Uitgerekend begin oktober 2017

28-01-2017 12:12 1790 berichten
Dit topic is voor iedereen die uitgerekend is begin oktober 2017
Schrijf gezellig mee!

Gebruikersnaam: Oktober2017
Wachtwoord: Uitgerekend
Naam Leeftijd (v/m) # Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Mariel1986 31/31 1e 30 september Meisje! :heart: Bevallen op ... september! :love:
Theeleut88 28/31 1e 30 september Jongen! :heart: Bevallen op ... september! :love:
89Marloes 27/28 2e 13 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 13 september! :love:
PSVgirl 29/33 1e 15 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 19 september! :love:
BelgischMeisje 27/29 1e 12 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 23 september! :love:
Yastra 32/27 2e 8 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 25 september! :love:
Stefaniee 28/29 1e 3 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 28 september! :love:
Enorah 28/27 1e 7 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 2 oktober! :love:
Baggal 33/50+ 1e 9 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 3 oktober! :love:
Merl 28/30 1e 1 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 4 oktober! :love:
00suus00 28/34 1e 11 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 5 oktober! :love:
Ingelke_Kepringelke 30/35 2e 11 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 16 oktober! :love:
ennasje91 25/28 2e 19 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 18 oktober! :love:
Piena01 30/36 2e 2 oktober Verrassing :heart: :duckie:
Zwaan28 28/28 1e 5 oktober Jongen! :heart: :duckie:
Pantoffeldiertje 36/39 1e 5 oktober Meisje! :heart: :duckie:
English.breakfast 28/30 1e 6 oktober Jongen! :heart: :duckie:
Belle11 28/27 1e 12 oktober Jongen! :heart: :duckie:
LynLyn 31/33 2e 18 oktober Meisje! :heart: :duckie:
:redrose: Litano, Dorien_85, Aankleefsjaan, Mini-m & Innerpeace :hug:


LienKo, Car33, Aapje2015, HappyJoyJoy, Flower253 & Bloempje100 - jullie zijn zo stil, we hebben jullie uit de tabel gehaald. Als jullie toch nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf er gewoon weer inzetten!
anoniem_328227 wijzigde dit bericht op 24-10-2017 11:40
74.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de hele dag op verversen gedrukt.. om nu vervolgens goed nieuws te lezen! Super mooi dat jullie het hartje hebben zien kloppen Piena! Hoe voelen jullie je eronder? T is wel lang - 2.5e week, ik kan daar verder ook niks over zeggen dus laat ik het hierbij en duim ik dat het verder gewoon mooi stabiel door blijft groeien!
Alle reacties Link kopieren
Joehoeeeee mooi nieuws dames. Hier toch de seabands weg gedaan, bleef zo misselijk. Nu sinds ze af zijn veel minder misselijk. Hoop dat t zo blijft



enasje ik heb mijn vorigebzwangerschap forlax gekregen hielp super en was ook veilig volgens de huisarts. Gebruik t nu ook weer. Miss even opperen. Bij mij beginnen ze ook met lactulose en rosvisee laxerende siroop maar dat haalde niks uit, daar beginnen ze altijd mee. Gewoon aangeven dat t niet helpt.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn piena! En nu vertrouwen hebben dat het goed blijft gaan.



Hier net de kleine kruimel weer mogen zien! Hartje klopt keurig en doet het goed. Over 2 weken mag ik weer spieken
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa Piena!!! Wat fijn! Wel bizar veel zeg 2,5 week terug gezet. Was daar een verklaring voor?



Flower en Innerpeace jullie ook vandaag hartje gezien!



Suus en Stefanie jullie mogen morgen zie ik, heel veel succes!



Ik ben weer terug van mijn lang weekendje weg. Morgen weer aan het werk. Ben helaas méga verkouden en m'n longen uit m'n lijf aan het hoesten. Klinkt raar maar fijn om een keer niet zwangerschapsgerelateerde klachten te hebben!
Alle reacties Link kopieren
Piena wat goed! Het was even schrikken maar hopelijk kunnen jullie er nu weer een beetje van gaan genieten.
Alle reacties Link kopieren
Innerpiece, ook fijn dat je weer even mocht kijken.



Ik kom toch eventjes klagen.. Bij de vorige zwangerschap kreeg ik rond de 24 weken last van m'n bekken en onderrug en na een bezoek aan de fysio bleek m'n stuitje scheef te staan. Hierna moest ik ook stoppen met werken omdat lopen bijna niet ging.

Nu heb ik sinds gister diezelfde pijn :( ik denk dat m'n stuitje dus weer scheef is gaan staan en als dat nu al is met 8 weken, hoe kom ik dan in godsnaam de rest van de tijd goed door..

Ah sorry voor de klaagpost maar het doet zo'n pijn weer :(
Everything happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Piena; wat fijn, goed nieuws! Ik heb ook veel lopen refreshen gisteren.



Flower; tjee, dat is vervelend. Heb je al een afspraak bij de fysio staan? Hopelijk kunnen zij je advies geven cq gerust stellen



Hier fijn carnaval gevierd afgelopen weekeind. Heb geen vragen gekregen over mijn niet-bier-drink-gedrag. Echter wel enkele blikken. Dus vermoed dat men wel wat vermoed. Maja, dat voorkom je toch niet.



Fijne dinsdag allen.

Stefanee en Suus; veel succes en plezier gewenst vandaag.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
Suus & Stefanie: heel veel succes met jullie echo! Hoop dat we weer mooie hartjes kunnen toevoegen na vandaag!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij toevoegen... Ik had al mijn gegevens in de bovenste rij dus snap er niks van ????



Aapje2015. 23/28. 1e. 7oktober. 8/3echo 14/3 pretecho voor familie 16/3 intake gesprek
Alle reacties Link kopieren
Flower: wat vervelend. Ook niet echt suggesties. Misschien fysio zoals Ingelke ook zei.



Ik heb hier de NIPT afgesproken voor 18 Maart. Zo benieuwd of het nog allemaal goed zit en... wat het wordt mbt gender!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal kon je meteen voor de nipt kiezen? Ben bang dat dat bij onze vk niet kan. Volgende week maar even navragen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden!

Piena fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien, dat moet wel een hele geruststelling zijn!

Suus en Stefanie succes vandaag en natuurlijk hoop ik ook mooie kloppende hartjes bij jullie!

Aapje welkom, leuk dat je mee schrijft!

Flower dat zou wel heel erg vervelend voor je zijn zeg, hopelijk kan de fysio je een beetje op de been houden. Sterkte :rosé:



Hier gaat het hartstikke goed, sinds de emesafene ben ik niet meer misselijk, ik ga deze week wel proberen het af te bouwen omdat ik liever helemaal geen medicijnen gebruik natuurlijk.

Dit weekend hebben we onze families verteld dat we ons 1ste kindje krijgen. Iedereen was zo dol gelukkig. Hun reacties waren echt goud waard, zoooo leuk!

Mijn vriend had het zijn ouders verteld met sokjes van de prenataal met I opa en I oma erop. en op de onderkant van de sokjes van oma hadden we een foto van de echo geplakt.

Bij mijn moeder en haar vriend had ik een boekje van opa en oma pluis gegeven met daarin de foto van de echo. Mijn broertje was ook helemaal in tranen en mijn zusje vind het ook super, zij heeft zelf een kindje van 16 maanden dus die is blij dat er niet zo veel tijd tussen zit.

Nu alleen mijn vader nog, die woont verder weg dus dat doen we over 2 weken.

We zijn nu ook langzaam onze vrienden aan het inlichten. Steeds als we ergens op bezoek gaan vertellen we het, dat vinden we wel zo leuk i.p.v. via de telefoon. Wat is dat toch leuk om te doen!

Op mijn werk probeer ik het nog zo lang mogelijk geheim te houden. Ik diplomeer 6 april en zou het het liefst dan vertellen. (ben dan 14 weken) maar ik weet niet of dat gaat lukken op de afdeling verloskunde.. collega's zijn nogal nieuwsgierig namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Baggal kan je 18 maart al zien wat het wordt?? Wauw, wat snel en spannend zeg!



Ik heb over precies 1 week weer een echo (eigen kosten) met 10 weken. Vandaag alweer 9 weken! (Dus ga de 10e week in)

De onzekerheden waren er nog t hele weekend.. maar mijn lieve collega's (zowel mannen als vrouwen) hebben mij wel wat gerust gesteld, heel fijn.



Flower; ik zou ook zeggen, zo snel mogelijk langs de HA/ fysio. Kan je misschien nog wat."schade" voorkomen.



Lienko; leuk het om het te vertellen!! Wij hebben het dit weekend ook aan 3 mensen verteld (officieel geen familie maar zo voelt het wel al meer dan 25 jaar). Ontroering! Volgend weekend de rest van onze ouders. Alleen mijn schoonmoeder.... dat zou weleens de minst positieve reactie kunnen worden.

Waarom wil je het pas na je diplomering (?) vertellen op je werk? Ik wou het met 10 weken vertellen ivm teamvergadering dan maar kon het niet langer.voor me houden met al die avonddiensten en moeheid. Krijg zulke leuke reacties en kan nu de hele avond over babies praten haha!
Bedankt meiden! Hier word het nu toch wel een beetje spannend. Ik moet om 12:10.



Nu dus nog even mijn tijd uitzitten en een beetje marktplaatsen, haha! Handig die tips voor positiekleding, bij de H&M hebben ze ook leuke dingen!



Wij gaan ook voor een combinatietest. Ik werk zelf in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking en weet dus wat het is om een kind te hebben met een verstandelijke beperking. Ik weet dat je het dan nog niet zeker weet, maar zou graag die 3 syndromen uit willen sluiten.

Verder gaan wij het deze week ook aan ons ouders en schoonouders vertellen. Volgende week dinsdag heb ik de intake en dan willen ze natuurlijk ook dingen weten van erfelijke ziektes e.d. Dit komt eigenlijk nooit ter sprake binnen onze familie, dus daarom wil ik het daar ook nog even goed over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Even iets over de Nipt. Ik heb dit gisteren besproken met de verloskundige. Vanaf 1 april heeft iedere zwangere vrouw recht op de NIPT test. De eigen bijdrage bedraagt dan €175,- (dit is ongeveer even veel als de combinatietest). Ik ben op 1 april ong 12 weken en wacht dus dan ook af tot 1 april. Dat scheelt mij een hoop geld dan.
Alle reacties Link kopieren
Mini-M: Ja - NIPT kan vanaf 10 weken. Moet het zelf betalen, maar £399 voor peace of mind vind ik niet erg. Had ik tot 12 weken gewacht dan had ik er een complimentary 3D scan bij kunnen krijgen. Maar ik wacht liever niet





Mariel: ze kunnen het het zien op de echo, maar wel met het bloedonderzoek. Dus dan zouden we als alles ok is eind maart weten wat het wordt...



Suus & Stefanie: Ik ben benieuwd Hoe laat mogen jullie?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal: ooo geen idee hoe ze dat aan het bloed kunnen zien maar mega spannend zeg!!



Stefanie; ik kom uit dezelfde sector maar kies niet voor een test. Hebben jullie een verhoogde kans (bv leeftijd)? Ik zou niet tegen de onzekerheid kunnen, daar het meer een kansberekening is.
@ Innerpeace Ik lees dit nu ook ja! Ik zal dit zo ook meteen even bij de vk navragen. Ligt misschien ook even hoe ver ik vandaag ben.. Want dan is dat wel een beter alternatief!
@ Mariel Nee, ik ben 28 en mijn vriend is 29, dus ik vermoed geen verhoogd risico, maar omdat ik er dus dagelijks mee werk wil vooral mijn vriend dit graag uitsluiten. Dit omdat hij ook ziet aan mij hoe vermoeiend en zwaar het is en we dit liever niet zouden willen.
Suus en stefanie: succes en veel plezier met jullie echo's!



@nipt/combinatietest: Om dezelfde renden als stefanie kiezen wij ook voor of nipt of combinatietest. Dichtbij gezien wat een enorme druk het legt op ouders en gezin. Maar dan nog, met een afwijkende uitslag/verhoogde kans weet ik nog niet wat we zouden doen. Er nu toch ergens vanuit gaande dat de uitslag goed zal zijn (afkloppen!) is het meer ter geruststelling van mijzelf aangezien ik toch al zo'n stresskip ben rondom de hele zwangerschap. En gezien ik hiervoor 2 miskramen heb gehad ben ik ook bang dat we misschien een verhoogde kans hebben op een afwijking. Geen idee of dat ook echt is maar ik denk gewoon dat het voor mij persoonlijk heel prettig is om iniedergeval die 3 'afwijkingen' uit te sluiten of te weten mocht het wel zo zijn.

Alleen ik ben dus op de maandag na 1 april (3 april) al 14 weken dus ik vraag me af of nipt dan nog een optie is of dat ik net te laat ben. Ik neig eerder naar nipt dan combinatietest maar moet nog even met manlief en verloskundige bespreken wat in ons geval handig is.
Alle reacties Link kopieren
@merl de verloskundige gaf aan dat de nipt kan totdat je bevallen bent.
Oke! Nou dan denk ik in dat geval toch tot 1 april wacht. Want stel de combinatietest geeft verhoogde kans, dan doe we waarsch toch alsnog de nipt. En dan zitten we alsnog alweer rond die 1 april datum.

Ik las ergens dat ongeveer 30% kiest voor de combinatietest.. Vind dat eigenlijk wel mooi idee dat zoveel mensen vertrouwen heeft en het niet hoeft te weten/het sowieso zal houden.
Alle reacties Link kopieren
In de UK krijg je de NIPT niet vergoed dus mij maakt het niet uit. En ik wil onze "sweet pea" zoals mijn man het noemt ook graag snel weer zien. Wat dat betreft heerlijk dat je zo vaak hebt mogen spieken Innerpeace.



Merl: Ik heb natuurlijk ook twee VMK's gehad maar dat kan gewoon domme pech zijn. Ik ben 33 en (nog) geen risico groep. Er is wel een correlatie tussen een oudere vader en Trisomy 21 (Down), maar die is zeer beperkt. Bovendien heeft mijn man gezonde kinderen verwekt in het verleden. De leeftijd van de moeder is vaker een risico. En dan heb je, against all odds, ook nog gewoon de pech factor die op elke leeftijd bestaat... Hoe dan ook, ik wil het gewoon uitsluiten.



Had net een vergadering en voelde me erg misselijk. Collega viel op dat ik zo wit wegtrok...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
quote:innerpeace schreef op 28 februari 2017 @ 12:19:

@merl de verloskundige gaf aan dat de nipt kan totdat je bevallen bent.Je doet de NIPT normaliter tot 21 weken. Bij een positieve uitslag, hetgeen ongunstig is, kun je dan nog een vruchtwaterpunctie doen en daarna een besluit nemen. Dat besluit kun je niet meer nemen in week 25 bijvoorbeeld
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Wij kiezen ook voor de NIPT. Er wordt nu uitgezocht of ik deze misschien 2 weken eerder kan doen en op 1 april kan indienen en anders wordt het wachten tot 1 april.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven