Uitgerekend begin oktober 2017

28-01-2017 12:12 1790 berichten
Dit topic is voor iedereen die uitgerekend is begin oktober 2017
Schrijf gezellig mee!

Gebruikersnaam: Oktober2017
Wachtwoord: Uitgerekend
Naam Leeftijd (v/m) # Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Mariel1986 31/31 1e 30 september Meisje! :heart: Bevallen op ... september! :love:
Theeleut88 28/31 1e 30 september Jongen! :heart: Bevallen op ... september! :love:
89Marloes 27/28 2e 13 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 13 september! :love:
PSVgirl 29/33 1e 15 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 19 september! :love:
BelgischMeisje 27/29 1e 12 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 23 september! :love:
Yastra 32/27 2e 8 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 25 september! :love:
Stefaniee 28/29 1e 3 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 28 september! :love:
Enorah 28/27 1e 7 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 2 oktober! :love:
Baggal 33/50+ 1e 9 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 3 oktober! :love:
Merl 28/30 1e 1 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 4 oktober! :love:
00suus00 28/34 1e 11 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 5 oktober! :love:
Ingelke_Kepringelke 30/35 2e 11 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 16 oktober! :love:
ennasje91 25/28 2e 19 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 18 oktober! :love:
Piena01 30/36 2e 2 oktober Verrassing :heart: :duckie:
Zwaan28 28/28 1e 5 oktober Jongen! :heart: :duckie:
Pantoffeldiertje 36/39 1e 5 oktober Meisje! :heart: :duckie:
English.breakfast 28/30 1e 6 oktober Jongen! :heart: :duckie:
Belle11 28/27 1e 12 oktober Jongen! :heart: :duckie:
LynLyn 31/33 2e 18 oktober Meisje! :heart: :duckie:
:redrose: Litano, Dorien_85, Aankleefsjaan, Mini-m & Innerpeace :hug:


LienKo, Car33, Aapje2015, HappyJoyJoy, Flower253 & Bloempje100 - jullie zijn zo stil, we hebben jullie uit de tabel gehaald. Als jullie toch nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf er gewoon weer inzetten!
anoniem_328227 wijzigde dit bericht op 24-10-2017 11:40
74.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Zo leuk om zoveel kloppende hartjes in de tabel te zien! Ben zo blij voor iedereen. Heb zelf een aantal dagen niet meegeschreven. De misselijkheid heeft me sinds maandag goed te pakken. Blijft ook telkens de hele dag hangen jammer genoeg. Ben sinds woensdag thuis van het werk. Morgen terug werken maar jammer genoeg nog niet beter.



Qua geslacht heb ik al sinds het begin het gevoel dat we een jongetje verwachten. :-$Zeker zullen we het natuurlijk pas weten binnen een aantal weken. Man heeft wel een lichte voorkeur. Hij zou graag eerst een jongen krijgen.



Zwaan geniet van de warmte en de rust! Zijn hier ook nog aan het twijfelen om een weekje naar Marokko te gaan. Het enige wat me momenteel tegenhoudt is de aanhoudende misselijkheid. Heb je hier ook veel last van momenteel?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt HappyJoyJoy - vooral wanneer je zelf zo je best doet het glas als halfvol te blijven zien.



Maar vind dit topic tegelijkertijd de plek waar je terecht moet kunnen met het uiten van je onzekerheden.



De voorgeschiedenis is bij iedereen anders, de mate van kwalen ook. Mijn eerste zwangerschap kon ook niet vlot genoeg gaan, er waren constant weer mijlpalen waar ik mezelf naartoe wilde zappen; eerste echo, geslachtsonthulling, combinatietest, 20 weken echo, bevalling...



Nu de tweede keer ben ik meer aan het 'genieten', het komt zoals het komt - niks dat ik daaraan kan veranderen. Maar dit was me de eerste keer niet gelukt, ook niet op aandringen van anderen...



Zo voor de rest gaat het hier eigenlijk opvallend goed, mijn misselijkheid is absoluut niet vergelijkbaar met de vorige keer - heerlijk. Wel de hele dag door maar weg zodra ik eet meer gezonde cravings dit keer gelukkig en aardbei-milkshakes... Zit op +0.6 kg dus mag niet klagen.



Heb mijn angelsounds al uit de doos gehaald, kon vorige keer vanaf 12 weken daarmee zelf dagelijks naar het hartje luisteren, bijna (al probeerde ik het toen wel al vanaf week 7 denk ik )



Piena heel veel succes morgen! En flower jij ook natuurlijk - hopelijk hebben jullie morgen allebei een mooi kloppend hartje
Alle reacties Link kopieren
Hi Yastra,



Leuk om te horen dat het qua kwaaltjes bij de 2de veel vlotter verloopt bij jou. Heb je eventuele tips die bij jou hielpen tegen de misselijkheid? En wanneer stopte dit bij jou? Misselijkheid blijft hier heel de dag door sinds maandag.. Moet ook regelmatig overgeven. Het enige wat ik echt nog kan binnenhouden is water/thee.



Over gewicht gesproken.. heeft er iemand enig idee vanaf wanneer de eerste zwangerschapskilo's erbij komen? Iemand dit al gemerkt op de weegschaal? Valt hier niet echt op verder te gaan. Zag vanmorgen dat ik 2kg minder weeg als woensdag maar kan ook niet veel binnenhouden momenteel.
Alle reacties Link kopieren
BelgischMeisje die misselijkheid kan echt verschrikkelijk zijn. Vorige keer van alles geprobeerd; emasefene, gembertabletten, wel eten, niet eten - niets hielp Met week 9 was het gelukkig ineens voorbij. Maar er zijn helaas ook dames die er veel langer last van blijven houden.



Seabands heb ik dan niet geprobeerd maar als ik er toen over had gehoord had ik ze gelijk aangeschaft



Houd je de multivitamine wel binnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook maar dat het snel over gaat bij mij Yastra .. Heb eerst Antimetil genomen en mocht nu van de dokter overschakelen naar Primperan. Ga deze morgenvroeg halen in de apotheek en hoop zo erg dat ze wat beterschap brengen.



Mutivitaminen neem ik sinds kort 's avonds voor het slapen gaan in met een klein slokje water. Merk dat ik er dan meestal beter tegen kan. 's morgens zou dit echt niet lukken.
Ik ben ook van mening dat iedereen zijn eigen gevoel mag uitten in dit topic. De droevige berichten raken me alleen echt. Ik ben voor het eerst zwanger en so far, so good. Ik probeer ook een optimistische zwangerschap te hebben en niet teveel te denken aan een miskraam. Ik ken ook maar 1 iemand in mijn omgeving die een miskraam heeft gehad, maar ik begrijp ook dat dit niet iets is om van de daken te schreeuwen.

Dit maakte dat ik dacht dat het niet zo vaak voorkwam. Nu ik dit zo lees, schrik ik daar eigenlijk wel van! Het maakt je bewust van de dingen die ook gebeuren, maar waar je niet bij stil staat.



Een volledig andere vraag, niet dat het al nodig is, maar waar koop je nou het best je positiekleding? Ik bestel graag dingen via het internet, en het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk, haha! Maar in de positiekleding ben ik nog niet echt thuis.
Alle reacties Link kopieren
Stefaniee Hehe marktplaats of anders in Amsterdam kon ik vorige keer goed slagen bij een sample sale van Queen mum. Weet alleen niet of ze er binnenkort een hebben.



Online moet je een beetje oppassen met de maten, ik was paar jaar terug een maatje m, maar qua zwangerschapskleding zwom ik hierin.



Ow BelgischMeisje, iets dat je kan proberen tegen de misselijkheid is cola... Hoor dat het bij veel dames verlichting geeft.
Alle reacties Link kopieren
Stefaniee; de beste positiekleding koop je online. In de winkels hangt vrij weinig helaas. M.u.v. de mega-stores van de Prenatal en H&M. Veel merken hebben positiekleding en het is net hoe je budget en stijl is waar je dan het beste kan shoppen.



Belgisch meisje; wat vervelend dat je zo misselijk bent. Wanneer de kilo's er bij mij de vorige keer aankwamen weet ik eigenlijk niet meer. Ik denk na een maand of 3. Sterkte met je misselijkheid.



Piena; succes morgen. Ik denk aan je.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
Stefanie: Ik hou best van Wolford topjes: zit zo veel stretch in dat het amper positie kleding heeft te zijn. Verder heb ik bij M&S en bij Debenhams wat gekocht. Ben zeker niet van plan om veel aan te schaffen aangezien wij het echt bij eentje zullen houden. Zal ook even op EBay kijken



Overigens: voor de onzekere dames... Ik stuitte op deze website: Miscarriage Calculator Dat lijkt te suggeren dat je na week 7/8 nog maar 3% kans hebt op een miskraam. Dat geldt te meer voor mensen die een kloppend hebben gezien. Even ter geruststelling dus... een opsteker!



Piena: ik hoop ontzettend dat we je morgen mogen feliciteren met een kloppend hartje. Hoop dat je het weekend een beetje redelijk bent doorgekomen.



Belgisch Meisje: mij helpt het om kleine beetjes te eten, net als Zwaan. Mijn man had afgelopen week kip gemaakt Maar het idee stond me zo tegen...



Flower: Heel veel succes met je scan morgen!



Hier ben ik vooral erg moe. Ik werk nu 45 uur per week en heb de weekenden echt nodig om bij te denken
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal Kleine beetjes eten al geprobeerd.. zonder veel resultaat. Iemand gaf de suggestie om cola te drinken maar ook dat helpt niet. Achja hou hele tijd in m'n hoofd dat we er iets heel mooi voor in de plaats krijgen! Moet er maar even door, hoop wel zo dat het rond de 12 weken betert zoals je veel leest op internet.



Piena & Flower, veel success vandaag!



Stefanie Qua zwangerschapskleding denk ik dat ik zowiezo eens zou gaan kijken bij de H&M. Verder vind ik het merk Mamalicious ook heel leuk. Maar dit is natuurlijk persoonlijke smaak. Ga zowiezo het aankopen zolang mogelijk uitstellen en dan even kijken wat ik nodig heb om de zomer te overbruggen. Denk dat ik zowiezo zoveel mogelijk ga proberen om laagjes aan te doen. Op die manier kan ik hopelijk het shoppen beetje beperken. Wil ook niet teveel uitgeven aan zwangerschapskleding. Is nadien zo'n zonde.
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve dames, ben even wat minder actief geweest de laatste dagen want ben wat ziek geworden (volgens mij gewoon grieperig, niet specifiek zwangerschapsgerelateerd). Afgelopen weekend hebben wij de familie en enkele vrienden ingelicht over de zwangerschap. Dit kwam zo uit gezien ze allemaal ver weg wonen en we ze nu zagen. Leuke reacties allemaal.



Ik heb sinds een week nu enorme last van obstipatie, echt niet leuk meer. Zeker niet gezien ik na mijn vorige bevalling (sorry voor deze info) aambeien heb gekregen en dat in combinatie met harde ontlasting is zo vreselijk pijnlijk De dokter wil me enkel Lactulose geven, maar dit is echt een druppel op een gloeiende plaat. Helpt niks. Maar ze is gewoon erg voorzichtig met het geven van medicatie, wat ik ook wel weer snap. Gevolg van de obstipatie is dat ik er ook al bij loop alsof ik vier maanden zwanger ben.



Over zwangerschapskleding; ik heb nog wat liggen van mijn vorige zwangerschap. Toen was ik precies dezelfde periode zwanger (kleine toen geboren op 11 oktober) en het voordeel is dus dat je dan het grootste gedeelte in de zomer zwanger bent en dus lekkere luchtige en wijdvallende dingen aankunt. Ik kocht verder gewoon vaak 1 maat groter van kleding en dat zat over het algemeen prima en heb ik heel lang nog aan gekund. Heb dus niet bizar veel geld uitgegeven aan positiekleding.



Succes vandaag aan Piena en Flower!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie allemaal?



Ik ben vandaag erg moe, mede omdat 2 dagen negenmaande beurs heel veel energie heeft gevraagd. Gister om 21.00 naar bed en nu heb ik nogsteeds het gevoel of ik vannacht niet geslapen hebt. Daarbij het constante misselijkheidsgevoel. Dat maakt het natuurlijk niet beter. Gelukkig morgen een echo, kunnen we eens kijken waar ik het allemaal voor doe.



Succes met de echo's vandaag!
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Even egopost wij hebben vanmorgen een kloppend hartje mogen zien en alles klopte met de termijn! Heel blij en opgelucht
Everything happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Geweldig Flower! En we hebben er weer een bij voor de tabel



Piena: hoop dat jij ook goed nieuws hebt of straks zal krijgen! Denk aan je



Hier: zo misselijk vanmorgen. Terwijl ik geen maaginhoud had kwam er toch gal uit. Eeeuukk! Alles voor het goede doel
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Flower253 Gefeliciteerd! Superleuk.



Piena: Ik duim voor je!



ik mag vanavond om 20:15 uur weer naar de verloskundige voor de intake en om nog even te spieken!
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal,

Vanaf vandaag hoop ik ook mee te praten op dit forum. Mijn zelfuitgerekende datum is 12 oktober. 9 maart mag ik voor het eerst naar de verloskundige, waar ik erg benieuwd naar ben, maar ook erg spannend vind omdat ik vorig jaar helaas een miskraam heb gehad en daar pas bij 11 weken achter kwam. We hebben al een lieve dochter van net 2 jaar.
Yes wat een mooi nieuws flower!! Heeel fijn!



@innepeace: leuk dat je vnv weer mag kijken! ben je zenuwachtig of heb je er gewoon veel zin in?



@suus: succes en veel plezier met je eerste echo! Eindelijk voor jou! ;) wij zijn evenver maar ik heb al 2 echo's gehad.



@piena: jij extra veel succes vandaag!! Ik hoop zo dat het gegroeid is en je gewoon minder ver bent dan je dacht! Ik duim voor je!



@marloes: welkom en gefeliciteerd! Ik snap dat het voor jou extra spannend is nu. Maar onthou dat de kans wel heel groot is dat het nu gewoon goed zit he! Wel jammer dat ze je pas zo laat een echo geven na je vorige ervaring.. of hebben ze niet de apparatuur daarvoor voor vroege echo's?



Best gek dat er zo'n verschil zit in de termijn waarop iedereen een echo krijgt hier. Ikzelf heb er dus al 2 gehad en volgende week de 3e met 10 weken. En volgens mij geven ze me dan daarna ook nog een echo rond de 12 weken denk ik (ze geven mij nu extra echo's ivm de miskramen dus dit is ook niet de normale gang van zaken hoor).



Baggal: wat een fantastische tabel heb jij gevonden met die miscarrage calculator. Ik heb het ook opgezocht en het ziet er idd met de percentages zeer gunstig uit nu we in deze periode al een hartje hebben zien kloppen. Echt top! Geeft mij weer positieve gedachte!



Vervelend dat er zoveel meiden zo misselijk zijn hier. Aan de ene kant lijkt alles dan wel gewoon goed te gaan natuurlijk maar misselijk zijn is ook echt geen pretje begrijp ik! Ik heb geen tips voor jullie.. zelf gelukkig weinig last van misselijkheid, af en toe walg ik van bepaald eten/geuren maar dat is het dan ook wel. Ik hoop voor jullie dat het over paar weken wel minder zal worden en jullie meer kunnen genieten van het zwanger zijn



Mini-m: hoe is/was de carnaval? Ik ben gisteren geweest en vond het toch wel anders zonder de alcohol haha!



X
Alle reacties Link kopieren
Kom elke keer even kijken of er al bericht is van Piena. Hoop zo op goed nieuws!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook, blijf maar refreshen...



Flower hardstikke fijn dat je een mooie echo had meid!
Alle reacties Link kopieren
Jullie ook al? Ik blijf ook kijken (en duimen)...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
we hebben een kloppend hartje mogen zien

Sorry dat ik nu pas reageer, maar het was druk op het werk en telefoons mogen niet op de werkvloer.

Het was enorm spannend want ze zagen de vrucht wel, maar geen kloppend hartje. Ze zagen allebei enorm ernstig. Ze zei dat ze graag inwendig ook nog wilde kijken, om een eindconclusie te kunnen trekken. Toen ze dat zij, zagen we alle 4 tegelijk het hartje kloppen. Dat was zo bijzonder

Ik ben zoals nu staat 2,5 wk terug gezet. Maar over 4 wk wordt t officieel beoordeeld.
Alle reacties Link kopieren
Een hartje is een hartje!



Fijn Piena. 2,5 week teruggeplaatst worden is wel veel, maar Ik hoop en vertrouw erop dat het vanaf nu goed gaat meis
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wow piena wat goed om te horen!! Super!!! Om dat onzekere gezoek te voorkomen kies ik er zelf altijd voor om meteen een inwendige echo te doen.

Super blij voor je meis!!
Alle reacties Link kopieren
@piena wat een opluchting lijkt het mij dat je het hartje hebt zien kloppen!



@merl we konden ruim een week eerder, maar dan kon manlief niet mee dus vandaar dat het wat later is. Dus we wachten nog even af.. maar we hebben goede hoop!
Alle reacties Link kopieren
Piena wat fijn dat jullie een hartje hebben zien kloppen super!!



Merl het is idd wel heel anders zonder alcohol. Niet dat je dan geen lol hebt maar je beleeft alles heel anders. Heb je het wel geheim kunnen houden?

Hier totdat we de vraag kregen welke antibioticakuur heb je dan? Gelukkig waren er toen maar een paar man dus voor de rest hebben we het wel geheim kunnen houden.



Wanneer gaan jullie het vertellen? Wij eind volgende week. Dan hebben we groot feest van mn oma dus geven dit haar cadeau en vertellen het de rest dan de volgende dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven