geboden op een shirtje waar 7.50 voor gevraagd wordt. Ik bied 8.50. Krijg ik een mail dat ik het voor 10 euro ex verzenden kan overnemen. Ben ik nu gek? Als je 7.50 vraagt en je krijgt een bod van 8.50 dan is dat toch een leuke deal? ?



Ik heb als verkoper laatst zo'n situatie andersom gehad. Artikel van, zeg, 18 euro te koop staan (exclusief 6,50 verzenden). Iemand biedt 14, dus ik reageer: voor 20 euro inclusief verzenden hebben we een deal. Krijg ik me toch een stel gepikeerde reacties terug, of ik wel helemaal lekker was, een artikel voor 18 euro aanbieden en er dan 20 euro voor vragen?! Dus ik stuur nog wanhopig ( ) terug dat die 18 euro zónder verzenden was en die 20 met, maar het mocht allemaal niet meer baten en mevrouw noemde me een oplichter.



Tja, als je niet doorhebt dat je er met mijn voorgestelde deal 50 cent op vooruit was gegaan...
Alle reacties Link kopieren
Men wat zijn er toch domme mensen. ...
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel wat zijn er toch domme mensen. Pffff
Leuk topic!

Ik ben een paar jaar geleden opgelicht voor €200,- aan festivalkaartjes als arme studentzijnde. Dat is me altijd bijgebleven, dus ik ben sindsdien (vooral met kaartjes) erg voorzichtig.

Vorig jaar wilden we met de verjaardag van mijn nichtje een dag naar Duinrell met de hele familie, ik zou deze kosten op me nemen. Gezien het best duur is om ze daar te kopen, zocht ik kaartjes in de buurt op Marktplaats. Kaartjes gevonden voor in totaal €150,- (!). Ik vroeg of ik ze op kon halen, maar dit wilde meneer niet. Hij had e-tickets en wilde ze gewoon mailen. "Jaja", dacht ik, "die smoes ken ik". Ik stelde voor om hem een tientje extra te geven om het uit te printen, zodat ik het toch op kon halen. Nee, hij wilde ze echt per mail sturen. Ik heb hem uitgelegd dat ik al eerder opgelicht ben en dit niet meer aandurfde, dus van de koop af zag. Een uur later kreeg ik ineens alle e-tickets naar me toegemaild met een begeleidend mailtje: veel plezier morgen. Maak het geld maar over als je terug bent op xxx.

Was op dat moment ook wel weer bang dat er ook mensen zouden zijn die misbruik van deze man zouden maken, niet iedereen heeft normen en waarden meegekregen in de opvoeding.

Ik kreeg toen wel alle vertrouwen in hem en had zelfs meteen het geld overgemaakt en een ontzettend leuke dag gehad!

Mijn vertrouwen in de mensheid is weer terug, wat een ontzettend lieve en goedgelovige man was dat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven